כפי שבוודאי שמתם לב, חווינו מתקפת סייבר ופריצת האקרים בליל שבת ללוח הבקרה של פרוג, הם ניסו למחוק ולהוציא נתונים מהאתר, ללא הצלחה יתרה. שלחו מייל ספאם לחלק משתמשים עם בקשות כופר וכדו', כמובן, אין שום צורך להתייחס לכך. ואדרבה, חשוב שלא ללחוץ על שום קישור שנשלח באותו מייל.

חשוב להדגיש, כי לא נפרצו שום פרטי אשראי (מנויים באתר נרשמים דרך פייפאל, מערכת סליקה הטובה בעולם, אין לנו נתוני אשראי כלל, אפילו לא את ארבע ספרות האחרונות).

וכן חשוב לציין שהפורצים לא השיגו גישה לסיסמאות כלל, אך עדיין, אנו ממליצים לשנות סיסמאות באתר פרוג, ליתר ביטחון.

מיד במוצאי שבת קודש צוות התכנות שלנו יחד עם מערך הסייבר הלאומי ועוד התגייסו לטיפול מהיר ויסודי, עלינו על הפרצה, היא נחסמה מידית, והורדנו את האתר מהאוויר עד לפריסה מלאה של הגיבוי, ובדיקות שאין עוד חשש.

ביצענו פריסת גיבוי של האתר מליל חמישי 14/11/24 בשעה 02:00, למרות שהפריצה בוצעה בליל שבת, כדי לקחת מרווח ביטחון, ולוודא שהאתר ומשתמשיו מוגנים לחלוטין.

מתנצלים מאוד על אי הנעימות, לצערנו כל התוכן שנכתב בימים חמישי ושישי הוסרו, אתם מוזמנים לכתוב מחדש :)

תודה על תמיכתכם, מרגישים את זה!
המשך שבוע טוב לכולם!

כל הפרטים על הצטרפות החינוה''ע ובני יוסף לאופק חדש

אם עבריה

משתמש רשום
מאמר נפלא מפורום לתורה של הרב @דוד ה מצורף קישור למקור (פתוח רק בפורום אקטואליה).


שרים רדפוני חנם - לדמותו של חשדן
כולם מכירים את ר' שימען, איך אפשר לא להכיר אותו?
ר' שימען הוא יהודי יקר, איש חסד, אוהב תורה ופיקח, אוהו כמה פיקח.
ר' שימען התברך במח חד כתער ולשון מושחזת ברמה שתגרום קנאה לכל סכין ויקטורניקוס
אקראית.
כמובן שר' שימען לא נותן לשכלו ולשונו להחליד ח "ו, איך הוא חושב תמיד לא אומר בפה כמובן,
הוא לא בעל גאווה. יש סיבה מדוע התברכתי במתנות אלו, ואיזו תביעה תהיה עלי בשמים אם אוותר
על השימוש בהם.
כך מלבד כל מעלותיו נודע שימען בשערים כחושף שחיתויות . הוא לא מפספס אף פריט מידע ומוחו
מבצע קישורים במהירות הבזק. הוא יודע להצביע על כל קומבינה המתבצעת בציבור החרדי, ועל
האינטרס הנסתר מאחורי כל פעולה.
כן, שימען הוא כבר לא שימעלה חייכן עם קסקט, הוא אדם מבוגר שיודע להאיר את הפינות האפלות
שבציבוריות החרדית . אולי יש לומר את הציבוריות החרדית כולה, שהרי לדבריו כולם נמצאים להם
באותה פינה אפלה שם הם רוקחים את זממם האפל.
כך יודע שימען לנתח את השינויים בהרכב הוועדה, את סדר החתימות במכתב על המקוואות, את
מפת האינטרסים במאבק במוגן, ואת הסיבה לתמיכה המפתיעה בקווי הנייעס.
למרות ששימען לא למד ליב"ה רח" ל מסכת סוכה הוא למד, כך שמעט ידע מתמטי יש לו. הוא מנצל
אותו בעתות מבחן ובחשבון פשוט מכפיל את שכר הלימוד של ההורים, מוריד את שכר המלמדים
המשוער ) הלוואי והם היו מקבלים שכר מינימום, הוא גונב אותם(, מחשב ניקיון וחשמל ) העירייה
משלמת את זה, מידיעה( ומוכיח כמה שכר הלימוד מופרך ) מה אפשר לומר, גם מנהלים צריכים
לחתן ילדים(.
הוא אף בקיא בנבכי דירותיו של השר והסמינר של הבת, הג'ובים בהסתדרות הציונית ומה
"ערייבים" עושים עם הכסף עד שהיתום מתחתן. ר' שימען יודע הכל והוא נוהג טובת עין בידיעותיו
וממש לא שומר אותם לעצמו . אם תשאל את ר ' שימען מהיכן הוא יודע הכל תראה ארשת נבוכה
מבזיקה על פניו, אך אז הוא יאמר בחיוך קל "הכל מהתיירה" וימשיך בלהט .
שלא תטעו, ר' שימען הוא איש טוב באמת, הוא ירא שמים ומדקדק במצוות, יש לו מטבע עם פרוטה
חמורה בבית ) קרן המעשרות זה לא בשבילו, הוא שמע עליהם משהו(, אוכל הערינ"ג מ" כהן חמוצים "
בלבד ) מהחבית הבדוקה כמובן, למה הוא לוקח עוד שקל?( , מחובר לגנרטור ) שהחזונאישני"ק הזה
יגזור עלי קופון, שיהיה לו לבריאות(, לא נוגע בתותים ) לטחינה בלבד? שלא ימכרו לי תותים( והוא
בהחלט יודע ספר . הוא פשוט יודע עוד כמה ספרים כמו ספר התקציב של עיריית בני ברק למשל.
אם אתם שואלים איך אדם כזה מדבר לשון הרע, התשובה היא שהוא לא מדבר לשון הרע. ר' שימען
בקיא ב"שמירת הלשון" הוא מכיר את ההיתר של אפי תלתא, יודע לצטט כי " מפרסמים את החנפים",
שולט בגמרא ש"אין ממנים פרנס על הציבור בלא קופה של שרצים התלויה בצווארו שאם תזוח
דעתו עליו יאמרו לו חזור לאחוריך", והוא אכן אומר ואפילו צועק חזור לאחוריך.
ובכל סערה חדשה הפוקדת את הציבור החרדי חדשות לבקרים יודעים כל באי בית הכנסת כי מוטב
להם לפנות אל מעונו הצנוע של שימען לצד פינת הקפה, לחזות בתנועת היד המבטלת ולשמוע את
האמת המסתתרת בצל החדשות .
ר' שימען יודע כי לפעמים נגרם נזק קל בעקבות לשונו, לא כל אדם מצליח להביט במראה שר '
שימען מציב מולו בלי להיפגע, לפעמים יש המעדיפים לחיות בהכחשה ולא להכיר באמת
שבפעולותיהם.
כך כאשר נערכה מגבית לאחזקת העירוב השכונתי . ר' שימען לא מטלטל כמובן אבל נוות ביתו
מטלטלת מה שגרם לר' שימען לרתום את לשונו למען המגבית, הוא עמד בפתח בית הכנסת ונשא
נאום חוצב להבות על כך שאין מה להתמרמר על השכר שאחראי העירוב נוטל, אתם הייתם מסכימים
ללכת בחורף ובחורב לבדוק את החוטים? מגיע לו כל שקל.
אחראי העירוב המסכן שידע עד היום שהוא עובד בהתנדבות החל לקבל בקשות למעשרות והודיע
על פרישה מתפקידו, אבל את ר' שימען זה לא בלבל . זו לא בושה לקבל שכר על עבודה, אינסטלטור
מקבל משכורת? למה שאחראי עירוב יתבייש בזה מה ההבדל? פשוט נבלה בשוק ואל תזדקק
לבריות.
יום אחד נפל דבר בישראל , אם נהיה דקדקנים לא דבר נפל אלא דב. הגבאי המסור של בית הכנסת
דב ברנהולץ החליק ושבר את רגלו . בית כנסת מכובד המחזיק ג' חדרים, ג' מנייני מנחה, ג' כוללים
וסוג אחד של קפה לא יכול להישאר חודשיים בלי גבאי. כך אחרי דיונים והתלבטויות, תככים
ואינטריגות, נבחר ר' שימען לממ"ג ) ממלא מקום גבאי( עד חזרתו של ר' דב בכוחות רעננים.
ר' שימען הוא לא טיפוס של גבאי, עבודה פיזית למען הציבור אינה חלק אינטגרלי ממהותו, הוא
מעדיף עבודה בפה ולא בידיים. אך ההכרח לא יגונה והאפשרות ליצור שינויים בבית הכנסת שיחקקו
אותו בהיסטוריה לנצח ) מתקן לייבוש ידיים במקום מגבות נייר( מילאו את ר' שימען ברטט של
התרגשות.
בסיומה של שחרית חש ר' שימען בטפיחה על כתפו, נהיית מקושר צוהל אליו ידידו, קרוב לצלחת ,
אל תשכח אותנו שם במרומי מגדל השן. זה בהתנדבות מגמגם שימען שלראשונה מזה זמן רב איבד
את לשונו אשר הוא נוהג למשמש בה בכל שעה. "בהתנדבות " מחייך החבר, ברור, כולם אומרים
את זה, אל תדאג אין עיני צרה, תרבחו ותסעדו, נפרד ממנו הידיד.
ר' שימען חוזר לביתו בצעד כושל, הוא נכנס מבעד לדלת ובנו מתנפל עליו, אבא זה נכון שאנחנו
עשירים? ר' שימען מחייך בנחמדות ואומר לו "אתה יודע שאצלנו בבית לא מדברים על כסף, אך
מהיכן רעיון העוועים הלז ?" מה פירוש, תמיד אמרת שר' דב מקבל המון כסף על העבודה ו"זה
בסיידר", אז עכשיו אנחנו מקבלים את הכסף. גבאי זה מאוד רווחי, שכחת?
נוות ביתו מגיחה מהחדר ומחלצת אותו מהמבוכה, " אצל אבא זה אחרת, אבא צדיק, הוא עושה הכל
בהתנדבות" .
אם את אומרת שאבא פראייר אז בסדר, ממלמל בנו בתשובה, חשבתי שכל מי שיכול לקחת לוקח ,
למה רק אבא לא.
לפני שנים רבות יצאה יצירה בדיונית שסיפרה על כך שהעולם אינו כפי שנראה, השולטים בעולם
הם רובוטים רק שהם משחקים במח של האנשים כך שהאנשים יחשבו שהם שולטים בעולם . הצורה
היחידה להשתחרר משליטה זו היא ע"י הבנה מוחלטת כי האמת שונה ממה שנראה לעיניים. התוצאה
המרה של דבר זה היתה התאבדויות של אנשים שהציבו את עצמם מול מכוניות במחשבה כי זה
ישחרר אותם מהדמיון כאילו יש מכונית לפניהם ומשליטת הרובוטים.
איך עדיף לחיות? חיים מאושרים בלי אינטרס ופרטים, או חיים חשדניים וחיפוש אחרי המקום בו
מרמים אותך? אפשר באמת לחפש בכל מקום את הנסתר, למצוא היכן יש עושק וגזל? אם לזאת
קראת חיים אמור לי א-לי מה זה מת.
למה אני צריך לדאוג לכל העולם, למה צריך לעניין אותי איך פלוני הרוויח את ממונו . אין לי דרך
לשנות את העולם, יש לי דרך להרוס לעצמי את החיים. לפקפק בכל מה שסובב אותי ולחיות בעולם
מפוקפק, לא רוצה את זה, זה לא שווה את הידע.
זה לגבי מנוחת הנפש, אבל הרבה יותר חמור מזה זו השחתת הנפש, כמו שכבר כתבתי חיים בסביבת
שחיתות גורמים לקהות חושים בנושא, לפתע אפשר לעגל פינות ולהוריד סטנדרטים.
אפשר להתמודד עם זה באמצעות מחאה פנימית על כל עוול, אבל יש דרך קלה יותר . אפשר לא
לדעת מזה כלל, להתקין נטפרי על הנפש. מה שאתה לא יודע לא יפגע בך, וכמו הפתגם הידוע "ידע
הוא כח וכח משחית".
אז מה אתם בוחרים " תסמונת הזרזיר" או "תסמונת בת היענה", לחשוד בכל דבר או לעצום עיניים?
ברור שציבור בו כולם בנות יענה לעולם לא ישרש שחיתות, אך יתכן בהחלט שהוא בבחינת אי
אפשר לעולם בלא בורסקאי. אתה בשם או בורסקאי? תבחר.
לפעמים אפשר לבחור פשוט להתרחק מהלכלוך, ולחיות בעולם נקי
לא להיות בורסקאי, אבל לא לחפות על הרפש בבושם.


משום מה יש שוב ושוב ניקים כאן באשכול הנותנים מצג כאילו יש 2 אופציות:
1. לתמוך תמיכה נלהבת במטרות התובעים והכותבים נגד. להאמין שמטרתם היא כולה קודש ורק להציל עשוקים. לתמוך בממ"ח ולמחוק את הנפרדות של החינוך החרדי .

2. לתמוך בחינוך העצמאי ללא סייג. להציג אותו כמלאך זך ונקי שלא סטה מעולם מדרך הישר ורק רודפי הדת מעלילים עליו.

לדעתי יש אופציה שלישית-
לרצות ללכת לאורם של גדו"י ומתוך כך להבין עד כמה קריטי להיות תחת חינוך חרדי ועצמאי,
להבין שבודאי המטרה של רב הכתבים והפקידים היא הרס החינוך הזה,
ובמקביל לבקר בחריפות את החינוך העצמאי על אי הסדרים הכספיים שהתגלו בו,
על אי מתן זכויות המגיעות למורותיו בדין,
ועל העובדה שכאשר רודפי הדת חיפשו אותו בפינה- היה להם הרבה מה למצוא.
 

חרבות ברזל

משתמש צעיר
לצערי, אם הבנתי נכון (ממקור מוסמך מאוד)
לא לחכות למשכורת מהחינוך העצמאי בחודש זה.....
ידיהם כרגע כבולות ולא ניתנת להם האפשרות , וד"ל
רק מעלה מה כתבו כאן רק הבוקר
וזה מרגיז.
כי ככה מהנדסים תודעה, גורמים לכולם לחשוב שעוד שניה החינו"ע מתפרק והם לא יכולו לשלם, ומוסיפים לקינוח וד"ל, ואז גם אם בסוף הם שילמו והתברר שזה היה משהו קטן ושל כמה ימים התחושה נשארת חמוצה.
כך בדיוק נוהג השמאל לגבי המלחמה כל הזמן משדר אנחנו לא ננצח לא ניכנס לחאן יונס לא ניכנס לרפיח, ואחרי שנכנסו זה לא באמת וזה לא שווה, ואז מתברר שבסוף כן וחמאס לא יורה אפי' רקטה אחת, אבל הטעם החמוץ נשאר.
 

חרבות ברזל

משתמש צעיר
להבין שבודאי המטרה של רב הכתבים והפקידים היא הרס החינוך הזה,
ובמקביל לבקר בחריפות את החינוך העצמאי על אי הסדרים הכספיים שהתגלו בו,
על אי מתן זכויות המגיעות למורותיו בדין,
ועל העובדה שכאשר רודפי הדת חיפשו אותו בפינה- היה להם הרבה מה למצוא.
אני לא משוכנע שזה לא קצת סותר, כיון שהנשק הכי טוב שלהם זה התלונות שלנו, ונכון שיש בעיות בחינו"ע ורבות הם, אבל בזמן כזה רגיש מבחינת הרדיפה של מערכת המשפט והאוצר כנגד החינו"ע זה הזמן לחזק אותם מבפנים לא להחליש.
העם היהודי ידע כל השנים לפרק את עצמו מבפנים, רק להיזכר במלחמות האחים שהיו בזמן החורבן, בשריפת מאגרי המזון, ועוד, אין צורך לחזור על זה שוב.
לכל זמן ועת גם לביקורת, אבל גם עת לשתוק.
 

צוק איתן

משתמש פעיל
היום מתפרסם בחדרי חדרים שמה שהסיר את עיכוב המשכורות ברשת זה האיום של יהדות התורה שלא יצביעו בדיון עם הקואליציה זה המסר שהעבירו לביבי ואכן האיום פעל והיום יצביעו
 

משתמש חד_ש

משתמש חדש
תגובת האוצר הרשמית:
תגובת האוצר לאיצלה כץ על עיכוב משכורות המורים:
מרכז החינוך העצמאי ביצע תוספות שכר חריגות לחלק מן העובדים? ברשת מבלי לספק הסברים המניחים את הדעת למהות התוספות. ניתנו לרשת מספר פתרונות לתשלום השכר במועד, לרבות האפשרות להשהות את עדכוני השכר עד להשלמת הבדיקות בנושא. צר לנו שהרשת בוחרת להטיל אשמה על חשבת הרשת בשל התנהלות לא תקינה של הרשת
?
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
בגצ חינוך העצמאי (לא בגצ אופק, אלא בגצ השני של ידידנו קרויזר - שהמדינה תפסיק להעביר כסף לחינוך העצמאי ושימונה מנהל חיצוני עקב החובות ואי התקינות):
המדינה העבירה תשובתה שהושג מתווה להתנהלות הרשתות
קרויזר כמובן העביר תשובתו שהמתווה לא טוב ומתעלם מהחובות ואי הסדרים
בדר"כ כשמושג מתווה באישור הייעוץ המשפטי בגצ מקבל את זה

כשמדובר נגד חינוך העצמאי המדינה יודעת להחזיר תשובה מהר מאד. בבגצ אופק המדינה לא יודעת.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
זה נוהל מכאן ולהבא שלא נוגע ולא מסדיר את החובות שהיו עד היום
 

יעקב שחטר

משתמש חדש
ב"קו עיתונות" מדווח שבימים הקרובים יימצא פתרון לבעיות החינו"ע ובני יוסף,
לא כתוב שם האם זה כולל "אופק חדש".
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

18.11

י"ז חשוון


וובינר מרתק!

המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג

הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.

הכניסה חופשית!


19.11

י"ח חשוון


פתיחת

קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI

קורס מקוצר


19.11

י"ח חשוון


אירוע שיתופים ייחודי

בוטים מספרים על עצמם

בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.

הכניסה חופשית!


25.11

כ"ד


פתיחת

קורס פרסום קופי+

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


נפתחה ההרשמה!

קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!

מלגות גבוהות!


הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  24  פעמים

לוח מודעות

למעלה