נכתב ע"י avi;1325547:שלום לכולם,
להניח, מניח, יניח -
האם ברור לכם הכלל, מתי הוא בפתח ומתי הוא בצירה [מֵניח, מַניח]?
נכתב ע"י אפכא מסתברא;1325750:השרש הוא בכל מקרה נו"ח, אלא כאשר מתכוונים למשמעות של שימה הוא ניטה ע"ד חסרי פ"נ (ובמשמעות מנוחה - ע"ד נחי ע"ו). הנחת תפילין היא ע"ד נחי ע"ו לפי שזו היא מנוחתן של התפילין. וזה לך הסימן:
לאחר שהֵנִיחַ הבחור את תפיליו הוא הִנִּיחַ אותן בנרתיקן.
נכתב ע"י אברהם;1326279:לענ"ד אין בזה כללים ברורים
וגם לגבי ברכת התפילין יש מחלוקת איך לנקד את המילה "להניח"
כמדומני שהבא"ח כתב בקמץ ורפוי אך יש שכתבו בפתח ודגוש
נכתב ע"י למען דעת;1326462:לשאלה הבאה:
נניח, שמנקדים כהשולחן ערוך בקמץ, איך מנקדים "ולהניחן"? וְלַהֲנִיחָן?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
התחלות חדשות
פותחים שנת לימודים בפרוג!
פותחים את שנת הלימודים בפרוג עם מקצועות מתקדמים וחדשנים שיפתחו לכם דלתות בעולם התעסוקה!
ההרשמה בעיצומה!
23.09
כ' אלול
פתיחת מסלול
פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
23.09
כ' אלול
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
24.09
כ"א אלול
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
29.09
כ"ו אלול
פתיחה מסלול:
עימוד ספרי קודש
מסלול תורני
29.09
כ"ו אלול
פתיחת מסלול:
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
29.09
כ"ו אלול
פתיחת מסלול
חדשנות AI ובינה מלאכותית
קורס מקוצר
26.11
כ"ה חשוון
פתיחת מסלול
פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
תהילים פרק צח
א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים: