שיתוף - לביקורת כך היא גאולתם

7שבע7

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
"שוב?" הייאוש זלל את קולו, התנחשל מתוכו בגלי נהר מאיימים להטביע, זלג הישר אליו.

"כך – כך שמעתי..." הוא גמגם, לא מעז להרים מבט, לא מעז לשטוף את הייאוש מעליו. כי כן, בשביל מה לקוות בכל פעם. בשביל מה לעורר את הציפייה. אין בזה כל טעם. אין כל תקווה.

200 שנים בגלות. למה שמשהו ישתנה פתאום. 200 שנים תחת העול הזר, תחת שעבוד אכזר. מי חשב בכלל שאפשר לצאת מזה. מי הטיפש שהאמין שיש דבר כזה גאולה.

כשהכול התחיל – הם דווקא היו בטוחים. אחרי חוסר האמון הראשון, למרות הניסים הקטנים שראו הזקנים שלהם בעיניהם, הגיע הנס הגדול הראשון, צבע את ארץ אויביהם באדום ואת ארץ תקוותיהם הכמוסה בלבן של חופש.

אבל המשבר מיהר להגיע. לא יוצאים. לא משתחררים. עדיין בגלות, תחת השלטון האכזרי שלא מתיר לתקווה הלבנה להתנוסס בלב.

היו שהחלו שוב לקוות, כשהארץ נצבעה הפעם בירוק וקולה הפך קרקרני. גם הוא קיווה. אין סיכוי שאחרי זה הם לא יוצאים. אין סיכוי שאדם שפוי לא ישתכנע ממכה כזו.

אז כנראה שהוא באמת לא שפוי, המלך הזה השולט עליהם. הם ידעו זאת, כמובן, כי איזה עוד אליל יסתיר עצמו מדי בוקר על הנהר, ואיזה עוד אליל ישחט תינוקות (תינוקות! שלהם!) בשביל לרחוץ בדמם את פצעיו. אז למה בכלל הם האמינו שישחרר אותם. למה הם המשיכו להאמין בכך גם כשהגרד הנורא זחל אליו ואל בני עמו בדמות יצורים קטנטנים, שפעם הציקו רק להם.

"אבל חשבתי – הייתי בטוח! – שעכשיו הוא לא יחזור בו!" ידידו קרס על הארץ, הליט את ידיו כאילו מייחל גם הוא לחושך המקפיא הזה שרק אתמול סר מפני אויביהם. "באמת שכבר התחלתי להתייאש, אחרי שהחיות הרעות לא שכנעו אותו, וגם החיות המתות. קיוויתי שוב כשראיתי שחלק מבני עמו כן יראים מפני כדורי הקרח והאש. התייאשתי פעם נוספת אחרי שאפילו כילוי תבואתם בידי החגבים הללו לא עזר. אבל עכשיו? מה יכול להיות גרוע מזה? איך זה שהפעם הוא לא נכנע??"

לא ידע מה לענות לו. די כבר, גם הוא מתייאש. איך אפשר בכל פעם לומר – זהו, זו הצרה הגדולה ביותר, אחריה בטוח חייבת להגיע הגאולה. איך אפשר בכל פעם להכין את הבגדים הלבנים, את התוף המצלצל, את האמונה שבלב – רק כדי שתקרוס שנית על הקרקע היבשה והחמה הזו.

די כבר. עדיף לא לקוות יותר. להבין שהיא לא תגיע, וזהו. להטביע אותה בחושך שכילה ארבע חמישיות מהעם שלהם, כאילו לא מספיק הם סבלו.

יש שם מישהו למעלה, בכלל? מישהו שמקשיב? מישהו שבאמת פועל להביא את הגאולה, ולא רק מכות לעם המשעבד שלהם?

החושך, חשכת לילה רגילה בתכלית, השיב לו. לא. גם הפעם הם לא יוצאים. וכנראה שלא יצאו לעולם מהארץ הארורה הזו.

התיישב גם הוא על הקרקע, לצד הידיד היחיד שעוד נותר לו בחשכת השעבוד הזה, שלא מותיר זמן לפיתוח קשרי חברות, וחיכה.

הכניס ראשו בין רגליו, וחיכה למוות, שבו הגאולה.



ובאופק, עדיין בחשכה, מעבר לעיניו המכוסות, כדור ורדרד הגיח, ולאִטו צבע את השמים בשלל גוונים של סגול-תכלכל-זהב.

והבטחה נשא עמו האור הצבעוני. הבטחה למוות, מוות בכורים, שבו – כן – תהיה הגאולה.


מעניין אותי אם המסר האמיתי מובן מתוך הסיפור. אשמח לשמוע בתגובות.

[ICODE][/ICODE]
 

קוביד

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
מדהים!
המסר שאני מקבל מההיבט הייחודי הזה, הוא שגם בין מכה למכה לא היה כל בטחון לגאולה. ולכן, למרות שראו ניסים ומופתים, זחל הייאוש בליבם. ואדרבא ככל שארכו הניסים ולא באה הגאולה, היה בזה נסיון לאמונתם.
אקטואלי מאד.
תודה.
 

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איך אפשר בכל פעם להכין את הבגדים הלבנים, את התוף המצלצל, את האמונה שבלב – רק כדי שתקרוס שנית על הקרקע היבשה והחמה הזו.
כואב, וכל כך בן ימינו...
התיישב גם הוא על הקרקע, לצד הידיד היחיד שעוד נותר לו בחשכת השעבוד הזה, שלא מותיר זמן לפיתוח קשרי חברות, וחיכה.
לא בטוחה אם הבנתי נכון את הרצף. על פי המקורות, השיעבוד הפסיק לפני מכת ברד, למיטב זכרוני.
 

Bestimedia

לשעבר- צבעי פסטל :)
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
וואו, צמרמורת...
הזכיר לי את החלקים החשוכים אלו שקיימים גם אצלנו (או אולי רק אצלי).
שככל שחולף הזמן הציפיה נשחקת,
ובמקום קטן קטן בלבד מזדחל גם יאוש.
אבל אז מגיע משהו שמעורר הכל מחדש.
בדיוק כמו שהייתי בגן והגננת סיפרה על המשיח ובית המקדש,
איך הקשבתי אז עם עיניים בורקות וציפיה מתוקה, ואיך שחזרתי הביתה מיד רצתי לארון בו נמצאת השמלה שיעודה למעמד מחכה לרגע שאני אשמע קול שופר וירוץ יחד עם כולם לירושלים.
אבל גדלתי. והשמלה לא גדלה איתי.
ואז הגיע הקורונה וכולם דיברו שאולי זה הסוף.
הסוף של הגלות הנוראית והארוכה הזו.
וכך בליל הסדר לפני שנתיים ישבנו מלאי צפיה- ו... הוא לא הגיע, ותשבי לא התגלה.
ושוב ושוב זה קורה גם בשגרת היום יום,
ציפיה שמתעוררת ונפילות קטנות של ייאוש והכזבה
בציפיה לגאולה פרטית וכמובן גם לשלמה.
והטור שלך עזר לי לזכור, שבסוף בסוף, אחרי החושך עוד יבוא אור
אמן.
 

7שבע7

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
לא בטוחה אם הבנתי נכון את הרצף. על פי המקורות, השיעבוד הפסיק לפני מכת ברד, למיטב זכרוני.
באמת לא בדקתי את המקורות בצורה מעמיקה מספיק עדיין (זה בתכנון... בשביל ספר שלם שאני חושבת לכתוב בנושא).
בכל אופן - ממצרים הם עדיין לא יצאו, ולכן עדיין הייתה (כנראה) תחושת הגלות.
תודה על ההארה החשובה!
וואו, צמרמורת...
הזכיר לי את החלקים החשוכים אלו שקיימים גם אצלנו (או אולי רק אצלי).
שככל שחולף הזמן הציפיה נשחקת,
ובמקום קטן קטן בלבד מזדחל גם יאוש.
אבל אז מגיע משהו שמעורר הכל מחדש.
בדיוק כמו שהייתי בגן והגננת סיפרה על המשיח ובית המקדש,
איך הקשבתי אז עם עיניים בורקות וציפיה מתוקה, ואיך שחזרתי הביתה מיד רצתי לארון בו נמצאת השמלה שיעודה למעמד מחכה לרגע שאני אשמע קול שופר וירוץ יחד עם כולם לירושלים.
אבל גדלתי. והשמלה לא גדלה איתי.
ואז הגיע הקורונה וכולם דיברו שאולי זה הסוף.
הסוף של הגלות הנוראית והארוכה הזו.
וכך בליל הסדר לפני שנתיים ישבנו מלאי צפיה- ו... הוא לא הגיע, ותשבי לא התגלה.
ושוב ושוב זה קורה גם בשגרת היום יום,
ציפיה שמתעוררת ונפילות קטנות של ייאוש והכזבה
בציפיה לגאולה פרטית וכמובן גם לשלמה.
והטור שלך עזר לי לזכור, שבסוף בסוף, אחרי החושך עוד יבוא אור
אמן.
תיארת את זה כל כך נכון ומטלטל... בדיוק התחושות שלי. תודה!
 

אלעזר 1

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
UX UI
D I G I T A L
יוצרי ai
בזמן האחרון אדם שאינו שומר תומ"צ במלואם שאל אותי בדיוק בהקשר הזה, "כבר 50 שנה אני שומע שכל מה שקורה הוא 'סימני הגאולה'.. איפה הגאולה"?
השיתוף נותן זווית חדשה להבנת העניין. תודה.
איומתי בכל שנה אומרת היא השנה הזאת (קינות לט' באב).
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  9  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה