קופירייטינג לא נעים מת מזמן(?)

רות גולדבלט

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
צילום מקצועי

מועתק מוואלה , שימו לב לתגובות https://b.walla.co.il/item/3565967

משרד הבריאות מציג: הקמפיין הפרסומי המנותק בהיסטוריה​

קשה לצפות ולא להתפעל מרמת הניתוק של האנשים שאישרו להשקיע מיליוני שקלים בשידור קמפיין שכזה, בשעה שמשרד האוצר, של אותה ממשלה בדיוק, למעשה מעודד צריכת משקאות ממותקים, בכך שהוא מבטל את המיסוי עליהם. דעה
עמיחי זבולוני, טור אורח
16/03/2023

https://policies.google.com/privacy



עם כניסת הממשלה הנוכחית הוביל משרד האוצר, בראשות השר סמוטריץ, מהלך בזק לביטול המס על המשקאות הממותקים (אותו אישרה רק לא מכבר ממשלת בנט – לפיד)
דמיינו לכם חברה מסחרית שבמחלקה אחת שלה מייצרים מערכות לחימה ובמחלקה אחרת פועלים למען פירוק העולם מכלי נשק. ככל שהדבר נשמע משונה ובלתי סביר, מסתבר שישנה מדינה אחת במזרח התיכון, בה דבר כזה יכול לקרות.

בחודשים האחרונים נכנס לחיינו קמפיין מסיבי של משרד הבריאות הקורא לצמצם ו/או להימנע מצריכת משקאות ממותקים, בשם "סוף עידן הלא נעים", בו רואים מדריכה במוזיאון עתידי מלמדת את ילדי ישראל על הסכנות הטמונות במשקאות הממותקים.

בכל מקום אחר בעולם, ובכל תקופה אחרת, היה קונצנזוס רחב כי מדובר בקמפיין ראוי וחשוב. אולם המצב הפוליטי במדינה כיום ומהלכי הממשלה הנוכחית, הופכים את הקמפיין החשוב, והאיכותי לכשעצמו, לאחד המנותקים ואפילו הצינים שנראו במחוזותינו.

לא צריך ללכת הרבה אחורה כדי להבין את גודל הניתוק. עם כניסת הממשלה הנוכחית הוביל משרד האוצר, בראשות השר סמוטריץ, מהלך בזק לביטול המס על המשקאות הממותקים (אותו אישרה רק לא מכבר ממשלת בנט - לפיד).

מהלך הביטול של האוצר התקבל תוך ביקורת עזה מצד גורמי בכירים במערכת הבריאות ואיגודי הרופאים אשר הזהירו, וממשיכים להתריע, כי ביטול המס צפוי לייצר עליה בתחלואת סרטן, סוכרת, מחלות לב ועוד. ביטול המס, המהירות בה הוא נעשה והעובדה כי היה אחד המהלכים הראשונים של הממשלה החדשה - העבירו מסר חד וברור על סדרי העדפויות של הממשלה הנוכחית ויחסה לבריאות הציבור.

קמפיין משרד הבריאות נגד משקאות ממותקים(צילום: צילום מסך, משרד הבריאות)


והנה לא עובר לו זמן רב ועל מסכי ישראל מופיע קמפיין פרסומי מושקע של משרד הבריאות - אשר קורא לילדי ואזרחי ישראל לצמצם בצריכת משקאות ממותקים ואפילו, רחמנא לצלן, להימנע מצריכתם כלל.

קשה לצפות ולא להתפעל מרמת הניתוק של האנשים שאישרו להשקיע מיליוני שקלים בשידור קמפיין שכזה, בשעה שמשרד האוצר, של אותה ממשלה בדיוק, למעשה מעודד צריכת משקאות ממותקים, בכך שהוא מבטל את המיסוי עליהם.

הקמפיין החדש מעביר מסר מטריד של "הרצחת וגם ירשת" - לא מספיק שהלכתם והשקעתם סכומי עתק בביטול המיסוי על הממותקים (הערכות מדברות על הפסד מסים של קרוב למיליארד שקלים), אתם עוד מוסיפים חטא על פשע ומוציאים מילונים נוספים על קמפיין מנותק ומיותר?


הרצחת וגם ירשת?(צילום: פלאש 90, נתי שוחט)

מיהו קהל היעד?​

בחישוב די פשוט, לא נראה שיש יותר מדי אזרחים בישראל שצופים בקמפיין החדש ויכולים להתחבר אליו ולמסריו

עמיחי זבולוני(צילום: יח"צ)
גם טקטית, לא ברורה התוחלת של קמפיין מסוג זה. הקמפיין הזה לא פונה לשום קהל יעד אשר מסוגל להיות קשוב אליו: אנשים שמבינים את הסכנות בשתייה הממותקת, מתוסכלים מהתנהלות המממשלה שביטלה את המס בניגוד לכל רציונל בריאותי ולא מסוגלים להסתכל עליה כאוטוריטה להנחיות למען בריאות הציבור. ואילו אנשים שחפצים בצריכת משקאות ממותקים, קיבלו את ברכת הדרך מהממשלה בצורת ביטול המס. כך שבחישוב די פשוט, לא נראה שיש יותר מדי אזרחים בישראל שצופים בקמפיין החדש ויכולים להתחבר אליו ולמסריו.

אין ספק שמדובר בקמפיין חשוב, ולמען האמת גם בקמפיין טוב מבחינה קריאטיבית, עם מסר מדויק וברור, אולם מעבר להסתכלות על הקמפיין עצמו כקמפיין, נכון היה לו משרד הבריאות היה מסתכל על התמונה הרחבה. על תחושותיהם של אזרחי המדינה בעת הנוכחית, על המהלכים הפוליטים שנעשו סביב הנושא ובעיקר על היכולת לרכוש את אמון הציבור במהלך פרסומי שכזה.

הכותב הוא יועץ תקשורת ואסטרטגיה, מנכ"ל סוכנות יחסי הציבור IMPROVATE PR

תגיות

לכתבה זו התפרסמו 73 תגובות ב-52 דיונים​

הוסף תגובה חדשה​

+
שלח
בשליחת תגובה אני מסכים/הלתנאי השימוש


  • 52
    אחת שיודעת04:01 20.03.23
    למה אתם סתם מכפישים? הקמפיין הזה לא יצא עכשיו בכלל והפרסומות האלו מעולות ומועילות . תפסיקו לכתוב שטויות יש קוראים שמאמינים למה שאתם כותבים .
    01הגב לתגובה

  • 51
    מה שלא עושה הכח עושה12:04 19.03.23
    להפך, זה בדיוק הזמן לפרסום. שילדים שרואים פרסום יפסיקו לבקש ואז הצריכה תרד. מה שלא הולך בכח (העלאת מחיר) כן הולך במח (שכנוע) בהפוך על הפוך, אני מקווה שגם הכתבה הזו, משיגה את המטרה והאנשים יחשבו פעמיים האם לצרוך דברים שמסכנים אותם.
    11הגב לתגובה

  • 50
    רחלי10:51 19.03.23
    הקמפיין עלה עוד בזמן הממשלה הקודמת, זו שהטילה את המיסים על שתיה ממתוקת. באופן אישי אני חוטאת מדי פעם עם שתיה ממותקת ולא נראה לי שהקמפיין הזה ספציפית ישכנע אותי לשנות את ההרגלים, אבל נראה לי די הגיוני דווקא עכשיו, כאשר כביכול ביטלו את המיסוי, לצאת עם הקמפיין ולנסות לשכנע אנשים בהגיון ולא ע"י מיסוי
    21הגב לתגובה

  • 49
    י18:43 17.03.23
    כהעלו את המס על סגריות אנשים המשיכו לעשן .כשהעלו את המס על נאלכוהול אנשים המשיכו לשתות. כשהעלו את המס על השתיה הממותקת אנשים ה...... הבעיה היא בחינוך לכן הפרסומת מוצדקת
    41הגב לתגובה

  • 48
    חחח13:22 17.03.23
    לא סומך על משרד ההזרקות הם מושחתים שהרעילו מיליונים
    40הגב לתגובה
לקריאת עוד 68 תגובות
 

רות גולדבלט

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
צילום מקצועי
שימו לב לפרסום הקמפיין הוא יצא כבר שנה שעברה והוא מופץ עכשיו...

הודעות דוברות​

"סוף עידן הלא נעים" - קמפיין משרד הבריאות לעודד שתיית מים על פני צריכת משקאות קלים​

הקמפיין פורסם בארבע שפות: עברית, ערבית, רוסית ואמהרית​


בעקבות העלייה המשמעותית בהוצאות חברות המזון על פרסום מזון מזיק, ובעיקר על פרסום משקאות קלים המהווה אחוז גבוה מסך הוצאות חברות המזון על פרסום, יצא השבוע משרד הבריאות בקמפיין "סוף עידן הלא נעים", שמעודד צריכת מים על פני צריכת משקאות קלים.
סביבת המזון שלנו מלאה בפיתויים וגירויים שמעודדים צריכה של משקאות קלים, חטיפים ומזון מהיר, ולהם יש ככל הנראה השפעה מכרעת על שיעורי ההשמנה והתפתחות מחלות כמו סוכרת, מחלות לב וכלי דם.
פרופ' רונית אנדוולט, מנהלת אגף התזונה בשירותי בריאות הציבור: "משרד הבריאות מקדם מהלכים שמטרתם לשנות את סביבת המזון והנורמה התזונתית, כדי לצמצם משמעותית צריכה של משקאות מתוקים וממותקים ומזון בעלי סימונים אדומים, ולקדם תזונה בריאה ומקיימת. מחקרים רבים מן השנים האחרונות דנים בהשפעה המשמעותית שיש לפרסום על קבלת החלטות, ובמיוחד בקרב ילדים ובני נוער, ומתקיים דיון ציבורי נרחב לגבי מידת האחריות שיש לסביבת המזון שלנו, לזמינות המזון ולפרסום מזון, על החלטותינו מה לאכול ומה לא לאכול.
כמו שאפשר לפרסם מזון שאינו בריא, אפשר לפרסם וצריך לעודד צריכת מזון בריא יותר והעדפת שתיית מים, פעולות שיועילו לכולנו, הן בריאותית, הן סביבתית והן כלכלית".
הקמפיין פורסם בארבע שפות: עברית, ערבית, רוסית ואמהרית

צילומי מסך
1679396015839.png


1679395955835.png

1679395802481.png
 

רות גולדבלט

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
צילום מקצועי
למי שלא צפתה אני מתקצרת:
התסריט קריאטיבי וקצת הומוריסטי (שזה גם יפה, לדעתי, שמשרדים ממשלתיים משתמשים בו, ראיתי כמה סרטונים יפים לאחרונה בכל המשרדים)

הסרטון שלנו פותח בתאריך עתידי
השנה היא שנת 2035, ברקע רואים מוזיאון שמראה את מחלקת הלא נעים.
המדריכה במוזיאון מראה לקבוצת ילדים מתוקה (!)
את מה שהגישו לאורחים, בבית ובעבודה וגם לילדים שלהם:
שתיה ממותקת עם המון כפיות סוכר שגורמת למגוון בעיות.
כלשונה: שתיה ממותקת- תופעה היסטורית מוזרה, אך מרתקת.

הילדים (הגיבורים) מתקשים לעכל את הידיעה המרה הזו
והם מפטירים:
הזוי!!!
30 כפיות סוכר? זה היה רשום והם שתו את זה?
המדריכה עונה כן בצער רב
וחוזרת הרבה על: "נמשיכה?" משעשע וקורץ.

סוף דבר מובלים הילדים אל הרבה קנקני מים מוכרים ונורמליים
עם כל מיני תוספות בריאות וטבעיות בפנים
וההפי אנד הגיע.
וגם המסר:
להגיש מים.

רצוי לציין שהסרטון בערבית הוא סרטון נפרד בפני עצמו,
לא הבנתי כל מה שנאמר בו אבל לוקחים בו בקבוק ממותק ושופכים
ויוצא ממנו המון סוכר לבן.
(איך אומרים הילדים? קוסמות! )

לסיכום: סרטונים אומנותיים ביותר, לדעתי.
המסר קצת מתבקש ומסכימה שיש פה קצת ניתוק.

לרוויה לכולם, מקווה שתהינו מהסיכום
ואל תשכחו יש בדרך 4 כוסות של מיץ ענבים מתוק
ועד אז: שתו מים!
:)
 

ביזנסטורי - אילה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
העלית פה את הסרטון?
לא מוצאת...
 

רות גולדבלט

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
צילום מקצועי

אלעזר 1

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
UX UI
D I G I T A L
יוצרי ai
היה דיון בין המומחים האם צריך להילחם בשתייה מתוקה באמצעות הסברה או באמצעות מיסוי, מחקרים הוכיחו שהמיסוי לא הוכיח את עצמו ודווקא במשקאות הלא - ממוסים חלה ירידה גדולה יותר בביקוש
בכנסת הנוכחית סוכם בשיתוף עם הנציגות החרדית לבטל את המיסוי ולצאת במקביל בהסברה, הכתבה בוואלה לא מציגה את הסיפור המלא וחוטאת לאמת
 

EPaP

מנהלת בפמ"ג
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
היה דיון בין המומחים האם צריך להילחם בשתייה מתוקה באמצעות הסברה או באמצעות מיסוי, מחקרים הוכיחו שהמיסוי לא הוכיח את עצמו ודווקא במשקאות הלא - ממוסים חלה ירידה גדולה יותר בביקוש
תכלס, תקופת היובש בארה"ב יכולה ללמד מסקנות דומות.
 

רות גולדבלט

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
צילום מקצועי

רות גולדבלט

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
צילום מקצועי

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמב

א מַשְׂכִּיל לְדָוִד בִּהְיוֹתוֹ בַמְּעָרָה תְפִלָּה:ב קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶזְעָק קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶתְחַנָּן:ג אֶשְׁפֹּךְ לְפָנָיו שִׂיחִי צָרָתִי לְפָנָיו אַגִּיד:ד בְּהִתְעַטֵּף עָלַי רוּחִי וְאַתָּה יָדַעְתָּ נְתִיבָתִי בְּאֹרַח זוּ אֲהַלֵּךְ טָמְנוּ פַח לִי:ה הַבֵּיט יָמִין וּרְאֵה וְאֵין לִי מַכִּיר אָבַד מָנוֹס מִמֶּנִּי אֵין דּוֹרֵשׁ לְנַפְשִׁי:ו זָעַקְתִּי אֵלֶיךָ יְהוָה אָמַרְתִּי אַתָּה מַחְסִי חֶלְקִי בְּאֶרֶץ הַחַיִּים:ז הַקְשִׁיבָה אֶל רִנָּתִי כִּי דַלּוֹתִי מְאֹד הַצִּילֵנִי מֵרֹדְפַי כִּי אָמְצוּ מִמֶּנִּי:ח הוֹצִיאָה מִמַּסְגֵּר נַפְשִׁי לְהוֹדוֹת אֶת שְׁמֶךָ בִּי יַכְתִּרוּ צַדִּיקִים כִּי תִגְמֹל עָלָי:
נקרא  41  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה