אמירה ממש לא מדוייקת למי שמביןנכתב ע"י צצפ;1727507:כשסופר אמיתי כותב שלא לפי הכללים,
היצירה שלו הופכת פתאום לז'אנר חדש...
סופר בעל שם יכול להרשות לעצמו לבנות כללים משלו, אך אין מציאות כזו כתיבה שלא לפי הכללים שתצליח
אמירה ממש לא מדוייקת למי שמביןנכתב ע"י צצפ;1727507:כשסופר אמיתי כותב שלא לפי הכללים,
היצירה שלו הופכת פתאום לז'אנר חדש...
נכתב ע"י כוכב מאיר;1727510:אמירה ממש לא מדוייקת למי שמבין
סופר בעל שם יכול להרשות לעצמו לבנות כללים משלו, אך אין מציאות כזו כתיבה שלא לפי הכללים שתצליח
נכתב ע"י צצפ;1727511:את כנראה מתכוונת לכללי עריכה לשונית, היתכנות וכדו' כמו שציינת בהודעתך הקודמת,
לא לעצם היצירה.
נכתב ע"י עדיאל;1728934:סופר, הוא מישהו שמסוגל לשפוך את ליבו אל תוך הדף, סופר הוא מישהו שמסוגל לכבוש באמצעות מילים, לפצוע באמצעות מילים, לשמוח באמצעות מילים, לרגש בקולמוסו.
סופר הוא מישהו, שכשאתה קורא את מה שהוא כותב, אתה שומע את נימת הדברים, אתה מזהה את הצליל, קולט את העומק, את הרובד ואת המשמעות שהרבה מעבר למילה.
אם מישהו יכול לתחום את כל זה בכללים נוקשים ויבשים, שינסה. אני לא הצלחתי.
בדיוק לכן יש עורכים לשוניים שיתמודדו עם האתגרים - הפראיים לפעמים - שאני מציב להם
נכתב ע"י נוי;1727137:דבר ראשון: שהקורא לא ילך לישון. יש טכניקות ליצור עניין, וסגנון קולח.
קודם כל פתיחה מעניינת כדי שבכלל יקראו אותך:נכתב ע"י shuli43;1730497:מה למשל?
דוגמא אחת או שניים, שאבין מה הכיוון
אני לא יודע איך את בתור סופרת..(פורום סופרות עדיין נעול לציבור, ובינתיים לא פרסמת כאן שום דבר שכתבת)נכתב ע"י נוי;1730561:קודם כל פתיחה מעניינת כדי שבכלל יקראו אותך:
סיפור מתבשל בראש? במקום להתחיל בתאורי:"היה היה איש שהלך לתומו על הכביש וראה עכביש"...
לקפוץ מיד אל הדרמה: "העכביש היה ענק. יותר מכל עכביש שראה בחייו. האיש קפץ על התמרור הראשון ונופף בידים אל המסוק שטרטר ממעל בתקווה לחילוץ מהיר"...
הסגנון הכללי צריך להיות קולח ולא כאילו תלו משקולות על המילים. משפטים קצרים ולא מסורבלים. שיבוצי ביטויים מפוזרים בין הפסקות ולא לתת באותו משפט שמונה ביטויים, כשהקורא הנבוך צריך פרוש רש"י וכוכביות הסבר.
תיאורים במידה. איך קראתי באחד הספרים העתיקים? "מוטב לתת לשמש לזרוח ולשקוע בלי להרעיש עולמות".
הערה לגבי סגנון כבד:
לענ"ד דוד זריצקי יש רק אחד. ומי שקורא אותו מחפש שירה בפרוזה ומתענג על כל מילה בפני עצמה. הוא היה ת"ח גדול ושבץ הרבה אסוסיציות תנכיות ותלמודיות, ומלא ברגש חם. יכול היה לכתוב סיפור שלם בן עמודיים שאפשר לתמצת במשפט אחד. אבל הקריאה הייתה הנאה צרופה, כמובן לחובבי הז'אנר. כל חיקוי זריצקאי שקראתי היה נראה לי צולע/נלעג/מביך.
יש סגנונות כבדים מעטים שחלק מהקהל אוהב.
הערה להערה: מצד אחד, היוצר לא כותב לטעם הקהל וגם לא צריך לכתוב לפי טעם הקהל, אלא מביע את מעינות היצירה הפנימית, מצד שני, בלי קהל תחושת היצירה וההבעה היא מפוספסת.
לכן בבחירת סגנון לפני היציאה לדרך,יש לקחת את קהל הקוראים בחשבון ואחר כך להפליג עם המילים ולשוט עם היצירה בלי לחשוב על אף אחד.
נכתב ע"י קקטוס;1730665:מה שבטוח שהייתי שמח לו היית המורה של הבת שלי להבעה בכתב.
נכתב ע"י צצפ;1730693:יותר מידי עיניים יש כאן על הפורום הסגור לסופרות. (ואפילו נפתח כאן 'פורום-סגור-לקדם-סופרות-שלא-התקבלו-לפורום-הסגור-לסופרות')
אז אולי סוף סוף יהיה מישהו שירים את הכפפה בנוגע לכותבים שבינינו?
נכתב ע"י shuli43;1730781:פורום לסופרות שבדרך.. הוא הרמת הכפפה והפתח שנתנו לך.
את יכולה גם!
תודות לנדיבות ליבך, נוי
איך שהכתיבה שלך קולחת, מרעננת ומלאת חיים ועניין
לי נשאר רק לנתח, לבודד ולהסיק מסקנות
נראה שהכתיבה, במידה רבה, היא נגזרת של אישיות הכותב,
ובקטע הזה , יכולת החיקוי מוגבלת למדי...
נכתב ע"י נוי;1730814:אני חושבת שאישיות הכותב מתפתחת עם הכתיבה.
כדי לכתוב ולגעת בלב הקורא, צריך להתבונן. התבוננות בפרטים ופרטי פרטים,
במיוחד התעניינות כנה באנשים (הדבר הכי מעניין בעולמנו)- מאוד מפתחת רגישויות.
טיפוס אגוצנטרי שרק הוא מעניין את עצמו, לא יצליח ליצור אומנות כתובה.
נכתב ע"י נוי;1730561:קודם כל פתיחה מעניינת כדי שבכלל יקראו אותך:
סיפור מתבשל בראש? במקום להתחיל בתאורי:"היה היה איש שהלך לתומו על הכביש וראה עכביש"...
לקפוץ מיד אל הדרמה: "העכביש היה ענק. יותר מכל עכביש שראה בחייו. האיש קפץ על התמרור הראשון ונופף בידים אל המסוק שטרטר ממעל בתקווה לחילוץ מהיר"...
.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכד
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יי שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ: