בלת"ק.
כדי לבצע או לא לבצע מהלך בעלילה (כל מהלך, בכל עלילה) הוא צריך מטרה.
קודם כל שואלים שאלה שכלית קרה ופשוטה: איזו אופציה תשרת טוב יותר את העלילה המתוכננת?
אחרי שהתשובה ברורה, צריכים לשים לב לדרך בה מתבצע המהלך הזה - דבר חשוב הרבה יותר מהאירוע עצמו.
אם הגישה היא שההחלמה היא "צפויה" - גם הקורא ירגיש זאת ויתאכזב.
אם הגישה היא שהמוות הוא הצפוי וההחלמה היא המפתיעה (מה שאגב קורה בחיים האמיתיים) - הקורא ירגיש זאת בין השורות.
לכן הייתי ממליצה:
1. לפנות למישהי שעברה חוויה דומה, של כמעט אובדן והחלמה. לקבל קצת חוויות, ללמוד איך לכתוב את זה. למשל את חוסר הוודאות שאופף את ההחלמה לאורך זמן ארוך. כשכל פעם מגיעות בשורות מהולות בעצב ובשמחה גם יחד, בבלבול ובדברים שלא יחזרו לעולם.
2. הניסוח היה "חיברה את הקוראים אל הדמות", וזה דבר שחייב להשתנות כדי לכתוב את החלק הזה אמין. הסופרת לא צריכה לחשוב על הקוראים בשלב הזה. זו הדרך הטובה ביותר לזרוק את כל התהליך לפח הזבל של הטיוטות.
כותבים בשביל העלילה או בשביל עצמך.
הקוראים הם רק תוצר לוואי, כשמדברים על שאלה מהותית כל כך בסיפור.
3. אחרי הכתיבה לערוך את הסיפור היטב. כדי להתאים את התהליך לתגובות הקוראים, ובכך להשלים את חלק 2. אבל זה - רק אחרי שהמהלך כולו כבר כתוב ובנוי כהלכה.
כדי לבצע או לא לבצע מהלך בעלילה (כל מהלך, בכל עלילה) הוא צריך מטרה.
קודם כל שואלים שאלה שכלית קרה ופשוטה: איזו אופציה תשרת טוב יותר את העלילה המתוכננת?
אחרי שהתשובה ברורה, צריכים לשים לב לדרך בה מתבצע המהלך הזה - דבר חשוב הרבה יותר מהאירוע עצמו.
אם הגישה היא שההחלמה היא "צפויה" - גם הקורא ירגיש זאת ויתאכזב.
אם הגישה היא שהמוות הוא הצפוי וההחלמה היא המפתיעה (מה שאגב קורה בחיים האמיתיים) - הקורא ירגיש זאת בין השורות.
לכן הייתי ממליצה:
1. לפנות למישהי שעברה חוויה דומה, של כמעט אובדן והחלמה. לקבל קצת חוויות, ללמוד איך לכתוב את זה. למשל את חוסר הוודאות שאופף את ההחלמה לאורך זמן ארוך. כשכל פעם מגיעות בשורות מהולות בעצב ובשמחה גם יחד, בבלבול ובדברים שלא יחזרו לעולם.
2. הניסוח היה "חיברה את הקוראים אל הדמות", וזה דבר שחייב להשתנות כדי לכתוב את החלק הזה אמין. הסופרת לא צריכה לחשוב על הקוראים בשלב הזה. זו הדרך הטובה ביותר לזרוק את כל התהליך לפח הזבל של הטיוטות.
כותבים בשביל העלילה או בשביל עצמך.
הקוראים הם רק תוצר לוואי, כשמדברים על שאלה מהותית כל כך בסיפור.
3. אחרי הכתיבה לערוך את הסיפור היטב. כדי להתאים את התהליך לתגובות הקוראים, ובכך להשלים את חלק 2. אבל זה - רק אחרי שהמהלך כולו כבר כתוב ובנוי כהלכה.