אני לא יודעת לפי מה אתם מתמחרים, אבל אני מאז ומעולם (20+ שנה) לקחתי על
עימוד לפי שעה, מה פתאום לפי דפים? יש עמודים שבהחלט דורשים הרבה עיצוב, אז מה, אקח לפי דף? ואם השקעתי בו 3 שעות???? (סתם בשביל הדוגמא), וגם מצד הלקוח - אם עבדתי על דף 2 דקות, לא הוגן שאקח לפי דף, הרי בקושי עבדתי עליו, לכן הכי הגיוני לקחת לפי שעה!!! כך קיבלתי ממישהי שהיא מאסטרית באזורי בנושא הקלדנות והעיצוב (נראה לי כבר כ35 שנה...) וכך אני נוהגת.
ודרך אגב אני 'מאוד אוהבת' (...
) את השאלות האלה.... 'זה כמעט לא עבודה, אז כמה זה כבר יכול לעלות??? ולמה אין לך זמן לעשות, הרי זה כלום עבודה...' אני תמיד אומרת: זה לא עובד ככה, אי אפשר להראות למחשב ולהגיד לו (כן, למחשב): "תראה, זאת העבודה" וזה נעשה מעצמו, אני לא מתיישבת לעבוד בפחות מ.... ש"ח, זה מחיר התחלתי שבלעדיו לא שווה לי בכלל לפתוח את המחשב... (הנה, היום באה מישהי לשלוח תמונות במייל למישהו אחר, חשבתי שכבר החליטה קודם איזה תמונות, היא אמרה לי 6-7 תמונות, בסוף ישבה אצלי 40 דק' ובחרה ונשלחו כ-17 תמונות... לפחות היא היתה הוגנת ושילמה יותר ממה שסוכם מלכתחילה בלי שביקשתי ולא הסכימה לקחת עודף, אבל יש כאלה שלא ישבו איתי וממילא לא ישימו לב ולא יחשבו כמה זמן זה באמת לוקח ורק ישאלו אח"כ - למה זה כ"כ יקר....)
ולגבי
עימוד מחריד בוורד... פעם עימדתי ספר סיפורים שהסיפורים התפרסמו לפני כן באיזה עלון שבועי, ולכן כל החומר כבר היה מוקלד, כשעבדתי עליו - הרגשתי שהיה עדיף והרבה יותר מהר היה אם הייתי מקלידה אותו מההתחלה שוב בעצמי.... לדוגמא: כדי להיכנס בתחילת שורה ראשונה בפיסקה - במקום לסדר בעיצוב פיסקה - עשו רווחים, כנ"ל בירידות שורה וזה דוגמאות קטנות... ואז כשנתתי הוראה של גודל או סוג כתב שונה - פתאום הכל משתבש לי ואז אני מגלה את ה"עבודה" בעיניים... ז"א העבודה שלעיניים היתה נראית יפה, אבל רק היתה 'נראית'... הייתי צריכה לעבור מליון פעם עם חיפוש רווחים ומחיקתם עד שהכל הסתדר...