התייעצות כתיבה כואבת. (עונש)

מצב
הנושא נעול.

דבירה מ

משתמש חדש
עבודה בשדה החינוך היא מלאת אחריות וכמו שאדמו"ר הריי"ץ כתב בקונטרס כללי החינוך וההדרכה, שבחינוך מי שלא מתקן- בהכרח שהוא מקלקל...
בכל אופן, כפי שרבים כתבו כאן, חשוב מאוד לשמור על הכבוד של המחנך מול הילד וכדאי לברר מול המורה מה הוביל לנתינת העונש ולחשוב ביחד איך להחדיר בילד את המסר שרוצים להעביר לו, בצורה שאכן תיקלט ולא תשאיר טעם צורב...
 

בשעות הקטנות

משתמש מקצוען
המשתמש נחסם
גם הגן עצמו מוסרט ואף ההורים יכולים לצפות בכל רגע.
גנים כן.
עד כמה שידוע לי בתי ספר לא.
אני מאמינה שבכל בית ספר מגיעים לרגע הזה שאומרים: "אבל למה א"א להסריט!!!" כדי לעורר הורים מסוימים,
שלא מבינים על מה הצוות מדבר.
אבל חוקית זה אסור.
 

אבא ל6

משתמש סופר מקצוען
גנים כן.
עד כמה שידוע לי בתי ספר לא.
אני מאמינה שבכל בית ספר מגיעים לרגע הזה שאומרים: "אבל למה א"א להסריט!!!" כדי לעורר הורים מסוימים,
שלא מבינים על מה הצוות מדבר.
אבל חוקית זה אסור.
מקבל את הדברים, אבל זה לא העיקר,
כי העיקר הוא שיש הורים שלא מסוגלים לקבל ביקורת,
ויש גם מורים שלא יודעים להעביר ביקורת, וכפי שכבר כתבתי, והעיקר זה הנמשל גם אם המשל [שהוא אמיתי] פחות מוצלח.
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
מקבל את הדברים, אבל זה לא העיקר,
כי העיקר הוא שיש הורים שלא מסוגלים לקבל ביקורת,
ויש גם מורים שלא יודעים להעביר ביקורת, וכפי שכבר כתבתי, והעיקר זה הנמשל גם אם המשל [שהוא אמיתי] פחות מוצלח.
ברור שיש הורים שלא מסוגלים לקבל ביקורת, אבל איכשהו המורה הזה מהמשל האמיתי נשמע כמו אחד שעליו בעצמו יש (כנראה) לא מעט בקורת...
 

אבא ל6

משתמש סופר מקצוען
ברור שיש הורים שלא מסוגלים לקבל ביקורת, אבל איכשהו המורה הזה מהמשל האמיתי נשמע כמו אחד שעליו בעצמו יש (כנראה) לא מעט בקורת...
במקרה לא! המלחמה שיש כל שנה בין הורים איזו כיתה מהמקבילות תזכה ללמוד אצלו היא גדולה מאוד.
 

אני וביתי

משתמש מקצוען
גנים כן.
עד כמה שידוע לי בתי ספר לא.
אני מאמינה שבכל בית ספר מגיעים לרגע הזה שאומרים: "אבל למה א"א להסריט!!!" כדי לעורר הורים מסוימים,
שלא מבינים על מה הצוות מדבר.
אבל חוקית זה אסור.
איזה חוק זה? למה שיהא אסור להסריט?
 

יעל שמש

משתמש מקצוען
בוגר/תלמיד פרוג
צריך להבין דבר אחד, עונש בשביל ילד זה גם קצת בשבילו, ילד רוצה לדעת שהוא "שילם את חובו" הוא עשה מעשה לא טוב, קיבל את עונשו, וזהו הוא מבחינתו סגר את הפינה הזאת. זה טוב לו,
זה בדיוק הסיבה שעונש זה דבר כל כך לא טוב.
ילד שעשה משהו לא טוב ירגיש צורך לתקן את הטעות שלו.
ברגע שנתנו לו עונש הוא מרגיש ששילם כבר את המחיר.
ילד שהרביץ למשל, רוב הסיכוי שימצא דרך להתפייס עם הילד שנפגע. אבל אם נתנו לו עונש הוא כבר לא יעשה את זה..
 

סמינר דוד

משתמש מקצוען
אני קורא את התגובות ואני מרגיש שהמון כותבים כותבים מחוסר ידיעה, אני יכול לכתוב "מגילה" שלימה אבל אקצר מאוד,
וצריך להבין שוחחתי עם כמה מנהלים קשה מאוד להשיג מלמדים מוצלחים! [ומהרבה סיבות]
לכן כהמלצה לעולם אל תהפכו את המלמד לאויב של בנכם, תכבדו אותו ותשוחחו איתו בנעימות, תנסו גם להבין אותו, ובדרך כלל תראו גדולות ונצורות.
העובדה שקשה להשיג מלמדים מוצלחים, היא בעייתית מאוד, ואין ספק שהיא גם פוגעת בחינוך, ולכן, אם ההורים חושבים שהמלמד מתנהל לא נכון, אסור לדעתי, להפיל את הבעיה על הילד, ובפירוש, כמו שכתבתם, לא להפוך את המלמד לאויב הילד, אבל כן לומר לילד, שודאי היתה טעות, והמלמד חשב כך, או הבין אחרת. צריך למצוא את התירוצים הנכונים, בלי לפגוע במעמדו של המלמד, אבל חשוב גם להביא את הדברים לידיעת המלמד/מורה.
ולגבי המצלמות, גרוע מאוד, אם זו השפה שנגיע אליה. ואם יש לילד בעית התנהגות, ההורים ברוב המקרים, כן משתפים פעולה, ורוצים לעזור לילדים שלהם. ואני מאוד מבינה את ההורים שלא רצו לראות את הסרטונים, כי הם פוגעים קשות בילד שלהם. הם באים לראות איך הוא התנהג בכיתה, פירוש הדברים שהם נכנסים עמוק למרחב שלו.
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
זה בדיוק הסיבה שעונש זה דבר כל כך לא טוב.
ילד שעשה משהו לא טוב ירגיש צורך לתקן את הטעות שלו.
ברגע שנתנו לו עונש הוא מרגיש ששילם כבר את המחיר.
ילד שהרביץ למשל, רוב הסיכוי שימצא דרך להתפייס עם הילד שנפגע. אבל אם נתנו לו עונש הוא כבר לא יעשה את זה..
אם זה בין אדם לחברו, אז יש צדק בדברייך.
אם זה 'בין אדם למקום', בהשאלה, משהו שרק המבוגרים לא מרוצים ממנו ואין בו נזק לחבר, זה בדיוק התועלת של עונש, לעזור לו לנקות את המצפון ולהתחיל מחדש בלי לעשות מזה סיפור.
 

אבן קיסר

משתמש פעיל
כי הם פוגעים קשות בילד שלהם. הם באים לראות איך הוא התנהג בכיתה, פירוש הדברים שהם נכנסים עמוק למרחב שלו.

אממה...
לא משכנע אותי שההורים מסרבים לראות סרטון כיוון שהם לא רוצים לפגוע בו וחלילה לחדור עמוק למרחב שלו.
עפעס, הפרשנות הפשוטה יותר שניתנה לעיל נראית לי איכשהו יותר סבירה...
נכון, קשה לעמוד מול האמת. יש ילדים שממררים את חיי המורה, ולא תמיד זה אלה ש"רע להם", אלא דווקא ממשפחות שופרא דשופרא, ילדים שלא חסר להם כלום.
אבל רק תעיזי להגיד להם מילה. קשה להורים להפסיק להאשים את המורה, אז הכי קל להתכחש.
וגילוי נאות: אינני מורה.
 

סמינר דוד

משתמש מקצוען
אממה...
לא משכנע אותי שההורים מסרבים לראות סרטון כיוון שהם לא רוצים לפגוע בו וחלילה לחדור עמוק למרחב שלו.
עפעס, הפרשנות הפשוטה יותר שניתנה לעיל נראית לי איכשהו יותר סבירה...
נכון, קשה לעמוד מול האמת. יש ילדים שממררים את חיי המורה, ולא תמיד זה אלה ש"רע להם", אלא דווקא ממשפחות שופרא דשופרא, ילדים שלא חסר להם כלום.
אבל רק תעיזי להגיד להם מילה. קשה להורים להפסיק להאשים את המורה, אז הכי קל להתכחש.
וגילוי נאות: אינני מורה.
נכון, נפגשתי עם מקרים כאלה, אבל רובא דרובא של ההורים, הם לא יעמדו מול כל מערכת החינוך שהילד שלהם נמצא בה, מלמד, מנהל... ולא צריך בשביל זה סרט. כי מלמד ומנהל יכולים בהחלט להסביר להורה את המצב. ולהפעיל מצלמה, זה להלחם, כך שגם אם ההורים לא ירצו לראות את הסרטון, רק כדי לא לפגוע באגו שלהם - ההנהלה אמורה לנהוג בכבוד. מההנהלה נדרש יותר מאשר מההורה. ואני בטוחה שכמעט בכל המקרים, הילד לא יסתור את הדברים. בילדים יש משהו אמיתי, גם אם הם פראיים.
 

אבן קיסר

משתמש פעיל
מסכימה איתך שלהפעיל מצלמה זה צעד קיצוני , שלא אמור להיות מופעל במקרים 'קלאסיים'. רוב ההורים כנראה כן ישתפו פעולה ויבדקו את התנהגות הבן.
זה דווקא רעיון לא רע במקרי קיצון, כשמדובר במפריע סדרתי שהוא בן להורים מיתממים ומתכחשים שנותנים לו גיבוי גורף ובאים בטענות למערכת. סוג של להעמיד מראה מול ההורים.
אבל זה אולי קצת סוטה כבר מנושא האשכול, אז אעצור כאן...
 

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
בלת''ק חלקי.

תסלחו לי על משנתי השונה במקצת,
אין פה שחור לבן - לתת גיבוי למורה או לילד.
אפשר פשוט לגחך עם הילד על העונש, ואיכשהו לעזור לו או להוציא אותו מזה (כמו שהציעו - לכתוב משהו על הדף שאני אסרתי עליו להמשיך וכו')

אני לא יודעת מה מצבו של הילד, וכמה פעמים הוא נענש.
אבל במקרים שהעונש אינו צודק - עצם ההסכמה של ההורים באופן גורף יכולה להרוס בילד הרבה יותר מאשר הצדקתו!
הפוך, ההצדקה בונה אותו, מראה לו שיש מקום להפעיל גם ראש בחיים ולעגל פינות ולא להיות מרובע. ולא רק, אלא שהיא נותנת לו תחושה של עוגן, יש פה מישהו שאכפת לו ממני ובאמת מקשיב לי.

אגב, אותי מנהלת ביה''ס הענישה פעם ללמוד את חמשת הסעיפים הראשונים של סימן כיבוד הורים בקיצוש''ע. זה היה מדהים, התחלתי בגלל העונש והמשכתי כי זה פשוט היה מעניין, לא הכרתי את הסימן קודם לכן.
היא בחנה אותי בשימת לב וגם עזרה כשקצת לא ידעתי (למדתי רק את ה4 הראשונים)
וזה היה הרבה יותר מכבד ולעניין מעונשים אחרים שרשמו פה.

אם עונש גורם למרמור אצל הילד - זה יכול להרוס הרבה מאד!! הרבה יותר מלהיות בצד של הילד.
לומר לילד משהו בסגנון- 'אני מבין שקיבלת עונש לא לעניין, אבל ככה זה בחיים. לפעמים קורים דברים למרות שהיינו בסדר, ולפעמים הדבר הנכון הוא להתכופף עד שהגל יעבור. אז למרות שאני לא חושב שהיה מגיע לך העונש בוא תעשה אותו, ופשוט תהיה חכם ולא צודק'.
זה כבר ללמד את הילד התמודדות שהוא בוודאות יתקל בה בהמשך דרכו.
 

efigraf

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
למה זה כ"כ מקומם העונש הזה? אני דווקא בעד. המלמד לא צעק על הילד, לא השפיל ולא פגע, לא ביטל טיול ואפילו לא לקח הפסקה בסה"כ אמר לילד לכתוב. זהו עונש שאין לילד שום משקע ממנו. ואני בטוחה שהמלמד לא עשה זאת על המילה הראשונה שהילד הוציא מפיו וקדמה לזה הזהרה אך הילד בחר לצפצף או שלאו דווקא בחר לצפצף אבל בפועל זה מה שהוא עשה.
יתכן והעונש לא מידתי, יתכן שאפילו מוגזם אבל ממש לא הייתי ממליצה לאמא לעקוף את הרב ולהגיד "אסרתי על הילד להמשיך..." וכו' כי מהיום והלאה הילד ידע שאמא שלו כבר תסדר לו את העניינים וגם לרב יהיה פחות חשק להתעסק עם הילד ויתן להורים לחנך את בנם ולטפל בבעיות המשמעת שלו... (לא קשה להתיש הורים, והכל במסגרת החוק...) אפשר לכתוב בצורה מכובדת שזה היה קשה מידי ולכן יקח כמה ימים עד שתסיימו. ילד צריך לדעת לקחת אחריות על המעשים שלו וככה יש סיכוי שהוא ינסה פחות את המלמד וגם המלמד יראה שיש כאן הורים שדואגים לבן שלהם.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קנ

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ אֵל בְּקָדְשׁוֹ הַלְלוּהוּ בִּרְקִיעַ עֻזּוֹ:ב הַלְלוּהוּ בִגְבוּרֹתָיו הַלְלוּהוּ כְּרֹב גֻּדְלוֹ:ג הַלְלוּהוּ בְּתֵקַע שׁוֹפָר הַלְלוּהוּ בְּנֵבֶל וְכִנּוֹר:ד הַלְלוּהוּ בְתֹף וּמָחוֹל הַלְלוּהוּ בְּמִנִּים וְעוּגָב:ה הַלְלוּהוּ בְצִלְצְלֵי שָׁמַע הַלְלוּהוּ בְּצִלְצְלֵי תְרוּעָה:ו כֹּל הַנְּשָׁמָה תְּהַלֵּל יָהּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  1  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה