דרוש מידע כמה זמן לוקח להכין פרשה לקריאת התורה? וכמה ראוי לשלם ל"בעל קורא"?

גידל

משתמש פעיל
דחוף!
עקב ויכוח שטרם בא אל סופו בעקבות ה"בעל קורא" שדרש העלאה בשכר עקב זמן רב מידי שלוקח לו להכין את הפרשה, הוא טוען שמשך ההכנה הוא לפחות חמש שעות והדבר דורש ריכוז גבוה מאוד, והוא צריך לקבל מינימום 150 ש"ח לפי חשבון של 5X30 האם באמת לוקח להכין 5 שעות? והאם 150 זה באמת מחיר סביר?
בברכת התורה רודף שלום שרוצה שכל אחד יקבל את המגיע לו אך לא יותר.
 

כתר מלוכה

משתמש מקצוען
תלוי בגודל הפרשה ותלוי בוותק של המכין.

בעל קורא ותיק יכול להכין בין קבלת שבת למעריב בליל שבת.
ובעל קורא מתחיל יכול במצטבר גם להכין 8 שעות. [תלוי באיזה רמה רוצה לקרוא.]

כמובן שגם תלוי בפרשה. לא הרי וילך. כמו מטות מסעי.
יש כאלו שבקושי מקפידים על דיוק במילים או בטעמים. ויש כאלו בלי טעות אחת. [כולל הדגשות וכו'.]

150 ש"ח נקרא מהמחירים הכי גבוהים בשוק. בדר"כ אצל מזרוחניקים וכו'. [בערים עם פחות חרדים.]
בציבור האברכי יש גם כאלו שמשלמים 60 ש"ח. [יש היצע גדול של קוראים.]
 
נערך לאחרונה ב:

כתר מלוכה

משתמש מקצוען
אם הוא מקפיד על קריאה עם דיוק במילים ובטעמים ללא טעויות וקורא בקול נעים וכ'ו.
בהחלט יכול לקחת 5 שעות.
ובכלל איזה בעל קורא לוקח פחות מ- 150 לקריאה של שבת...
99% לא מקבלים כזה מחיר.
המון בחינם. וגם איפה שמשלמים משלמים פחות.
אא"כ ערים כמו רמת גן חיפה וכו'.
 

וויינער יואל

משתמש מקצוען
אתה לא מגזים???
תכל'ס 150 זה מחיר נורמלי?
אני מכיר 2 בעלי קוראים שמכינים בכל שבת רק כי כן ההלכה, והם קוראים במקצועיות ובלי טעויות

זה דבר שתלוי בתפיסת המוח וכל אחד שונה בזה

ו150 ש"ח זה יקר מאד
 

ברוך הוא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
זה תלוי גם ברמת הזיכרון של האדם וגם בוותק.
אני לא בעל קורא קבוע אלא מחליף מידי פעם את הבעל קורא.
פעם לקח לי בערך שעתיים, אבל מאז שאני לומד גמרא בשיטת "בור סוד" - אני לא יכול להסביר בדיוק למה זה עובד - אבל מאז אני קורא כל קטע פעם אחת בפנים ואח"כ פעמיים ללא הטעמים ואני שולט לגמרי בפרשה על כל דקדוקיה, וזה אורך פחות משעה לפרשה ממוצעת אפילו כזאת שלא קראתי בעבר.
לגבי מחירים אין לי מושג כי אצלנו לא נהוג לשלם לבעל קורא.
 

גידל

משתמש פעיל
אני קורא כל קטע פעם אחת בפנים ואח"כ פעמיים ללא הטעמים ואני שולט לגמרי בפרשה על כל דקדוקיה, וזה אורך פחות משעה לפרשה ממוצעת אפילו כזאת שלא קראתי בעבר.
אתה רציני? או שמשלמים לך מבור סוד עבור הפרסומת? שווה לנסות?
 

סטודיו לגרפיקה

משתמש מקצוען
אני בעל קורא חדש
ואני ממש מקפיד על דיקדוקים
וזה לוקח לי המון המון המון זמן!!!
(משהו כמו שעה ביום+לקום בשבת בבוקר לפני התפילה כשעה ולהריץ חזרה על הכל)
אה, וזה כולל גם הפטרה מקלף.
ואצלינו בבית הכנסת משלמים 800 ש"ח לחודש (אם אין תוספות באמצע, כמו חגים ושאר מועדים)
בהצלחה
 

גידל

משתמש פעיל
בינתיים תוצאות הסקר בתיקו מוחלט כך שאני מבולבל לגמרי אם כי באמת נראה ש150 זה לא התעריף המקובל, אך עדיין כמה ראוי לשלם? הרי בסופו של דבר מדובר בכספי ציבור?
 
נערך לאחרונה ב:

ברוך הוא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אתה רציני? או שמשלמים לך מבור סוד עבור הפרסומת? שווה לנסות?
זה לא פרסומת עבור בור סוד אני לא עובד אצלם.
חוץ מזה הדגשתי שאני לא יודע למה זה עובד לי ככה מאז, כי שיטת בור סוד בעצם לא קשורה לקריאת התורה.
ולשאלה האם שווה לנסות? אם רק בשביל הקריאה ברור שזה לא שווה, וזה גם לא ייתן לך את הכלים לזה, אבל בכלל ללימוד גמרא והלכה זה מאוד מאוד שווה, זה שינה לי לגמרי את צורת הלימוד והזיכרון.
 

סטודיו לגרפיקה

משתמש מקצוען
אתה אמיתי? לפי התגובות הנ"ל יש לך סיבה לשמוח.
אני יודע שזה משהו מיוחד
(זה בית הכנסת שהגבאי והמנהלי קופה הם לא חרדים (דת"ל) ולכן הדברים האלו מנוהלים בצורה מאד מאד רשמית, וזה המחיר מאז ומתמיד...)
אבל ישנם המון המון קהילות של אברכים שלא משלמים בכלל
 

למד מכל אדם

משתמש פעיל
בעל קורא ללא ניסיון רב יכול לקחת גם יותר מ5 שעות. תלוי במיומנות ובכשרונות, ותלוי ברמת הדקדוק, גם בעל קורא שטוען שהוא קורא בלי טעויות יתכן שזה רק לפי רמת הידע (הדקדוקי) וההכנה שיש לו, כך שיתכן שגם הוא אם הוא ישקיע יותר זמן יהיו לו פחות טעויות.
כמובן שבעל קורא עם ניסיון שכבר קרא את הפרשה בשנים עברו זמן ההכנה מאוד מתקצר, עד כדי לא נצרך.
 

כתר מלוכה

משתמש מקצוען
יתכן שזה רק לפי רמת הידע (הדקדוקי) וההכנה שיש לו
כיום לא צריך הרבה ידע דקדוקי.
מי שקורא בסימנים במטרה לעשות כל מה שמראים שם, יכול.
מלעיל, מלרע , מתג. אותיות מודגשות. וכמובן שווא נע ונח.
הכל תלוי מה הבע"ק דורש מעצמו.
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
פעם לא שילמו כסך לשום דבר שבקדושה, לא חזן, לא גבאי, לא מוהל, לא מסדר קידושין, ולא ח"ק.
בעשרות שנים האחרונות הבינו שבתחומים מסויימים (שמשתנים לפי סוג הציבור ומקומו) אם ישלמו ירוויחו גם רצינות ואחריות וגם מקצועיות, לא חסרים מקומות שרבים מי יזכה לקרוא/לגשת לעמוד - בד"כ במקום שזה שווה כבוד כמו בישיבה או במניין מכובד, אבל במקום שחסר או במניין מצומצם וכד' - שוה לשלם למישהו על האחריות הזאת ולהסיר את הטרדה (ולא לקבל בעל קורא שקורא עם טעמים חלקיים ומתקנים אותו כל הזמן - שזה ממש לא לפי ההלכה).
אגב, הכרתי מניין (שחרית) שב"ה לא היו שום חיוביים, וכל פעם היה צריך להתחנן ולהכריח אנשים לגשת לעמוד, ויום אחד הוחלט להציע תשלום למי שיקח על עצמו את האחריות להגיע בזמן ולגשת - ותשקוט הארץ.
יש גם מניינים בשעות מסויימות או במקומות מסויימים שמשלמים מילגה קבועה למי שמשלים להם מניין.
גם לשלם לאנשים לבוא ללימוד משניות ויא"צ (אזכרה).
ועוד

ולגבי הסכום, שוב הכל תלוי מה מהות התפקיד - כלומר כמה הגבאי/הציבור זקוקים לזה כ"בעל מקצוע" (על ההכנה הרצינית והאחריות כמובן) , או ש"לא רוצה לא צריך" תמיד נמצא מתנדב, ומה שמשלמים זה רק "מילגת עידוד" כדי לעודד.

כמה זמן לוקח להכין, איך אמר מישהו? 30 שנה ועוד 10 דקות אתמול בערב.
 

אייזי

משתמש מקצוען
בתור אחד שמוקף בעלי קוראים ותיקים מאוד
לוקח להם שעה בערך להכין פרשה
פעם פעמייים לעבור על הפרשה
אבל ודאי שלותיקים פחות - לוקח יותר זמן להכין
ובאזור שלנו מקובל לשלם 100 פלוס.
 
נערך לאחרונה ב:

סערצע

משתמש מקצוען
אתה לא מגזים???
ממש לא.

לעיקר הנושא:
בקהלות חרדיות יתכנו אף מחירים של 25 ש"ח ולמטה מכך (בזיון, אך זו המציאות כשההצע רב על הביקוש).

מחיר ממוצע ונורמלי בקהלה חרדית הוא 75-100 ש"ח להכנת קריאה (לא על הקריאה עצמה, כנפסק בשו"ע סי' שו. ואכמ"ל).
בערים מעורבות - 150 ש"ח הוא מחיר מקובל לחלוטין (יתכן אף תשלום של 200 ש"ח. תלוי בגבאים ובטיב בעל־הקריאה).
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  56  פעמים

לוח מודעות

למעלה