ללמוד ללמוד ללמוד!

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
אופציה מסויימת זה פשוט למחוק את ההוא. מפתיע כמה שזה לא ממש חסר.
החיסרון--זה נותן תחושה נוקשה וארכאית, והעובדה שזה מתחבר עם נושא שני במשפט.
למשל: מוישה הרים את האופניים. דיווש במעלה הרחוב והאבק סביבו קיבל חיים. מחה את זיעתו ביד שמאל וימינו מייגעת את ההילוכים. לא ידע מה מתגשם בהמשך העיקול. ספק עם אכפת לו.
 

ידידיה חבר

מהמשתמשים המובילים!
נ
אופציה מסויימת זה פשוט למחוק את ההוא. מפתיע כמה שזה לא ממש חסר.
החיסרון--זה נותן תחושה נוקשה וארכאית, והעובדה שזה מתחבר עם נושא שני במשפט.
למשל: מוישה הרים את האופניים. דיווש במעלה הרחוב והאבק סביבו קיבל חיים. מחה את זיעתו ביד שמאל וימינו מייגעת את ההילוכים. לא ידע מה מתגשם בהמשך העיקול. ספק עם אכפת לו.
נכון, לפעמים זה לפתור בעיה אחת בבעיה אחרת.
 

קדיתא

משתמש פעיל
אופציה מסויימת זה פשוט למחוק את ההוא. מפתיע כמה שזה לא ממש חסר.
החיסרון--זה נותן תחושה נוקשה וארכאית, והעובדה שזה מתחבר עם נושא שני במשפט.
למשל: מוישה הרים את האופניים. דיווש במעלה הרחוב והאבק סביבו קיבל חיים. מחה את זיעתו ביד שמאל וימינו מייגעת את ההילוכים. לא ידע מה מתגשם בהמשך העיקול. ספק עם אכפת לו.
באותו קטע זאת אכן לא בעיה, הבעיה היא כשפותחים קטע חדש, וראה לעיל.
 

רחשי הלב

משתמש מקצוען
אופציה מסויימת זה פשוט למחוק את ההוא. מפתיע כמה שזה לא ממש חסר.
החיסרון--זה נותן תחושה נוקשה וארכאית, והעובדה שזה מתחבר עם נושא שני במשפט.
למשל: מוישה הרים את האופניים. דיווש במעלה הרחוב והאבק סביבו קיבל חיים. מחה את זיעתו ביד שמאל וימינו מייגעת את ההילוכים. לא ידע מה מתגשם בהמשך העיקול. ספק עם אכפת לו.
דווקא בקטע הזה לא הבנתי מה היה עוזר תוספת של כמה 'הוא'ים.

הנה הצעה לעריכה:
משה הרים את אופניו והחל מדווש במאמץ במעלה הרחוב כשהאבק סביבו מקבל חיים. ידו השמאלית מחתה את זיעתו בעוד ימינו מייגעת את ההילוכים. לא היה לו מושג מה עומד להתגשם מאחורי העיקול, וגם אם ידע יש להניח שלא היה אכפת לו.
 
נערך לאחרונה ב:

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
והוא רחום יכפר עוון

אני גם מתחיל ב'הוא' הרבה פעמים, (והבנתי מיד למה התכוונת) אבל נראה לי שזה פשוט הדרך הקלה ביותר חוץ מאשר להמציא שם, ולהאניש יותר את הסיפור, ז'תומרת להאניש כן אבל לא מידי שיצטייר על כל אחד.
 

קדיתא

משתמש פעיל
והוא רחום יכפר עוון

אני גם מתחיל ב'הוא' הרבה פעמים, (והבנתי מיד למה התכוונת) אבל נראה לי שזה פשוט הדרך הקלה ביותר חוץ מאשר להמציא שם, ולהאניש יותר את הסיפור, ז'תומרת להאניש כן אבל לא מידי שיצטייר על כל אחד.
נכון.
מדברים כאן על שני דברים שונים. לפתוח סיפור ב'הוא' זה ז'אנר מסויים, אולי קצת משומש, אבל לגמרי קביל. הבעיה היא בשימוש מוגזם ב'הוא' בתוך הסיפור, שבשום אופן לא יוצא טוב.
כשמדברים על שימוש מוגזם ב'הוא' בתוך הסיפור, אז אכן בתוך קטע, אפשר פשוט לוותר עליו כמו שציין @אבימי , אבל בתחילת קטע זה בעייתי וצריך להשתמש בדרכים יותר מתחכמות.
 
נערך לאחרונה ב:

נריה מגן

משתמש מקצוען
אני אישית מעדיף הרבה פעמים את השימוש ב'הוא' המעט בנאלי מול שימוש ב'משה' או כל שם אחר. למרות הבנאליות - אני משאיר לקורא פתח רחב בהרבה לדמיון מאשר עיצוב והאנשה של הדמות שעולה הרבה פעמים בשימוש בשם.
(סנדר תמיד ישב מול סטנדר, ואפי יהיה השובב הפרוע. משה השמן כמעט תמיד גם מזיע, וכן על זה הדרך...)
 

סופריא - הוצאה לאור

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום גולד
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
דווקא בקטע הזה לא הבנתי מה היה עוזר תוספת של כמה 'הוא'ים.

הנה הצעה לעריכה:
משה הרים את אופניו והחל מדווש במאמץ במעלה הרחוב כשהאבק סביבו מקבל חיים. ידו השמאלית מחתה את זיעתו בעוד ימינו מייגעת את ההילוכים. לא היה לו מושג מה עומד להתגשם מאחורי העיקול, וגם אם ידע יש להניח שלא היה אכפת לו.
מעניין מה שעשית. קראתי את הקטע שלי, ואת הקטע שלך, ושוב לחליפין, והבנתי שהקטע שלך כתוב יותר זורם, ויותר מתקבל על הלב,
אבל הקטע שלי משאיר את משה ועולמו במרכז הבמה, וזה בכלל בלי שהתכוונתי.
וזאת למה? כי כשאתה פותח את הנוקשות של המשפט :מחה את זיעתו ביד שמאל וימינו מייגעת את ההילוכים.
במשפט:ידו השמאלית מחתה את זיעתו בעוד ימינו מייגעת את ההילוכים
מבלי משים ידו השמאלית נהפכת לנושא, והוא הופך לנשוא. מה שמסיט את הסיפור למסביב.
אני צודק?
 

רחשי הלב

משתמש מקצוען
מעניין מה שעשית. קראתי את הקטע שלי, ואת הקטע שלך, ושוב לחליפין, והבנתי שהקטע שלך כתוב יותר זורם, ויותר מתקבל על הלב,
אבל הקטע שלי משאיר את משה ועולמו במרכז הבמה, וזה בכלל בלי שהתכוונתי.
וזאת למה? כי כשאתה פותח את הנוקשות של המשפט :מחה את זיעתו ביד שמאל וימינו מייגעת את ההילוכים.
במשפט:ידו השמאלית מחתה את זיעתו בעוד ימינו מייגעת את ההילוכים
מבלי משים ידו השמאלית נהפכת לנושא, והוא הופך לנשוא. מה שמסיט את הסיפור למסביב.
אני צודק?
אני צריך כאן ותק של חצי שנה לפחות כדי להביע דעה אם אתה צודק או לא. יקח לי זמן לרדת לרזולוציות כאלו.
 

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
אני צריך כאן ותק של חצי שנה לפחות כדי להביע דעה אם אתה צודק או לא. יקח לי זמן לרדת לרזולוציות כאלו.
אני מבחין שלרזולוציות של תקנות הקבלה לקהילה כן ירדת.
הכל עניין של סדר עדיפויות, הא.
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

רישום קווי - חורף • אתגר 22

לוח מודעות

למעלה