דרוש מידע לא מסוגלים לעזוב את ירושלים

מצב
הנושא נעול.

בעל בעמיו

משתמש פעיל
אשמח אם תציין מקור מדויק לכך. חוץ מזה שהעניין קשה מאוד מסברא, ולכאורה הרבה חלקו עליו.
מה גם שמסתבר שהוא מתכוון לשכונות שהם סמוך ונראה ממש, הצמודות לעיר העתיקה, שהחורבן וזכרון ירושלים מרחפים שם כל העת.

אבל יותר מכך, חשוב להכיר את דעותיו [ההלכתיות] של הציץ אליעזר בהתייחסות למדינה בכלל [אתחלתא דגאולה], לצבא [כיבוש מלך, מלחמת מצוה] ולקדושת ויישוב הארץ. ודי בזה.

אבל לדעתי הזוי שהאשכול הזה נכנס לנישה של דיון הלכתי האם נווה יעקב נחשבת לירושלים או לא מבחינה הלכתית, כאילו שזה השיקול שעומד בפני זו"צים ביחידות צפופות.
 
נערך לאחרונה ב:

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
מה גם שמסתבר שהוא מתכוון לשכונות שהם סמוך ונראה ממש, הצמודות לעיר העתיקה, שהחורבן וזכרון ירושלים מרחפים שם כל העת.

אבל יותר מכך, חשוב להכיר את דעותיו [ההלכתיות] של הציץ אליעזר בהתייחסות למדינה בכלל [אתחלתא דגאולה], לצבא [כיבוש מלך, מלחמת מצוה] ולקדושת ויישוב הארץ. ודי בזה.

אבל לדעתי הזוי שהאשכול הזה נכנס לנישה של דיון הלכתי האם נווה יעקב נחשבת לירושלים או לא מבחינה הלכתית, כאילו שזה השיקול שעומד בפני זו"צים ביחידות צפופות.
למה מסתבר? למה להמציא במקום לעבור על ציטוט הדברים?!
נו נו, להטיל רפש על הצי"א כי לא מסתדר לך? ובפרט שגם ר' שלמה זלמן נקט בתשובה משנת תשכ"ה שגם ללא תוקף הלכתי, יש בעיר החדשה 'מעלה רוחנית'. אז גם הוא היה קרוב לציונות?!

אכן הזוי אילו הדיון באשכול היה תלוי בנישה.. הלכתית,
אמממה, הדיון האחרון התפתח כתוצאה ממה שנכתב כאן כדאי לשים,
ולא בהקשר של מה עדיף על מה מבחינת מגורים ונוחות שנפרש ע"פ עשרות עמודי האשכול.
אז להבא, ראוי וכדאי לשים לב על מה מגיבים לפני שכותבים בחריפות..

נ.ב בכ"מ אני חושב שאין צורך להמשיך לדון בנקודה שהיא רק נספחת לאשכול ומסיטה אותו ממקומו.
 
נערך לאחרונה ב:

בעל בעמיו

משתמש פעיל
כי כך הסתבר לי במח שחנני הבורא ית'.
ובפרט שזכיתי להכיר את בעל ציץ אליעזר זצ"ל, ויודע אני שהוא התגורר סמוך ונראה לעיר העתיקה, לכן מסתבר לי.
למה להמציא ולא לעבור על ציטוט הדברים?!
זה כי אתה בחרת להעלות רק את הציטוט שנוח לך. אשמח באמת אם תואיל להעלות את התשובה כולה.
להטיל רפש על הצי"א כי לא מסתדר לך.
רפש???
איפה ראית?
אז גם הוא היה קרוב לציונות?!
מה זה "גם"?
בנוסף למי?
ראית בדבריי האשמה על "קרבה לציונות"?
אתה לא מספיק חד על הבוקר, אז פספסת את ההדגשה שלי: ההלכתית.
 

ניק 196

משתמש מקצוען
אציין עובדה.
עברתי לירושלים מעיר אחרת לפני כמה שנים, ובס"ד אני הכפלתי משכורת ×3 ואשתי ×2
יש בה אפשרויות תעסוקה הרבה יותר מערים אחרות. וגם אני וגם אשתי לא עובדים בהייטק.
האם הייתי יכול לגור בבית שמש ולהגיע כל יום לירושלים? יתכן מאוד שכן. אבל בשום אופן ובשום מצב לא אחליף את העיר הזו.
החברה שיש לי כאן, החברה שיש לילדיי כאן, זה לא משהו שהייתי ממהר לוותר עליו.
ואני לא גר ביחידה של 15 מטר... בניגוד לרוב הירושלמים, שכפי איך שאני מבין מהאשכול כאן כולם גרים ביחידות צפופות מתחת האדמה.
 

בעל בעמיו

משתמש פעיל
אציין עובדה.
עברתי לירושלים מעיר אחרת לפני כמה שנים, ובס"ד אני הכפלתי משכורת ×3 ואשתי ×2
יש בה אפשרויות תעסוקה הרבה יותר מערים אחרות. וגם אני וגם אשתי לא עובדים בהייטק.
האם הייתי יכול לגור בבית שמש ולהגיע כל יום לירושלים? יתכן מאוד שכן. אבל בשום אופן ובשום מצב לא אחליף את העיר הזו.
החברה שיש לי כאן, החברה שיש לילדיי כאן, זה לא משהו שהייתי ממהר לוותר עליו.
ואני לא גר ביחידה של 15 מטר... בניגוד לרוב הירושלמים, שכפי איך שאני מבין מהאשכול כאן כולם גרים ביחידות צפופות מתחת האדמה.
שכחת לציין - בלת"ק.
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
כי כך הסתבר לי במח שחנני הבורא ית'.
ובפרט שזכיתי להכיר את בעל ציץ אליעזר זצ"ל, ויודע אני שהוא התגורר סמוך ונראה לעיר העתיקה, לכן מסתבר לי.

זה כי אתה בחרת להעלות רק את הציטוט שנוח לך. אשמח באמת אם תואיל להעלות את התשובה כולה.

רפש???
איפה ראית?

מה זה "גם"?
בנוסף למי?
ראית בדבריי האשמה על "קרבה לציונות"?
אתה לא מספיק חד על הבוקר, אז פספסת את ההדגשה שלי: ההלכתית.
העליתי את כל הקטע הרלוונטי באותה תשובה, וזה בס"ק ב' שם, ובשאר האותיות הוא עונה על שאלות אחרות.
ואם יש קטע שפספסתי אז אדרבה, הוא כותב שם עוד שורה, ומדבריו עולה
ונוסף לכל האמור הא גם לא ברור עד היכן הגיעו הגבולות אשר ירושלים נתקדשה ולגמרי לא מוחלט שאכן הגרים מחוץ לחומה מאיזה צד שהוא ומאיזה מרחק שהוא אם אפ"ה לא גרים למעשה בתוך הגבול אשר ירושלים כן נתקדשה גם שם ובפרט בשטח קדושתה העליונה.

למקור - אודה.
הזכרתי בעמודים הראשונים, תחפש שם.

לשאר הדברים אני מעדיף לא להגיב.
גם לא לטיעון האישי שכתבת: "אתה לא מספיק חד על הבוקר".


וסבורני שאפשר להסתפק בכך. חבל להסיט את האשכול ממסלולו.
 
נערך לאחרונה ב:

בעל בעמיו

משתמש פעיל
אל תדבר בשמי. קראתי הכל.
לא קראת. והנה ההוכחה:
אבל בשום אופן ובשום מצב לא אחליף את העיר הזו.
זה כבר כתבו 400 לפניך, אבל לא הצליחו להסביר למה. ובזה עוסק האשכול, איך נגאלים מהקיבעון הזה.
החברה שיש לי כאן, החברה שיש לילדיי כאן, זה לא משהו שהייתי ממהר לוותר עליו.
זה משהו שאין לערים אחרות להציע?
אדרבה ואדרבה, ירושלים מבוגרת.
ואני לא גר ביחידה של 15 מטר... בניגוד לרוב הירושלמים, שכפי איך שאני מבין מהאשכול כאן כולם גרים ביחידות צפופות מתחת האדמה.
כבר ציינו עשרות פעמים שלא מדברים על הותיקים והמבוססים.
 

בעל בעמיו

משתמש פעיל
נוסף לכל האמור הא גם לא ברור עד היכן הגיעו הגבולות אשר ירושלים נתקדשה ולגמרי לא מוחלט שאכן הגרים מחוץ לחומה מאיזה צד שהוא ומאיזה מרחק שהוא אם אפ"ה לא גרים למעשה בתוך הגבול אשר ירושלים כן נתקדשה גם שם ובפרט בשטח קדושתה העליונה.
בדיוק, זה קטע המחץ.
מפה מוכח בבירור שהוא מדבר על הגרים בתוך שטח ירושלים הקדומה, וגם אם לא לגמרי ברור איפה גבולותיה בדיוק, גם הגרים במקום המסופק זוכים אולי למעלה זו, אבל ודאי לא נווה יעקב וגילה.
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
בדיוק, זה קטע המחץ.
מפה מוכח בבירור שהוא מדבר על הגרים בתוך שטח ירושלים הקדומה, וגם אם לא לגמרי ברור איפה גבולותיה בדיוק, גם הגרים במקום המסופק זוכים אולי למעלה זו, אבל ודאי לא נווה יעקב וגילה.

לא. בנוסף למה שהוא כתב שכל שסמוך לפלטרין של מלך וכו',
הוא כותב שאפילו לגרים סמוך מאוד מחוץ לחומה אפשר שהוא בתוך גבולות ירושלים הישנה,
אבל בנקודה הראשונה הוא מתייחס במפורש ל"ירושלים החדשה". וכמו שכותב במפורש,
וכמו שגם כותב "והעדיפו חכמינו ז"ל בכל דור להיות נקברים בירושלים יתר מעל שאר ארץ ישראל הגם שמקום הקבורה הוא מחוץ לעיר"
וחבל שאתה מעוות את דבריו כרצונך.

שו"ת ציץ אליעזר חלק יד סימן נב
......הנה בודאי ובודאי שישנו ענין גדול ועדיפות רבה לגור גם בירושלים החדשה מעל יתר ערי הארץ, באשר היא כעיר שחוברה לה יחדו סמוך ונראה לפלטרין של מלך, והא הרי אפילו לענין קבורה העדיפו חכמינו ז"ל בכל דור להיות נקברים בירושלים יתר מעל שאר ארץ ישראל הגם שמקום הקבורה הוא מחוץ לעיר, ורק מכח היות זה סמוך לשער השמים אשר גם עבור כן נבאו והבטיחו גדולות ונצורות על הדבר הזה ועל הזכיה הגדולה, ומינה דעל אחת כמה שמובטח בכזאת להחי בה בחיים חיותו בסמוך ונראה ואשר שם הקודש ירושלים נקרא עליה בבחינה של אינו דומה קולטתו מחיים לקולטתו אחרי מיתה, (כתובות קי"ב ע"א), ובבחינה של והחונים סביב מקרוב מקודשים טפי וקרובים אל אלקינו (שו"ת חתם סופר חיו"ד סי' רל"ג), ואשרי הזוכה לדור סמוך לקדושת הר אלקים חורבה בחורבנה (ח"ס שם).

מכאן ואילך ב"ה, השאיר לשיפוט הקוראים.
 

BIZZARC- עשירה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
כבר ציינו עשרות פעמים שלא מדברים על הותיקים והמבוססים.
השאלה כמה הסיכויים יש לזוגות הצעירים להתבסס בירושלים ולהיות כבר אלה שלא עליהם האשכול מדבר.
גם לפני 5 שנים היו אשכולות כאלה ויכולה להניח שגם לפני עשר שנים... ואני מכירה זוגות שאז היו אלה ש'אין להם מה לעשות בירושלים' ועכשיו הם כבר אלה שלא עליהם האשכול מדבר.
התבססו חברתית, כלכלית, ומתחילים כבר עם מערכת החינוך.
 

בעל בעמיו

משתמש פעיל
לא. בנוסף למה שהוא כתב שכל שסמוך לפלטרין של מלך וכו',
הוא כותב שאפילו לגרים סמוך מאוד מחוץ לחומה אפשר שהוא בתוך גבולות ירושלים הישנה,
אבל בנקודה הראשונה הוא מתייחס במפורש ל"ירושלים החדשה".
וחבל שאתה מעוות את דבריו כרצונך.

שו"ת ציץ אליעזר חלק יד סימן נב
......הנה בודאי ובודאי שישנו ענין גדול ועדיפות רבה לגור גם בירושלים החדשה מעל יתר ערי הארץ, באשר היא כעיר שחוברה לה יחדו סמוך ונראה לפלטרין של מלך, והא הרי אפילו לענין קבורה העדיפו חכמינו ז"ל בכל דור להיות נקברים בירושלים יתר מעל שאר ארץ ישראל הגם שמקום הקבורה הוא מחוץ לעיר, ורק מכח היות זה סמוך לשער השמים אשר גם עבור כן נבאו והבטיחו גדולות ונצורות על הדבר הזה ועל הזכיה הגדולה, ומינה דעל אחת כמה שמובטח בכזאת להחי בה בחיים חיותו בסמוך ונראה ואשר שם הקודש ירושלים נקרא עליה בבחינה של אינו דומה קולטתו מחיים לקולטתו אחרי מיתה, (כתובות קי"ב ע"א), ובבחינה של והחונים סביב מקרוב מקודשים טפי וקרובים אל אלקינו (שו"ת חתם סופר חיו"ד סי' רל"ג), ואשרי הזוכה לדור סמוך לקדושת הר אלקים חורבה בחורבנה (ח"ס שם).

השאיר לשיפוט הקוראים.
יש שם תאריך בתשובה?
כי נראה התשובה נכתבה על "ירושלים החדשה" - השכונות שנבנו מחוץ לחומות. ימין משה, משכנות שאננים, מזכרת משה, שמעון הצדיק, נחלת שבעה, מחנה יהודה, שערי צדק, מאה שערים, בית ישראל, עץ חיים - כולן סמוכות ונראות לעיר העתיקה.
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
יש שם תאריך בתשובה?
כי נראה התשובה נכתבה על "ירושלים החדשה" - השכונות שנבנו מחוץ לחומות. ימין משה, משכנות שאננים, מזכרת משה, שמעון הצדיק, נחלת שבעה, מחנה יהודה, שערי צדק, מאה שערים, בית ישראל, עץ חיים - כולן סמוכות ונראות לעיר העתיקה.
תשל"ח! לא מדובר על שכונות שהוקמו לפני מאה פלוס שנים.
 

האופקימי

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
יש שם תאריך בתשובה?
כי נראה התשובה נכתבה על "ירושלים החדשה" - השכונות שנבנו מחוץ לחומות. ימין משה, משכנות שאננים, מזכרת משה, שמעון הצדיק, נחלת שבעה, מחנה יהודה, שערי צדק, מאה שערים, בית ישראל, עץ חיים - כולן סמוכות ונראות לעיר העתיקה.
כמה זה סמוך קלילומטר? שניים? אתם מחליטים? אם כבר לפי ההלכה כל מקום שפורים בט"ו הוא סמוך ונראה ודינו כדין ירושלים....
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
סתם בשביל האינטלגנציה:
מי ששינה את דעתו בעקבות הדברים האמורים לעיל, שיצביע(y)
נכתבו כאן נימוקים כ"כ משכנעים שאני בטוח,
שאנשים השתכנעו
(y):unsure:
אם כי יש גם כאלה שלא השתכנעו
(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)(n)........................................................................................................................................................................................................
 

בעל בעמיו

משתמש פעיל
תשל"ח! לא מדובר על שכונות שהוקמו לפני מאה פלוס שנים.
אוקיי , מדובר על ירושלים בגבולות 67.
כל שכונותיה היו סמוכות ונראות.
היתה אמנם התיישבות גם במקומות מרוחקים יותר, כמו בית וגן, גבעת שאול וכפר עברי, אבל אלו לא נראו אז שכונות בירושלים, אלא שכונות עוטף ירושלים או יישובים סמוכים לירושלים, ולא ידוע מה דעתו של הציץ אליעזר כלפיהם.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  55  פעמים

אתגר AI

הצבע הירוק • אתגר 23

לוח מודעות

למעלה