לילה ולא דומיה - תועלתי גם לגברים?

מצב
הנושא נעול.

אחת מאלף

משתמש רשום
חושבת לעצמי שלא מן הנמנע שבקהל כאן יש מטופלות של ברטלר, מה שהופך את העיסוק בנושא לרגיש ביותר.
יחד עם זאת, היא זו שכותבת את הספרים ומן הסתם מודעת לעיסוק בהם כמו גם לביקורת עליהם, אישית פניתי לשאול אותה על תהיותי ולא נעניתי בצורה שהניחה את דעתי.

מתוך לימודי הטיפול שלי, (אני רק בתואר ראשון ובהחלט יוכלו להבין יותר ממני) אני מכירה את אחת ההגדרות לאישיות גבולית, שהיא - העירבוב של האדם בעל א"ג לסובבים אותה. כמטפלים, ישנה הזהרה להשתדל ככל האפשר שלא לקבל יותר ממטופל גבולי אחד, מהחשש שהמטפל לא יעמוד בכך. א"ג ידועה בערעור הגבולות, גם המטפל מתקשה לעשות הפרדות ביינו לבין המטופל: של מי הקושי, ההצפה, הטשטוש, והעירבוב הגדולים, למי שייכת הסערה.
לא קראתי את כל ספריה של ברטלר, אבל מאלו שקראתי, צפה לי תחושת ערבוב גדולה מאד. הן מהפן האתי (מטופלות שמגיעות בכל אחת משעות היממה, בת מאומצת שאולי שומעת מה מתרחש בחדר הסמוך, עוד לרוב) והן מהפן האישיותי. תגובות של קוראות מספרות על כך מאד. כאילו החוויות בסיפורי הטיפול "פורצות" לתוך הנפש, מסירות מיידית את ההגנות. זה יכול להחשב כמשהו נפלא - מישהו "נוגע" בי ישר בנקודה. אבל להגנות של הנפש תפקיד חשוב ביותר, ופריצה שלהן, מסוכנת. גם כשאני קראתי את ספריה, וגם כשהמורה שלי (ד"ר, מטפלת מזה שנים ארוכות) שהבאתי לה את הספרים לקריאה, זו התחושה שעלתה, תחושה של פריצה ועירבוב גדול בנפש שלי כקוראת. אם כך נעשה הטיפול, או אם חושבים שכך נעשה טיפול, זוהי סכנה, ולכל הפחות, גם אם יש כאן מבין הקוראות אלו שמטופלות או מכירות, יש להבין שצריך להיזהר בדיוק מהמקומות האלו. מטפלת לא צריכה להיות "אמיצה" היא צריכה לתת למטופלות שלה להיות אמיצות. טיפול נעשה לאט לאט, ללא פרובוקציות ודרמות. טיפול אמיתי נעשה בהצנע. מתוך כבוד לנפש. היום הזדמן לי לקרא את כיתוב השער ב"לילה ולא דומיה" היא כותבת שם שכל אחד יכול לטעות וכל אחד צריך לתקן. הלוואי.
 

חפציבה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י שריתי גוט;2275297:
זהו אני חייבת לקרוא...
עם למישהו יש באזור גאולה ירושלים להשאיל אשמח מאוד!

אז מסתבר שהאשכול הזה מביא תועלת לפחות בתור פרסום...
 

בת יהודה

משתמש פעיל
נכתב ע"י תא;2288264:
ולגבי בחורות?
האם לתת להן לקרוא?
בשום אופן לא! זה גם מצוין בספר.
אני, שאינני צעירה מידי, קיבלתי סוג של 'אמוק' אחרי קריאת הספר. ולא שאני מתחרטת. רק שהוא לא פשוט לקריאה, גם לא לנשים שנשואות מספיק שנים.
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
אני לא חושבת שיש הבדל בקריאת הספר בין נשים לבחורות בוגרות.
ויותר מזה התחלתי לחשוב שעדיף שגברים יקראו אותו מאשר נשים.

הספר מאד מוטה בעד ונגד.
 

שריתי גוט

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
בגלל האשכול הזה קניתי את הספר והוא מאוד יפה גם בעלי קרא ונהנה לא חושבת שהספר עושה משהו בעייתי למי שלא מכירה את הבעיה מקרוב. ומי שכן סובלת הרי זו מטרת הספר...
 

תותח שיווקי

משתמש פעיל
נכתב ע"י y&m;2288471:
אני לא חושבת שיש הבדל בקריאת הספר בין נשים לבחורות בוגרות.
ויותר מזה התחלתי לחשוב שעדיף שגברים יקראו אותו מאשר נשים.

הספר מאד מוטה בעד ונגד.

מה זה "מוטה - בעד - ונגד" ?
מוטה זה או בעד או נגד
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
נכתב ע"י תותח שיווקי;2288516:
מה זה "מוטה - בעד - ונגד" ?
מוטה זה או בעד או נגד

הופך את הגברים כאלימים, אגרסיביים, אנוכיים ובעלי פוטנציאל רציני להפרעת אישיות.
ואת הנשים לחסרות אונים, עדינות ואצילות שבזכות שהן לומדות לעמוד שלהן אז...

זה מאד מוטה כי באותה מידה זה יכול להיות הפוך, רק שכמובן בצורה אחרת.
וחבל שעובר שדר כזה.

מה שטוב בספר זה שהוא מערער את החינוך הסמינרי הקיצוני - לאשה כשרה עושה רצון בעלה בכל מקרה.
 

תותח שיווקי

משתמש פעיל
נכתב ע"י y&m;2288544:
מה שטוב בספר זה שהוא מערער את החינוך הסמינרי הקיצוני - לאשה כשרה עושה רצון בעלה בכל מקרה.
אומר בעדינות....
יש לי יסוד להאמין שח. ברטלר היתה מוותרת על המחמאה הזו!
 

ח. שושני

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י תותח שיווקי;2288704:
אומר בעדינות....
יש לי יסוד להאמין שח. ברטלר היתה מוותרת על המחמאה הזו!

איך אתם מסבירים את זה????
 

תותח שיווקי

משתמש פעיל
נכתב ע"י חחח;2288709:
איך אתם מסבירים את זה????
אין לי ספק שח. ברטלר לא באה לקעקע את "החינוך הסמינרי הקיצוני לאשה כשרה עושה רצון בעלה בכל מקרה". למרות שלא קראתי את הספר (פתחתי את האשכול כדי לדעת אם לקרוא ותכל'ס לא יצא לי), מספריה הקודמים לא ניכר שבאה לקעקע חינוך סמינרי כל שהוא. אולי הכותב/ת הנ"ל מפרש/ת את החינוך הסמינרי בצורה מעוותת.
ולגופו של ענין, את המשפט אשה כשרה עושה רצון בעלה לא הסמינרים המציאו, וה"בכל מקרה" כבר מזמן לא קיים. לנשים יש היום מודעות הרבה יותר גדולה לזהות מצבים לא נכונים ולפנות לייעוץ.
 

ח. שושני

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י תותח שיווקי;2288718:
אין לי ספק שח. ברטלר לא באה לקעקע את "החינוך הסמינרי הקיצוני לאשה כשרה עושה רצון בעלה בכל מקרה". למרות שלא קראתי את הספר (פתחתי את האשכול כדי לדעת אם לקרוא ותכל'ס לא יצא לי), מספריה הקודמים לא ניכר שבאה לקעקע חינוך סמינרי כל שהוא. אולי הכותב/ת הנ"ל מפרש/ת את החינוך הסמינרי בצורה מעוותת.
ולגופו של ענין, את המשפט אשה כשרה עושה רצון בעלה לא הסמינרים המציאו, וה"בכל מקרה" כבר מזמן לא קיים. לנשים יש היום מודעות הרבה יותר גדולה לזהות מצבים לא נכונים ולפנות לייעוץ.

נו נו.... לא משיב לי על השאלה...
 

פרוט

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
קראתי את הספר השבת. ספר חזק עם הרבה תובנות, ובוודאי יכול לעזור במקרים שצריך, אבל אני מחכה ליום שיצא ספר שדווקא ידבר על הצד השני - נשים שממררות את חיי בעליהן ודרכי התמודדות איתן.
אולי בעברית "לילה ולא דומיה" הוא הספר החרדי הראשון שמדבר על בעלים בעייתיים, אבל באנגלית קראתי כבר כמה ספרים כאלו, ואני חושבת שיותר מידי מדברים רק על המקרים של הגברים הבעייתיים (השפעת הפמיניזם?) ולא על המקרים שהנשים הן מקור הבעיה.
נראה לי שספר כזה יכול לעזור לציבור לא פחות...
 

בת יהודה

משתמש פעיל
חסיה כתבה בפרוש בספר שזה ממקרים שהגיעו אליה, ומדובר בנשים בלבד.
 

צפור שיר

משתמש רשום
קהל היעד של חסיה ברטלר הוא נשי ואליהן היא כותבת.
ביום שהיא תתחיל לכתוב ספרים גם לגברים (אולי, למשל, להוריד 3\4 מהתיאורים הסופרלטיביים שבספר) אפשר יהיה לדון אם הוא מתאים לגברים או לאו. כרגע אני חושבת שברור לכולם למי היא כותבת...
בכל מקרה לי יצא להכיר כמה וכמה נשים שהתנהגו כמו שמעיה וירחמיאל בספר המדובר. כלומר - לגמרי לא מדובר רק בבעלים שתלטנים. יש גם את ההפך, ואולי אם היתה גרסה גברית לנושא אפשר היה לעזור להם.
הספר הזה בכל מקרה 'מרוח' מידי בשביל גברים (ואפילו בשביל נשים. הנ''ל בסוגריים בלבד...)
 

תקוה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
קהילת הספרנים
נכתב ע"י פְרוּט;2288735:
קראתי את הספר השבת. ספר חזק עם הרבה תובנות, ובוודאי יכול לעזור במקרים שצריך, אבל אני מחכה ליום שיצא ספר שדווקא ידבר על הצד השני - נשים שממררות את חיי בעליהן ודרכי התמודדות איתן.

קראתי ספר כזה. אבל בלי דרכי התמודדות. מציאות עצובה, וזהו.
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
נכתב ע"י תותח שיווקי;2288704:
אומר בעדינות....
יש לי יסוד להאמין שח. ברטלר היתה מוותרת על המחמאה הזו!

לא קראת את הספר. היא מדברת על זה באופן מפורש. לא כמסר עקיף.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ו'

מא וִיבֹאֻנִי חֲסָדֶךָ יי תְּשׁוּעָתְךָ כְּאִמְרָתֶךָ:מב וְאֶעֱנֶה חֹרְפִי דָבָר כִּי בָטַחְתִּי בִּדְבָרֶךָ:מג וְאַל תַּצֵּל מִפִּי דְבַר אֱמֶת עַד מְאֹד כִּי לְמִשְׁפָּטֶךָ יִחָלְתִּי:מד וְאֶשְׁמְרָה תוֹרָתְךָ תָמִיד לְעוֹלָם וָעֶד:מה וְאֶתְהַלְּכָה בָרְחָבָה כִּי פִקֻּדֶיךָ דָרָשְׁתִּי:מו וַאֲדַבְּרָה בְעֵדֹתֶיךָ נֶגֶד מְלָכִים וְלֹא אֵבוֹשׁ:מז וְאֶשְׁתַּעֲשַׁע בְּמִצְוֹתֶיךָ אֲשֶׁר אָהָבְתִּי:מח וְאֶשָּׂא כַפַּי אֶל מִצְוֹתֶיךָ אֲשֶׁר אָהָבְתִּי וְאָשִׂיחָה בְחֻקֶּיךָ:
נקרא  14  פעמים

אתגר AI

סוכות • אתגר חופשי

לוח מודעות

למעלה