כל פעולה שלנו היא חינוך,
השאלה היא אם אנחנו רוצים לחנך אותו שכשהוא מתוסכל סתם - שיתמודד לבד ויחזור אלינו שמח ורגוע.
או לחנך אותו שמותר לפעמים להיות קצת מתוסכלים בלי סיבה, ואמא פה איתך גם כשאתה עצבני, זה בסדר.
אמא יכולה להקשיב לבכי שלך , זה לא מזיז אותה, אבל היא נמצאת איתך גם בתסכול ולא רק כשאתה נחמד או כשאנחנו מבינים בשכל שיש סיבה קונקרטית והגיונית לבכי.
תכלס, גם אנחנו לפעמים מתוסכלים סתם , כי היה יום קשה ומעצבן.
היית רוצה שיגידו לך : זה שאת עצבנית זה בעייתך, לי אין כח להקשיב לך עכשיו , תרגעי ואז נדבר?
א. כן, זה חינוך מאד טוב, ילד יכול לדעת שאם הוא מתוסכל סתם, הוא צריך ללמוד להרגיע את עצמו, אחרת עד סוף החיים הוא יהיה תלוי בסביבה, שתרגיע אותו ותכיל אותו. והוא יהיה מסכן מזה.
וגם שהילד בחדר, אמא איתו, איתו, אבל לא עם הבכי שלו, יש לך בעיה, תבוא, תספר, נעזור לך. אבל הבכי זה לא דרך של תקשורת, ואת זה הוא צריך להבין.
ולדעתי זה לימוד מאד מאד חשוב לחיים, ללמד אותו לתקשר נכון, ע"י דיבור ופתיחות. ואת יכולה למצוא הרבה מבוגרים כאלה, שלא יודעים לבקש ברור מה שהם רוצים, ורק רומזים ומשדרים, ועושים כל מיני פעולות כדי שהשני יבין שהם רוצים להביע משהו. וזה כי הם לא למדו תקשורת בריאה כשהיו קטנים.
ב. זה נשמע מאד חינוכי ומכיל להגיד ש"אמא פה איתך גם כשאתה עצבני ואתה יכול לבכות".
אבל בפועל זה ממש לא ככה כי אז כל בני הבית שנהיים מתוסכלים מזה שיש פה רעש ובכיות והם לא יכולים לדבר בטלפון, ולא יכולים להתרכז, ואז אמא צריכה להבין אותם ולהיות איתם בתסכול שלהם.
ואז אמא בעצמה נהיית מתוסכלת.
ומתקשרת לאבא ומתסכלת גם אותו כי כולם פה עצבניים ואין לה כבר כח להתמודד.
ואז אבא נהיה מתוסכל כי הוא חוזר הביתה לכאוס מוחלט.
בקיצור, משפחה של מתוסכלים.
בקיצור, לא חינוכי, לא מכיל, ולא אצלי....