אני לא כותבת לגופו של אדם אלא לגופו של ענין
כן. יש הרבה טוענים רבניים מושחתים, מחרחרי ריב, ונבלים ברשות התורה
שבגלל ידיעתם בחושן משפט ממרידים אנשים לא לשלם את חובם
אכן לצערינו יש כאלה טו"ר, אך זה לא נכון להכליל את כולם, (זה כמו לומר שכל החרדים לא מתייבים/שוברים מכשירים של נדרים פלוס/שורפים חנויות של פלאפונים לא כשרים ואכמ"ל). רובם של הטו"ר הינם ישרים ועושים את עבודתם קודש, והראיה שכיום יש בתי דין שלא מקבלים בעלי דין ללא טו"ר.
והראיה- שאתם לא רוצים לכתוב את השיטה, כלומר זה לא מעיקר הדין אלא פילפול בהלכה שפוטר אנשים מלשלם.
ומזה הם מתפרנסים.
זה לא פלפול בהלכה, זה ירידה לעומקו של סיפור שלפעמים אנשים לא יודעים כמה הוא משנה, ולכן לא תמיד שואלים את רב השכונה בצורה נכונה, ועי"כ הם יכולים להפסיד, (אני לא מזלזל, אבל מי שלא חי נושם חו"מ כל היום לא תמיד יכול 'לשלוף' תשובות ראויות...).
והריאה השניה- אף דיין לא מעלה בדעתו לפטור אנשים מלשלם לשכן שלהם את חלקו ביציקה או בעמודים.
רק טוענים רבניים שכל עיסקם הוא בלמצוא דרכים לפתור אנשים מלשלם את החוב שלהם.
או לתבוע דברים שלא מגיעים בדין.
לא התכוונתי לומר שהוא לא יצטרך לשלם, אם אכן הוא מן הדין יצטרך לשלם. כוונתי הייתה לומר שאכן יכול להיות שמן הדין הוא לא צריך לשלם, ואדרבה אם השכן יקח ממנו הוא ספק גזלן וספק תשלומי ריבית (אני לא מגזים).
ואני לא מדברת באויר.
בעלי מייצג הרבה אנשים בדיני תורה מול נוכלים מכל מיני סוגים... (בהתנדבות)
אשריו ואשרי חלקו.
אם כי נכוונתי באופן אישי מאדם שייצג את הנבעים מולי בהתנדבות והנזקים שהוא עשה היו גדולים מנשוא, עד כדי שביה"ד גער בו. ואח"כ בערב יוה"כ הגיע לבקש ממני סליחה....
אני לא מבין למה בכלל לפנות אליך, ולשלם לך על יעוץ, למה לא ללכת לרב השכונה ולשאול כמה לשלם?
זה גם אפשרות, אם כי לפעמים רב השכונה לא ירצה לענות על השאלה, או בגלל שלפעמים לא נעים ללכת לשאול את הרב זה נותן תחושה של מריבה, אבל כשבאים עם הצעה ביד לשכן באופן נחמד ביותר, ואז יש יותר סיכוי שוה איקבל את ההצעה ברוח טובה (ורק אז לשלם על ההצעה, אני לא לוקח תשלום [בד"כ] על הצעות פשרה שלא הולכות).