מועתק מוואלה , שימו לב לתגובות https://b.walla.co.il/item/3565967
משרד הבריאות מציג: הקמפיין הפרסומי המנותק בהיסטוריה
קשה לצפות ולא להתפעל מרמת הניתוק של האנשים שאישרו להשקיע מיליוני שקלים בשידור קמפיין שכזה, בשעה שמשרד האוצר, של אותה ממשלה בדיוק, למעשה מעודד צריכת משקאות ממותקים, בכך שהוא מבטל את המיסוי עליהם. דעהעמיחי זבולוני, טור אורח
16/03/2023
https://policies.google.com/privacy
דמיינו לכם חברה מסחרית שבמחלקה אחת שלה מייצרים מערכות לחימה ובמחלקה אחרת פועלים למען פירוק העולם מכלי נשק. ככל שהדבר נשמע משונה ובלתי סביר, מסתבר שישנה מדינה אחת במזרח התיכון, בה דבר כזה יכול לקרות.עם כניסת הממשלה הנוכחית הוביל משרד האוצר, בראשות השר סמוטריץ, מהלך בזק לביטול המס על המשקאות הממותקים (אותו אישרה רק לא מכבר ממשלת בנט – לפיד)
בחודשים האחרונים נכנס לחיינו קמפיין מסיבי של משרד הבריאות הקורא לצמצם ו/או להימנע מצריכת משקאות ממותקים, בשם "סוף עידן הלא נעים", בו רואים מדריכה במוזיאון עתידי מלמדת את ילדי ישראל על הסכנות הטמונות במשקאות הממותקים.
בכל מקום אחר בעולם, ובכל תקופה אחרת, היה קונצנזוס רחב כי מדובר בקמפיין ראוי וחשוב. אולם המצב הפוליטי במדינה כיום ומהלכי הממשלה הנוכחית, הופכים את הקמפיין החשוב, והאיכותי לכשעצמו, לאחד המנותקים ואפילו הצינים שנראו במחוזותינו.
לא צריך ללכת הרבה אחורה כדי להבין את גודל הניתוק. עם כניסת הממשלה הנוכחית הוביל משרד האוצר, בראשות השר סמוטריץ, מהלך בזק לביטול המס על המשקאות הממותקים (אותו אישרה רק לא מכבר ממשלת בנט - לפיד).
מהלך הביטול של האוצר התקבל תוך ביקורת עזה מצד גורמי בכירים במערכת הבריאות ואיגודי הרופאים אשר הזהירו, וממשיכים להתריע, כי ביטול המס צפוי לייצר עליה בתחלואת סרטן, סוכרת, מחלות לב ועוד. ביטול המס, המהירות בה הוא נעשה והעובדה כי היה אחד המהלכים הראשונים של הממשלה החדשה - העבירו מסר חד וברור על סדרי העדפויות של הממשלה הנוכחית ויחסה לבריאות הציבור.
קמפיין משרד הבריאות נגד משקאות ממותקים(צילום: צילום מסך, משרד הבריאות)
והנה לא עובר לו זמן רב ועל מסכי ישראל מופיע קמפיין פרסומי מושקע של משרד הבריאות - אשר קורא לילדי ואזרחי ישראל לצמצם בצריכת משקאות ממותקים ואפילו, רחמנא לצלן, להימנע מצריכתם כלל.
קשה לצפות ולא להתפעל מרמת הניתוק של האנשים שאישרו להשקיע מיליוני שקלים בשידור קמפיין שכזה, בשעה שמשרד האוצר, של אותה ממשלה בדיוק, למעשה מעודד צריכת משקאות ממותקים, בכך שהוא מבטל את המיסוי עליהם.
הקמפיין החדש מעביר מסר מטריד של "הרצחת וגם ירשת" - לא מספיק שהלכתם והשקעתם סכומי עתק בביטול המיסוי על הממותקים (הערכות מדברות על הפסד מסים של קרוב למיליארד שקלים), אתם עוד מוסיפים חטא על פשע ומוציאים מילונים נוספים על קמפיין מנותק ומיותר?
הרצחת וגם ירשת?(צילום: פלאש 90, נתי שוחט)
מיהו קהל היעד?
בחישוב די פשוט, לא נראה שיש יותר מדי אזרחים בישראל שצופים בקמפיין החדש ויכולים להתחבר אליו ולמסריו
עמיחי זבולוני(צילום: יח"צ)
גם טקטית, לא ברורה התוחלת של קמפיין מסוג זה. הקמפיין הזה לא פונה לשום קהל יעד אשר מסוגל להיות קשוב אליו: אנשים שמבינים את הסכנות בשתייה הממותקת, מתוסכלים מהתנהלות המממשלה שביטלה את המס בניגוד לכל רציונל בריאותי ולא מסוגלים להסתכל עליה כאוטוריטה להנחיות למען בריאות הציבור. ואילו אנשים שחפצים בצריכת משקאות ממותקים, קיבלו את ברכת הדרך מהממשלה בצורת ביטול המס. כך שבחישוב די פשוט, לא נראה שיש יותר מדי אזרחים בישראל שצופים בקמפיין החדש ויכולים להתחבר אליו ולמסריו.
אין ספק שמדובר בקמפיין חשוב, ולמען האמת גם בקמפיין טוב מבחינה קריאטיבית, עם מסר מדויק וברור, אולם מעבר להסתכלות על הקמפיין עצמו כקמפיין, נכון היה לו משרד הבריאות היה מסתכל על התמונה הרחבה. על תחושותיהם של אזרחי המדינה בעת הנוכחית, על המהלכים הפוליטים שנעשו סביב הנושא ובעיקר על היכולת לרכוש את אמון הציבור במהלך פרסומי שכזה.
הכותב הוא יועץ תקשורת ואסטרטגיה, מנכ"ל סוכנות יחסי הציבור IMPROVATE PR
תגיות
לכתבה זו התפרסמו 73 תגובות ב-52 דיונים
הוסף תגובה חדשה
+בשליחת תגובה אני מסכים/הלתנאי השימוש
52
אחת שיודעת04:01 20.03.23
למה אתם סתם מכפישים? הקמפיין הזה לא יצא עכשיו בכלל והפרסומות האלו מעולות ומועילות . תפסיקו לכתוב שטויות יש קוראים שמאמינים למה שאתם כותבים .
01הגב לתגובה
51
מה שלא עושה הכח עושה12:04 19.03.23
להפך, זה בדיוק הזמן לפרסום. שילדים שרואים פרסום יפסיקו לבקש ואז הצריכה תרד. מה שלא הולך בכח (העלאת מחיר) כן הולך במח (שכנוע) בהפוך על הפוך, אני מקווה שגם הכתבה הזו, משיגה את המטרה והאנשים יחשבו פעמיים האם לצרוך דברים שמסכנים אותם.
11הגב לתגובה
50
רחלי10:51 19.03.23
הקמפיין עלה עוד בזמן הממשלה הקודמת, זו שהטילה את המיסים על שתיה ממתוקת. באופן אישי אני חוטאת מדי פעם עם שתיה ממותקת ולא נראה לי שהקמפיין הזה ספציפית ישכנע אותי לשנות את ההרגלים, אבל נראה לי די הגיוני דווקא עכשיו, כאשר כביכול ביטלו את המיסוי, לצאת עם הקמפיין ולנסות לשכנע אנשים בהגיון ולא ע"י מיסוי
21הגב לתגובה
49
י18:43 17.03.23
כהעלו את המס על סגריות אנשים המשיכו לעשן .כשהעלו את המס על נאלכוהול אנשים המשיכו לשתות. כשהעלו את המס על השתיה הממותקת אנשים ה...... הבעיה היא בחינוך לכן הפרסומת מוצדקת
41הגב לתגובה
48
חחח13:22 17.03.23
לא סומך על משרד ההזרקות הם מושחתים שהרעילו מיליונים
40הגב לתגובה