כל הפרטים על הצטרפות החינוה''ע ובני יוסף לאופק חדש

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
זה משהו באמצע
מצד אחר הרשתות מתנתקות ממערכות הכספים של המדינה ופותחות חשבון בנק נפרד משל עצמם לשם יגיעו הכספים
מצד שני לא מדובר בניתוק מלא ומעבר לתשלום עצמאי כמו האיום המקורי, אלא המדינה תקים מערך בקרה משל עצמה על הכספים בצורה שכן משאירה לה אחריות על הנעשה
כמו כן ערך התקצוב נשאר כרגיל


צפה בקובץ המצורף 1692472
המתווה המדובר הועבר לבדיקה של חוו"ד נוספות מצד שאר משרדי הממשלה, בין היתר רשם העמותות ומשרד החינוך
 

חי 523

משתמש פעיל
היום הוגשה תביעה ייצוגית של מורה בסך 182 מיליון שח כנגד חינוך העצמאי בגין אי קבלת שכר על אופק חדש
התביעה מתבססת בין השאר על המכתבים של סורוצקין לפיו מגיע למרות את התשלום על פי דין ועובדים המתווה אופק על פי הוראת משרד החינוך
יש הטוענים כי חינוך העצמאי עומד מאחורי התביעה (או תומך בה), כדי לאלץ את משרד האוצר לשלם (קצת מוזר שהרי משרד האוצר כבר הורה בדצמבר להפסיק)
תודה
מה מספר ההליך?
 

צוק איתן

משתמש פעיל
היום הוגשה תביעה ייצוגית של מורה בסך 182 מיליון שח כנגד חינוך העצמאי בגין אי קבלת שכר על אופק חדש
התביעה מתבססת בין השאר על המכתבים של סורוצקין לפיו מגיע למרות את התשלום על פי דין ועובדים המתווה אופק על פי הוראת משרד החינוך
יש הטוענים כי חינוך העצמאי עומד מאחורי התביעה (או תומך בה), כדי לאלץ את משרד האוצר לשלם (קצת מוזר שהרי משרד האוצר כבר הורה בדצמבר להפסיק)
איך הוא הגיע לסכום הזה ??
 

יעקב שחטר

משתמש חדש
דקלה אהרון ברשת ב׳: ‏יש שיגידו שהסיפור של רשתות החינוך העצמאי מטריד את המפלגות החרדיות יותר מחוק הגיוס. אחרי הלחצים שהופעלו - החשבת מטעם משרד האוצר לא תפסיק את פעילותה מחר למרות פקיעת האולטימטום שהציב החשב הכללי.

מישהו יודע על זה?
האם אכן החשבת נשארה?
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
עוד כתבה על ההסדר החדש מול הרשתות

הדד-ליין של החשכ"ל לחרדים פקע: כך ייראה השינוי הדרמטי ברשתות החינוך של ש"ס ויהדות התורה​

היום פקע האולטימטום של החשכ"ל יהלי רוטנברג לרשתות החינוך המשויכות למפלגות החרדיות: עמידה בסטנדרטים ניהוליים מקובלים - או ניתוקן ממערכות הכספים של המדינה והוצאת חשבות האוצר מתוך המוסדות • בחשכ"ל יבנו יחד עם הרשתות מבנה ארגוני חדש, והן יידרשו למנות מנהל כספים משלהן שייקח אחריות על הפעילות הפיננסית, במקום חשבות האוצר​


לאחר חודשים של מאבקים ואיומים, היום (ב') פקע האולטימטום של החשב הכללי באוצר, יהלי רוטנברג, לרשתות החינוך המשויכות למפלגות החרדיות: עמידה בסטנדרטים ניהוליים מקובלים - או ניתוקן ממערכות הכספים של המדינה והוצאת החשבות של האוצר מתוך המוסדות.

המתווה שגובש לבסוף משלב בתוכו רכיבים משני צדדי האולטימטום. עיקרי השינויים כוללים הוצאת החשבת מטעם האוצר, שושי שוורץ, מתפקידה כנושאת משרה ברשת מעיין החינוך התורני של ש"ס ורשת החינוך העצמאי של יהדות התורה. היא לא תהיה יותר מוגדרת כסמנכ"לית כספים ברשתות, כפי שהיה עד כה. במקום זאת יוקם מערך פיקוח חיצוני בראשותה, שיורכב מעובדי מדינה בלבד ויפקח על התנהלות הרשתות מבחוץ.

במסגרת השינויים, הרשתות ינותקו ממערכות התקציב, השכר והחשבות של המדינה. הן יפתחו חשבונות בנק עצמאיים ויפסיקו לעבוד על חשבונות ממשלתיים. בנוסף, הרשתות יידרשו להקים מערכות תשלומים ורכש משלהן, שכן הן לא יהיו מחוברות יותר למערכת "מרכבה" של החשב הכללי.
עוד יונהג מודל תקצוב דו-שלבי, שבו המדינה תעביר את הכסף לרשתות, והן ישלמו בעצמן את הוצאותיהן. זאת במקום המצב הקודם, שבו התשלומים אושרו אוטומטית מתקציב המדינה. כחלק מהרפורמה, הרשתות יידרשו לפעול בהתאם לחוק חובת מכרזים והוראות התכ"ם (תקנון כספים ומשק) של החשב הכללי.
הרפורמה תשפיע על מערכת החינוך המרכזית במגזר החרדי, המשרתת כ-180 אלף תלמידים ומתוקצבת מקופת האוצר בסכום של כ-3.5 מיליארד שקל בשנה. רשת החינוך העצמאי מקבלת כ-2.3 מיליארד שקל, ורשת מעיין החינוך התורני מקבלת כ-1.2 מיליארד שקל.


מבנה ארגוני חדש​

השאלה המתבקשת היא: אם רשתות החינוך התנהלו פיננסית באופן לקוי עד כה, כיצד הוצאת החשבת וניתוק מהמערכות של האוצר אמורים דווקא לשפר את הבקרה והפיקוח על המיליארדים שמקבלות הרשתות מהמדינה? התשובה טמונה בשינויים המבניים והארגוניים שמתלווים לרפורמה.

בחשב הכללי יבנו יחד עם הרשתות מבנה ארגוני חדש התואם את אופי פעילותן ואת האתגרים שלהן. המבנה החדש יכלול גיוס מנהלי רכש, מנהלי כספים וייעוץ משפטי פנימי למוסדות החינוך החרדי. הרשתות יידרשו למנות מנהל כספים משלהן שייקח אחריות על הפעילות הפיננסית, במקום המצב הנוכחי שבו חשבות האוצר אחראית.
לטענת גורמים באוצר, המודל החדש יאפשר פיקוח הדוק יותר מאשר המצב הקודם. עד כה, לדבריהם, לא ניתנו לחשב הכללי כלים לבצע פיקוח יעיל, וכוח-האדם של הרשתות לא ראה עצמו כפוף לחשב הכללי. המודל החדש, הכולל מערך פיקוח חיצוני עם יותר עובדים, אמור לספק כלים טובים יותר לפיקוח ומעקב אחר השימוש בכספי המדינה. בנוסף, הדרישה מהרשתות לעמוד בסטנדרטים של חוק חובת מכרזים והוראות התכ"ם צפויה לשפר את השקיפות והיעילות בניהול הכספים.
אולם למעבר מפיקוח פנימי של החשכ"ל לחיצוני יש חשיבות מהותית נוספת. המניע העיקרי של החשב הכללי לצאת למהלך הוא להפחית משמעותית את החשש מחבות כספית של המדינה כלפי הרשתות. עם זאת, גורמים באוצר מודים כי קשה לקבוע בוודאות שהמהלך פותר לחלוטין את בעיית החבות. במקרה של קשיים כספיים עתידיים, סביר להניח כי המדינה עדיין תתגייס לסייע לרשתות, אך כעת היא תוכל לדרוש תהליכי הבראה, פיטורים ושינויים מבניים בתמורה לסיוע.

מעמד כלאיים ייחודי​

חשוב להבין את מעמד הכלאיים הייחודי של הרשתות עד כה. מצד אחד, הן פעלו כעמותות פרטיות, אך מצד שני נהנו מחשבות מטעם האוצר ומגיבוי תקציבי מלא מהמדינה, כמו משרד ממשלתי. מצב זה יצר עמימות באחריות הכספית ובמנגנוני הפיקוח.

באוצר לא רוצים עוד לקחת אחריות על ההתנהלות הפיננסית הבעייתית של הרשתות, כמו למשל כיסוי חובות שנוצרו כתוצאה מניהול כושל. הרפורמה נועדה ליצור הפרדה ברורה יותר בין הרשתות למדינה, תוך שמירה על מנגנוני פיקוח משופרים.
יש לציין כי למרות שהדד-ליין של האוצר לרשתות פקע עם תחילת חודש יולי, המהלך עדיין נמצא בשלבי גיבוש סופיים. באוצר נמצאים בשיח עם משרד המשפטים ועם משרד החינוך כדי לסגור את הפרטים האחרונים וכן על-מנת לגבש עמדה מאוחדת לקראת הדיון הצפוי בעוד כשבוע בעתירה לבג"ץ, שטוענת כי תקצוב הרשתות כלל אינו חוקי. ההכרעה הסופית צפויה להתקבל בימים הקרובים, לאחר סיכום הפרטים האחרונים עם השותפים בממשלה.
מעניין לציין את התנגדותו הנחרצת של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לניתוק הרשתות הפרטיות מתקציב המדינה ומחשבות האוצר. סמוטריץ' אף שלח לפני כחודש מכתב חריף לחשב הכללי רוטנברג, בו טען כי הוצאת החשבת מהרשתות אפשרית רק באמצעות החלטת ממשלה חדשה.
עם זאת, נראה כי המתווה הסופי מהווה פשרה מסוימת. לפי גורמים המצויים בפרטים, לא ברור האם סמוטריץ' מסכים לחלוטין עם המתווה הנרקם, או שמא הוא פשוט מעדיף להגיע להסכם כלשהו ולהוריד את הנושא מסדר היום. זאת, ככל הנראה, בשל הקשיים הפוליטיים שנוצרו עבורו מול השותפים החרדים בקואליציה כתוצאה מהמחלוקות סביב הנושא.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

קבצים מצורפים

  • about_blank.jpg
    about_blank.jpg
    KB 148.9 · צפיות: 16
  • about_blank-2.jpg
    about_blank-2.jpg
    KB 178.9 · צפיות: 15
  • about_blank-3.jpg
    about_blank-3.jpg
    KB 230.7 · צפיות: 17
  • about_blank-4.jpg
    about_blank-4.jpg
    KB 230.5 · צפיות: 15

י מ

משתמש פעיל
האם מישהו יודע מה קרה לקיוסק של בני יוסף (בדרך כלל הייתי מוריד את התלושים בראשון שם)?
מנהלים ומנהלות שלום וברכה,



קיימת בעיה בגוגל וחיפוש המילים "קיוסק מידע בני יוסף" לא שולף את אתר קיוסק המידע של הרשת.



יוניק מטפלים בבעיה מול גוגל , עד שיטופל תנחו בבקשה את העובדים להיכנס ישירות לכתובת האתר:

https://tlush.unq.co.il/maayan



בברכה,
 

jdn

משתמש פעיל
הטופס 106 של אשתי גבוה בגלל המקדמות הפיקטיביות של אופק חדש, ובגלל זה לא נוכל לקבל מס הכנסה שלילי.
האם מישהו נעזר במכתב של סקולסקי מהחינוך העצמאי ביחס לרשויות (ארנונה מס הכנסה וכו')?
 

A052

משתמש סופר מקצוען
הטופס 106 של אשתי גבוה בגלל המקדמות הפיקטיביות של אופק חדש, ובגלל זה לא נוכל לקבל מס הכנסה שלילי.
האם מישהו נעזר במכתב של סקולסקי מהחינוך העצמאי ביחס לרשויות (ארנונה מס הכנסה וכו')?
לארנונה בתיאוריה זה יכול לעזור (גם לא בטוח), ודאי לא למס הכנסה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק לא

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּךָ יְהוָה חָסִיתִי אַל אֵבוֹשָׁה לְעוֹלָם בְּצִדְקָתְךָ פַלְּטֵנִי:ג הַטֵּה אֵלַי אָזְנְךָ מְהֵרָה הַצִּילֵנִי הֱיֵה לִי לְצוּר מָעוֹז לְבֵית מְצוּדוֹת לְהוֹשִׁיעֵנִי:ד כִּי סַלְעִי וּמְצוּדָתִי אָתָּה וּלְמַעַן שִׁמְךָ תַּנְחֵנִי וּתְנַהֲלֵנִי:ה תּוֹצִיאֵנִי מֵרֶשֶׁת זוּ טָמְנוּ לִי כִּי אַתָּה מָעוּזִּי:ו בְּיָדְךָ אַפְקִיד רוּחִי פָּדִיתָה אוֹתִי יְהוָה אֵל אֱמֶת:ז שָׂנֵאתִי הַשֹּׁמְרִים הַבְלֵי שָׁוְא וַאֲנִי אֶל יְהוָה בָּטָחְתִּי:ח אָגִילָה וְאֶשְׂמְחָה בְּחַסְדֶּךָ אֲשֶׁר רָאִיתָ אֶת עָנְיִי יָדַעְתָּ בְּצָרוֹת נַפְשִׁי:ט וְלֹא הִסְגַּרְתַּנִי בְּיַד אוֹיֵב הֶעֱמַדְתָּ בַמֶּרְחָב רַגְלָי:י חָנֵּנִי יְהוָה כִּי צַר לִי עָשְׁשָׁה בְכַעַס עֵינִי נַפְשִׁי וּבִטְנִי:יא כִּי כָלוּ בְיָגוֹן חַיַּי וּשְׁנוֹתַי בַּאֲנָחָה כָּשַׁל בַּעֲוֹנִי כֹחִי וַעֲצָמַי עָשֵׁשׁוּ:יב מִכָּל צֹרְרַי הָיִיתִי חֶרְפָּה וְלִשֲׁכֵנַי מְאֹד וּפַחַד לִמְיֻדָּעָי רֹאַי בַּחוּץ נָדְדוּ מִמֶּנִּי:יג נִשְׁכַּחְתִּי כְּמֵת מִלֵּב הָיִיתִי כִּכְלִי אֹבֵד:יד כִּי שָׁמַעְתִּי דִּבַּת רַבִּים מָגוֹר מִסָּבִיב בְּהִוָּסְדָם יַחַד עָלַי לָקַחַת נַפְשִׁי זָמָמוּ:טו וַאֲנִי עָלֶיךָ בָטַחְתִּי יְהוָה אָמַרְתִּי אֱלֹהַי אָתָּה:טז בְּיָדְךָ עִתֹּתָי הַצִּילֵנִי מִיַּד אוֹיְבַי וּמֵרֹדְפָי:יז הָאִירָה פָנֶיךָ עַל עַבְדֶּךָ הוֹשִׁיעֵנִי בְחַסְדֶּךָ:יח יְהוָה אַל אֵבוֹשָׁה כִּי קְרָאתִיךָ יֵבֹשׁוּ רְשָׁעִים יִדְּמוּ לִשְׁאוֹל:יט תֵּאָלַמְנָה שִׂפְתֵי שָׁקֶר הַדֹּבְרוֹת עַל צַדִּיק עָתָק בְּגַאֲוָה וָבוּז:כ מָה רַב טוּבְךָ אֲשֶׁר צָפַנְתָּ לִּירֵאֶיךָ פָּעַלְתָּ לַחֹסִים בָּךְ נֶגֶד בְּנֵי אָדָם:כא תַּסְתִּירֵם בְּסֵתֶר פָּנֶיךָ מֵרֻכְסֵי אִישׁ תִּצְפְּנֵם בְּסֻכָּה מֵרִיב לְשֹׁנוֹת:כב בָּרוּךְ יְהוָה כִּי הִפְלִיא חַסְדּוֹ לִי בְּעִיר מָצוֹר:כג וַאֲנִי אָמַרְתִּי בְחָפְזִי נִגְרַזְתִּי מִנֶּגֶד עֵינֶיךָ אָכֵן שָׁמַעְתָּ קוֹל תַּחֲנוּנַי בְּשַׁוְּעִי אֵלֶיךָ:כד אֶהֱבוּ אֶת יְהוָה כָּל חֲסִידָיו אֱמוּנִים נֹצֵר יְהוָה וּמְשַׁלֵּם עַל יֶתֶר עֹשֵׂה גַאֲוָה:כה חִזְקוּ וְיַאֲמֵץ לְבַבְכֶם כָּל הַמְיַחֲלִים לַיהוָה:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

הבעות פנים • אתגר 57

לוח מודעות

למעלה