הגזמתכדי להביע רעיון בצורה שתחדור - חייבים להגזים.
אני גברהסיפור יפה ומרגש, אבל לא אמין בעליל.
אם מותר לי להעיר, שמתי לב שכמעט כל מי שהתרגשו ממנו עד דמעות, אלו נשים.
נשים לא יודעות מה זה ההתמודדות הלא פשוטה ויחסי הגומלין המורכבים שיש לנו הגברים עם התורה,
אז מרגש אותן לשמוע סיפור שמגשים פנטזיה נסתרת על מישהו ש-הוקוס פוקוס הצליח להתחבר בן לילה לתורה והגיע למדרגת גדולי המתמידים שלא שמים לב לשעון. פתרת את צרותיהן...
אבל אל תיטע אשליות. זה לא משהו שבאמת יכול לקרות ככה. בוא.
הפוך גוטה הפוךמחלקי יהיה חלקכם
אני סבור שזה אפשרי. אפשרי פלוס.הסיפור יפה ומרגש, אבל גם אני סבור שזה בלתי אפשרי עבור אחד שבמשך שנים לא פתח דף גמרא, לעבור בתוך כמה שעות ממלמול כמה מילים במשניות לקושיא של ר' עקיבא אייגר. בכל זאת, זו קושיא של ר' עקיבא אייגר...
אם בתור אמהות לא נתייאש לטעת את טעם התורה בבן. דיינו.הסיפור יפה ומרגש, אבל לא אמין בעליל.
אם מותר לי להעיר, שמתי לב שכמעט כל מי שהתרגשו ממנו עד דמעות, אלו נשים.
נשים לא יודעות מה זה ההתמודדות הלא פשוטה ויחסי הגומלין המורכבים שיש לנו הגברים עם התורה,
אז מרגש אותן לשמוע סיפור שמגשים פנטזיה נסתרת על מישהו ש-הוקוס פוקוס הצליח להתחבר בן לילה לתורה והגיע למדרגת גדולי המתמידים שלא שמים לב לשעון. פתרת את צרותיהן...
אבל אל תיטע אשליות. זה לא משהו שבאמת יכול לקרות ככה. בוא.
אהבתי ממש!בעקבות התובנה ההיא המשכתי אותה אחורה אל המקום שבו אפשר
ברשות מרנן ורבנן והמחדש - איש של ההוה הפשוט שאינו פשוט כלל
כתר מונח
הכח שלנו לנסות כל פעם מחדש, כמו נמלה על אריחי חרסינה, לטפס להגיע לנסות להגיע, זה גילוי שאינו בטבע הפשוט שיש בעולמנו. כי הנמלה לא מבינה שיש קיר ארוך גבוה היא חשה רק את ההווה שלה של מה שנוגע ברגליה ובקיר ובמחושים, זהו.
המחושים שלנו מתפרסים על מרחב עגול לכל כיוון, לגובה לרוחק למטה ומהצדדים. אנחנו יודעים על פי מה ששמענו, שראינו, שטעמנו, שגם דמייננו, כל זה נמצא כשאנחנו מנסים שוב לעשות מה שבמוחש שלנו הוא מרוחק כל כך.
ילד מביט במורה, הוא מדבר על סברה על תהליך והמושג הראשון של הילד, שמביט בדף הראשון ושואל את עצמו מי הם? מה זה אותם שנים שאחזו בטלית של אבא של בבית הכנסת? זה החזן והגבאי או מה? והמורה כבר נכנס להסבר על מציאה וקנין וההבדל שביניהם והראש של הילד עף, ומקפץ ומתכדרר לכל מיני מחוזות משלו והמורה, הוא בהסבר על מה שאינו שלו.
האם כשיגדל וירצה ויחלץ הבנה ממוחו הקודח, החופר, הרוצה, הבוכה, האם לו, לריכוזניק הזה, האם יש לו סיכוי.
נמלים לא חשו תסכול כי הם לא קבלו בלתי מספיק במבחן על טיפוס למרחקים גבוהים, לא הושיבו אותם בסוף כדי שלא יפריעו. לא קראו להורים שלהם על כך שיש להם ילד. שיש להם ילד מתוק אבל חמוץ מלוח כמו הדמעות שיורדות תמיד בסוף המפגש ההוא, דמעות של אבא של אמא של ילד של חלל.
השנים עברו הימים הרגעים השניות ושוב מגיע חג השבועות של השנה הזו. ושוב יש ריכוז ושוב יש קשב ושוב יש נעשה ושוב יש נשמע למי שקשה לו לשמוע. אבל יש לו יכולת להקשיב למה שמתחת למילים למה שמעבר לאותיות ולמה שנמצא בהגדרת הבעלות של בעל הטלית על שלו. של האחיזה ומשמעותה ועוד סברות עדינות שקולן נשמע רק למי שקשה לו השמיעה הרגילה.
שם במחוזות של החלום, של הביקוש, של הטיפוס על קירות חלקים יש כתר של נעשה שקודם לנשמע, של התנסות כאובה עד שמשהו נכנס.
עשרות ימים, חדשים שנים הביאו משהו לקדקוד, ללב, לנשמה, שגם היא היתה שם מרוממת תומכת ואומרת בלחש של הר געש לפני ההתפרצות, אני אגיע אני יכול אני אצליח והם... שיתפוצצו.
אני יכול אני אגיע והם שיסלחו להם לעצמם על הכתר, יש כתרים שקופים שרק מלאכי מרום יודעים לתת לילדים לבחורים לאברכים לסבאים, שרצו ויכלו לו לקיר ההוא של ההר, לקיר שהיה תחילה חורב וחרוב ובהמשך לסיני עם פרחים ועם לוחות חרותות בלב של דמעות.
יש כתרים שאין לאחרים הבנה בהם, של מלכות עלומה, של נסיכים שישבו בכתה וחלמו ולא הבינו טליתות ולאט לאט הם הבינו רמזים וסודות של דברים אחרים.
ויש כתר אחד שמונח ועומד ומוכן לכל ישראל באשר הוא.
רציתי לוודא שבאמת קוראיםהפוך גוטה הפוך
יפה מאד, אתה ממש צודקדווקא איכזב אותי הסוף
אבל כל הקנייטעש היה חזק אם באמת המילה הזאת לא הייתה מובילה לתוצאה כל כך חזקה
של להגיע עד רע"א
עכשיו יוצא שאנשים מעריכים את התוצאה הסופית(ותולים אותה במילה הראשונה בתור היכ"ת)
אבל הקנייטעש האמיתי חייב להיות שגם אם לא היית לומד יותר מ5 מילים וזהו
זה הביזנעס
מקור????!!!!!?!?!?!מילה אחת של לימוד תורה שווה יותר מכל התריג מצוות
איזה יופיבעקבות התובנה ההיא המשכתי אותה אחורה אל המקום שבו אפשר
ברשות מרנן ורבנן והמחדש - איש של ההוה הפשוט שאינו פשוט כלל
כתר מונח
הכח שלנו לנסות כל פעם מחדש, כמו נמלה על אריחי חרסינה, לטפס להגיע לנסות להגיע, זה גילוי שאינו בטבע הפשוט שיש בעולמנו. כי הנמלה לא מבינה שיש קיר ארוך גבוה היא חשה רק את ההווה שלה של מה שנוגע ברגליה ובקיר ובמחושים, זהו.
המחושים שלנו מתפרסים על מרחב עגול לכל כיוון, לגובה לרוחק למטה ומהצדדים. אנחנו יודעים על פי מה ששמענו, שראינו, שטעמנו, שגם דמייננו, כל זה נמצא כשאנחנו מנסים שוב לעשות מה שבמוחש שלנו הוא מרוחק כל כך.
ילד מביט במורה, הוא מדבר על סברה על תהליך והמושג הראשון של הילד, שמביט בדף הראשון ושואל את עצמו מי הם? מה זה אותם שנים שאחזו בטלית של אבא של בבית הכנסת? זה החזן והגבאי או מה? והמורה כבר נכנס להסבר על מציאה וקנין וההבדל שביניהם והראש של הילד עף, ומקפץ ומתכדרר לכל מיני מחוזות משלו והמורה, הוא בהסבר על מה שאינו שלו.
האם כשיגדל וירצה ויחלץ הבנה ממוחו הקודח, החופר, הרוצה, הבוכה, האם לו, לריכוזניק הזה, האם יש לו סיכוי.
נמלים לא חשו תסכול כי הם לא קבלו בלתי מספיק במבחן על טיפוס למרחקים גבוהים, לא הושיבו אותם בסוף כדי שלא יפריעו. לא קראו להורים שלהם על כך שיש להם ילד. שיש להם ילד מתוק אבל חמוץ מלוח כמו הדמעות שיורדות תמיד בסוף המפגש ההוא, דמעות של אבא של אמא של ילד של חלל.
השנים עברו הימים הרגעים השניות ושוב מגיע חג השבועות של השנה הזו. ושוב יש ריכוז ושוב יש קשב ושוב יש נעשה ושוב יש נשמע למי שקשה לו לשמוע. אבל יש לו יכולת להקשיב למה שמתחת למילים למה שמעבר לאותיות ולמה שנמצא בהגדרת הבעלות של בעל הטלית על שלו. של האחיזה ומשמעותה ועוד סברות עדינות שקולן נשמע רק למי שקשה לו השמיעה הרגילה.
שם במחוזות של החלום, של הביקוש, של הטיפוס על קירות חלקים יש כתר של נעשה שקודם לנשמע, של התנסות כאובה עד שמשהו נכנס.
עשרות ימים, חדשים שנים הביאו משהו לקדקוד, ללב, לנשמה, שגם היא היתה שם מרוממת תומכת ואומרת בלחש של הר געש לפני ההתפרצות, אני אגיע אני יכול אני אצליח והם... שיתפוצצו.
אני יכול אני אגיע והם שיסלחו להם לעצמם על הכתר, יש כתרים שקופים שרק מלאכי מרום יודעים לתת לילדים לבחורים לאברכים לסבאים, שרצו ויכלו לו לקיר ההוא של ההר, לקיר שהיה תחילה חורב וחרוב ובהמשך לסיני עם פרחים ועם לוחות חרותות בלב של דמעות.
יש כתרים שאין לאחרים הבנה בהם, של מלכות עלומה, של נסיכים שישבו בכתה וחלמו ולא הבינו טליתות ולאט לאט הם הבינו רמזים וסודות של דברים אחרים.
ויש כתר אחד שמונח ועומד ומוכן לכל ישראל באשר הוא.
ותלמוד תורה כנגד כולם, וגם מילה אחת נחשבת לתלמוד תורה כך זכור לי בשם הגאון מוילנאמקור????!!!!!?!?!?!
ותלמוד תורה כנגד כולם, וגם מילה אחת נחשבת לתלמוד תורה כך זכור לי בשם הגאון מוילנא
מילה אחת זה לימוד תורה, זו הלכה בשו"ע, (אם מבינים אותה בתורה שבע"פ, ובתורה שבכתב גם ללא הבנה. וגם על המילה הזאת צריך וחייבים לברך כל ברכות התורה).ותלמוד תורה כנגד כולם, וגם מילה אחת נחשבת לתלמוד תורה כך זכור לי בשם הגאון מוילנא
הטעם שבחרתי בהווה פשוט מבואר באריכות כאן פשוט להיות הווההעובדה שיהודי אחד יכול מתוך ההווה שלו, ההווה הפשוט שלו או של אחרים, פשוט ככה, מתוך הווה רגיל של חיים לבא ולעורר תחושות מאובקות כל כך. של עבר של געגוע של כמיהה פשוטה למילה אחד, לביטוי אחד מוכיחה את הכוונה של הכותב שאינו פשוט בכלל.
מכבד ומוקיר את הרעיון והכתיבה חזק וברוך
הגרא על המשנה הראשונה במסכת פאה אומר ואני מצטט "בתיבה אחת מקיים מצוות לימוד תורה שהיא שקולה נגד כל המצוות"מילה אחת זה לימוד תורה, זו הלכה בשו"ע, (אם מבינים אותה בתורה שבע"פ, ובתורה שבכתב גם ללא הבנה. וגם על המילה הזאת צריך וחייבים לברך כל ברכות התורה).
אבל לא מאמין שבישיבה יגידו במשפט כזה קיצוני, נכון שתלמוד תורה כנגד כולם, כמובן. אבל זה לא נאמר במנגינה (טוב, לא שמעתי את המנגינה..) שכתוב כאן.. (במיוחד לר"ע בגמרא שהסיבה לכך ש'גדול תלמוד שמביא לידי מעשה... ולכן הוא כנגד כולם).
במילים אחרות, צריך לדייק במילים וכמובן להעצים את החשיבות האמיתית של לימוד התורה הק' בלי חלילה שישמע איזשהו זלזול בשאר המצוות
*אגב רוב עם ישראל אומרים את ה'תיקון' בתחילת הלילה.. וביניהם את המשנה הזאת של חמשה עשר נשים, וכל משנה ראשונה ואחרונה במסכתות הש"ס
אני לא הרגשתי זלזול,במילים אחרות, צריך לדייק במילים וכמובן להעצים את החשיבות האמיתית של לימוד התורה הק' בלי חלילה שישמע איזשהו זלזול בשאר המצוות
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכד
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יי שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ: