לא לכתוב שאין בינם לבין המציאות דבר וחצי דבר.אבל מנהג הכפרות מקורו קדום מאד. כשלעגת לו - חיציך מכוונים עד לרבותינו הראשונים.
לעולם זה עניין של פרשנות. לא רק זה, אלא הכל עניין של פרשנות.כמה שתגידו שזה עניין של פרשנות, הרגשה וכו' וכו', תכלס, ככה ציירו את היהודי הנצלן והגזלן באירופה...
וזה בדיוק ציורים אנטישמיים..
סעיף א' -דברי מרן הבית יוסף בשו"ע (או"ח תר"ה) "מה שנוהגים לעשות כפרות בערב יום כיפור, לשחוט תרנגול על כל בן זכר ולומר עליו פסוקים, יש למנוע המנהג."
לא נכון!רבים מגדולי הדורות התנגדו ולעגו וניסו לבטל את המנהג.
בשו"ע דפו"ר נכתב בריש הסימן בזה הלשון:סעיף א' -
מה שנוהגים לעשות כפרות בערב יום כיפור, לשחוט תרנגול על כל בן זכר ולומר עליו פסוקים, יש למנוע המנהג.
הגה: ויש מהגאונים שכתבו מנהג זה, וכן כתבו אותו רבים מן האחרונים, וכן נוהגין בכל מדינות אלו. ואין לשנות, כי הוא מנהג ותיקין.
ככה מצטטים.
וזה -
לא נכון!
איפה ראית במחבר שהוא לעג?!
היעלה על דעתך שהמחבר ילעג לרבינו הטור ולקודמים לו?!
הוא נקט כדעת הראשונים שמנהג זה פסול הוא ומדרכי האמורי ועל כן יש לבטלו.
אפשר להגדיר זאת כך - היתה לו בעיה עם התרנגול, לא עם היהודי זיס.
אז טוב.בשו"ע דפו"ר נכתב בריש הסימן בזה הלשון:
"מנהג כפרות בערב יום כפור מנהג של שטות הוא".
אם זה לא נקרא ללעוג, אז גם מה ש@יוסף יוסף צייר לא נקרא ללעוג....
והנה לפניך צילום מהנכתב לעיל:
צדיק באמונתו יחיה.ואיש באמונתו ובאמנותו יחיה.
זה בהחלט מעורר את האסוציאציה שהזכרתם. השאלה - מה הבעיה בלהעלות אסוציאציה כזאת? האם מי שמציג קריקטורה עם אופי אנטישמי בהכרח מקדם אנטישמיות?לפעמים הדבר הראשון שעולה בראש כשרואים משהו אומר באמת מה זה משדר.
וזה -
מעורר (באסוציאציה ראשונית)
--- ספרי היסטוריה על תקופת השואה עם קריקטורות שלא הציגו את העם היהודי באור חיובי.
פרשנות - זה מגיע אח"כ במושכל שני.
בתיבול טוב לב עם כף זכות.
אבל זה מה שעולה ברגע הראשון.
ועל זה חבל....
פספסת את זה.וכאן אתם יכולים לראות 'ציורי חולין' באותו סגנון...
מישהו רואה כאן השפלת פילים??
או אולי זלזול בקשישים??
מישהו רוצה לצעוק על ביזוי כלי נגינה...?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: