קופירייטינג למה קופירייטרים מתביישים?

gazoz

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
אני מסתובבת כבר חודשים בעולם עם שאלה אחת: מה זה מחיר הוגן לניסוח מודעה.
ואף אחד לא מוכן לשתף אותי אפילו בגרם.
אני לא ממס הכנסה.
ולא מעניין אותי בכללללל כמה אתם מרוויחים.
אני רוצה לדעת מה טווח המחירים שמקובל לקחת.
אני אעשה את החשבונות שלי לבד כמה העבודה שלי שווה.
אבל אני לא רוצה לבקש 500 לעבודה ששווה 20
ולא 100 לעבודה ששווה 800
רק כיוון.
אנא.
 

רחל סרולוביץ

כתיבה שיווקית וקופירייטינג
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
אני מסתובבת כבר חודשים בעולם עם שאלה אחת: מה זה מחיר הוגן לניסוח מודעה.
למה לא התקשרת אליי לפני שיצאת לסיבוב?
הטווח הקלאסי המקובל אצל קופירייטרים הוא בין 500 (למתחילים) ל-2,000 ש"ח, למודעה.
 
נערך לאחרונה ב:

gazoz

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי

גיא בוסי

תכתוב טוב יהיה טוב
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
האמת שזה באמת תלוי להערכה עצמית אבלשפוייה
ז"א אם סיימת אתמול ללמוד קופי וכתיבה שיווקית לא תקחי 1000 ש"ח למודעה
ואם את יושבת שלושה ימים לסגנן מלל למודעה לא תקחי 150 ש"ח נכון?

את צריכה קודם כל למקם את עצמך (ובלי לפגוע) להעריך את עצמך נכון
גם אני עשיתי עם עצמי את אותה עבודה
והבנתי כמה אני שווה וכמה יהיה שווה לי לשבת על עבודה
מה הגבול שאני לאמוכן לעבור
 

gazoz

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
האמת שזה באמת תלוי להערכה עצמית אבלשפוייה
ז"א אם סיימת אתמול ללמוד קופי וכתיבה שיווקית לא תקחי 1000 ש"ח למודעה
ואם את יושבת שלושה ימים לסגנן מלל למודעה לא תקחי 150 ש"ח נכון?
שפיות זה ענין מאד יחסי.
חשבתי שלוקח לי שלושה ימים כי אני מתחילה ;)
 

שימי הכבאי

משתמש מקצוען
ברכות להצלחה לכל המתחילים
יתן ד’ ברכה במעשי ידיכם

טמון בדברים שאילה עמוקה יותר
בשיווק, האם נכון לדרוש מעל למה שאני חושב שמגיע לי משום שזה ימתג אותי ואנשים ירגישו שאני מהגדולים ויבואו דווקא אלי ולא חסר דוגמאות כאלה
או שמא זה דווקא ירחיק אנשים ממני שיאמרו הוא סתם עף על עצמו, וגם דוגמאות כאלה לא חסר
במילים אחירות השאילה מה ההבדל בין המקרים שהתוצאה גם השתנתה
 

gazoz

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי

מיכל ב'

כתבת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
זה לא סוד,
אלא מאד תלוי.
כשלמדתי פרסום בשיעור האחרון נתנו לנו קצת ידע ומושגים בתמחורים,
(לדעתי זה לא היה מספיק מעודכן לשוק הפרטי, אבל לא נתייחס..)
וכבר ענו לך כאן תמחורים למודעה.

היום אני לא מתמחרת רק לפי מודעה, אלא גם לפי גודל עבודה שאני משערת שיקח לי באותו תחום עסקי.
וכל לקוח מקבלת הצעת מחיר מותאמת לפרויקט שלו אישית.
(כמובן שזו רק השערה, ולפעמים העבודה לוקחת לי יותר שעות/פחות).
 

גיא בוסי

תכתוב טוב יהיה טוב
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
אני מאמין שעם העצמה אישית אמיתית וכנה
התמחור יגיע מעצמו
לקחת מחיר גבוה כדי לצור תדמית יוקרתית זה עניין של לקחת סיכון ודי גהו האמת כי אם לא תהיה הצדקה למחיר אתה עלול להשרף מבחינה עסקית מה שיותיר אותך לאחר מכן עם תמחור נמוך ממה שאתה באמת שווה בכדי לחזיר לעצמך את הכבוד המינימאלי
אני אומר תבדוק מה המחירים בשטח מהתווך המחירים ותמקם את עצמך איפה שהוא באמצע שמצד אחד יהיה לך משתלם ומצד שני תוואם לקהל יעד שאליו אתה פונה.
 

גיא בוסי

תכתוב טוב יהיה טוב
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
הוא עולה כסף
 

ביזנסטורי - אילה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
אני חושבת שזה עניין אינדיווידואלי של ניסוי, תעיה וטעיה.

כמתחילה לקחתי 300 על מודעת פרסומת, כי לא ידעתי את הטווח.
לאט לאט גיליתי שאנשים יותר מידי מתלהבים.
הבאתי תוצרים טובים וכולם אמרו שהצעת המחיר שאני נתתי, נשמעת להם הכי: "רלוונטית",
מה שאומר שאני זולה מידי.
אבל פחדתי שיירד השטף, אז העליתי רק ב-50 ש"ח.
ואז גיליתי(!) שעם כל מודעה והמחקרים שאני עושה אודותיה,
אני משתכללת ומשתפרת יותר.

זה העלה לי את הביטחון העצמי ומאז כל תקופה (די ארוכה) אני מעלה ב-50 ש"ח.
כרגע אני אוחזת באזור ה- 600-650,
וזה כולל אסטרטגיה מקיפה, בניית פרסומת וליווי מול הגרפיקאית.
(או מאלו שעובדות איתי בשת"פ או גרפיקאית שהלקוח הביא.)

אם את רוצה להכניס אותי לסטטיסטיקה,
קחי בחשבון שאני זולה. אני אמורה לקחת יותר.
ספציפית נח לי ככה כי לא לוקח לי הרבה זמן ואני עובדת על המון דברים במקביל.

בהצלחה!

(ובקשר לסוד-
לא יודעת למה אנשים פוחדים "לחשוף" דברים שבכל מקרה יכולים להתגלות
אם את מתחזה ללקוחה, נניח.)
 

קופי 100

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
אני לוקח כבר כמה שנים 500 למודעה.
אבל.. אני לא מתעסק באסטרטגיה (שיחה עם הלקוח כדי להבין את המוצר, קהל היעד והמטרות הפרסומיות)
לא מתעסק בויזואל ולא עומד מול גרפיקאים. מקסימום מוכן לחוות את דעתי בסוף.
וכשמדובר בסדרת מודעות המחיר נשאר אותו דבר, למרות שלעיתים אפילו הבודי נותר על כנו.
למה אני לא מעלה מחירים? אין לי מושג.
 

נחמת שוטים

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
אני לוקח כבר כמה שנים 500 למודעה.
אבל.. אני לא מתעסק באסטרטגיה (שיחה עם הלקוח כדי להבין את המוצר, קהל היעד והמטרות הפרסומיות)
לא מתעסק בויזואל ולא עומד מול גרפיקאים. מקסימום מוכן לחוות את דעתי בסוף.
וכשמדובר בסדרת מודעות המחיר נשאר אותו דבר, למרות שלעיתים אפילו הבודי נותר על כנו.
למה אני לא מעלה מחירים? אין לי מושג.
אם כך, סתם מעניין,
מה הבסיס עליו אתה עובד?
מקבל בריף מפורט? חומר כתוב ורק שיפוץ?

אניע לוקחת 500 לשיחת אסטרטגיה+ קופי וליוו מול מעצבת
יש לי גם אופציה רק לקופי, מוזל יותר
אבל לא הצלחתי להגביל את זה אכן רק לקופי,
כי תכלס, בלי בריף ברור- איך עובדים?
 

קופי 100

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
אם כך, סתם מעניין,
מה הבסיס עליו אתה עובד?
מקבל בריף מפורט? חומר כתוב ורק שיפוץ?

אניע לוקחת 500 לשיחת אסטרטגיה+ קופי וליוו מול מעצבת
יש לי גם אופציה רק לקופי, מוזל יותר
אבל לא הצלחתי להגביל את זה אכן רק לקופי,
כי תכלס, בלי בריף ברור- איך עובדים?
עדיפות ראשונה לבריף מפורט. אבל ברוב המקרים זו שיחה מפורטת עם הלקוח שאמורה להחליף את הבריף.
ככלל, רוב העבודות שלי הם לא מול הלקוח ישירות אלא מול המעצב/ת או משרד הפרסום שרוכשים את שרותיי. במקרים אלו הם אמורים להביא לי את הבריף, אבל גם אז הרבה פעמים אני נדרש לשוחח ישירות עם הלקוח לצורך דיוק המסרים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה