יואל ארלנגר - קקטוס
אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
בעיתון של החג הופיעה כתבת פרופיל על הרב וואזנר, אשר נכתבה על ידי העיתונאי המוכשר וחד העט א.א. (השם שמור במערכת).
יתכן שהכתבה היתה מעניינת, אולי היא סיפרה על מעשים נשגבים ומופלאים, אך לצערי פשוט לא הצלחתי לקרוא אותה.
הסיבה לכך היא עומס התיאורים הפומפוזיים, הסופרלטיבים הקיטשיים, שליוו את הכתבה. מדי כמה שורות נכנסה שורה שלא קשורה כלל לנושא שעליו דובר, כמו למשל (אני מקצין לצורך המחשה) : "בעודו תלמיד נהג לשנן את השו"ע בעל פה", עד כאן תקין, ומכאן מתחיל תיאור מיותר: "שפתותיו הקדושות דובבות בסילודין, ואין השגה באפס קצהו של המעמד המרטיט כל לב, ומלאכים ושרפים סובבים אותו כאכסדרה של פלטרין של מלך, בלהט ובעוצם דברותיו, שעוד בעודו נער הממו את כל לבבותיהם ההומים של המשתוקקים להסתופף בצילו, כשדברותיו גחלי אש בירקרק חרוץ, חקקו על לוח ליבם את המראות הצורבים, ובסודם של צדיקים עלו מעלה לאורם של זקנים וחסידים". (התיאור שלי, להמחשה בלבד)
וכאן אני שואל:
מישהו באמת קורא את השורות הללו?
מישהו מיחס להן משמעות כלשהי?
לי זה נראה שזה נכתב רק כדי להוסיף לכתיבה "נופך חסידי", ובעיני זה מיותר ומכביד מאוד על הקריאה.
אשמח לשמוע את דעתכם בנידון.
יתכן שהכתבה היתה מעניינת, אולי היא סיפרה על מעשים נשגבים ומופלאים, אך לצערי פשוט לא הצלחתי לקרוא אותה.
הסיבה לכך היא עומס התיאורים הפומפוזיים, הסופרלטיבים הקיטשיים, שליוו את הכתבה. מדי כמה שורות נכנסה שורה שלא קשורה כלל לנושא שעליו דובר, כמו למשל (אני מקצין לצורך המחשה) : "בעודו תלמיד נהג לשנן את השו"ע בעל פה", עד כאן תקין, ומכאן מתחיל תיאור מיותר: "שפתותיו הקדושות דובבות בסילודין, ואין השגה באפס קצהו של המעמד המרטיט כל לב, ומלאכים ושרפים סובבים אותו כאכסדרה של פלטרין של מלך, בלהט ובעוצם דברותיו, שעוד בעודו נער הממו את כל לבבותיהם ההומים של המשתוקקים להסתופף בצילו, כשדברותיו גחלי אש בירקרק חרוץ, חקקו על לוח ליבם את המראות הצורבים, ובסודם של צדיקים עלו מעלה לאורם של זקנים וחסידים". (התיאור שלי, להמחשה בלבד)
וכאן אני שואל:
מישהו באמת קורא את השורות הללו?
מישהו מיחס להן משמעות כלשהי?
לי זה נראה שזה נכתב רק כדי להוסיף לכתיבה "נופך חסידי", ובעיני זה מיותר ומכביד מאוד על הקריאה.
אשמח לשמוע את דעתכם בנידון.