כללי לכל המאוכזבים מקטלוג פונטביט 2013-תגובת נדב עזרא

פרופיליזם

משתמש חדש
הנה תגובת נדב עזרא
מתוך פורום הטיפוגרפיה של פונטביט

הניק מאוכזב:
הרשו לי להביע אכזבה ממבחר הפונטים החדש
כלקוח שנים רבות הרשו לי להביע אכזבה ממבחר הפונטים הדל שהונפק השנה.
לצערי גם חזיתי בו בוריאציות של פונטים קיימים. בשינויים קלים אך באווירה מלאה של פונט ישן יותר שיצרתם. לדוגמא: אקספרסיבי מול סוציאליזם.
אשמח לראות הרחבה של מבחר הפונטים שיונפק השנה. הקטלוג החדש אינו לרמתה המצויינת של חברת פונטביט.
עלו והצליחו.

תגובה למאוכזב מאת נדב עזרא
"צר לי שכל הגילויים החדשים שריגשו אותי בזה אחר זה ואשר מובאים באופן מובהק בכל אחד מהפונטים השנה נעלמים מעינך...
מעולם לא פעלתי מתוך הרצון לספק את ציפיותך וגם לא את ציפיותי שלי
אינני מבקש ליצור דברים חדשים במובן הפלסטי אלא רק לנוע ולחקור את הבלתי ידוע מתוך חיפוש אחר האמת הניצחית ולא אחר השקר החולף
ומתןך כך אוכל להיות טרי ורענן תמיד.
אנסה לכוון אותך מעט להתבוננות מסוג אחר... נראה שאתה מחפש לפגוש תחושה דומה לזו שהרגשת במפגש הראשון שלך עם פונטביט שזה שפע של ביטויים חדשים לאות העברית. אך זכור, ככל שעינינו מופנות לעבר כך איננו מסוגלים להנות מהיופי שמביא הרגע הזה....זה כמו להחשף באחת לתצוגת אופנה ססגונית ורועשת - מאוד קל להתרגש
אבל כל החידושים שמרגשים אותך, הם אלו הקיימים בקליפה החיצונית וזו לא יותר מאשר אחיזת עיינים. כי החידוש האמיתי קיים בקילוף הקליפות וגילוי המהות!!וככל שאני נע לכיוון הזה אני נעשה יותר ויותר אוניברסלי וכך גם הפונטים. זוהי דווקא הנטרליות אשר מאפשרת טווח רחב מאוד של שימושים. למעשה זה ההבדל בין מצב שבו הפונט מעצב אותך לבין מצב שבו אתה מעצב עם הפונט
 

ראש בריא

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
חזזזזזק, אה?
דיפלומט הבנ"א, אבל צודק...
 

נומי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
מהקשר אמת/שקר?
הרי בפונטים עסקינן...
 

ונתנו10

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
D I G I T A L
מילים יפות.
קטלוג 2014 כבר יושפע מהמכירות של 2013.
ואם הם ימכרו טוב, זה יהיה בכיה לדורות. וכמובן שאני מאחל להם להרוויח והרבה, אבל לא ממכירות פונטים. לא השנה. אחרת ההתייחסות לשחקן החדש בשוק יקבל ביטוי חזק יותר ואנחנו נהיה אלו שנפסיד.
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
התפיסה החדשה של נדב עזרא כפי שבאה לידי ביטוי כל שנה מחדש ביתר הדגשה
היא יצירת פונטים אונברסליים יותר, נעדרי אישיות אופיינית , ושמרניות מובהקת.
הדימוי לתצוגת אופנה מדגיש באופן מדוייק את אכזבתנו מהקטלוג החדש, האופנה המתחדשת מידי עונה מביאה בכנפיה בשורה חדשה. לא פריטי לבוש חדשים, אלא גוונים, תרבויות, סגנונות שלא ראינו במחוזותינו עד כה.
וכאן בא נדב עזרא הגדול ומלמד אותנו פרק חינוכי בטיפוגרפיה, או יותר נכון, משאיר למעצב את העבודה של יצירת משהו חדש לגמרי, ואילו הוא, עסוק בלהמציא את הפונט הנכון ביותר מצד האמת ולא מצד היופי, הוא הפך לנו את עולם הטיפוגרפיה לסוג של מתמטיקה שיש בה אמת ושקר, ולא עוד עולם ססגוני של חדשנות רעננות ויצירתיות.

יש לי הרגשה שבתגובתו הוא מפנה את קידמת הבמה לאלו שטרם מיצוי את יכולותיהם בתחום...
חבל על דאינם משתכחין...
 

eden7115

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י ראש בריא;895849:
איך הגעת לאמת\שקר? משהו הזכיר את זה בכלל?
"אינני מבקש ליצור דברים חדשים במובן הפלסטי אלא רק לנוע ולחקור את הבלתי ידוע מתוך חיפוש אחר האמת הניצחית ולא אחר השקר החולף"
 

אייל אריאל

משתמש רשום
עיצוב גרפי
אני לא חושב שזה נכון להתעלם מביקורת של מעצבים וגרפיקאים. לא מדובר כאן על מעצבים בתחילת דרכם שהתרגלו לחפש ריגושים ראשוניים. התשובה הנ"ל של נדב, היא תשובה שיוצאת ידי חובת כללי השיווק הנכון, אך עם כל הדיבורים המתוקים, יש ויש רעיונות רבים לגופנים שעדיין לא יצאו מבית פונטביט, ועדיין כולנו מחכים להם.
לכן, עם כל ההערכה הרבה שלי לנדב נר"ו, אני מאמין שניתן לקבל את הביקורת באהבה ולהפיק ממנה לקחים - דבר שהוזכר כבר בקטלוג הקודם...
 

מאיר14

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
ישנם אנשים מהסוג של הנבדלים מתהפוכות חברתיות וממודרניות חולפת עוברת
כל שאיפתם היא לתרום יצירה חזקה העומדת וקיימת רבות בשנים
אנשים כאלו לא מתחלפים מהר
אדרבה עומדים הם על עמדם עד זקנה ושיבה באונם ובכוחם
ולמעשה
רוב ככל ההמצאות הגאוניות שבידינו הינם פרי יצירתם של אנשים מסוג אלו
 

יעקב וואלף

משתמש רשום
אני קראתי את דברי המאוכזב וכן את תגובתו של נדב, כמו"כ עברתי על דברי המגיבים כאן בפורום.
המסקנא שאני הגעתי אליה זה, שקטלוג 2013 של פונטביט מיועד אולי ל- 10 - 20 מעצבים דגולים בארץ (או שכן או שלא), אני לפחות לא הצלחתי להבין ולו מילה אחת מכל ההסברים העמוקים והמפותלים.
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
יש בדבריו,

טיפוסי אות מאד מאופיינים מתאימים רק בהקשר מאד ספציפי,
בעוד טיפוסי אות קלאסיים ממשמשים למגוון הרבה יותר גדול של עיצובים וכן עמידים לאורך זמן.
 

יעקב וואלף

משתמש רשום
נכתב ע"י mig;895984:
יש בדבריו,

טיפוסי אות מאד מאופיינים מתאימים רק בהקשר מאד ספציפי,
בעוד טיפוסי אות קלאסיים ממשמשים למגוון הרבה יותר גדול של עיצובים וכן עמידים לאורך זמן.
נדב הוציא עד לפני 3 שנים מספיק טיפוסי אות קלאסיים שהיו בהם חידוש, מה שאנחנו לא רואים בקטלוגים האחרונים.
 

אוהב0ישראל

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צר לי אבל מקריאת המאוכזב והמאכזב... :) לא נראה לי שהמאוכזב קיבל תשובה מספקת.
אם נדב רוצה להעמיק בחקר האות העברית ולהגיע למיצוי האמת הפנימית שלה, הוא יכול לעשות זאת בד בבד עם פיתוח רעיונות וסגנונות חדשים לאות העברית. הדבר אינו סותר, ממש כשם שיוצר יכול לעבוד על עבודה קלילה ומנגד להתעמק בעבודה מורכבת.
דלות הכמות היא בהחלט טענה נכונה של ה"מאוכזב". לאן נעלמו כל היוצרים מהשנים הקודמות? כמעט ולא נותר אחד שיתרום לקטלוג מגופניו, ואם לנדב יש את המוזה להיכנס לתוככי ליבת האות, עליו, כבעל חברת פונטים, לדאוג למי שימלא את מקומו בתחום "חידוש, רענון וגיוון האות העברית".
 
ק

קופירייט

אורח
אני לא מצליח לרדת לסוף דעתו של נדב עזרא
מעצבים שעושים לפעמים גם עבודות של 'אחיזת עיניים' נדרשים לא אחת לפונטים 'מעוצבים', גם אם לא מסתתרת 'אמת' גדולה מאחוריהם, או כמו שנדב קורא לזה 'שפע ביטויים חדשים לאות העברית' ואת זה מצאנו כל שנה מחדש בקולקציה הנפלאה של פונטביט
והנה היום בעולם הטיפוגרפיה נהיו כולם אנשי אמת, שהפונטים מעצבים אותם, וכל פונט הוא 'אמירה' שצריך לרדת לסוף דעתה, והמעצבים אנה הם באים?

אין ברירה,
נצטרך כנראה לשנות תפיסה, או להשתמש בפונטים מהקולקציה הישנה



ותודה לאליהו פריד (שנלחם נגד כל הגיון אנושי, על מעמדם של הפונטים הניטרליים, עם הדינמיקה גם בגושי טקסט, המיועדים לטווחי שימוש רחבים, ועוד ועוד... כפי ש'נאה דורש' ומקיים כבר כמה שנים) שהביאנו עד הלום...
 

אהובה ו

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
לא ראיתי את הקטלוג, אבל עם הפונטים באמת כ"כ קלאסים, אני רצה לקנות.

זה משהו שמאד מאג חסר בטיפוגרפיה העיברית.
 

naamah

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
הבעיה מתחילה כשמותג כמו קסטרו מנסה פתאום להיות אופנה עילית.
פתאום, הלקוחות מתבלבלים - רגע, זה לא מה שאנחנו מכירים, זה לא הDNA שהורגלנו לאהוב ולקנות במשך השנים.
זה לא שמדובר במהלך אסור או בלתי אפשרי - אבל מהיותו לא מובן מאליו, הוא צריך להיעשות בצורה נכונה, בצורה של פנייה ללקוחות בגובה העיניים, בצורה מכבדת, לא בהתחמקות בכל מיני מילים ערטילאיות שנשמעות לקוחות מקורס קבלה לעם...
אני חושבת שיש כאן בעיה רצינית בשיווק של המהלך. אם אכן יש כאן מהלך.
התשובה של נדב עזרא, עם כל הכבוד וההערכה, יכולה להילמד כדוגמה לאיך לא מנהלים משבר, או מה שעתיד להפוך למשבר.

ואני בכלל לא מתייחסת כרגע לאיכות הפונטים בקטלוג, אלא לאופן המפתיע (לטעמי) שבו נדב עזרא בחר להגיב, כשברור שהפונה אליו לא מייצג רק את עצמו אלא ציבור גדול של לקוחות ותיקים.
 
ק

קופירייט

אורח
המשך תגובת נדב עזרא - הרחבה לדברים

מבורכת ומשמחת כאחד נכונותך ללמוד:)

בבואינו לבחון האם פונט יפה או לא יפה, אנחנו משתמשים בטעמינו האישי.
טעמינו האישי מושפע מאיספור כוחות שפועלים עלינו ולכן הוא משתנה מעת לעת. אבל, מה שלא משתנה לעולם זה איכות הקריאה בפונט!
כאשר פונט הוא חסר מנוחה רועש וצעקני הקריאה בו תהיה בלתי נסבלת
ולהיפך...
בפונטים שבקטלוג 2013 אפשר להתרשם בקלות מאותו שקט צורני והרמוניה התומכים את קריאה באופן עמוק ויוצא דופן.
למעשה השינוי החל כבר בשנה שעברה וגם כתבתי על כך בקטלוג,
שלפי דעתי רוב הפונטים שנוצרו מנרקיס ועד היום הם למעשה סטייה מהאמת הצורנית של האלפבית העברי. בעוד שהמהות נמצאת בפרנק ריהל, הדסה וגם בדוד. לכן, היום אני יוצר מתוך הצמדות למהות כפי שהיא מתגלה באות הקלאסית! ובאמת מאוד קשה להסביר זאת ביריעה צרה זו.
אבל ברמה הפרקטית אמליץ לך ולאחרים שחשים כמוך, להמתין לקטלוג המודפס ואז להתרשם מאיכות הקריאה ומהנינוחות שבצורות עצמן
ולאו דווקא מרמת הגימור או ההחלקה של האותיות...
 
א

אליהו פריד

אורח
אני לא מבין מה הבעיה שלכם.
הבה נניח שנדב ומשפחתו משפחת עזרא, החליטו לצאת לטיול סביב העולם למשך שנה.
בסוף השנה קיבלתם את קטלוג פונטביט 2013 בו דף אחד בלבד וכתוב בו "לכל קהל לקוחות פונטביט היקרים, בעקבות החלטתי לקחת חופשה במשך כל השנה, לא הוצאנו לאור שום פונטים לשנת 2013"
מה הייתם אומרים??? זכותו לקחת חופשה כזאת???? האם הוא חייב לספק פונטים חדשים כל שנה לתעשיית העיצוב על פי ציפיותיהם???
את זה אתם בוודאי מבינים.
ובכן, נדב החליט לקחת חופש מסגנון העיצוב שהוא עיצב עד כה, והחליט לקחת דרך אישית חדשה, בו הוא מנסה לבחון מחדש תובנות ישנות אותן רכש בעמל רב, וזוהי גבורה אמיתית.
אדם צריך אומץ וענווה רבה לקחת את עצמו ממקום שהוא מנוסה, מקצועי ובוגר למקום שהוא כמו ילד מתחיל, להניח את ידיעותיו הקודמות הצידה ולהתחיל מחדש בעיניים צעירות ורעננות.
החיפוש הנצחי של כל מעצב באשר הוא אחר "איך מפתחים יצירתיות"(או קריאייטיביות בלע"ז),
התשובה בתמציתיות היא להשתחרר מכוח ההרגל.
אומרים שההרגל הוא בלתי מורגש כל עוד לא מנסים לשנות אותו, אבל הוא נדמה כשלשלאות ברזל כשמנסים להשתחרר ממנו.
הווי אומר, שבכדי לפתח יצירתיות מה שנקרא "לחשוב מחוץ לקופסא" צריך האדם להרגיל את עצמו להשתחרר באופן מתמיד מהרגליו ומהרגלי החשיבה שלו.
(כמובן שהרגלים טובים צריכים לשמר)
אדם שפועל כך מגביר ומחזק את הכוח היצירתי שטמון בו, לעומת זאת מי שנכנע להרגליו מניח לכוח היצירתי שבו לנום את שנתו.
לאדם כזה שלא מניח להרגליו לשלוט בו ומתגבר עליהם ללא הרף, אני רואה בו אדם גדול.
מה שקהל המעצבים צריכים לזכור הוא, שמה שהם נהנו בעבר מפונטים עם בשורה וחידוש הוא רק בגלל דרכו זו של נדב בחיים "מחקר ופיתוח" וכמו בכל מחקר, לוקח זמן להגיע לשלמות עד שמבינים את העניין החדש שנחקר היטב.
אז במקום להתאכזב, תנו לבן אדם לעבור את תהליך המחקר שרק טבעי הוא שיקח קצת זמן, מתוך ידיעה שמי שיצא נשכר בסופו של יום הם אתם, המעצבים.
 

naamah

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י אליהו פריד;896766:
אני לא מבין מה הבעיה שלכם.
הבה נניח שנדב ומשפחתו משפחת עזרא, החליטו לצאת לטיול סביב העולם למשך שנה.
בסוף השנה קיבלתם את קטלוג פונטביט 2013 בו דף אחד בלבד וכתוב בו "לכל קהל לקוחות פונטביט היקרים, בעקבות החלטתי לקחת חופשה במשך כל השנה, לא הוצאנו לאור שום פונטים לשנת 2013"
מה הייתם אומרים??? זכותו לקחת חופשה כזאת???? האם הוא חייב לספק פונטים חדשים כל שנה לתעשיית העיצוב על פי ציפיותיהם???
את זה אתם בוודאי מבינים.
ובכן, נדב החליט לקחת חופש מסגנון העיצוב שהוא עיצב עד כה, והחליט לקחת דרך אישית חדשה, בו הוא מנסה לבחון מחדש תובנות ישנות אותן רכש בעמל רב, וזוהי גבורה אמיתית.
אדם צריך אומץ וענווה רבה לקחת את עצמו ממקום שהוא מנוסה, מקצועי ובוגר למקום שהוא כמו ילד מתחיל, להניח את ידיעותיו הקודמות הצידה ולהתחיל מחדש בעיניים צעירות ורעננות.
החיפוש הנצחי של כל מעצב באשר הוא אחר "איך מפתחים יצירתיות"(או קריאייטיביות בלע"ז),
התשובה בתמציתיות היא להשתחרר מכוח ההרגל.
אומרים שההרגל הוא בלתי מורגש כל עוד לא מנסים לשנות אותו, אבל הוא נדמה כשלשלאות ברזל כשמנסים להשתחרר ממנו.
הווי אומר, שבכדי לפתח יצירתיות מה שנקרא "לחשוב מחוץ לקופסא" צריך האדם להרגיל את עצמו להשתחרר באופן מתמיד מהרגליו ומהרגלי החשיבה שלו.
(כמובן שהרגלים טובים צריכים לשמר)
אדם שפועל כך מגביר ומחזק את הכוח היצירתי שטמון בו, לעומת זאת מי שנכנע להרגליו מניח לכוח היצירתי שבו לנום את שנתו.
לאדם כזה שלא מניח להרגליו לשלוט בו ומתגבר עליהם ללא הרף, אני רואה בו אדם גדול.
מה שקהל המעצבים צריכים לזכור הוא, שמה שהם נהנו בעבר מפונטים עם בשורה וחידוש הוא רק בגלל דרכו זו של נדב בחיים "מחקר ופיתוח" וכמו בכל מחקר, לוקח זמן להגיע לשלמות עד שמבינים את העניין החדש שנחקר היטב.
אז במקום להתאכזב, תנו לבן אדם לעבור את תהליך המחקר שרק טבעי הוא שיקח קצת זמן, מתוך ידיעה שמי שיצא נשכר בסופו של יום הם אתם, המעצבים.

זה בכלל לא עניין של זכויות וחובות.
נדב הוא בעלים של חברה מסחרית בעלת קהל לקוחות קבוע ואוהד, וככזה יש ממנו ציפיות מסויימות.
את הפן של האמן/חוקר/יוצר שבו זכותו לבטא בכל דרך שיבחר, אך מחברה מסחרית מצופה לעמוד בסטנדרטים שהציבה לעצמה. ואת זה, אגב, אפשר לעשות בכל מיני דרכים שיאפשרו לבעל החברה לעסוק באמנות ומחקר - למשל, לשכור טיפוגרפים מוכשרים שיעבדו על ה"מגוון" מעל פני השטח, בעוד הוא עוסק ב"קדיחת עומק".
וכן, אם המותג קסטרו היה תולה שלטים על חלונות הראווה "עקב תהליך אישי של מחקר ופיתוח של בעלי החברה, אנו מציגים לכם העונה 3 פריטים בלבד" היית מצפה בצדק, להתמרמרות מצד קהל הלקוחות.

[ושוב, אם הכיוון הוא לההיפך לסטודיו בוטיק שמנפיק מעט פונטים איכותיים ואקסלוסיביים מדי שנה, צריך לנהל את זה נכון מבחינת שיווק ויח"צ, כך שהSO CALLED "חיסרון" יהפך בעיניי הלקוחות ליתרון.]
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קח

א שִׁיר מִזְמוֹר לְדָוִד:ב נָכוֹן לִבִּי אֱלֹהִים אָשִׁירָה וַאֲזַמְּרָה אַף כְּבוֹדִי:ג עוּרָה הַנֵּבֶל וְכִנּוֹר אָעִירָה שָּׁחַר:ד אוֹדְךָ בָעַמִּים יי וַאֲזַמֶּרְךָ בַּלְאֻמִּים:ה כִּי גָדוֹל מֵעַל שָׁמַיִם חַסְדֶּךָ וְעַד שְׁחָקִים אֲמִתֶּךָ:ו רוּמָה עַל שָׁמַיִם אֱלֹהִים וְעַל כָּל הָאָרֶץ כְּבוֹדֶךָ:ז לְמַעַן יֵחָלְצוּן יְדִידֶיךָ הוֹשִׁיעָה יְמִינְךָ וַעֲנֵנִי:ח אֱלֹהִים דִּבֶּר בְּקָדְשׁוֹ אֶעְלֹזָה אֲחַלְּקָה שְׁכֶם וְעֵמֶק סֻכּוֹת אֲמַדֵּד:ט לִי גִלְעָד לִי מְנַשֶּׁה וְאֶפְרַיִם מָעוֹז רֹאשִׁי יְהוּדָה מְחֹקְקִי:י מוֹאָב סִיר רַחְצִי עַל אֱדוֹם אַשְׁלִיךְ נַעֲלִי עֲלֵי פְלֶשֶׁת אֶתְרוֹעָע:יא מִי יֹבִלֵנִי עִיר מִבְצָר מִי נָחַנִי עַד אֱדוֹם:יב הֲלֹא אֱלֹהִים זְנַחְתָּנוּ וְלֹא תֵצֵא אֱלֹהִים בְּצִבְאֹתֵינוּ:יג הָבָה לָּנוּ עֶזְרָת מִצָּר וְשָׁוְא תְּשׁוּעַת אָדָם:יד בֵּאלֹהִים נַעֲשֶׂה חָיִל וְהוּא יָבוּס צָרֵינוּ:
נקרא  10  פעמים

אתגר AI

מלכות ה' • אתגר 119

לוח מודעות

למעלה