העניין הוא כזה:
חינוה"צ אומרים שהם לא התחייבו על הוספת אחוזי משרה למורות.
מה שקרה בפועל, משרת אם באופק חדש הקפיצה את אחוזי המשרה למאות מורות,
והם לא רוצים לשלם על עוד תוספת כ"כ הרבה שעות.
מבחינה משפטית, לכאורה, הם מכוסים.
אז כאן זה עומד.
1. כפי שנכתב האם משרת אם זה תוספת או חלק מהמשרה?
2. ערך של שעה באחוזי משרה השתנה.
ולכן אן אני צריך לתת למורה שעות בהתאם לאחוזי משרה זה יצא יותר אחוזים או פחות. והשאלה אם אני חייב לתת יותר או לחלופין באם אני יכול לתת פחות כי בדיוק את אותם אחוזים יהיה בעיה לתת.
לדוגמא: 27 שש = 90% בעולם הישן, ובאופק אין מספר שעות שיתאים לכך כי 32 שש (כולל שהיה ופרטני) זה רק 88.88% ו33 שש זה כבר 91.66% שזה יותר ממה שהמערכת מחוייבת.
על הסערה החדשה כבר שמעתם?
עם החלת אופק חדש ברשתות החרדיות, עתרו מספר בתי ספר פרטיים (אני עדין לא יודע מי הם) מדוע הוחלט להכניס לאופק רק את חינוך עצמאי ובני יוסף והם הופלו
אתמול ניתן פסק דין שבו נכתב כי ההחלטה להכניס את רשתות החינוך החרדיות לאופק חדש "ללא תבחינים, מכוח החלטה בלתי מנומקת, פגומה ונגועה באי־חוקיות" בנוסף, נכתב כי מדובר ב"תקלה חמורה שיצאה תחת ידי המשיב (משרד החינוך) והדרך בה בחר להלך פגומה".
מה משמעות הפסיקה? משמעות הפסיקה היא בעיקר הצהרתית, אך כעת מצופה ממשרד החינוך להתיישר עם דרישות החוק, ולאפשר לבתי ספר פרטיים נוספים לקבל את תוספות התקציב. העותרים יכולים לפנות בדרישה ליועצת המשפטית לממשלה שתעשה זאת על סמך הצהרת השופט, או לחלופין לעתור על סמך פסק הדין לבג"ץ. משרד החינוך הודיע, כבר במהלך הדיונים בעתירה, כי יאפשר לשאר בתי הספר הפרטיים לקבל תוספת תקציב החל בשנת הלימודים הבאה.
פסק הדין הוא מהלומה למשרד החינוך. המשרד לא הצליח לשכנע את בית המשפט כי פעל באופן סביר. מעבר לפסק הדין החריף, השופט אף פסק — באופן חריג לעתירות ציבוריות — שהמשרד ישלם הוצאות משפט בסך 50 אלף שקל לבתי הספר שעתרו.
המרוויחים העיקריים מהקביעה שיש לתת תוספות תקציב לשאר בתי הספר הפרטיים, הם כ-130 בתי הספר הפרטיים במגזר הערבי, בניהם בתי ספר כנסייתיים שמלמדים לימודי ליבה, ובתי ספר במזרח ירושלים, שלא בהכרח מלמדים לפי תוכנית הלימודים הישראלית. בנוסף יכולים להרוויח מהפסיקה בתי הספר חרדיים רבים שאינם שייכים לשתי רשתות החינוך החרדיות שייתכן שיוכלו לקבל תוספת תקציב, וכן אולפנות ובתי ספר דתיים וחרדיים־לאומיים פרטיים.
למעשה אחר שאושר התקציב משמעות הפסיקה היא בעיקר לטובת העותרים - שהם יכנסו גם לאופק, ולא לרעת החרדים שכבר הוכנסו
סביר להניח שאם הפסיקה הייתה מתקבלת לפני שבועיים לא היה אפשר לאשר בממשלה אחרי ששופט קבע שהקריטריונים לא חוקיים
על הסערה החדשה כבר שמעתם?
עם החלת אופק חדש ברשתות החרדיות, עתרו מספר בתי ספר פרטיים (אני עדין לא יודע מי הם) מדוע הוחלט להכניס לאופק רק את חינוך עצמאי ובני יוסף והם הופלו
אתמול ניתן פסק דין שבו נכתב כי ההחלטה להכניס את רשתות החינוך החרדיות לאופק חדש "ללא תבחינים, מכוח החלטה בלתי מנומקת, פגומה ונגועה באי־חוקיות" בנוסף, נכתב כי מדובר ב"תקלה חמורה שיצאה תחת ידי המשיב (משרד החינוך) והדרך בה בחר להלך פגומה".
מה משמעות הפסיקה? משמעות הפסיקה היא בעיקר הצהרתית, אך כעת מצופה ממשרד החינוך להתיישר עם דרישות החוק, ולאפשר לבתי ספר פרטיים נוספים לקבל את תוספות התקציב. העותרים יכולים לפנות בדרישה ליועצת המשפטית לממשלה שתעשה זאת על סמך הצהרת השופט, או לחלופין לעתור על סמך פסק הדין לבג"ץ. משרד החינוך הודיע, כבר במהלך הדיונים בעתירה, כי יאפשר לשאר בתי הספר הפרטיים לקבל תוספת תקציב החל בשנת הלימודים הבאה.
פסק הדין הוא מהלומה למשרד החינוך. המשרד לא הצליח לשכנע את בית המשפט כי פעל באופן סביר. מעבר לפסק הדין החריף, השופט אף פסק — באופן חריג לעתירות ציבוריות — שהמשרד ישלם הוצאות משפט בסך 50 אלף שקל לבתי הספר שעתרו.
המרוויחים העיקריים מהקביעה שיש לתת תוספות תקציב לשאר בתי הספר הפרטיים, הם כ-130 בתי הספר הפרטיים במגזר הערבי, בניהם בתי ספר כנסייתיים שמלמדים לימודי ליבה, ובתי ספר במזרח ירושלים, שלא בהכרח מלמדים לפי תוכנית הלימודים הישראלית. בנוסף יכולים להרוויח מהפסיקה בתי הספר חרדיים רבים שאינם שייכים לשתי רשתות החינוך החרדיות שייתכן שיוכלו לקבל תוספת תקציב, וכן אולפנות ובתי ספר דתיים וחרדיים־לאומיים פרטיים.
נכון זה באמת קצת מסוכן
אבל יש משמעות גדולה לכך שזה עבר כחוק חדש עם יעד מוגדר ולא סתם כסף קואליציוני, ולמעשה זה נס למפרע
ובגלל שהשופט רק קבע שיש בעיה בקריטריונים, אולי יצטרכו לתקן אותם או להרחיב אותם אבל לא לבטל
אם היא לא משרת אם: 12 שעות א-ו = 40% משרה + 12 שעות ז-ח = 50% משרה , סה"כ 90% משרה, וזה מה שכנראה יהיה לה באופק (באופק אין 90 מדויק, כך שאם יתנו לה 91.67% משרה, יוצא 23 פרונטלי, 5 פרטני, ו 5 שהיה= 33 ש"ש) .
אם היא משרת אם: 12 שעות א-ו = 44.44% משרה + 12 שעות ז-ח = 55.56% משרה , סה"כ 100% משרה, וזה מה שכנראה יהיה לה באופק (באופק 100% משרת אם זה 25 פרונטלי, 5 פרטני, 4 שהיה = 34 ש"ש).
(מכיון שלא ציינת 3 שעות חינוך חישבתי ללא שעות חינוך).
כל זה בהנחה ששומרים לה את אותם אחוזי משרה, וכן ששומרים לה על אחוזי משרת אם.