לימדת על ה"שואה"------ כנסי!

Tamiהעובדת

משתמש פעיל
באם למדת על "חורבן יהדות אירופה" ויש לך חומר להביא לי- אשמח מאוד!!!
נותר חודש לסוף השנה ואין לי ספר לכך,
מי יכולה לעזור?
פליזזז
 

חמחם

משתמש מקצוען
יש אתר של החינוך העצמאי
אם יש לך גישה לשם - לדעתי שווה לנסות
 

מילה בסלע

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
א"א להתחיל ללמד בלי שיש לך ספרים. קודם כל לקרא, להתעשר בידע, לעצב השקפה נכונה לעצמך עם עצמך, ורק אח"כ לגשת ולהגיש את הנושא לדור הצעיר.

קשה לומר שאתרים ברשת הם מקום מספק לנושא כזה, אולי גנזך קידוש ה', ויש גם את ארכיון יד ושם, עם הסתיגות ברורה בענייני השקפה.

בגדול, אחרי קריאה היקפית של הנושא לפי ארצות ולפי שלבי המלחמה, יש לערוך סיליבוס- במה השיעורים מתעתדים להתמקד, עם דגש על פתיחה השקפתית טובה ועל סיום בונה ומעצים שגורם ליחידת הלימוד החשובה הזו להכנס לירכתי המח באופן מיושב, מניח את הדעת ללא סימני שאלה או כאב פתוחים.

לצערי אין עיתותי בידי להרחיב יותר, אם תרצי בשביל שנה הבאה כתבי ל: milabasela.mov בג'ימייל
 

מ.ל.ב. י

משתמש מקצוען
חוברת שיוצאת כל שנה עם המיקוד-דבר בעית"וי, אבל יש שם רק את המיקוד של השנה.
אם את רוצה מספר תכתבי.
 

Tamiהעובדת

משתמש פעיל
א"א להתחיל ללמד בלי שיש לך ספרים. קודם כל לקרא, להתעשר בידע, לעצב השקפה נכונה לעצמך עם עצמך, ורק אח"כ לגשת ולהגיש את הנושא לדור הצעיר.

קשה לומר שאתרים ברשת הם מקום מספק לנושא כזה, אולי גנזך קידוש ה', ויש גם את ארכיון יד ושם, עם הסתיגות ברורה בענייני השקפה.

בגדול, אחרי קריאה היקפית של הנושא לפי ארצות ולפי שלבי המלחמה, יש לערוך סיליבוס- במה השיעורים מתעתדים להתמקד, עם דגש על פתיחה השקפתית טובה ועל סיום בונה ומעצים שגורם ליחידת הלימוד החשובה הזו להכנס לירכתי המח באופן מיושב, מניח את הדעת ללא סימני שאלה או כאב פתוחים.

לצערי אין עיתותי בידי להרחיב יותר, אם תרצי בשביל שנה הבאה כתבי ל: milabasela.mov בג'ימייל
@מילה בסלע תודה רבה על המשפטים הנכונים,
אבל וכאן מגיע האבל הגדול!!!!
נשאר לי שבועיים וחצי ללמד לפני שבוע התחלתי וכבר צריכה לסיים,
השאלה שלי היא כזאתי:
באילו נושאים הכי כדאי להתמקד בתוך 4 שיעורים,
אנטישמיות,מסירות וכ'ו
ובאמת זה עמוק ורחב מיני ים, אבל הפרק זמן שעומד לרשותי לא מאפשר לי,
(וגם אין לי טעם להתחיל לחפור וולחקור את הנושא בשביל זמן כ"כ מועט)
 

מילה בסלע

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
@מילה בסלע תודה רבה על המשפטים הנכונים,
אבל וכאן מגיע האבל הגדול!!!!
נשאר לי שבועיים וחצי ללמד לפני שבוע התחלתי וכבר צריכה לסיים,
השאלה שלי היא כזאתי:
באילו נושאים הכי כדאי להתמקד בתוך 4 שיעורים,
אנטישמיות,מסירות וכ'ו
ובאמת זה עמוק ורחב מיני ים, אבל הפרק זמן שעומד לרשותי לא מאפשר לי,
(וגם אין לי טעם להתחיל לחפור וולחקור את הנושא בשביל זמן כ"כ מועט)

אולי יהיו שיגידו לא לגעת בנושא כזה אם אין לך יריעה רחבה ובטוחה להסתמך עליה. והם צודקים במידה מסוימת.
האם זה במסגרת שעורי ספרות?
אם כן תוכלי לגעת בנקודה מסוימת ומצומצמת מאוד, כמו שכתבת- מס"נ או יותר ממוקד: מסירות של אם לילדיה במישור הרוחני והגשמי, מס"נ למען החבר/חסד בין אדם לחברו בשנות הזעם וכדו'. חפשי יצירות שעונות על הצורך הספציפי הזה בדיוק והתמקדי רק בהן. אבל בלי הקדמה השקפתית לא שייך. בטח לא בגילאי ז' ומעלה.

נ.ב. אל תתמקדי באנטישמיות, אחרת יצא לך שעור יהדות- הרי לא תותירי את ספורי האנטישמיות בלי השקפה על גורמיה סיבתה ותפקידה, נכון?...
 

Tamiהעובדת

משתמש פעיל
אולי יהיו שיגידו לא לגעת בנושא כזה אם אין לך יריעה רחבה ובטוחה להסתמך עליה. והם צודקים במידה מסוימת.
האם זה במסגרת שעורי ספרות?
אם כן תוכלי לגעת בנקודה מסוימת ומצומצמת מאוד, כמו שכתבת- מס"נ או יותר ממוקד: מסירות של אם לילדיה במישור הרוחני והגשמי, מס"נ למען החבר/חסד בין אדם לחברו בשנות הזעם וכדו'. חפשי יצירות שעונות על הצורך הספציפי הזה בדיוק והתמקדי רק בהן. אבל בלי הקדמה השקפתית לא שייך. בטח לא בגילאי ז' ומעלה.

נ.ב. אל תתמקדי באנטישמיות, אחרת יצא לך שעור יהדות- הרי לא תותירי את ספורי האנטישמיות בלי השקפה על גורמיה סיבתה ותפקידה, נכון?...
תודה!
אבל אני בכל אופן כן חושבת לגעת בנושא זה,
לפחות לגעת
במסגרת שיעורי היסטוריה, אני מלמדת ללא ספר
לכן חשוב ויסייע לי עד מאוד!! שכפולים מסודרים
 

מילה בסלע

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
תודה!
אבל אני בכל אופן כן חושבת לגעת בנושא זה,
לפחות לגעת
במסגרת שיעורי היסטוריה, אני מלמדת ללא ספר
לכן חשוב ויסייע לי עד מאוד!! שכפולים מסודרים

הסטוריה זה סיפור אחר. אחר לגמרי.
לעצמך לקרא וכו' אבל מול הבנות להשיג סיכומים מסודרים כפי שכתבו כאן.
ועדיין חייבים את ההשקפה (חפרתי...).
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  0  פעמים

לוח מודעות

למעלה