רכבים למה מחירי הרכבים מבוססי הבנזין עומדים לצנוח בשנים הקרובות

חיים גמזו

משתמש צעיר
מדי שנה עולה אחוז הרכבים החשמליים החדשים שעולים לכביש.
בתוך שנים ספורות (גג חמש אבל אפילו פחות) אחוז ניכר מרכבי ארצנו הקדושה יהיו חשמליים, וזה נראה די בלתי נמנע.
דבר זה יגרום לירידה תלולה בכמות תחנות הדלק, שהרי יהיה הרבה פחות רווחי להחזיק אותם.
עכשיו, זה יצור גלגל שיהיה גם הרבה פחות נוח להחזיק רכב על בנזין שדורש כל פעם נסיעה מיוחדת לתדלוק רחוק (משהו כמו תדלוק על גז היום), וזה יפחית בצורה דרמטית להשערתי את מחירי הרכבים.
כך שאם אתם חושבים לקנות רכב יקר המבוסס על בנזין, אולי כדאי שתחשבו על זה עוד הפעם כי יתכן בהחלט
שכשתרצו למכור את הרכב מחירו יהיה נמוך משמעותית מהיום.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
מדי שנה עולה אחוז הרכבים החשמליים החדשים שעולים לכביש.
בתוך שנים ספורות (גג חמש אבל אפילו פחות) אחוז ניכר מרכבי ארצנו הקדושה יהיו חשמליים, וזה נראה די בלתי נמנע.
דבר זה יגרום לירידה תלולה בכמות תחנות הדלק, שהרי יהיה הרבה פחות רווחי להחזיק אותם.
עכשיו, זה יצור גלגל שיהיה גם הרבה פחות נוח להחזיק רכב על בנזין שדורש כל פעם נסיעה מיוחדת לתדלוק רחוק (משהו כמו תדלוק על גז היום), וזה יפחית בצורה דרמטית להשערתי את מחירי הרכבים.
כך שאם אתם חושבים לקנות רכב יקר המבוסס על בנזין, אולי כדאי שתחשבו על זה עוד הפעם כי יתכן בהחלט
שכשתרצו למכור את הרכב מחירו יהיה נמוך משמעותית מהיום.
כשיוטל המס על הנסועה של החשמליים הכדאיות שלהם תרד פלאים.

א. עדיין לבנזין יש טווח נסיעה ארוך יותר עם טנק מלא.

ב. אחוזי רכבי הבנזין לא עומדים להגיע בשנים הקרובות לאזור האחוזים הבודדים של רכבי הגז, כך שתחנות דלק יהיו בשפע.

ג. הנסיעה בבנזין נוחה יותר, הרכב מגיב יותר טוב למנוע ויש ביצועים יותר חזקים.

ד. אנחנו עדיין לא רואים את עלויות התחזוקה של החשמליים, ייתכן מאד שהבטריה תצטרך החלפה כל כמה שנים לפחות כמו בהיברידי.
 

ארי62

משתמש פעיל
ג. הנסיעה בבנזין נוחה יותר, הרכב מגיב יותר טוב למנוע ויש ביצועים יותר חזקים.
מאמין שהתכוונת לחשמלי, כי זה בעצם חלק מהיתרונות של חשמלי על בנזין.
עדיין גם אני חושב שיקח הרבה יותר זמן שהרווחיות של תחנות הדלק ירדו, ולסגירת תחנות דלק זה אפילו עוד יותר זמן. בנוסף מאמין שהם תמיד יהיו רווחים בקונספט של חנות נוחות-דלק-חשמל.
 

חיים גמזו

משתמש צעיר
מאמין שהתכוונת לחשמלי, כי זה בעצם חלק מהיתרונות של חשמלי על בנזין.
עדיין גם אני חושב שיקח הרבה יותר זמן שהרווחיות של תחנות הדלק ירדו, ולסגירת תחנות דלק זה אפילו עוד יותר זמן. בנוסף מאמין שהם תמיד יהיו רווחים בקונספט של חנות נוחות-דלק-חשמל.
לא חושב שיתבטלו לגמרי בעתיד הנראה לעין,
אבל בהחלט יצומצמו במידה ניכרת.
 

יעקב ארץ-צבי

משתמש מקצוען
אמנם האחוז של רכבי החשמל עולה, אבל גם מספר כלי הרכב בכללותו עולה, כך שמספרית הירידה בכמות כלי הרכב מונעי בנזין חווה ירידה הרבה יותר קטנה.
 

יעקב ארץ-צבי

משתמש מקצוען
אמנם האחוז של רכבי החשמל עולה, אבל גם מספר כלי הרכב בכללותו עולה, כך שמספרית הירידה בכמות כלי הרכב מונעי בנזין חווה ירידה הרבה יותר קטנה.
ומלבד זאת, רכבים שמונעים בדיזל שפעם היו נתח נכבד מהשוק כמעט לא קיימים היום כחדשים, כך שמספר הרכבים החדשים שמונע על בנזין כנראה לא ירד כמעט.

ואם חשבתם שדיזל לא יהיה, לא צריך לחשוש, כי כמעט כל המשאיות, [חוץ מכמה בודדות שעובדות על מימן (3 בסה"כ) ועל חשמל] מונעות בדיזל.
 

מאיר עלי באבא

משתמש מקצוען
אפילו שיהיה פחות תחנות דלק (מה שלא נראה בעתיד הקרוב כי חלקית הם עוברים להטענה חשמלית)
עדיין יותר נוח לתדלק עם תכנון מאשר להתקע עם חשמלי לא מוטען וגם הטווח הוא יותר גדול משמעותי לעומת החשמלי בפרט בהיברידי
 

בבושקה...

משתמש פעיל
לפי הנתונים כיום לא אמור להשתנות כלום בטווח ה 5 שנים הקרובות

מה שכן אמור לשנות לא נמצא במשוואה כיום והוא

פריצת דרך מדעית משמעותית בתחום הסוללה טווח / מחיר / משקל

ואם הנ''ל יפתר כנראה כן ב 5 שנים הקרובות מי שינזק זה לא בעלי הבנזין אלא החשמליות

מי יקנה חשמלית יד 2 ללא אחריות או טווח של 500 ב'דמיון' לעומת הסטנדרט שיהיה 2000 ומעלה

צריכים להבין כי את המכונית החשמלית לא המציאו ל 500 ק''מ ברוב העולם זהו טווח מגוחך ומאיים

החזון הוא ל 2000 ומעלה סביבות ה- 10000

ושם השוק הרווחי נמצא

האמריקאי כדוגמא וכו'
 

חיים גמזו

משתמש צעיר
לא מצליח להבין את התגובות שלכם.
כיום 25% מהרכבים החדשים שעולים לכביש הם חשמליים, ומספר הרכבים החשמליים יותר מהכפיל את עצמו במהלך השנה החולפת (וזה שלדעתך רכב חשמלי הוא לא מוצלח לא משנה את החלטתם של רוכשי הרכבים).
נתון זה הוא במגמת עליה משנה לשנה, וסביר מאד שבשנה הקרובה זה יהיה אחוז גבוה הרבה יותר.
עכשיו חשבון פשוט,
רכב בממוצע מחזיק בארץ כ7-8 שנים (אלו נתונים רשמיים),
זאת אומרת שתוך שנים ספורות לכל הפחות רבע מהרכבים בארץ יהיו חשמליים (וכאמור מסתבר שהרבה יותר),
תחנות הדלק עובדות לפי מודל מסוים שקשור ישירות
למספר כלי הרכב שמתדלקים בהם,
ככל שיהיו פחות רכבים ממונעי דלק,
הם ירויחו פחות.
ולכן יסגרו חלק מתחנות הדלק. לא מובן מאליו?
נ.ב.
בקשר לטענה על טעינה חשמלית - זו טעות, רכב חשמלי מתבסס על טעינה ביתית/משרד,
ורק כשהוא נתקע הוא מגיע לתחנת טעינה (ובה הוא מבלה חצי שעה...),
אין שום סיבה שיהיו הרבה תחנות כאלו.
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
לא מצליח להבין את התגובות שלכם.
כיום 25% מהרכבים החדשים שעולים לכביש הם חשמליים, ומספר הרכבים החשמליים יותר מהכפיל את עצמו במהלך השנה החולפת (וזה שלדעתך רכב חשמלי הוא לא מוצלח לא משנה את החלטתם של רוכשי הרכבים).
נתון זה הוא במגמת עליה משנה לשנה, וסביר מאד שבשנה הקרובה זה יהיה אחוז גבוה הרבה יותר.
עכשיו חשבון פשוט,
רכב בממוצע מחזיק בארץ כ7-8 שנים (אלו נתונים רשמיים),
זאת אומרת שתוך שנים ספורות לכל הפחות רבע מהרכבים בארץ יהיו חשמליים (וכאמור מסתבר שהרבה יותר),
תחנות הדלק עובדות לפי מודל מסוים שקשור ישירות
למספר כלי הרכב שמתדלקים בהם,
ככל שיהיו פחות רכבים ממונעי דלק,
הם ירויחו פחות.
ולכן יסגרו חלק מתחנות הדלק. לא מובן מאליו?
נ.ב.
בקשר לטענה על טעינה חשמלית - זו טעות, רכב חשמלי מתבסס על טעינה ביתית/משרד,
ורק כשהוא נתקע הוא מגיע לתחנת טעינה (ובה הוא מבלה חצי שעה...),
אין שום סיבה שיהיו הרבה תחנות כאלו.
רכב לא מחזיק 7-8 שנים, אלא זה הגיל הממוצע.
כלומר, כיון שהרבה יותר רכבים עולים לכביש מאשר יורדים, וגם יש רכבים שאורח החיים שלהם ממש קצר בגלל גניבות או תאונות, אזי הגיל הממוצע הוא 8 שנים.
לא ברור מה תהיה תוחלת החיים של רכבים חשמליים בהתחשב במקור של חלק נכבד מהם.

ובגלל שרכב חשמלי מבוסס על טעינה ביתית הוא לא מתאים להרבה אנשים, וזאת הסיבה שרכבי עם מנוע בעירה לא עומדים להעלם כל כך מהר.
 

חיים גמזו

משתמש צעיר
בגלל שרכב חשמלי מבוסס על טעינה ביתית הוא לא מתאים להרבה אנשים, וזאת הסיבה שרכבי עם מנוע בעירה לא עומדים להעלם כל כך מהר.
מה לא ברור במה שכתבתי, או שאולי לא קראת?
דעתך האישית אודות רכבים חשמליים לא משנה בכלל,
מה שמשנה הוא דעת רוכשי המכוניות בארץ. והם מה לעשות, מצביעים ברגליים
וקונים חשמליות בקצב הולך וגובר,
עכשיו אתה צודק שיש כאלה שקונים בנזין, אבל הטענה שלי (ראה למעלה) היא שדי בכך
שכמות משמעותית תקנה רכבים חשמליים כדי לגרום לתגובת שרשרת
שתגרום להרבה יותר להצטרף לחשמליים.
 

avi++

משתמש מקצוען
מה שמשנה הוא דעת רוכשי המכוניות בארץ. והם מה לעשות, מצביעים ברגליים
וקונים חשמליות בקצב הולך וגובר,
עד שיוטל מס הנסועה, מדברים אאל''ט על תחילת 2026, 15 אגו' לק''מ, זה יותר מכפול מהמחיר היום
 

yossilang

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
מדי שנה עולה אחוז הרכבים החשמליים החדשים שעולים לכביש.
בתוך שנים ספורות (גג חמש אבל אפילו פחות) אחוז ניכר מרכבי ארצנו הקדושה יהיו חשמליים, וזה נראה די בלתי נמנע.
דבר זה יגרום לירידה תלולה בכמות תחנות הדלק, שהרי יהיה הרבה פחות רווחי להחזיק אותם.
עכשיו, זה יצור גלגל שיהיה גם הרבה פחות נוח להחזיק רכב על בנזין שדורש כל פעם נסיעה מיוחדת לתדלוק רחוק (משהו כמו תדלוק על גז היום), וזה יפחית בצורה דרמטית להשערתי את מחירי הרכבים.
כך שאם אתם חושבים לקנות רכב יקר המבוסס על בנזין, אולי כדאי שתחשבו על זה עוד הפעם כי יתכן בהחלט
שכשתרצו למכור את הרכב מחירו יהיה נמוך משמעותית מהיום.
ממש לא מדוייק ובוודאי לא נכון לאורך זמן. אנחנו פשוט מפגרים אחרי כל העולם במספר שנים. המגמה העולמית פשוט הפוכה (חוץ מהמגמה בשוק הסיני שאינו מתחשב בשיקולים של השוק המערבי) מכירת הרכבים החשמליים בעולם יורדת פלאים לאחר שההתלהבות הראשונית חלפה. יש לכך מספר סיבות: הראשונה טווחי נסיעה, השניה עלויות אחזקה בטווח הארוך לא עומדות בציפיות השלישית ייצור המכוניות החשמליות הוא מורכב ומכיל מלא רכיבים המיוצרים ממתכות יקרות שהייצור שלהם מזהם משמעותית לעומת ייצור רכב שאינו חשמלי. נכון לחמש/עשור השנים הקרובות ככל הנראה המגמה בעולם תשאר והיא ירידה במכירת רכב חשמלי לעומת רכב הצורך בנזין. ואל תתרשמו מכל הכתבות ברשת הם פשוט מונעות מתעשיית הרכב החשמלי הסיני שמנסה לכבוש (וגם מצליח) את השוק הישראלי.
 

חיים גמזו

משתמש צעיר
ממש לא מדוייק ובוודאי לא נכון לאורך זמן. אנחנו פשוט מפגרים אחרי כל העולם במספר שנים. המגמה העולמית פשוט הפוכה (חוץ מהמגמה בשוק הסיני שאינו מתחשב בשיקולים של השוק המערבי) מכירת הרכבים החשמליים בעולם יורדת פלאים לאחר שההתלהבות הראשונית חלפה. יש לכך מספר סיבות: הראשונה טווחי נסיעה, השניה עלויות אחזקה בטווח הארוך לא עומדות בציפיות השלישית ייצור המכוניות החשמליות הוא מורכב ומכיל מלא רכיבים המיוצרים ממתכות יקרות שהייצור שלהם מזהם משמעותית לעומת ייצור רכב שאינו חשמלי. נכון לחמש/עשור השנים הקרובות ככל הנראה המגמה בעולם תשאר והיא ירידה במכירת רכב חשמלי לעומת רכב הצורך בנזין. ואל תתרשמו מכל הכתבות ברשת הם פשוט מונעות מתעשיית הרכב החשמלי הסיני שמנסה לכבוש (וגם מצליח) את השוק הישראלי.
אתה כביכול מבוסס על נתונים, אבל אין לי מושג מאיפה הבאת אותם.
ראה לדוגמא כתבה בביזפורטל:

מצב בשוק והצמיחה המוערכת ב-2024

שוק הרכבים החשמליים ממשיך לצמוח בקצב מהיר גם ב-2024, כאשר האנליסטים צופים גידול שנתי ממוצע של 23% עד שנת 2035. בארצות הברית, נמכרו מעל ל-1.4 מיליון רכבים חשמליים בשנת 2023, עם עלייה של יותר מ-40% בהשוואה לשנה הקודמת. באירופה, נמכרו כמעט 3.2 מיליון רכבים חשמליים, גידול של כמעט 20% לעומת 2022. בסין, השוק הגדול בעולם, נמכרו למעלה מ-5 מיליון רכבים חשמליים בשנה החולפת.
 

חביבונת

משתמש מקצוען
@חיים גמזו הבאת רעיון נחמד, נראה שאין כאן כאלו שמסכימים אתך
ואתה מתווכח שוב ושוב ובנימה לא מכבדת...
זה לא יגרום לאנשים כאן להשתכנע... וזה גם לא משנה, המציאות תדבר ונגמר הסיפור
מה המטרה שלך במידע הזה?
 

מאיר עלי באבא

משתמש מקצוען
יכול להיות שיצומצמו מספר המשאבות אבל תחנת דלק הוא לא רק דלק אלא גם חנות נוחות ועוד עסקים מסביב בדר"כ
אני למשל עוצר הרבה פעמים בתחנות דלק לא לתדלוק כי יש לי טווח של 800-900 ק"מ אבל צריך מדי פעם לעצור
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
מה לא ברור במה שכתבתי, או שאולי לא קראת?
דעתך האישית אודות רכבים חשמליים לא משנה בכלל,
מה שמשנה הוא דעת רוכשי המכוניות בארץ. והם מה לעשות, מצביעים ברגליים
וקונים חשמליות בקצב הולך וגובר,
עכשיו אתה צודק שיש כאלה שקונים בנזין, אבל הטענה שלי (ראה למעלה) היא שדי בכך
שכמות משמעותית תקנה רכבים חשמליים כדי לגרום לתגובת שרשרת
שתגרום להרבה יותר להצטרף לחשמליים.
מה שכתבת לכאו' ברור.

בניגוד לדעתך, נראה לי שדעתי האישית אודות רכבים חשמליים דווקא כן משנה. כי היא משפיעה על הסיכוי שאני ארכוש רכב חשמלי.

ציינתי שלא לכולם מתאימה השיטה הזאת של טעינה ביתית, יש כאלה שאין להם חניה פרטית וקשה להם להסתמך על זה שמיקום החניה שהם זקוקים בשביל להטעין את הרכב אכן יהיה פנוי, אחרים נוסעים טווח שהטעינה הביתית אינה מספיקה להם, ויש הסבורים שלא משתלם להשקיע את סכום כסף ראשוני גבוה יותר עבור רכב חשמלי.

הטלת מס על הנסועה וצמצום ההטבות במס הרכישה מפחיתים את ההטבות הכלכליות באופן משמעותי, ולכן סביר שבעתיד אחוז רוכשי המכוניות חשמליות אכן ישקף את התועלת שברכב כזה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  101  פעמים

אתגר AI

קוביסט • אתגר 144

לוח מודעות

למעלה