דרוש מידע לימודי מקצוע CBT

מצב
הנושא נעול.

זושא כץ

משתמש מקצוען
אני ביררתי על צישינסקי -
הם טוענים שזה לא רק CBT אלא הרבה מעבר, וכלשונם: "בניית נפש מטפל".
הגדרה מדויקת: "הם טוענים".

אצלנו בקורס שאפתח בקרוב בל"נ... (חכו לפרסום ב"חזק"), יהיה התייחסות גם לבניית גוף של מטפל..
יהיה הרצאה שלימה כמה וופלים כדאי לאכול בכל טיפול, וכמה כוסות קפה ביום. כדי שנגיע יחד לצורה המדויקת והמתבקשת של בטן מלאה למטפל מוסמך.

צריך להבין מה באמת לומדים בקורס.
טיפול זה לא ויכוח בכולל בין אברכים או לחילופין שיח מרגש על הספסל בגינה בחברת כמה אמהות.
מכמה תובנות על שיטת א.פ.ר.ת נהיים חכמים בספסל בגינה, אבל לא יכולים לטפל בבן אדם בצורה מקצועית.
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
בלימודי תואר יש המון לימודים שלא קשורים בכלל למקצוע
וכל אלו שרוצות לעבוד במקום רשמי, וחושבות שאם הם ישקיעו כמה שנים טובות ללימודי תואר - יקבלו משכורת ענק.
אז בקופות חולים - מרוויחים כ-60 ש"ח לשעה
אגב לא-אגבי, אני אשמח שכל אלה שמרויחות פה בקלות יותר מ- 60 ש"ח לשעה, בתור שכירות, (על אשליית העצמאות נפתח בהזדמנות אשכול אחר...) תגלינה איפה הן עובדות ומה הן למדו לשם כך.
ואם הן הצליחו להגיע לזה בלי תואר אני עוד יותר אשמח.
כמי שעוסקת בתחום התעסוקה, אני שוברת את הראש על מקצועות אפשריים לנשים חרדיות, במקומות שמרוויחים בהם שכר נאה.
וזה קשה. ממש.
 
נערך לאחרונה ב:

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
למה ללכלך?..
יש במגזר שלנו לא מעט תרפיסטיות מקצועיות ביותר, עם אתיקה ואמינות גבוהה ביותר, אחרי תהליך אישי וסטאז וכל הנדרש באופן מושלם.

מכירה אחת כזאת, ממישהי קרובה שטופלה אצלה (נראה לי שלמדה אצל צישינסקי).

מעיון מחודש בסילבוס של צישינסקי (שנראה מקיף ומרתק), עדיין לא מצאתי מילה על אתיקה מקצועית של מטפל, שמירת גבולות, הסטינג הטיפולי וכו'.
 

אורבלי

משתמש מקצוען
מעיון מחודש בסילבוס של צישינסקי (שנראה מקיף ומרתק), עדיין לא מצאתי מילה על אתיקה מקצועית של מטפל, שמירת גבולות, הסטינג הטיפולי וכו'.
לא הייתי מצפה מהם להכניס כזה דבר בסילבוס
(גם אם יש כאלו שמכניסים).

אבל אם כבר.. עברתי על הסילבוס שלהם. הוא מדהים. זה נראה מקצועי וברמה גבוהה
יש עוד כאלו במגזר?
אשמח מאד להתעדכן ממישהו שמכיר ובדק.
 

צביה CPA

משתמש סופר מקצוען
אגב לא-אגבי, אני אשמח שכל אלה שמרויחות פה בקלות יותר מ- 60 ש"ח לשעה, בתור שכירות, (על אשליית העצמאות נפתח בהזדמנות אשכול אחר...) תגלינה איפה הן עובדות ומה הן למדו לשם כך.
זה אכן שכר יחסית גבוה לשעה,
מהידע שלי, סביב ה60-
מנהלת חשבונות בחברה עם וותק.
גננות בצהרונים ללא השכלה.
ג'ימבוריסטית שלמדה קורס בתחום.
עובדת ניקיון - ללא השכלה.
מנהלת מעון -ללא השכלה.
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
אגב לא-אגבי, אני אשמח שכל אלה שמרויחות פה בקלות יותר מ- 60 ש"ח לשעה, בתור שכירות, (על אשליית העצמאות נפתח בהזדמנות אשכול אחר...) תגלינה איפה הן עובדות ומה הן למדו לשם כך.

אני מכירה כמה כאלו.
ללא השכלה אקדמית. כן השכלה כלשהי.
גרפיקאיות, קוסמטיקאיות בתחומים שונים, מנהלות משק בית, ועוזרות נקיון, כנראה יש עוד כמה תחומים.
 

קול תודה

משתמש מקצוען
אגב לא-אגבי, אני אשמח שכל אלה שמרויחות פה בקלות יותר מ- 60 ש"ח לשעה, בתור שכירות, (על אשליית העצמאות נפתח בהזדמנות אשכול אחר...) תגלינה איפה הן עובדות ומה הן למדו לשם כך.
ואם הן הצליחו להגיע לזה בלי תואר אני עוד יותר אשמח.
כמי שעוסקת בתחום התעסוקה, אני שוברת את הראש על מקצועות אפשריים לנשים חרדיות, במקומות שמרוויחים בהם שכר נאה.
וזה קשה. ממש.
עובדים במגזר ציבורי - תלוי תפקיד וותק
עובדים בחברה/ עמותה פרטית - תלוי וותק ושביעות רצון
מה שכן כמעט ואין מקומות עבודה שמשלמים למתחילים מחיר כזה
יש תג מחיר לנסיון תעסוקתי.
אגב, @גלבוע , את עוסקת בנושא באופן פרטי או מטעם גוף כלשהו?
 

צביה CPA

משתמש סופר מקצוען
עובדים במגזר ציבורי - תלוי תפקיד וותק
דווקא במגזר הציבורי מאד מאד קשה לקדם עובד בלי תואר.
(נותנים ש"נ ושעות כוננות ואחזקת רכב וכל מיני מילים מכובסות, אבל שכר הבסיס הוא נמוך למי שאין תואר)
 

קול תודה

משתמש מקצוען
לא הייתי מצפה מהם להכניס כזה דבר בסילבוס
(גם אם יש כאלו שמכניסים).

אבל אם כבר.. עברתי על הסילבוס שלהם. הוא מדהים. זה נראה מקצועי וברמה גבוהה
יש עוד כאלו במגזר?
אשמח מאד להתעדכן ממישהו שמכיר ובדק.
לא היית מצפה מהם להכניס דבר כזה בסילבוס???
בלי היכרות מוקדמת עם הקורס, אתיקה מקצועית היא דבר בסיסי בכל מקצוע טיפולי. אם אין אותו בסילבוס קרוב לוודאי שאין אותו בכלל, או שניתן במשורה וכדרך אגב.
והמקומות האחרים שמכניסים, אותם אני מכירה היטב, מפוקחים ע"י גופים חיצוניים רשמיים ומוכרים.
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
@אורבלי
יש מציאות שמותר להסתכל לה בעיניים.
ללמוד בחוץ - זה אכן לא פשוט.
אך גם ללימוד בקורסים שונים רציניים יותר או פחות זה לא פשוט.

פירוט כמה נקודות:
חסר בפיקוח חיצוני רציני.
בד"כ בעל הקורס הוא זה שמחליט מה ילמד בו, הוא זה שמעביר את התוכן, אין שום פיקוח לא על התכנים, לא על אופן מסירתם, לא על התאמת התלמידים למקצוע. הוא המרוויח ובעל האינטרסים, אין משהו מעליו.

בעוד בלמידה חיצונית. הדברים האלו נפרדים, ויש פיקוח רציני. יש מערכת קבלה שמנסה לסנן ולקבל מתאימים.
יש פיקוח על תכנים שנמסרים ממגוון מרצים. ועל אופן הלמידה. ועוד.

האדרה לבעל השיטה/ מעביר הקורס.
בקורסים פרטיים יש הרבה האדרה למרצה, בעל הקורס/ שיטה, באופן טבעי. כתוצאה מהעדר סמכות אחרת וכדי לתת תוקף והעצמה לשיטה/קורס. זה עצמו גורם לא פעם לצמצום. התלמידים מכירים אופציה אחת שאין לחלוק עליה. וכן לא מסוגלים לבנות לעצמם דמות מטפל ענווה. (יתכן שהדמות המואדרת היא ענווה במהות והעצמתה נעשית באמצעות משרד הפרסום, או דרכים אחרות)
בקורסים חיצוניים לרוב המרצים מעבירים תוכן לא שלהם, בגישות שלא הם פיתחו, לתלמידים ששמעו אנשים נוספים. כשהוא יודע שיתכן שהתלמידים יחשפו גם לביקורת עליו. זה עצמו מרחיב אופקים.

חסר בידע
נניח רגע את הדברים. כמו שאמרה @Ruty Kepler עולם הטיפול עצמו הוא למרבה הצער לא סטרילי גם בציבור שלנו. אם תחום רציני לא נלמד כדי לשמור על הנפש והניקיון - שזה דבר מובן וחשוב בפני עצמו. זה פשוט חסר בידע וביכולת הטיפולית.
 
נערך לאחרונה ב:

ר מ

משתמש מקצוען
מעיון מחודש בסילבוס של צישינסקי (שנראה מקיף ומרתק), עדיין לא מצאתי מילה על אתיקה מקצועית של מטפל, שמירת גבולות, הסטינג הטיפולי וכו'.




עדות אישית שלי -
למדתי בצישינסקי וכיום אני עובדת בתחום, בהצלחה רבה בסייעתא דשמיא,
נושא של אתיקה מקצועית הוא בשר מבשרה של ההכשרה - ברמה חזקה ביותר.

אז נכון, הם לא ראו לנכון לציין את זה בפרוש בסילבוס (לכאורה כי הסילבוס מתמקד בעיקר בתוכן הלמידה וההיקף האדיר שלה),

נו, ולכן, מה זה אומר? שהצלחת לתפוס אותם על המילה??

את יודעת מה, אולי באמת אציע להם להכניס את זה. שיובן שזה חלק משמעותי מהלימודים.
 

זושא כץ

משתמש מקצוען
קיבלתי כפרסומת של קאוצינג צביקה עידן
כאן יש אתיקה

**זה לא חרדים** אז יש מקצועיות :)
 

קבצים מצורפים

  • סילבוס קורס מרכז אלון 2019.pdf
    KB 240.9 · צפיות: 92

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
נו, ולכן, מה זה אומר? שהצלחת לתפוס אותם על המילה??

זהו קורס חובה בכל תואר טיפולי אקדמי, ולכן היעדרו בהכשרה הלא-אקדמית מעלה תהיות. ואם הוא קיים, אז טוב מאוד וכדאי לציין את העובדה הפשוטה הזו.
 

קול תודה

משתמש מקצוען
אהבתי את המילים "קרוב לוודאי".
בררת? או סתם תחושת בטן?
ציינתי קודם שאין לי הכרות מוקדמת עם הקורס ותכניו.
יש לי הכרות מעמיקה עם הרבה מאד קורסים ותארים במקצועות טיפוליים העומדים תחת פיקוח חיצוני.
בכולם יודעת שמופיע.
 

מירי עוס

משתמש מקצוען
מי מעביר את הקורס עצמו?
חייבת לומר שהסילבוס אכן נראה מקיף ומרתק, אני רק שואלת את עצמי את דוחסים את הכל לתוך שנתיים וחצי של לימוד?
 

מולטימד

משתמש פעיל
קיבלתי כפרסומת של קאוצינג צביקה עידן
כאן יש אתיקה

**זה לא חרדים** אז יש מקצועיות :)



סורי, ברצינות או בציניות?..

@Ruty Kepler מעלה לכאן קישור של סילבוס מצישינסקי עם רמת למידה אדירה בהיקף של 770 שעות !!
https://www.kiviti.co.il/assets/magazine/silabus.pdf


ואתה מעלה סילבוס של 'מרכז אלון', שעם כל הכבוד יש בו 30 שיעורים (ומתוכם - אני מצטטת מהסילבוס - ניהול משאבי זמן, אימון חיפוש עבודה, שיחת מעלית + שיווק, ...)
ועם נימת זלזול על רמת הלמידה של החרדים?
איך זה?
 
נערך לאחרונה ב:

nikipedia

משתמש פעיל
סורי, ברצינות או בציניות?..

@Ruty Kepler מעלה לכאן קישור של סילבוס מצישינסקי עם רמת למידה אדירה בהיקף של 770 שעות !!
https://www.kiviti.co.il/assets/magazine/silabus.pdf


ואתה מעלה סילבוס של 'מרכז אלון', שעם כל הכבוד יש בו 30 שיעורים (ומתוכם - אני מצטטת מהסילבוס - ניהול משאבי זמן, אימון חיפוש עבודה, שיחת מעלית + שיווק, ...)
ועם נימת זלזול על רמת הלמדהחרדים?
איך זה?
לא מכיר ממש
אבל לצביקה עידן יש פיקוח של לשכת המאמנים (לפחות משהו..)
לצישינסקי יש פיקוח של אשתו ... (מקסימום..)
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קז

א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה