כלל גורף, לא ייתכן דגש אחרי מלאופים

  • פותח הנושא תג
  • פורסם בתאריך

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
נכתב ע"י תג;354017:
אגב, איפה יש הוראה לא להקפיץ אשכולות ישנים? ומה רע בזה, אדרבה זה מעשיר ומחכים אם דיברו בעבר וכל אחד מוסיף באותו מקום.

נכתב ע"י agav;354214:
נדמה לי שהתכוונו מלכתחילה לפורומים בנושאי עיצוב וצילום, שהענין בהם מוצה והרלוונטיות פגה. כאן - מה שייך תאריך תפוגה?

גם לי ברור שזאת הכוונה
לפעמים אנשים מקפיצים מודעות דרושים מלפני שנה ושואלים אם זה עדיין רלוונטי, או שנותנים חוו"ד למודעה שכבר פורסמה לפני שנתיים, אשכולות כאלו - בודאי שאין שום סיבה להקפיץ

אולם אשכולות בנושאים שיכולים להועיל לעוד אנשים (כמו האשכול הזה וכמדומני שנושאים רבים בפורום הזה) אין בעיה להקפיץ (בפרט שלא כ"כ עבר זמן מאז - בסה"כ כשבוע...)

גם בעיצוב גרפי יש אשכולות שלדעתי אפשר להקפיץ, כמו אשכולות שמביאים בהם תוכנות שימושיות, טיפים טובים ועוד. (אבל זו רק דעתי).
 

רב טקסט

משתמש פעיל
עימוד ספרים
בהמשך לענין דגש אחר נח
הוא אמנם יוצא מהכלל (הנח לא הדגש).
עי' ספר מכלול לרד"ק
מבואר שם שבאופן זה הנח לא קיים בקריאה כלל, כי הדגש דוחקו.
 

רב טקסט

משתמש פעיל
עימוד ספרים
הוספה להנ"ל.
בתנ"ך ברעשה רנ"ד ראיתי שבאופן שיש שורק לפני דגש נקד בשורק קטן תחת האות ואחריה הו"ו בלא כל נקודה, וזה כמובן מטעם הנ"ל שלמעשה זה נשאר שורק קטן.
וכן נראה מלשון האב"ע בספר מאזנים דיבור המתחיל שרק שכתב ואם היתה המלה חסרת וא"ו או שיבא דגש אחריו ישימו שלשה נקודות למטה וכו'.
גם מה שכתב שם לפני כן ולעולם יהיה בוא"ו כי הוא נמשך עמו וכו' על מנת שלא יהיה אחריו דגש כנראה הכוונה שאם אחריו דגש אינו נמשך עמו וכדברי רד"ק ששמתי לו קישור בהודעה הקודמת.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיב

א הַלְלוּיָהּ אַשְׁרֵי אִישׁ יָרֵא אֶת יי בְּמִצְוֹתָיו חָפֵץ מְאֹד:ב גִּבּוֹר בָּאָרֶץ יִהְיֶה זַרְעוֹ דּוֹר יְשָׁרִים יְבֹרָךְ:ג הוֹן וָעֹשֶׁר בְּבֵיתוֹ וְצִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד:ד זָרַח בַּחֹשֶׁךְ אוֹר לַיְשָׁרִים חַנּוּן וְרַחוּם וְצַדִּיק:ה טוֹב אִישׁ חוֹנֵן וּמַלְוֶה יְכַלְכֵּל דְּבָרָיו בְּמִשְׁפָּט:ו כִּי לְעוֹלָם לֹא יִמּוֹט לְזֵכֶר עוֹלָם יִהְיֶה צַדִּיק:ז מִשְּׁמוּעָה רָעָה לֹא יִירָא נָכוֹן לִבּוֹ בָּטֻחַ בַּיהוָה:ח סָמוּךְ לִבּוֹ לֹא יִירָא עַד אֲשֶׁר יִרְאֶה בְצָרָיו:ט פִּזַּר נָתַן לָאֶבְיוֹנִים צִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד קַרְנוֹ תָּרוּם בְּכָבוֹד:י רָשָׁע יִרְאֶה וְכָעָס שִׁנָּיו יַחֲרֹק וְנָמָס תַּאֲוַת רְשָׁעִים תֹּאבֵד:
נקרא  7  פעמים

אתגר AI

דף חדש • אתגר 121

לוח מודעות

למעלה