כללי לכל המאוכזבים מקטלוג פונטביט 2013-תגובת נדב עזרא

Shia

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
יש כאן קצת איבוד פרופורציות.

אולי יש אכזבה מסויימת בקרב כמה מעצבים שהתרגלו לרענן את הקולקציה שלהם בכמה משקלים חדשים מידי עונה, כאילו שיש איזה יתרון בעצם החזקת גופן בעל שנתון ייצור 2013.

אבל מי שהסתכל עוד קודם בגישה קצת יותר ביקורתית על החידושים שיצאו מבית המדרש של פונטביט בשנים האחרונות, יכול היה להבחין שאך פונטים בודדים היו באמת בעלי משמעות וחידוש.

היתר היו גימיקים ממוחזרים

עברו השנים שבהם כל גופן מקצועי חדש התקבל בשוק בתרועות רמות. בשנת 2003-4, השוק היה צמא לאותיות עבריות מעוצבות.
היום ב"ה קיים מבחר מכובד של גופנים עבריים במגוון סגנונות.
המרדף אחר "עוד פונט מדליק" נרגע, העין שבעה גימיקים. מעצבים מתחילים לחפש את אותן איכויות דקות שיוצרות גופן איכותי באמת. כלי עבודה.

נדב, כיוצר שעבר את התהליך הזה יחד עם הקהל שלו, רגיש לתמורות האלה ומגלה בגרות ואיפוק בכך שהוא מנסה לעשות משהו חדש ועמוק יותר מבעבר, גם אם זה אומר שבתקופה הקרובה לא נראה מבחר גדול כל כך של פונטים חדשים כפי שהתרגלנו בעבר.
 

אוהב0ישראל

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י אליהו פריד;896766:
אני לא מבין מה הבעיה שלכם.
הבה נניח שנדב ומשפחתו משפחת עזרא, החליטו לצאת לטיול סביב העולם למשך שנה.
בסוף השנה קיבלתם את קטלוג פונטביט 2013 בו דף אחד בלבד וכתוב בו "לכל קהל לקוחות פונטביט היקרים, בעקבות החלטתי לקחת חופשה במשך כל השנה, לא הוצאנו לאור שום פונטים לשנת 2013"
מה הייתם אומרים??? זכותו לקחת חופשה כזאת???? האם הוא חייב לספק פונטים חדשים כל שנה לתעשיית העיצוב על פי ציפיותיהם???
את זה אתם בוודאי מבינים.
ובכן, נדב החליט לקחת חופש מסגנון העיצוב שהוא עיצב עד כה, והחליט לקחת דרך אישית חדשה, בו הוא מנסה לבחון מחדש תובנות ישנות אותן רכש בעמל רב, וזוהי גבורה אמיתית.
אדם צריך אומץ וענווה רבה לקחת את עצמו ממקום שהוא מנוסה, מקצועי ובוגר למקום שהוא כמו ילד מתחיל, להניח את ידיעותיו הקודמות הצידה ולהתחיל מחדש בעיניים צעירות ורעננות.
החיפוש הנצחי של כל מעצב באשר הוא אחר "איך מפתחים יצירתיות"(או קריאייטיביות בלע"ז),
התשובה בתמציתיות היא להשתחרר מכוח ההרגל.
אומרים שההרגל הוא בלתי מורגש כל עוד לא מנסים לשנות אותו, אבל הוא נדמה כשלשלאות ברזל כשמנסים להשתחרר ממנו.
הווי אומר, שבכדי לפתח יצירתיות מה שנקרא "לחשוב מחוץ לקופסא" צריך האדם להרגיל את עצמו להשתחרר באופן מתמיד מהרגליו ומהרגלי החשיבה שלו.
(כמובן שהרגלים טובים צריכים לשמר)
אדם שפועל כך מגביר ומחזק את הכוח היצירתי שטמון בו, לעומת זאת מי שנכנע להרגליו מניח לכוח היצירתי שבו לנום את שנתו.
לאדם כזה שלא מניח להרגליו לשלוט בו ומתגבר עליהם ללא הרף, אני רואה בו אדם גדול.
מה שקהל המעצבים צריכים לזכור הוא, שמה שהם נהנו בעבר מפונטים עם בשורה וחידוש הוא רק בגלל דרכו זו של נדב בחיים "מחקר ופיתוח" וכמו בכל מחקר, לוקח זמן להגיע לשלמות עד שמבינים את העניין החדש שנחקר היטב.
אז במקום להתאכזב, תנו לבן אדם לעבור את תהליך המחקר שרק טבעי הוא שיקח קצת זמן, מתוך ידיעה שמי שיצא נשכר בסופו של יום הם אתם, המעצבים.

טעות כזו ממך, ר' אליהו, לא הייתי מצפה לראות.
נדב כאדם יכול לקחת חופשה לאן שהוא רוצה.
פונטביט כחברה לא יכולה לקחת חופשה מלקוחותיה וממחויבותיה. והמחויבות שלה היא לעמוד בטופ של חברות הפונטים, אם היא באמת רוצה להצליח. לא רק באיכות הפונטים הגבוהה מהותית (לדברי נדב), אלא גם בכמות הפונטים.
אלא שתאמר שהם לא רוצים?....

(ולהמחשה: נניח שחברת "תנובה" היתה מודיעה שהיא יוצאת לחופשה לחודש ומעתה לא יהיו מוצרי תנובה על המדפים.....).....
 

naamah

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י אוהב0ישראל;896959:
טעות כזו ממך, ר' אליהו, לא הייתי מצפה לראות.
נדב כאדם יכול לקחת חופשה לאן שהוא רוצה.
פונטביט כחברה לא יכולה לקחת חופשה מלקוחותיה וממחויבותיה. והמחויבות שלה היא לעמוד בטופ של חברות הפונטים, אם היא באמת רוצה להצליח. לא רק באיכות הפונטים הגבוהה מהותית (לדברי נדב), אלא גם בכמות הפונטים.
אלא שתאמר שהם לא רוצים?....

(ולהמחשה: נניח שחברת "תנובה" היתה מודיעה שהיא יוצאת לחופשה לחודש ומעתה לא יהיו מוצרי תנובה על המדפים.....).....


בדיוק. זה ההבדל שבין אדם פרטי לבין חברה מסחרית.
 

yaronimus

משתמש רשום
שלום רב

אהלן, זו התגובה הראשונה שלי בפורום הנפלא הזה.
תראו - אני חייב להגיב בנושא ולהגן על נדב עזרא שהוא מעצב בחסד.

אני חושב שהתרגלנו לדברים טובים - וזה נהדר. התרגלנו לשפע חסר התקדים הזה שיש לנו, והשפע הזה מאפשר לחדי האבחנה מאיתנו לברור את המוץ מן התבן. פונטביט היא בין התורמות הטובות ביותר לאותו שפע (תחשבו מה זה להיות מעצב גרפי לפני 1999).

אבל, בכבוד רב למאוכזבים (ובלי נסיון לזלזל באכזבתם או בחכמתם) - מוטב שלא נהיה שאננים ומוטב שלא ניקח מובן מאליו את העושר הזה. אסור לנו לדבר מנקודת מבט של שובע יתר. פחות שפע הוא עדיין שפע. זה שיש פחות פונטים - לא אומר שהאיכות פחותה. אני מסכים עם כל מילה שכתב הרב אליהו פריד. נדב לקח איזה מסלול שונה, ואם נוכל לעצור את התגובה הראשונית - נוכל להבין שיש שם איזו חכמה.

בדומה לניסוי של האות שיצר עזרא - גפן, התגובה של הקהל היתה ביקורתית מידי. ישנה ביקורת בונה וישנה ביקורת שלילית, ולטעמי לפעמים הביקורת שלילית ולא בונה.

לקרוא לקטלוג החדש "מאכזב" - זו לעניות דעתי הגזמה לא הוגנת. הקטלוג עדיין מציג חידושים מעניינים.
 

naamah

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י yaronimus;897007:
אהלן, זו התגובה הראשונה שלי בפורום הנפלא הזה.
תראו - אני חייב להגיב בנושא ולהגן על נדב עזרא שהוא מעצב בחסד.

אני חושב שהתרגלנו לדברים טובים - וזה נהדר. התרגלנו לשפע חסר התקדים הזה שיש לנו, והשפע הזה מאפשר לחדי האבחנה מאיתנו לברור את המוץ מן התבן. פונטביט היא בין התורמות הטובות ביותר לאותו שפע (תחשבו מה זה להיות מעצב גרפי לפני 1999).

אבל, בכבוד רב למאוכזבים (ובלי נסיון לזלזל באכזבתם או בחכמתם) - מוטב שלא נהיה שאננים ומוטב שלא ניקח מובן מאליו את העושר הזה. אסור לנו לדבר מנקודת מבט של שובע יתר. פחות שפע הוא עדיין שפע. זה שיש פחות פונטים - לא אומר שהאיכות פחותה. אני מסכים עם כל מילה שכתב הרב אליהו פריד. נדב לקח איזה מסלול שונה, ואם נוכל לעצור את התגובה הראשונית - נוכל להבין שיש שם איזו חכמה.

בדומה לניסוי של האות שיצר עזרא - גפן, התגובה של הקהל היתה ביקורתית מידי. ישנה ביקורת בונה וישנה ביקורת שלילית, ולטעמי לפעמים הביקורת שלילית ולא בונה.

לקרוא לקטלוג החדש "מאכזב" - זו לעניות דעתי הגזמה לא הוגנת. הקטלוג עדיין מציג חידושים מעניינים.

נו, אם הדיון הזה הביא אותך בצל קורתנו, היה שווה :).
 
א

אליהו פריד

אורח
תגובה לנעמה ולאוהב_ישראל:

לא הרי תנובה כהרי פונטביט
אם תנובה יפסיקו לשווק, לא יהיה לי חלב לקפה בבוקר, ותאמינו לי שבמקרה הזה זה היה אסון.

במקרה של פונטביט, זה לא כך, אין מצווה בתורה להשתמש בפונטים של שנת 2013.
מעצב צריך מבחר פונטים שמתאימים לעבודה נתונה, גם אם פונטביט לא יוציאו שום פונט במהלך השנתיים הבאות לא יהיה לזה השלכות בפועל על עולם העיצוב.

לאוהב ישראל: מעצב צריך שיהיה לו ידע טיפוגרפי כדי להשתמש בפונטים בכלל, עם זאת לכל פונט ופונט סגולות משלו שצריך ללמוד איך להפיק את התועלת הנכונה מכל פונט. לשם כך יש לבחון ולהתנסות עם כל פונט על מנת להפיק ממנו את הערך הסגולי המקסימלי שטמון בו.

מעצבים עוד לפני שהספיקו לבלוע את מה שיש להם בפה, כבר רוצים להכניס עוד כפית.
אני מבין שמעצבים ככל שאר העם מחפשים 'ריגושים'ו'חוויות חדשות' למיניהם, אבל זה לא אומר בהכרח שזה מה שיעלה ויתרום לרמת העיצוב של המעצב.
 
ק

קופירייט

אורח
ירונימוס, ברוך הבא...
תן פרופיל קצר על עצמיך לטובת אלו שלא מכירים.
הייתי מציע לך להתחיל עם עיצוב הקטלוג המרהיב של פונטייפ : )
החבר'ה מאוד אהבו אותו...
 

naamah

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י אליהו פריד;897023:
תגובה לנעמה ולאוהב_ישראל:

לא הרי תנובה כהרי פונטביט
אם תנובה יפסיקו לשווק, לא יהיה לי חלב לקפה בבוקר, ותאמינו לי שבמקרה הזה זה היה אסון.

במקרה של פונטביט, זה לא כך, אין מצווה בתורה להשתמש בפונטים של שנת 2013.
מעצב צריך מבחר פונטים שמתאימים לעבודה נתונה, גם אם פונטביט לא יוציאו שום פונט במהלך השנתיים הבאות לא יהיה לזה השלכות בפועל על עולם העיצוב.

לאוהב ישראל: מעצב צריך שיהיה לו ידע טיפוגרפי כדי להשתמש בפונטים בכלל, עם זאת לכל פונט ופונט סגולות משלו שצריך ללמוד איך להפיק את התועלת הנכונה מכל פונט. לשם כך יש לבחון ולהתנסות עם כל פונט על מנת להפיק ממנו את הערך הסגולי המקסימלי שטמון בו.

מעצבים עוד לפני שהספיקו לבלוע את מה שיש להם בפה, כבר רוצים להכניס עוד כפית.
אני מבין שמעצבים ככל שאר העם מחפשים 'ריגושים'ו'חוויות חדשות' למיניהם, אבל זה לא אומר בהכרח שזה מה שיעלה ויתרום לרמת העיצוב של המעצב.

אתה מדבר על ההשפעה על עולם העיצוב והמעצבים ואני מדברת על האופן שבו חברה מסחרית מתנהלת מול קהל לקוחות קבוע. אנחנו מדברים בשתי שפות שונות וכתוצאה מכך אי ההסכמה.
 
א

אליהו פריד

אורח
נכתב ע"י naamah;897030:
אתה מדבר על ההשפעה על עולם העיצוב והמעצבים ואני מדברת על האופן שבו חברה מסחרית מתנהלת מול קהל לקוחות קבוע. אנחנו מדברים בשתי שפות שונות וכתוצאה מכך אי ההסכמה.

תראי נעמה, אין בינינו חוסר הסכמה.
את מעצבת גרפית וככזאת לקוחה מושבעת של פונטביט.
אני לעומת זאת לא מעצב וכמעט ואין לי צורך בפונטים (אני רק מעצב אותם)
לכן ההסתכלות שלי באה ממקום נייטרלי.

כעת נעמה, הרי ממה נפשך אם לא רכשת את כל קטלוג פונביט, הרי שיש לך סיבה לרכישת חבילה נוספת. ואם כבר רכשת את כל קטלוג פונטביט, הרי שבין כך ובין כך תחכי שנה או שנתיים לרכישה הבאה גם אם היה בקטלוג 2013 כפול משפחות גופנים, נכון??

חברה מסחרית כמו פונטביט לא חייבת לספק מכסה מסויימת של משפחות גופנים יחד עם מכסה מסויימת של חידוש ובשורה.
בסופו של יום מי שמפתח את הגופנים, הוא בן אדם כמו כולנו.
אי אפשר לדרוש מבן אדם מכסה של חידושים ובשורות. זה לא הוגן.
נדב עושה כמיטב יכולתו לעמוד בציפיות הלקוחות, ודוקא ע"י השלמת החסר בקטלוג לפי דעתו.
ולשם כך, הוא מעמיק לחקור על מנת לספק צרכים אלו ולהעמיד גופנים שיתנו תחושה אחרת.
יש שבע מסויים בפונטים הטרנדיים הגאוותניים, לעומת זאת יש חסר מסויים בפונטים וורסטילים טובים וענוותיים.

אני חושב שההבדל בינינו הוא בהשקפה, את מסתכלת על פונטביט כחברה מסחרית, ואילו אני מזדהה עם האדם שעומד מאחורי הפונטים כקולגה.

נסי את לעצב פונט חדש עם בשורה ותביני במה המדובר.
 

sarit_f

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
D I G I T A L
שופט/ת באתגר דריבל
נכתב ע"י אליהו פריד;897023:
תגובה לנעמה ולאוהב_ישראל:

לא הרי תנובה כהרי פונטביט
אם תנובה יפסיקו לשווק, לא יהיה לי חלב לקפה בבוקר, ותאמינו לי שבמקרה הזה זה היה אסון.

במקרה של פונטביט, זה לא כך, אין מצווה בתורה להשתמש בפונטים של שנת 2013.
מעצב צריך מבחר פונטים שמתאימים לעבודה נתונה, גם אם פונטביט לא יוציאו שום פונט במהלך השנתיים הבאות לא יהיה לזה השלכות בפועל על עולם העיצוב.

לאוהב ישראל: מעצב צריך שיהיה לו ידע טיפוגרפי כדי להשתמש בפונטים בכלל, עם זאת לכל פונט ופונט סגולות משלו שצריך ללמוד איך להפיק את התועלת הנכונה מכל פונט. לשם כך יש לבחון ולהתנסות עם כל פונט על מנת להפיק ממנו את הערך הסגולי המקסימלי שטמון בו.

מעצבים עוד לפני שהספיקו לבלוע את מה שיש להם בפה, כבר רוצים להכניס עוד כפית.
אני מבין שמעצבים ככל שאר העם מחפשים 'ריגושים'ו'חוויות חדשות' למיניהם, אבל זה לא אומר בהכרח שזה מה שיעלה ויתרום לרמת העיצוב של המעצב.


אל תשכח, שאנשים קנו חבילות בפונטביט, שניתנה להם בחירה גם מקטלוג 2013..

אנחנו במשרד, רכשנו בעבר חבילה, והיו לנו מספיק פונטים.
ורצינו קצת מהחדשים של 2011 ו2012.
לא היה לנו ברירה אלא לרכוש שוב חבילה מאד גדולה.
שלכאורה לא היה לנו בה צורך. אז אמרו לנו שיהיה לנו גם זכות בחירה מהפונטים של 2013 (והצלחנו להוציא מהם גם זכות בחירה מ2014)

ככה שלנו, כלקוחות, יש להם בהחלט מחוייבות והם לא יכולים 'לצאת לחופשה' כאוות נפשם.
אנשים משלמים להם הרבה מאד כסף..
 
א

אליהו פריד

אורח
נכתב ע"י sarit_f;897045:
אל תשכח, שאנשים קנו חבילות בפונטביט, שניתנה להם בחירה גם מקטלוג 2013..

אנחנו במשרד, רכשנו בעבר חבילה, והיו לנו מספיק פונטים.
ורצינו קצת מהחדשים של 2011 ו2012.
לא היה לנו ברירה אלא לרכוש שוב חבילה מאד גדולה.
שלכאורה לא היה לנו בה צורך. אז אמרו לנו שיהיה לנו גם זכות בחירה מהפונטים של 2013 (והצלחנו להוציא מהם גם זכות בחירה מ2014)

ככה שלנו, כלקוחות, יש להם בהחלט מחוייבות והם לא יכולים 'לצאת לחופשה' כאוות נפשם.
אנשים משלמים להם הרבה מאד כסף..

תראי שרית. תקראי את מה שכתבתי בתגובה האחרונה.
זה שרכשת חבילה עם זכות בחירה לשנת 2013 ו2014 אין לך טענה אמיתית.
כאשר רכשת פירות שלא באו לעולם לא ידעת מה תהיה כמות הפירות וטיבם.
נניח שהם הוציאו מאה משפחות חדשות, אבל אף אחד מהם לא מצא חן בעינייך, לפי הגיונך טענתך עדיין עומדת.

אבל אני סמוך ובטוח שהם לא יתנו לך להתאכזב.
 

yaronimus

משתמש רשום
נכתב ע"י קופירייט;897029:
ירונימוס, ברוך הבא...
תן פרופיל קצר על עצמיך לטובת אלו שלא מכירים.
הייתי מציע לך להתחיל עם עיצוב הקטלוג המרהיב של פונטייפ : )
החבר'ה מאוד אהבו אותו...

תודה רבה,
האם זה יאה להרחיב על עצמי בשרשור הזה,
או שאני צריך ליצור שרשור חדש?
ירון
 

sarit_f

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
D I G I T A L
שופט/ת באתגר דריבל
נכתב ע"י אליהו פריד;897049:
תראי שרית. תקראי את מה שכתבתי בתגובה האחרונה.
זה שרכשת חבילה עם זכות בחירה לשנת 2013 ו2014 אין לך טענה אמיתית.
כאשר רכשת פירות שלא באו לעולם לא ידעת מה תהיה כמות הפירות וטיבם.
נניח שהם הוציאו מאה משפחות חדשות, אבל אף אחד מהם לא מצא חן בעינייך, לפי הגיונך טענתך עדיין עומדת.

אבל אני סמוך ובטוח שהם לא יתנו לך להתאכזב.

כתבתי את זה רק כתגובה לזה שכתבת ש'זכותו לקחת חופש'..
לא מדברת על הפונטים של השנה.
אלא רק לחדד את הרעיון שאין להם שום 'זכות' לקחת חופש
כשיש לקוחות שמחכים כל שנה מחדש. וכבר שילמו להם הרבה כסף..
 
א

אליהו פריד

אורח
נכתב ע"י sarit_f;897087:
כתבתי את זה רק כתגובה לזה שכתבת ש'זכותו לקחת חופש'..
לא מדברת על הפונטים של השנה.
אלא רק לחדד את הרעיון שאין להם שום 'זכות' לקחת חופש
כשיש לקוחות שמחכים כל שנה מחדש. וכבר שילמו להם הרבה כסף..

לא אמרתי שהוא לקח חופש רק הקדמתי כך על מנת להקצין.
אמרתי שהוא לקח חופשה מסגננון השקפתו הקודמת לגבי טיפוגרפיה, ולוקח את עצמו למקום בו הוא בוחן מחדש את העניין במבט טרי רענן.
 

naamah

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י אליהו פריד;897044:
תראי נעמה, אין בינינו חוסר הסכמה.
את מעצבת גרפית וככזאת לקוחה מושבעת של פונטביט.
אני לעומת זאת לא מעצב וכמעט ואין לי צורך בפונטים (אני רק מעצב אותם)
לכן ההסתכלות שלי באה ממקום נייטרלי.

כעת נעמה, הרי ממה נפשך אם לא רכשת את כל קטלוג פונביט, הרי שיש לך סיבה לרכישת חבילה נוספת. ואם כבר רכשת את כל קטלוג פונטביט, הרי שבין כך ובין כך תחכי שנה או שנתיים לרכישה הבאה גם אם היה בקטלוג 2013 כפול משפחות גופנים, נכון??

חברה מסחרית כמו פונטביט לא חייבת לספק מכסה מסויימת של משפחות גופנים יחד עם מכסה מסויימת של חידוש ובשורה.
בסופו של יום מי שמפתח את הגופנים, הוא בן אדם כמו כולנו.
אי אפשר לדרוש מבן אדם מכסה של חידושים ובשורות. זה לא הוגן.
נדב עושה כמיטב יכולתו לעמוד בציפיות הלקוחות, ודוקא ע"י השלמת החסר בקטלוג לפי דעתו.
ולשם כך, הוא מעמיק לחקור על מנת לספק צרכים אלו ולהעמיד גופנים שיתנו תחושה אחרת.
יש שבע מסויים בפונטים הטרנדיים הגאוותניים, לעומת זאת יש חסר מסויים בפונטים וורסטילים טובים וענוותיים.

אני חושב שההבדל בינינו הוא בהשקפה, את מסתכלת על פונטביט כחברה מסחרית, ואילו אני מזדהה עם האדם שעומד מאחורי הפונטים כקולגה.

נסי את לעצב פונט חדש עם בשורה ותביני במה המדובר.

אכן, הבעיה לענ"ד שאתה יורד לרמה האישית, ואילו דווקא אני זו שמאמצת השקפה נייטרלית...
אני אישית לא קונה פונטים כל יום ולא כל יומיים (האחרונים שקניתי היו בכלל מעודד עזר), יש לי חבילה מכובדת מפונטביט, השלמות הכרחיות ממאסטרפונט, כאמור התחדשתי בפונטים של עודד ואני מרגישה נכון לכרגע שאין לי צורך בפונטים נוספים. כך שלא מעורב כאן שום מניע אישי.

אני מאוד מבינה את הצורך האישי שלך להגן על טיפוגרף עצמאי שהוא גם ידיד (סתם בשביל הקוריוז - אנחנו עכשיו בונים בית ואני מרגישה שיכולת המיקוח שלי מול בעלי מקצוע עצמאיים היא אפסית מרוב שאני מפרגנת להם כעצמאים, הם נותנים מחיר ואני מיד מסכימה), אבל אני לא מבינה למה זה אמור לסתור ביקורת על התנהלות לא נכונה.

נדב עזרא הוא אדם פרטי,
אבל פונטביט היא חברה מסחרית.
אני כרגע שופטת את ההתנהלות של פונטביט כחברה מסחרית שבעיניי היא לא נכונה.
אם הוחלט לשנות את אופי החברה ופעילותה, זה לא יכול להיעשות ב"הנחתה" על קהל לקוחות נאמן. יש דרכים לנהל שינוי כזה מבחינה יחצ"נית ושיווקית, זה לא נעשה וחבל. תגובה פילוסופית וערטילאית בפורום החברה ממש לא מספיקה, ולהפך, לענ"ד גורמת נזק.
 

אוהב0ישראל

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י אליהו פריד;897044:
תראי נעמה, אין בינינו חוסר הסכמה.
את מעצבת גרפית וככזאת לקוחה מושבעת של פונטביט.
אני לעומת זאת לא מעצב וכמעט ואין לי צורך בפונטים (אני רק מעצב אותם)
לכן ההסתכלות שלי באה ממקום נייטרלי.

כעת נעמה, הרי ממה נפשך אם לא רכשת את כל קטלוג פונביט, הרי שיש לך סיבה לרכישת חבילה נוספת. ואם כבר רכשת את כל קטלוג פונטביט, הרי שבין כך ובין כך תחכי שנה או שנתיים לרכישה הבאה גם אם היה בקטלוג 2013 כפול משפחות גופנים, נכון??

חברה מסחרית כמו פונטביט לא חייבת לספק מכסה מסויימת של משפחות גופנים יחד עם מכסה מסויימת של חידוש ובשורה.
בסופו של יום מי שמפתח את הגופנים, הוא בן אדם כמו כולנו.
אי אפשר לדרוש מבן אדם מכסה של חידושים ובשורות. זה לא הוגן.
נדב עושה כמיטב יכולתו לעמוד בציפיות הלקוחות, ודוקא ע"י השלמת החסר בקטלוג לפי דעתו.
ולשם כך, הוא מעמיק לחקור על מנת לספק צרכים אלו ולהעמיד גופנים שיתנו תחושה אחרת.
יש שבע מסויים בפונטים הטרנדיים הגאוותניים, לעומת זאת יש חסר מסויים בפונטים וורסטילים טובים וענוותיים.

אני חושב שההבדל בינינו הוא בהשקפה, את מסתכלת על פונטביט כחברה מסחרית, ואילו אני מזדהה עם האדם שעומד מאחורי הפונטים כקולגה.

נסי את לעצב פונט חדש עם בשורה ותביני במה המדובר.


א. מה תאמר למי שכבר נמצא בחבילה איתם וסמך על פונטים שייצאו בקטלוג 2013 ונותר כמעט ללא אפשרות בחירה. (וכבר יש לו את הפונטים הישנים או לפחות את כל מה שהוא צריך)?

ב. אינך יכול להסתכל על נדב ופונטביט כמעצב ולא כחברה מסחרית, כי מה לעשות, מזמן הוא יצא מגדר מעצב בלבד ונכנס לגדר של "חברה מסחרית". (דרך אגב - גם אתה).

ג. נעמה אינה צריכה לנסות לעצב פונט עם בשורה, ולהיפך: נדב כיו"ר חברת פונטביט צריך לדאוג שאם אין לו בשורה - יביא אותה ממעצבים אחרים בעלי בשורה. כך עשה שנה שעברה, איני רואה מדוע לא יעשה זאת גם השנה. ככלות הכל - להסתמך בחברה אחת על מעצב אחד זהו מעשה חסר תוחלת.


לסיכום - אף אחד לא חושב שנדב כמעצב צריך לדרוש מעצמו כך וכך כמות פונטים מידי שנה. אולם הכל חושבים שפונטביט כחברה צריכה להתחייב לאמת מידה מסוימת לא רק באיכות, כפי שהיא טוענת, אלא גם בכמות. כי מה לעשות: כשאתה נמצא מולם עם חבילה של 240 משקלים והם מנפיקים משקלים בודדים, קשה לבחור....
 

אוהב0ישראל

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י אליהו פריד;897049:
תראי שרית. תקראי את מה שכתבתי בתגובה האחרונה.
זה שרכשת חבילה עם זכות בחירה לשנת 2013 ו2014 אין לך טענה אמיתית.
כאשר רכשת פירות שלא באו לעולם לא ידעת מה תהיה כמות הפירות וטיבם.
נניח שהם הוציאו מאה משפחות חדשות, אבל אף אחד מהם לא מצא חן בעינייך, לפי הגיונך טענתך עדיין עומדת.

אבל אני סמוך ובטוח שהם לא יתנו לך להתאכזב.

היא רכשה על פי נסיון קודם עם החברה והנפקות מרובות מידי שנה. ופתאום שינו פאזה? לא מתאים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קח

א שִׁיר מִזְמוֹר לְדָוִד:ב נָכוֹן לִבִּי אֱלֹהִים אָשִׁירָה וַאֲזַמְּרָה אַף כְּבוֹדִי:ג עוּרָה הַנֵּבֶל וְכִנּוֹר אָעִירָה שָּׁחַר:ד אוֹדְךָ בָעַמִּים יי וַאֲזַמֶּרְךָ בַּלְאֻמִּים:ה כִּי גָדוֹל מֵעַל שָׁמַיִם חַסְדֶּךָ וְעַד שְׁחָקִים אֲמִתֶּךָ:ו רוּמָה עַל שָׁמַיִם אֱלֹהִים וְעַל כָּל הָאָרֶץ כְּבוֹדֶךָ:ז לְמַעַן יֵחָלְצוּן יְדִידֶיךָ הוֹשִׁיעָה יְמִינְךָ וַעֲנֵנִי:ח אֱלֹהִים דִּבֶּר בְּקָדְשׁוֹ אֶעְלֹזָה אֲחַלְּקָה שְׁכֶם וְעֵמֶק סֻכּוֹת אֲמַדֵּד:ט לִי גִלְעָד לִי מְנַשֶּׁה וְאֶפְרַיִם מָעוֹז רֹאשִׁי יְהוּדָה מְחֹקְקִי:י מוֹאָב סִיר רַחְצִי עַל אֱדוֹם אַשְׁלִיךְ נַעֲלִי עֲלֵי פְלֶשֶׁת אֶתְרוֹעָע:יא מִי יֹבִלֵנִי עִיר מִבְצָר מִי נָחַנִי עַד אֱדוֹם:יב הֲלֹא אֱלֹהִים זְנַחְתָּנוּ וְלֹא תֵצֵא אֱלֹהִים בְּצִבְאֹתֵינוּ:יג הָבָה לָּנוּ עֶזְרָת מִצָּר וְשָׁוְא תְּשׁוּעַת אָדָם:יד בֵּאלֹהִים נַעֲשֶׂה חָיִל וְהוּא יָבוּס צָרֵינוּ:
נקרא  10  פעמים

אתגר AI

מלכות ה' • אתגר 119

לוח מודעות

למעלה