בדיוק, זה קטע המחץ.
מפה מוכח בבירור שהוא מדבר על הגרים בתוך שטח ירושלים הקדומה, וגם אם לא לגמרי ברור איפה גבולותיה בדיוק, גם הגרים במקום המסופק זוכים אולי למעלה זו, אבל ודאי לא נווה יעקב וגילה.
לא. בנוסף למה שהוא כתב שכל שסמוך לפלטרין של מלך וכו',
הוא כותב שאפילו לגרים סמוך מאוד מחוץ לחומה אפשר שהוא בתוך גבולות ירושלים הישנה,
אבל בנקודה הראשונה הוא מתייחס במפורש ל"ירושלים החדשה". וכמו שכותב במפורש,
וכמו שגם כותב "והעדיפו חכמינו ז"ל בכל דור להיות נקברים בירושלים יתר מעל שאר ארץ ישראל הגם שמקום הקבורה הוא מחוץ לעיר"
וחבל שאתה מעוות את דבריו כרצונך.
שו"ת ציץ אליעזר חלק יד סימן נב
......
הנה בודאי ובודאי שישנו ענין גדול ועדיפות רבה לגור גם בירושלים החדשה מעל יתר ערי הארץ, באשר היא כעיר שחוברה לה יחדו סמוך ונראה לפלטרין של מלך, והא הרי אפילו לענין קבורה
העדיפו חכמינו ז"ל בכל דור להיות נקברים בירושלים יתר מעל שאר ארץ ישראל הגם שמקום הקבורה הוא מחוץ לעיר, ורק מכח היות זה סמוך לשער השמים אשר גם עבור כן נבאו והבטיחו גדולות ונצורות על הדבר הזה ועל הזכיה הגדולה,
ומינה דעל אחת כמה שמובטח בכזאת להחי בה בחיים חיותו בסמוך ונראה ואשר שם הקודש ירושלים נקרא עליה בבחינה של אינו דומה קולטתו מחיים לקולטתו אחרי מיתה, (כתובות קי"ב ע"א), ובבחינה של והחונים סביב מקרוב מקודשים טפי וקרובים אל אלקינו (שו"ת חתם סופר חיו"ד סי' רל"ג), ואשרי הזוכה לדור סמוך לקדושת הר אלקים חורבה בחורבנה (ח"ס שם).
מכאן ואילך ב"ה, השאיר לשיפוט הקוראים.