נכתב ע"י קקטוס;1586015:2 הערות:
קראתי השבוע את הכתבה שנכתבה לאחר פטירתו של הרב וואזנר, ע"י אותו כותב, והיא משובחת בהרבה (כנראה הוא קרא כאן את הביקורת עליו..)
התברר לי שהכתבה המדוברת נכתבה לפני כשלוש שנים, והתפרסמה רק עכשיו, ואולי זה מסביר את הפער באיכויות.
נכתב ע"י מלבב;1588777:כמדומה (במידת מה) שאנשים מפחדים מכתיבה יותר משאר דברים אחרים שבפורום.
בשביל להתפתח ולהתקדם בכתיבה אלף בית זה לכתוב... ובאומץ. השאר כבר יותר קל...
אתה לא צודק.נכתב ע"י אופק רחב;1590925:אני לא יודע אם אני צודק, אבל אכתוב את הדברים כפי שנראים בעיני.
יש שני אב-טיפוס במגזר החרדי - האחד ליטאי והאחד חסידי.
כל אחד מהם מהווה מודל לחיקוי:
1. חיים ולדר.
2. מוישה גוטמן.
יש כאלו שממש "משוגעים" על הכתיבה המצועצעת של גוטמן, אלא שרוב ה"עמך" בציבור אוהב את הכתיבה העלילתית של ולדר. חיים ולדר, שכותב בפשטות ובהומור, נחשב כסופר המוכר הכי הרבה. מוישה גוטמן, המצטעצע בהצטעצעות מצועצעת, מוכר הרבה פחות ויש כאלו שממש אינם אוהבים לקרוא את הסגנון שלו (משום מה נראה לי תמיד שא. א. מחקה אותו). לאחרונה נראה לי שגם הוא הפנים את הטעם של הקהל הכללי והחל לכתוב בסגנון יותר קולח. כבר לא רואים בסיפורים שלו את הכותרות "חלום, לחם, מלך" וכדומה.
דוד זריצקי ז"ל טבע דרך כתיבה אשר כל כולה יצירה ורגש, אבל הוא עצמו - עד כמה שזכור לי - ידע לכתוב כתבות עיתונאיות מלאות עניין ריאלי. הוא בעיני סופר אמתי.
נכתב ע"י קקטוס;1590963:אתה לא צודק.
מסיבה פשוטה - נניח שחיים ולדר עם הוותק שלו נחשב אבטיפוס, אבל משה גוטמן לא היה אב טיפוס, ויקח לו שנים רבות להגיע לאותה רמת השפעה.
וגם לגבי העובדות - משה גוטמן לא כותב בסגנון חסידי, הוא כותב בסגנון ספרותי שלעניות דעתי הוא יותר "ספרדי" (אם תדפדף בכתבים עתיקים יותר תוכל לראות את זה)
חוץ מזה שהסגנון שלו לא נשען על אוצר מילים חסידי (או "אלמנטים חסידיים" על כל המשתמע מכך), אלא בנוי יותר בסגנון אישי, ויוצר שפה אוניברסלית ולא משוייכת.
נכתב ע"י אופק רחב;1590925:אני לא יודע אם אני צודק, אבל אכתוב את הדברים כפי שנראים בעיני.
יש שני אב-טיפוס במגזר החרדי - האחד ליטאי והאחד חסידי.
כל אחד מהם מהווה מודל לחיקוי:
1. חיים ולדר.
2. מוישה גוטמן.
יש כאלו שממש "משוגעים" על הכתיבה המצועצעת של גוטמן, אלא שרוב ה"עמך" בציבור אוהב את הכתיבה העלילתית של ולדר. חיים ולדר, שכותב בפשטות ובהומור, נחשב כסופר המוכר הכי הרבה. מוישה גוטמן, המצטעצע בהצטעצעות מצועצעת, מוכר הרבה פחות ויש כאלו שממש אינם אוהבים לקרוא את הסגנון שלו (משום מה נראה לי תמיד שא. א. מחקה אותו). לאחרונה נראה לי שגם הוא הפנים את הטעם של הקהל הכללי והחל לכתוב בסגנון יותר קולח. כבר לא רואים בסיפורים שלו את הכותרות "חלום, לחם, מלך" וכדומה.
דוד זריצקי ז"ל טבע דרך כתיבה אשר כל כולה יצירה ורגש, אבל הוא עצמו - עד כמה שזכור לי - ידע לכתוב כתבות עיתונאיות מלאות עניין ריאלי. הוא בעיני סופר אמתי.
נכתב ע"י אופק רחב;1590925:אני לא יודע אם אני צודק, אבל אכתוב את הדברים כפי שנראים בעיני.
יש שני אב-טיפוס במגזר החרדי - האחד ליטאי והאחד חסידי.
כל אחד מהם מהווה מודל לחיקוי:
1. חיים ולדר.
2. מוישה גוטמן.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
4.06
כ"ז אייר
סילבוס חדש ל-2024!
קורס פיתוח ובניית אתרים
קריירה מתקדמת, ביקוש עצום, וממוצע משכורות גבוה במיוחד!
מלגות גבוהות ומשתלמות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
4.06
כ"ז אייר
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
הכירו את טווינמושן
עם גל אקסלרוד
עולם מטורף משל הדמיות! ממשק חדשני שמאפשר לבצע הדמיה כמעט כמו משחק מחשב
לתלמידים ובוגרים בלבד!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קמז
א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ: