ההבדל היחיד הוא,
שאבא בשמים לא מרביץ. הוא מעיר מהשינה, קורא לנו בחיבה.
רק לנו זה נראה קשוח ורע.
"מעשה באחד שהתלונן על כאבי עיניים אצל אחד הצדיקים,
והפטיר: כנראה השם מעניש אותי על שהסתכלתי איפה שלא צריך...
אמר לו הצדיק: אם זה היה עונש - היית אמור להיות היום בלי עיניים בכלל.
זוהי רק קריאת השכמה!"
תודה על ההערה הנכונה -
אבל אם תשים לב;
במשל אמנם האבא מרביץ, אבל בנמשל לא השתמשתי במונח הזה, בדיוק מהסיבה שזו מילה בוטה מדי ואפילו כמו שאמרת, לא נכונה.
אבל אבא כן סוטר לנו, ולפעמים הסטירות חזקות ולפעמים פחות - (ששם דווקא עוד יותר קשה להבחין בקריאת ההתעוררות, ושם זה גם עוד יותר מצוי ביום יום) ובוודאי שהן רק מאהבה, ובאות בשביל לנענע אותנו, שנתעורר.
בדיוק זה גם מה שהקטעון הנ"ל מעביר בין השאר.
רק לנו זה נראה קשוח ורע, אנחנו בכלל לא מסתכלים מעבר, מי מה ומאיפה.
לא שמים לב מי נתן אותה, מתעסקים בסטירה יותר מדי, כואבים אותה, חושבים שהיא מטרה, שוכחים את התכלית.