ראיתי שהרב אלישיב התיר בהר נוף שזה נפוץ שם,סליחה על ההקפצה
אבל חסרים גם חסרים
נא הכר לי רב ליטאי אחד שמתיר לכתחילה
מופיע בכותרות כאן https://www.google.com/search?q=הרב...zhqMGo3qAIAsAIA&sourceid=chrome&ie=UTF-8#ip=1
ראיתי שהרב אלישיב התיר בהר נוף שזה נפוץ שם,סליחה על ההקפצה
אבל חסרים גם חסרים
נא הכר לי רב ליטאי אחד שמתיר לכתחילה
הרב חיים אקרמן שליט"א הורה לכמה וכמה מהתלמידים שלו שהאישה תנהג במקומם, אני בינהן.סליחה על ההקפצה
אבל חסרים גם חסרים
נא הכר לי רב ליטאי אחד שמתיר לכתחילה
אגב אם מדברים על נפוץ- אני חושבת שהיום זה נפוץ בהרבההה יותר מקומותראיתי שהרב אלישיב התיר בהר נוף שזה נפוץ שם,
מופיע בכותרות כאן https://www.google.com/search?q=הרב+אלישיב+נהיגה+לנשים&oq=הרב+אלישיב+נהיגה+לנשים&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOdIBCDcyMzhqMGo3qAIAsAIA&sourceid=chrome&ie=UTF-8#ip=1
הרב חיים אקרמן שליט"א הורה לכמה וכמה מהתלמידים שלו שהאישה תנהג במקומם, אני בינהן.
הרב פרידמן ראש ישיבת ברכת מרדכי- אני מכירה כמה ששאלו אותו ואמר להן שילמדו
שמעתי לאחרונה על כמה וכמה רבנים [אמנם לא "פתוחים"] שלא הסכימו להתיר בלי צורך אמיתי ממשיאגב אם מדברים על נפוץ- אני חושבת שהיום זה נפוץ בהרבההה יותר מקומות
אפילו בביתר הכביש מלא נשים נוהגות. לא חושבת שזה נראה חריג בשום מקום
האמת באופקים היה תקנון שאוסר על נשות הקהילה לנהוג, הלוואי שזה עדיין קיים
אין לזה התייחסות מפורשת בשו''ע, והכל נידון שתלוי מאוד גם במציאות ובשכיחות.אכן באופקים הרב פינקוס דיבר ע"ז נחרצות וידוע שהרב ואזנר אמר שאולי זה גורם תאונות [רוחנית וסגולית כמובן]
...
אין התייחסות מפורשת בשו"ע גם לבישול על גז בשבת ולשימוש באייפון.אין לזה התייחסות מפורשת בשו''ע, והכל נידון שתלוי מאוד גם במציאות ובשכיחות.
לכן לא חושב שיש טעם בלהביא פסקים שנכתבו לפני למעלה מ-20 שנה, כאשר כל העת המציאות משתנה.
ברור שיש רבנים שסבורים שגם בשנת תשפ''ד אין להתיר, אבל אי אפשר ליחס את זה להנ''ל זצ''ל
התגובה הזאתשמעתי לאחרונה על כמה וכמה רבנים [אמנם לא "פתוחים"] שלא הסכימו להתיר בלי צורך אמיתי ממשי
אכן באופקים הרב פינקוס דיבר ע"ז נחרצות וידוע שהרב ואזנר אמר שאולי זה גורם תאונות [רוחנית וסגולית כמובן]
הצדדים לכך הם ידועים או מצד גבריות או מצד "אחוות נהגים" ו"שפת נהגים". ולכאורה זה תלוי בהרבה משתנים כגון גיל וסטטוס ועוד ועוד, כל אחד/ת יודע/ת האם זה עלול להוות מכשול לו/ה או לסובבים.
כקוריוז, ומבלי קשר לנ"ל, רוב הנשים אינם יודעות לעשות חניות צמודות במהירות ובכך מפריעות לנהגים ולזרימת התנועה... אך מצד שני הן מועילות לנהגים בדרך בינעירונית כיון שניתן לעוקפן בקלות....
שלא יובן לא נכון אני אישית לא מבין מה הבעיה במצב שיש במגזר הדת"ל שכל אחת בגיל 18 מוציאה רשיון,התגובה הזאת
מסבירה את האחרות
וד"ל...
הבעיה היא שיש אנשים שאומרים שהם לא חושבים שאישה צריכה רישיון,שלא יובן לא נכון אני אישית לא מבין מה הבעיה במצב שיש במגזר הדת"ל שכל אחת בגיל 18 מוציאה רשיון,
אבל ככל שהוחלט שיש בעיה, וזה לא גלאט, זה אולי סיבת הבעיה.
לדוגמא: אברך שנוסע עם רכב ספורט אדום, אין בזה שום בעיה, אבל בגלל שסטיגמטית זה מעשה משונה, מה זה אומר עליו? את מי הוא מושך אליו?
זה כאילו תשובה לטיעון העמוק שכתבתי? לא הבנתי. סליחה.הבעיה היא שיש אנשים שאומרים שהם לא חושבים שאישה צריכה רישיון,
עד כאן טוב ויפה
ואז כששואלים אותם למה?
הם עונים:
אף רב לא התיר וגם זה לא מתאים וגם נשים עושות תאונות חוצמזה הן גם גורמות בעיות רוחניות וגם זה מאד יקר ובכלל הרב וואזנר לפני 20 שנה אמר שאסור וגם ספאסט נישט
גלאט זה גם לאישה לא לעבוד
יש כלמיני דברים שהיו פעם לא "גלאט" והם השתנו...
הטיעון שלי היה שההסבר הוא לא רלוונטי, כמו שאף אחד לא מתנגד שאברך ינהג על מכונית ספורט אדומה,זה הסבר למה יש אנשים שמתנגדים שנשים ילמדו נהיגה (רמז: אף אחד מהטענות שכתבתי)
זה שאשה עובדת זה כבר מוזכר בגמרא ובמשנה לפני יותר מ2000 שנהגלאט זה גם לאישה לא לעבוד
מי אומר שנשים עושות תאונות? הן אומנם לא ככ יודעות לנהוג אבל דוקא זו הסיבה שהן לא עושות כ"כ תאנות. כי מי שלא עושה - לא טועה.נשים עושות תאונות
לא שמעתי על אף אישה שמתנגדת באופן גורף שגבר לא ינהג במכונית ספורט אדומההטיעון שלי היה שההסבר הוא לא רלוונטי, כמו שאף אחד לא מתנגד שאברך ינהג על מכונית ספורט אדומה,
לעניות דעתי הסיבות אינן רלוונטיות. כי אחרי שמשהו מסוים הוא מקובל, מי שמשנה זה סימן מובהק שלא מעניין אותו להיות מהמקובל.
טוב נו אז לא הובנתי. כל טוב.לא שמעתי על אף אישה שמתנגדת באופן גורף שגבר לא ינהג במכונית ספורט אדומה
וגם שרבקה רוכבת על גמל מוזכר לפני 200 שנהזה שאשה עובדת זה כבר מוזכר בגמרא ובמשנה לפני יותר מ2000 שנה
כמדומה שמישהו כאן צריך ווייז למציאות...וגם שרבקה רוכבת על גמל מוזכר לפני 200 שנה
אפשר להתנצח עוד 5 שעות
סוף הסיפור הוא שהרב היחידי שאסר נהיגת נשים היה הרב וואזנר לפני 20 שנה
ומאז רבנים או ציטטו את דבריו או לא דיברו כלל בנושא
ויעשה כל איש כפי שהורו לו רבותיו ויעזוב את האחרים שלא עושים כמותו
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
25.06
י"ט סיון
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
25.06
י"ט סיון
פתיחת מסלול
קורס פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיון
פתיחת מסלול:
התכנית המקצועית להכשרת אדריכלי פנים ומעצבים
לעבוד בתחום האדריכלות תוך שנתיים בלבד! וללמוד תכנים בלעדיים שיתנו לך יתרון ענק וביקוש גדול בשוק!
מסלול לגברים
27.06
כ"א סיון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
30.07
כ"ד תמוז
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
9.09
ו' אלול
פתיחה חגיגית:
קורס פרסום וקופי+
איך מפיקים קפמיינים לחברות הכי גדולות בשוק? איך בונים אסטרטגיה מדוייקת? מהו המסר? כתיבה שיווקית, קופי ויצירתיות, ואפילו כתיבה לסושיאל ולדיגיטל!
עם תכני AI
תהילים פרק כה
א לְדָוִד אֵלֶיךָ יְהוָה נַפְשִׁי אֶשָּׂא:ב אֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:ג גַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:ד דְּרָכֶיךָ יְהוָה הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ה הַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:ו זְכֹר רַחֲמֶיךָ יְהוָה וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:ז חַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יְהוָה:ח טוֹב וְיָשָׁר יְהוָה עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:ט יַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:י כָּל אָרְחוֹת יְהוָה חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יא לְמַעַן שִׁמְךָ יְהוָה וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יב מִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יְהוָה יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יג נַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:יד סוֹד יְהוָה לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טו עֵינַי תָּמִיד אֶל יְהוָה כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טז פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יז צָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יח רְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יט רְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כ שָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כא תֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כב פְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו: