לא הבנתי, אני לא אמורה לשלם לפי המחיר שעלה כשהשכן בנה?יש בזה כל מיני דעות בין הרבנים
עדיף שתמצאו רב מוסכם ומה שהוא יפסוק ככה תשלמו
חוצמזה יש הסכמה די רחבה בין הרבנים שהתשלום על היציקה נקבע לפי זמן התשלום כלו' אם עכשיו עולה היציקה הזאת 1000 ש''ח [סתם דוגמא] וכשתבואו לשלם יעלה לעשות כזאת יציקה 2000 ש''ח אז תשלמו לפי 2000 ולא לפי 1000
בהצלחה
לא יקר? אני מדברת רק על יציקת בטון בלבד בלי חיפוי אבןלי הרב רייסנר אמר לפני שבועיים 2000 למטר ו2500 לעמוד
זאת אומרת שהוא מחשב שהמחיר למטר הוא 4000 והמחיר לעמוד 5000, ואז כל שכן משלם 50%?לי הרב רייסנר אמר לפני שבועיים 2000 למטר ו2500 לעמוד
לא. הפוך!זאת אומרת שהוא מחשב שהמחיר למטר הוא 4000 והמחיר לעמוד 5000, ואז כל שכן משלם 50%?
כי זה מחיר יקר
אוקי.לא. הפוך!
2000 למטר הכל ביחד. ואת זה לחלק לשתיים.
ז''א כל אחד משלם 1000 למטר!
בעיה שלו! אלא''כ יש שם בעיה ז''א מיקום שקשה להגיע אליו או משהו אחר.אוקי.
ואם השכן שעשה את היציקה שילם יותר, נגיד 3000 למטר, מה עושים?
אתה משתמש כעת ביציקה? או שבעתיד לכשתרצה להרחיב תשתמש בה?השכן מעלי עשה יציקת בטון לרצפה שמשמשת עבורי תקרה להרחבה עם 2 עמודים שהוסיף.
כמה משלמים לפי מטר?
מעניין.בעיה שלו! אלא''כ יש שם בעיה ז''א מיקום שקשה להגיע אליו או משהו אחר.
אני כעת מרחיבה ומשתמשת ביציקה.אתה משתמש כעת ביציקה? או שבעתיד לכשתרצה להרחיב תשתמש בה?
עכ"פ זה לא משנה, אם אתה משתמש כעת או בעתיד אתה אמור לשלם לשכן (בד"כ) חצי מהסכום שהוא שילם על היציקה ולא מה שהיציקה שווה בשוק.
בפשטות משלמים כמה שהייתה עולה לך יציקה של תקרה בלבד, אם הוא הוסיף בשביל שיהיה לו רצפה-התשלום עליו, אבל כדאי מאוד לעשות שאלת רב אצל דיין שמומחה בדינים אלו.
נ.ב. הכותב הינו טו"ר, שמתמצא בעניינים אלו.
אכן יש 'קצות' שאומר לגבי כותל שבין שני שותפים שאם האחד בנה כותל, והשני עשה מעשה שהראה שנח לו בבניית הכותל, הוא נעשה שותף בכותל עצמו ולכן צריך לשלם לו חצי מההוצאה.כי לפי מה שאמרו פה למעלה שזה נקרא של השכן ואני קונה את זה ממנו, אז זה כן צריך להיות לפי איך שהוא שילם
אין סתירה.אני כעת מרחיבה ומשתמשת ביציקה.
יש סתירה בין הנאמר כאן, למה שנאמר שאני כאילו קנה ממנו את זה במחיר שזה עולה בעת הקניה,.
השכן הוא לא בנק ולכן יש צד שכשהוא קונה - הוא קונה את המוצר בשיווי שלו היום.לא משנה מתי משתמשים ביציקה, בכל אופן משלמים לשכן לפי מה שהוא שילם על היציקה (עושים חשבון כמה היה עולה לך יציקת תקרה בלבד ובזה מתחלקים), ולא לפי כמה שווי היציקה בשוק בזמן הנתון של הדיון.
אני כותב מתוך הכרה של הנושא מקרוב (אני טו"ר בדיני ממונות).השכן הוא לא בנק ולכן יש צד שכשהוא קונה - הוא קונה את המוצר בשיווי שלו היום.
אבל- יש בזה חילוקי דעות בין הדיינים.
אגב, ישנם מס' אפשרויות להצעות פשרה במקרים כאלה מחוץ לביה"ד.השכן מעלי עשה יציקת בטון לרצפה שמשמשת עבורי תקרה להרחבה עם 2 עמודים שהוסיף.
כמה משלמים לפי מטר?
מאד יעזור לי!
תודה
אבל ברור שהוא לא 'קונה' רגיל שאפשר למכור לו בכל מחיר. שהרי אם אין לי צורך בזה בין כה הוא היה עושה ולא הייתי משלם.. וכמו שכתבו כל הנ"ל ולא באתי אלא להעיר מדוע זה לא כ'קונה' רגיל (שאז גם היה יכול לבקש שכר טירחה וזמן וכו'..)השכן הוא לא בנק ולכן יש צד שכשהוא קונה - הוא קונה את המוצר בשיווי שלו היום.
למה צריך בית דין ופשרה?אגב, ישנם מס' אפשרויות להצעות פשרה במקרים כאלה מחוץ לביה"ד.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: