שיתוף כ פ ר ו ת ! ! ! ! !

מצב
הנושא נעול.

David shtern

כותרת - הטופ שבעימוד
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
עימוד ספרים
יוצרי ai
אבל מנהג הכפרות מקורו קדום מאד. כשלעגת לו - חיציך מכוונים עד לרבותינו הראשונים.
לא לכתוב שאין בינם לבין המציאות דבר וחצי דבר.
רבים מגדולי הדורות התנגדו ולעגו וניסו לבטל את המנהג.
כמובן שמנהג ישראל תורה היא, ולאורה אנו הולכים.
דברי מרן הבית יוסף בשו"ע (או"ח תר"ה) "מה שנוהגים לעשות כפרות בערב יום כיפור, לשחוט תרנגול על כל בן זכר ולומר עליו פסוקים, יש למנוע המנהג."
וכך כתבו הרמב"ן והרשב"א.
@יוסף יוסף היקר הוא לא הראשון (לפי דעתכם כמובן) שלועג על המנהג.
גם אני לא סובל לראות כל מיני סוגי ציורים ואיורים שמתפרסמים פה לעתים בפורומים, אך צריך לבלוע את הרוק, לשתוק ולהבין שזוהי אמנות ואיש באמונתו ובאמנותו יחיה.
 
נערך לאחרונה ב:

אלמוג מ.

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
כמה שתגידו שזה עניין של פרשנות, הרגשה וכו' וכו', תכלס, ככה ציירו את היהודי הנצלן והגזלן באירופה...
וזה בדיוק ציורים אנטישמיים..
לעולם זה עניין של פרשנות. לא רק זה, אלא הכל עניין של פרשנות.
הראיה הגדולה לכך היא עצם הפולמוס שנוצר סביב זה (וסביב כמעט כל דבר אחר). כל דבר הוא מראה שמישהו שם מולנו, ולפי התגובה שנגיב, נדע מה אנחנו רואים שם.
 

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
דברי מרן הבית יוסף בשו"ע (או"ח תר"ה) "מה שנוהגים לעשות כפרות בערב יום כיפור, לשחוט תרנגול על כל בן זכר ולומר עליו פסוקים, יש למנוע המנהג."
סעיף א' -
מה שנוהגים לעשות כפרות בערב יום כיפור, לשחוט תרנגול על כל בן זכר ולומר עליו פסוקים, יש למנוע המנהג.
הגה: ויש מהגאונים שכתבו מנהג זה, וכן כתבו אותו רבים מן האחרונים, וכן נוהגין בכל מדינות אלו. ואין לשנות, כי הוא מנהג ותיקין.

ככה מצטטים.
וזה -

רבים מגדולי הדורות התנגדו ולעגו וניסו לבטל את המנהג.
לא נכון!
איפה ראית במחבר שהוא לעג?!
היעלה על דעתך שהמחבר ילעג לרבינו הטור ולקודמים לו?!
הוא נקט כדעת הראשונים שמנהג זה פסול הוא ומדרכי האמורי ועל כן יש לבטלו.
אפשר להגדיר זאת כך - היתה לו בעיה עם התרנגול, לא עם היהודי זיס.
 

שרגאי

משתמש רשום
גם לגשת לעמוד לעגו על זה גדולי הדורות ?
full
 

David shtern

כותרת - הטופ שבעימוד
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
עימוד ספרים
יוצרי ai
סעיף א' -
מה שנוהגים לעשות כפרות בערב יום כיפור, לשחוט תרנגול על כל בן זכר ולומר עליו פסוקים, יש למנוע המנהג.
הגה: ויש מהגאונים שכתבו מנהג זה, וכן כתבו אותו רבים מן האחרונים, וכן נוהגין בכל מדינות אלו. ואין לשנות, כי הוא מנהג ותיקין.

ככה מצטטים.
וזה -


לא נכון!
איפה ראית במחבר שהוא לעג?!
היעלה על דעתך שהמחבר ילעג לרבינו הטור ולקודמים לו?!
הוא נקט כדעת הראשונים שמנהג זה פסול הוא ומדרכי האמורי ועל כן יש לבטלו.
אפשר להגדיר זאת כך - היתה לו בעיה עם התרנגול, לא עם היהודי זיס.
בשו"ע דפו"ר נכתב בריש הסימן בזה הלשון:
"מנהג כפרות בערב יום כפור מנהג של שטות הוא".
אם זה לא נקרא ללעוג, אז גם מה ש@יוסף יוסף צייר לא נקרא ללעוג....
והנה לפניך צילום מהנכתב לעיל:
 

קבצים מצורפים

  • InkedShulchan-aruch-605.jpg
    InkedShulchan-aruch-605.jpg
    KB 520.2 · צפיות: 74

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
בשו"ע דפו"ר נכתב בריש הסימן בזה הלשון:
"מנהג כפרות בערב יום כפור מנהג של שטות הוא".
אם זה לא נקרא ללעוג, אז גם מה ש@יוסף יוסף צייר לא נקרא ללעוג....
והנה לפניך צילום מהנכתב לעיל:
אז טוב.
מה נשאר?
רק הפרובוקציה ודרישת תשומת הלב הפתטית.
זה לבד מספיק.

עריכה:
בדקתי קצת וגם כבודו חטא בהצגת חצאי דברים.
באופן כללי חלוקות הדעות האם הכותרות בב"י נכתבו על ידו או לא.
ספציפית לכותרת הרדיקלית בענין הכפרות יש עדות מהקדמונים שהעידו מפי בעלי הדפוס שהוא הוספה על ידם.
כלומר, אפילו לדעות שהכותרות כן נכתבו על יד מרן, כותרת זו מצוינת כחריגה.
זה מסביר כמה דברים - א. את (אי) עצם הזלזול כביכול של מרן הב"י בקדמונים חלילה. ב. את הסיבה שהוא נמחק ולא חזר עוד שוב.
לעיון נוסף https://www.bhol.co.il/forums/topic.asp?whichpage=2&topic_id=2574428
 
נערך לאחרונה ב:

יעקב פלמן

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
אני חושב, מתוך אולי קצת הבנה של יוסף יוסף, שהוא פשוט רוצה לעורר אותנו למה שאנחנו עושים, שחזן שעולה לעמוד ורוצה שכולם רק ישמעו כמה הוא מומחה, הוא באמת נלעג, ומי שרוצה לדפוק את התרנגולת ולצאת עם שנה טובה הוא באמת אכזר, [פשוט אח"כ הוא ינסה אותו דבר גם על חבר], והמנהג הוא לעורר את האדם להתבונן וכמו בקרבן וכו' ואכמ"ל, עכ"פ אני לא חושד את יוסף יוסף באנטי שמיות, מה לעשות, הוא פשוט עדין...
 

גרש

משתמש רשום
לפעמים הדבר הראשון שעולה בראש כשרואים משהו אומר באמת מה זה משדר.
וזה -
מעורר (באסוציאציה ראשונית)
--- ספרי היסטוריה על תקופת השואה עם קריקטורות שלא הציגו את העם היהודי באור חיובי.
פרשנות - זה מגיע אח"כ במושכל שני.
בתיבול טוב לב עם כף זכות.
אבל זה מה שעולה ברגע הראשון.
ועל זה חבל....
 

יעקב פלמן

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
הבריסקערב אומר שצריך מח עקום בשביל לדון לכף זכות, ואני כתבתי דברים אלו משום שאני מכיר אותו, ונכון זה מזכיר ציורים רעים על יהודים, אבל אנחנו לא חושבים שהוא העלה את זה כדי שנתחיל לשנוא את עצמנו, [אני מקווה לפחות שאין מי שסבור כך] אלא עשה שימוש בדבר מקפיץ כדי לעורר שימת לב, (ואני אישית לא מתחבר לעניין של 'זילות השואה' וכו', ושכל אחד יחשוב מה שהוא רוצה).
 

אלמוג מ.

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
לפעמים הדבר הראשון שעולה בראש כשרואים משהו אומר באמת מה זה משדר.
וזה -
מעורר (באסוציאציה ראשונית)
--- ספרי היסטוריה על תקופת השואה עם קריקטורות שלא הציגו את העם היהודי באור חיובי.
פרשנות - זה מגיע אח"כ במושכל שני.
בתיבול טוב לב עם כף זכות.
אבל זה מה שעולה ברגע הראשון.
ועל זה חבל....
זה בהחלט מעורר את האסוציאציה שהזכרתם. השאלה - מה הבעיה בלהעלות אסוציאציה כזאת? האם מי שמציג קריקטורה עם אופי אנטישמי בהכרח מקדם אנטישמיות?
התשובה כמובן, היא לא. ולכן הדגש הוא לאן כל אחד לוקח את זה מכאן.
 

יוספי יוסף

איור#קומיקס
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
קודם כל שכוייח על כל החבועס, ידיעות מרשימות בהחלט!
אך מרגיש לי שמשהו מתפספס כאן וחבל...
הנושא כאן הוא לא דעה הלכתית ולא הבעת עמדה השקפתית לגבי עניין הכפרות.
הציורים האלו וגם של אלול שצוירו בעט (הציור הדיגיטלי הוא שיחזור שנעשה בעת נמנום) הם פרי תקופה שבה ציירתי בעטים בלבד ובסגנון מוקצן ורגשני.
זו סדרה של למעלה מ 700 ציורים שנשמרו שכולם בסגנון כזה ורק בערך 100 ציורים מתוכם הם 'יהודים'.. כל השאר אלו אנשים, בעלי חיים, צמחים ואפילו מבנים, שכולם בסגנון הנל'. (על מקור הסגנון- הוא מושפע מכמה סגנונות ידועים (שאף אחד מהם אינו אנטישמי) ועל כך נרחיב בפעם אחרת)
מצורף כאן עוד ציורים של יהודים ותווכחו שלא מדובר באנטישמיות אלא בשפת ציור כללי שבין היתר חולש גם יהדות מעצם היותי יהודי.
ובכן, מאז שהתחלתי עם האיור הדיגיטלי- הפסקתי עם הציור בעטים, ומכיוון שבתוכנות של האיור יש כלים וטכניקות יותר מורכבות- גם הציורים נעשו כאלה, אם כי אני מנסה לשמור על השפה הזו שלדעתי היא דווקא חיננית.
אני מבין לצערי שיש כאלו שרואים בזה 'תוכן', ולחרדתי אף טורחים לנתח אותו, למרות שחשבתי שכשמעלים ציור כזה מעל פלטפורמה כזו- זה יילקח למקומות נכונים.
טעיתי.
וגם אתם.
מכיוון שזה מציק לחלקכם בל"נ לא אעלה יותר ציורים מהסגנון הנל'.
ואלו החפצים לראות, תוכלו לעשות זאת בעתיד בגלריות הגדולות ... אך ייתכן וזה יעלה כסף..;)
לילה טוב.
 

קבצים מצורפים

  • WhatsApp Image 2022-10-03 at 00.27.28.jpeg
    WhatsApp Image 2022-10-03 at 00.27.28.jpeg
    KB 97.3 · צפיות: 80
  • WhatsApp Image 2022-10-03 at 00.27.37.jpeg
    WhatsApp Image 2022-10-03 at 00.27.37.jpeg
    KB 133.5 · צפיות: 77
  • WhatsApp Image 2022-10-03 at 00.27.48.jpeg
    WhatsApp Image 2022-10-03 at 00.27.48.jpeg
    KB 99.3 · צפיות: 81
  • WhatsApp Image 2022-10-03 at 00.27.56.jpeg
    WhatsApp Image 2022-10-03 at 00.27.56.jpeg
    KB 136 · צפיות: 75
  • IMG-20221003-WA0011.jpeg
    IMG-20221003-WA0011.jpeg
    1.4 MB · צפיות: 73
  • IMG_20221003_002436.jpg
    IMG_20221003_002436.jpg
    1.7 MB · צפיות: 78
  • IMG_20221003_002502.jpg
    IMG_20221003_002502.jpg
    1.6 MB · צפיות: 71
  • IMG_20221003_002430.jpg
    IMG_20221003_002430.jpg
    1.4 MB · צפיות: 73

יוספי יוסף

איור#קומיקס
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
וכאן אתם יכולים לראות 'ציורי חולין' באותו סגנון...
מישהו רואה כאן השפלת פילים??
או אולי זלזול בקשישים??
מישהו רוצה לצעוק על ביזוי כלי נגינה...?
 

קבצים מצורפים

  • WhatsApp Image 2022-10-03 at 01.13.08.jpeg
    WhatsApp Image 2022-10-03 at 01.13.08.jpeg
    KB 101.5 · צפיות: 69
  • WhatsApp Image 2022-10-03 at 01.13.23.jpeg
    WhatsApp Image 2022-10-03 at 01.13.23.jpeg
    KB 171.3 · צפיות: 59
  • WhatsApp Image 2022-10-03 at 01.13.36.jpeg
    WhatsApp Image 2022-10-03 at 01.13.36.jpeg
    KB 129.8 · צפיות: 67
  • WhatsApp Image 2022-10-03 at 01.10.58.jpeg
    WhatsApp Image 2022-10-03 at 01.10.58.jpeg
    KB 156.6 · צפיות: 70
  • WhatsApp Image 2022-10-03 at 01.11.09.jpeg
    WhatsApp Image 2022-10-03 at 01.11.09.jpeg
    KB 105.4 · צפיות: 72
  • WhatsApp Image 2022-10-03 at 01.11.25.jpeg
    WhatsApp Image 2022-10-03 at 01.11.25.jpeg
    KB 103.5 · צפיות: 64
  • WhatsApp Image 2022-10-03 at 01.11.35.jpeg
    WhatsApp Image 2022-10-03 at 01.11.35.jpeg
    KB 126.2 · צפיות: 67
  • WhatsApp Image 2022-10-03 at 01.12.31.jpeg
    WhatsApp Image 2022-10-03 at 01.12.31.jpeg
    KB 139.4 · צפיות: 62

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
וכאן אתם יכולים לראות 'ציורי חולין' באותו סגנון...
מישהו רואה כאן השפלת פילים??
או אולי זלזול בקשישים??
מישהו רוצה לצעוק על ביזוי כלי נגינה...?
פספסת את זה.
אם לפילים/קשישים/כלי נגינה היה ערך מקודש - בהחלט! אבל אין להם, אז זו סתם קריקטורה.
קח את הקיצון השני - את הרב עובדיה/החזון איש היית מצייר ככה (באותה תקופה)?
למה לא?
יש כאן מימד של זלזול?
פגיעה?
מה הבעיה?
זו הרי רק טכניקת ציור?
 

יוספי יוסף

איור#קומיקס
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
ואלו ציורים מהיום...
למיטיבי עין אפשר לראות את הנגיעות של ציורי העט גם בציורים אלו.
 

קבצים מצורפים

  • חדש ינשוף.jpg
    חדש ינשוף.jpg
    1.3 MB · צפיות: 67
  • 7.jpg
    7.jpg
    2 MB · צפיות: 70
  • ארנבון בחנות הממתקים.jpg
    ארנבון בחנות הממתקים.jpg
    KB 1,010.9 · צפיות: 69
  • לפני עיוור.jpg
    לפני עיוור.jpg
    KB 643.9 · צפיות: 69
  • 28.jpg
    28.jpg
    1.4 MB · צפיות: 67
  • Illustration7.jpg
    Illustration7.jpg
    KB 479.3 · צפיות: 67
  • ‏‏אורות התורה - עותק.jpg
    ‏‏אורות התורה - עותק.jpg
    KB 355.1 · צפיות: 70
  • קריעת הירדן.jpg
    קריעת הירדן.jpg
    3.5 MB · צפיות: 74
  • חשף.jpg
    חשף.jpg
    KB 148.4 · צפיות: 62

יוספי יוסף

איור#קומיקס
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
דיונון היקר, זה פשוט לא יעזור. כנראה לשנינו גישה שונה לאומנות.
אני את שלי אמרתי, אם עדיין זה מציק- אתה יכול לדפדף באשכול אחר.
חבל על הבריאות.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  102  פעמים

אתגר AI

קוביסט • אתגר 144

לוח מודעות

למעלה