נכתב ע"י אפכא מסתברא;718776:לגעת, ליגע (ל' חכמים), לנגוע, אבל לא ליגוע בשום אופן!
בלי 'כולי' - אין לסעת...נכתב ע"י חברה;718792:או לנסוע או ליסע וכולי.
נכתב ע"י שמואל גרינשטיין;719056:יש כללים:
לפי לשון התורה שם הפועל משמר את הנ' השוואית, אך אינו משמר את משקל העתיד (אפעול/אפעל) אלא כל שמות הפועל באפעול - לנפול, לנסוע
לפי לשון חכמים שם הפועל אינו משמר את הנ' השוואית אך משמר את משקל העתיד - ליפול, ליסע.
כמו"כ יש שורשים שניתן להטותם בשה"פ כמו בנחי פ"י - לגעת, לטעת, לגשת.
לפיכך - שורשים הניטים בעתיד במשקל אפעול אפשר לומר את שה"פ עם נ' או בלעדיה - לנפול או ליפול,
אך שורשים הניטים במשקל אפעל אין לאומרם ללא הנ' במשקל אפעול, אלא במשקל אפעל (כי משקל אפעול בלי נ' זוהי הכלאה של שיטת המקרא ושיטת חכמים) ולכן - לנסוע או ליסע ולא בשופ"א ליסוע!
וכן לנגוע או ליגע (או לגעת) ולא ליגוע!
בהצלחה
חני
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיג
א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ עַבְדֵי יי הַלְלוּ אֶת שֵׁם יי:ב יְהִי שֵׁם יי מְבֹרָךְ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג מִמִּזְרַח שֶׁמֶשׁ עַד מְבוֹאוֹ מְהֻלָּל שֵׁם יי:ד רָם עַל כָּל גּוֹיִם יי עַל הַשָּׁמַיִם כְּבוֹדוֹ:ה מִי כַּיהוָה אֱלֹהֵינוּ הַמַּגְבִּיהִי לָשָׁבֶת:ו הַמַּשְׁפִּילִי לִרְאוֹת בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ:ז מְקִימִי מֵעָפָר דָּל מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן:ח לְהוֹשִׁיבִי עִם נְדִיבִים עִם נְדִיבֵי עַמּוֹ:ט מוֹשִׁיבִי עֲקֶרֶת הַבַּיִת אֵם הַבָּנִים שְׂמֵחָה הַלְלוּיָהּ: