כלוב הפחד - הקדמה

גדי ישראלי

משתמש מקצוען
בניגוד להרגלי עד כה, ועד אשר נפתח פורום סופרים, רציתי לפרסם קטע [בהמשכים] בשביל לשמוע את חוות דעתכם. לא על הכתיבה (היא בכוונה לא מעובדת) אלא על התוכן, הסגנון... וכן הלאה.
אשמח לתגובותיכם,
גדי.


בס"ד



כלוב הפחד



עיניו נפקחו. שחור. הוא סגר אותן בחוזקה ושוב פקח. כלום. שחור סמיך ודממה אינסופית.

המח שלו היה ריק ממחשבות והגוף חסר תחושה.

רגליו היחפות גיששו אחר הרצפה בנסיון להתיישב. אור נדלק בפתאומיות ועוצמה, שטף את המקום והמם אותו. ידיו סוככו על עיניו עד שהן התרגלו למצב.

מבטו סקר את החדר שהתגלה כקופסת זכוכית ענקית ריקה מכל חפץ, חוץ ממיטת הברזל עליה שכב. מששת רוחות החדר נשקפה תהום שחורה ואפלולית, כאילו הוא תלוי מחוץ ליקום. ואז הסתכל על עצמו, לבוש בבגדים שחורים הדוקים אך יחף.

מוחו פעל בקדחתנות, מנסה לעבד את הנתונים, אבל הגלגלים הסתובבו באויר. אפס מידע. מי הוא, ומה הוא עושה כאן.

הוא קם באטיות ויצא למסדרון זכוכית ארוך. ברגע הראשון נעצר ברפיון, ברגע שלאחריו פרץ בריצה. רגליו היכו במהירות על המשטח הקר. כלום לא קרה. לאחר חמש דקות של ריצה מעייפת, נגלה מולו חדר נוסף עשוי זכוכית אטומה. מעליו היה כתוב: חדר הפחד.
 

גדי ישראלי

משתמש מקצוען
לדלת לא הייתה ידית. הוא דחף אותה במאמץ. החדר הזה לא היה ריק.

במרכז עמדה אלונקה ממוכשרת במכשירים שהקיפו אותה בזרועות ברזל. מימין היה צג ובו נכתבו בצפיפות סימנים חסרי פשר. את הסימנים הקליד אדם קרח ומבוגר לבוש בבגדים לבנים ורחבים.

הוא נכנס פנימה, מכחכח בגרונו. הדלת נטרקה מאחוריו.

האיש הקרח הסתובב ואמר בחיוך קפוא: "ברוך הבא לחדר הפחד".

רק עכשו ראה שלא היו לו שערות בכלל. גם לא גבות וריסים.

"מה קורה כאן?". זה כל מה שהצליח לשאול.

האיש שתק כממתין.

"איך הגעתי לכאן?"

פניו של האיש נעשו קפואות.

"מי אני?"

האיש עיוות את צידו השמאלי של פיו במין חיוך. "הגעת לגיל ההתבגרות נערי, וכעת הינך עומד בפני עיצוב הזהות שלך. בחדר הזה תעמוד מול הפחד, ולפי ההתמודדות שלך תיקבע את אישיותך להמשך חייך".

הצג שמאחוריו ציפצף וחלונית הבהבה בהתרעה. הקרח הסתובב במהירות, לחץ על מספר כפתורים והשתיק את המערכת. הוא פנה בחזרה אל הנער.

"שכב בבקשה".

הוא נשכב על האלונקה הקרה, נושם עמוק כדי להרגיע את ההתנשפויות שלו. הקרח הצמיד שתי אלקטרודות לרקות שלו. האיש התפוגג בערפל.

עיניו נעצמו לאט ונפקחו בבת אחת.

הוא נמצא במקום אחר.
 

גדי ישראלי

משתמש מקצוען
אני יכול להמשיך אבל זה בגדול העיקרון של הסגנון. אז -
תודה על הלייקים!!!
אבל חשוב לי בעיקר תגובות על רמת ההתחברות לסגנון, והציפיות ממנו. גם שליליות.
 

גדי ישראלי

משתמש מקצוען
זה נשמע קצת כמו צ'יזבאט של אש-לילה במדבר..................
רק שיש לו רעיון. זאת אומרת, זו לא ספרות דמיונית מסוגת הפנטזיה, אלא שימוש בדמיון ככלי להמחשת מסר או תובנה לחיים.
אחד הסוגים האהובים עלי.
במקרה דנן, מסופר על נער שב'יקום' שלו, כל מתבגר עובר עיצוב זהות באמצעות התמודדות מול ערכי חיים. כל חלק מהאישיות בחדר אחר. פחד, נאמנות, חברה...
 

גדי ישראלי

משתמש מקצוען
ידידיי כאחיי,
אני לא מסתפק כאן בלייקים. חשוב לי לשמוע ביקורות לטוב ולמוטב - על התוכן.
יישר כח למגיבים עד כה!
 

פוינט

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
הכתיבה - טובה, מרתקת ומכניסה לאוירה.

התוכן - מסקרן,
השאלה לאיזה גילאים זה מיועד?

אני אישית הייתי רוצה לשמוע מה קרה לנער, ועם איזה תובנות הוא יצא,
אבל כבר מזמן עברתי את גיל ההתבגרות.

ובכל אופן,
לפי ההתחלה, נראה שזה לא יהיה משעמם...
 

צדיק סופית

משתמש פעיל
ידידיי כאחיי,
אני לא מסתפק כאן בלייקים. חשוב לי לשמוע ביקורות לטוב ולמוטב - על התוכן.
יישר כח למגיבים עד כה!
אז זו בעצם אלגוריה מסוימת, משולבת במדע בדיוני משהו, ובנוסף באימה.
בתחילה הפריע לי שרוב הטקסט בנוי ממשפטים, ללא פסיקים כמעט.
אבל בקריאה שניה אני סבור שזה דווקא מוסיף נופך מסתורי ומפחיד.
בנוגע לפסקה "הגעת לגיל ההתבגרות נערי, וכעת הינך עומד בפני עיצוב הזהות שלך. בחדר הזה תעמוד מול הפחד, ולפי ההתמודדות שלך תיקבע את אישיותך להמשך חייך" - צריך להוסיף לה קצת פלפל שחור ומפחיד יותר. סומך עליך.
אם כבר אימה ופחד - אז עד הסוף.
 

אלישקף

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
הכתיבה - טובה, מרתקת ומכניסה לאוירה.

התוכן - מסקרן,
השאלה לאיזה גילאים זה מיועד?

אני אישית הייתי רוצה לשמוע מה קרה לנער, ועם איזה תובנות הוא יצא,
אבל כבר מזמן עברתי את גיל ההתבגרות.

ובכל אופן,
לפי ההתחלה, נראה שזה לא יהיה משעמם...
בדיוק.
בוא נגיד שאם זה היה פרק א' של ספר הייתה פושטת בי בעת הקריאה ציפייה מענגת לקראת המשכו.
גם הסגנון, כפי שכתבו - מעולה לסצנה!!!
חושבני שמרוב שזה פשוט מושלם (לקחת בניילונית וללכת למו"ל)
אנחנו פשוט לא מסתגלים לרעיון שהתבקשנו לומר משהו, אלא פשוט קוראים ומחכים לפרק הבא.
 

דוכסוסטוס

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
כפי שכבר נכתב כאן, אלגוריה, אלא שהיא משולבת באלמנטים מציאותיים מעבר לסטנדרט, עד כמה שישנם סטנדרטים בתחום.
אם על עמוס עוז נאמר שהוא צייר, הרי ש@גדי ישראלי הוא קומיקסאי, בדרשה לשבח ולא לגנאי.

לדעתי, יש לחסוך מהקוראים את הניסיון להבין את הסיפור בראש מציאותי ואחריו את האכזבה הסמויה כשנחשפים עוד ועוד פרטים כמו שביל הזכוכית והאיש המתפוגג,
אולי ושמא היה מן הראוי לרמז עם תחילת הפרק שהדמויות והתרחיש הם מיקום אחר ולא מחיי המציאות המוכרים לנו, זאת מבלי לוותר על המאפיינים הייחודיים המסגננים את החיבור.
 

גדי ישראלי

משתמש מקצוען
@פוינט @אלישקף @צדיק סופית @בב יישר כוחכם על התגובות!

הכתיבה - כמו שכבר כתבתי, לא מלוטשת מספיק, רציתי להדגים את הז'אנר, צריך יותר תיאור, וגם פיסוק [למרות שלפעמים משפטים קצרים עם נקודות נותנים השראה של רצף עובדות]. הדו-שיח עם האיש הלבן היה צריך להיות הרבה יותר ארוך ומסתורי, אבל קיצרתי כדי שיבינו את העיקרון.
במקרה, כתבתי על גיל ההתבגרות. זה יכול להיות גם איש עם תובנות של מבוגרים. משפחה, לימוד ועבודה, [זוגיות]...
כמובן שלצורך העלילה הנער נכשל בחלק ממבחני ההדמיה... ומכאן והלאה, השמיים הם הגבול...
טוב, לא חשבתי לכתוב המשך, אבל בגלל שהניקים הנ"ל הביעו את הנאתם במפורש, לא אוכל שלא לכתוב לפחות עוד קטע אחד בעז"ה.
 

גדי ישראלי

משתמש מקצוען
שכוייח על המשוב!
קומיקס כפי מה שאני יודע, זה סיפורי פנטזיות על גיבורי על. דבר שאני לא מסוגל לקרא, ולא מבין איך יש לזה מעריצים בכל העולם.
אני משתמש בדמיון כהדמיה לקונפליקטים אמיתיים. רק שהסיטואציה האמיתית כבולה לנתוני המציאות, והסיפור משוחרר מכבלים אלה.
התיבול של הסיפור - זה האימה. ז'אנר ספרותי שאין במגזר החרדי. כמובן, בגבול הטעם הטוב של מיסטיקה בעלמא ולא מעבר...
 
נערך לאחרונה ב:

דוכסוסטוס

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
שכוייח על המשוב!
קומיקס כפי מה שאני יודע, זה סיפורי פנטזיות על גיבורי על. דבר שאני לא מסוגל לקרא, ולא מבין איך יש לזה מעריצים בכל העולם.
אני משתמש בדמיון כהדמיה לקונפליקטים אמיתיים. רק שהסיטואציה האמיתית כבולה לנתוני המציאות, והסיפור משוחרר מכבלים אלה.
התיבול של הסיפור - זה האימה. ז'אנר ספרותי שאין במגזר החרדי. כמובן, בגבול הטעם הטוב של מיסטיקה בעלמא ולא מעבר...
אם אינני טועה התכוונת לצטט אותי בתגובה האחרונה,
דבר נכון ועצוב הוא שבענף הקומיקסים נפוצים סיפורי בדיות עם אפס מקצועיות,
חלילה לי עשות כדבר הזה, להגדיר אותך ככזה, כוונתי הייתה להגדרה הפשוטה של הקומיקס כסיפור המסופר בכוח משולב של איורים ומילים יחד, החיסרון בשיטה זו הוא בעיקר מבחינת הקוראים הנחשפים לאוצר מילים דל בדומה יותר לסרט, אך כנראה גם מכיוון הכותבים כפי שעינינו רואות וכלות וכפי שציינת על אופי הקומיקס הנפוץ ומציף את השוק.

הדגשתי, שהדרשה היא לשבח ולא לגנאי, ובהשוואה לעמוס עוז כנ"ל.
 

גדי ישראלי

משתמש מקצוען
אם אינני טועה התכוונת לצטט אותי בתגובה האחרונה,
דבר נכון ועצוב הוא שבענף הקומיקסים נפוצים סיפורי בדיות עם אפס מקצועיות,
חלילה לי עשות כדבר הזה, להגדיר אותך ככזה, כוונתי הייתה להגדרה הפשוטה של הקומיקס כסיפור המסופר בכוח משולב של איורים ומילים יחד, החיסרון בשיטה זו הוא בעיקר מבחינת הקוראים הנחשפים לאוצר מילים דל בדומה יותר לסרט, אך כנראה גם מכיוון הכותבים כפי שעינינו רואות וכלות וכפי שציינת על אופי הקומיקס הנפוץ ומציף את השוק.

הדגשתי, שהדרשה היא לשבח ולא לגנאי, ובהשוואה לעמוס עוז כנ"ל.
אכן אינך טועה, והתכוונתי לצטט אותך.
ו... כעת הבנתי אותך. תודה!
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

רישום קווי - חורף • אתגר 22

לוח מודעות

למעלה