שיתוף - לביקורת המשיח מחפש ישועה

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
משיח היה עייף וכאוב.

ממקומו, ליד דוכן הממתקים של רומי, הביטו עיניו על העוברים ושבים, מחפשות ישועה.

הוא רוצה לגאול את העם, רק העם לא רוצה אותו.

בהתחלה, כשהיה צעיר יותר ותמים יותר, סח להם לפי תומו שהוא המשיח.

"לך לאברבנאל" אמר לו אחד בקול חביב והמשיך הלאה.

"אני יכול לגאול את העולם", רצה להשיב, אך שתק.

הוא ראה איך כולם זועקים שיבוא,

הוא שמע צעקות "משיח" בכל פינה, בכל עיר.

אבל איך הוא יבוא אם כולם מתעלמים ממנו?

"תעזור לי, אלוקים", ביקש, "מה בצע בחיי ובשליחותי אם אף אחד לא מקשיב לי?"

ענה לו אלוקים: "דע לך שהתפקיד שלך גלוי לפני תמיד".

"אני רוצה לגאול, הם רוצים להגאל, מה מונע מזה להתממש?" שאל.

והתשובה היתה: "אשלח לכותבים רעיון לכתוב לקוראים שיתייחסו לכל אדם, ולא משנה מי הוא, כמו משיח, כך העם יתייחס גם אליך ותינתן לך הזדמנות לגאול את העם".

*

זה דווקא רעיון מעולה להתייחס לכל אדם כאילו שהוא הגואל (ואני מוסיפה – שכל אדם צריך לזכור להתייחס גם לעצמו כאילו שהוא מלך, כי כמה שאנחנו מחויבים לתת לזולת כבוד, זה צריך לבוא מתוך מקום שאנחנו מכירים בכבוד של עצמנו).

וכך משיח יתגלה ונגאל.




נ.ב.

כשעלה לי הרעיון והתחלתי לכתוב התלבטתי.

"אין אדם כותב אלא מהרהורי ליבו, בטח הקוראים יחשבו שאני "המשיח" בסיפור", אמרתי לעצמי.

ולא ידעתי אם כדאי לפרסם.

אז הבהרה קטנה:

בשנים האחרונות אני עוסקת הרבה בענייני גאולה ומשיח, כמו רבים אחרים, ולא פעם עלתה לי מחשבה בראש: אוקי, נניח השעה כבר הגיעה, ומשיח רוצה לגאול אותנו – מי יקבל אותו?

המחשבה הזו הובילה אותי לרעיונות למאמרים בנושא. (לא כתבתי אותם, כי יש לי כבוד לנושא 'משיח וגאולה', ולא ברור לי עד כמה ניתן לכתוב על כך).

בכל זאת – יש הבטחה שהגאולה תבוא, משיח רוצה לגאול אותנו, רק מה חסר בנו? למה זה לא קורה?

יש סיכוי שאנחנו צריכים להיות כאיש אחד בלב אחד, ולתת לעצמנו בלב, וגם באופן מעשי, לכל אחד, לכל אחד! כבוד והזדמנות כמו משיח.

*

כתבתי את הדברים מתוך רצון שתבוא הגאולה, אך בהחלט קטונתי לתאר את דמותו הענקית של משיח, או לתת כיוון איך הגאולה תבוא ומה יזרז אותה.

כך שאם הקטע פחות מתאים, אתכם הסליחה.
 

ilan p

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עיצוב ואדריכלות פנים
לכל אדם, ולא משנה מי הוא, כמו משיח, כך העם יתייחס גם אליך ותינתן לך הזדמנות לגאול את העם".
וואו- -- ממש רעיון יפה --באמת חשבתי על זה שאולי יציעו לי להיות המשיח --- :oops:
הבעיה שאין לי זמן לזה אני עסוק מידי ובקושי מצליח לגאול את עצמי :LOL:
 

אפרוח מבושל

משתמש מקצוען
משיח רוצה לגאול אותנו – מי יקבל אותו?
קצת חוצפה.
כתוב בנביא ובחזל כל מיני דברים על ביאת משיח. לא כתוב שלא יאמינו.
אי אפשר להסביר מה זה גאולה כי לא זכינו עדין, אבל מה שאנחנו יודעים זה שיהיה טוב. מאד.
וכזה יבוא- נדע את זה. יש תיאורים בחזל, זה לא צחוק.
"אז ימלא שחוק פינו... אז יאמרו בגויים הגדיל ה'..." כשזה יקרה נדע.
 

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
תודה גדולה ויישר כח על התגובות!

כמו שכתבתי לעיל - בשנים האחרונות חקרתי את נושא הגאולה, קראתי המון טקסטים בנושא, ניסיתי להבין
מה הפסוקים אומרים, והחכמתי רבות.

האזנתי גם להרבה אנשים ורבנים שהתבטאו בנושא החשוב הזה. מתוך הבנה שיש לכל אחד מה לחדש מזווית הראיה הייחודית שלו.

ביכולתי לפרט את המסקנות, ואז או שתתנגדו, או תסכימו, ויתכן שאם תתנגדו אתם תהיו הצודקים,
כי הרמב"ם כתב שלא נדע איך המשיח יגיע ואיך יקרו הדברים עד שהם יתממשו בעז"ה.

בכל מקרה נמשיך להאמין באמונה שלימה בביאת המשיח, ונחכה לו בכל יום שיבוא.

ראוי לציין את תשובתו של בעל התניא על השאלה איך משיח יבוא בהיסח הדעת בעוד אנחנו מצפים לו תמיד:
"המשיח שאנו מצפים לו ומדמיינים אותו- לא יבוא כלל, ואילו המשיח שיבוא- איש אינו מצפה לו, ובואו של משיח כזה יהיה לגמרי בהיסח הדעת".

כמה טוב יהיה בגאולה בעז"ה! "אז ימלא שחוק פינו ולשוננו רינה".
שמעתי את הרב אורי שרקי שאמר "למה צריך להיות כתוב "אז יאמרו בגויים הגדיל ה' לעשות עם אלה"? אלא שככה זה, בגלל שהגויים יגידו "הגדיל ה' לעשות עם אלה" אנחנו נתרשם מההתפעלות שלהם ונגיד "הגדיל ה' לעשות עימנו"..." זה כמובן נאמר בחיוך.
 

ר' יעקב ישראל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
עימוד ספרים
קצת חוצפה.
כתוב בנביא ובחזל כל מיני דברים על ביאת משיח. לא כתוב שלא יאמינו.
אי אפשר להסביר מה זה גאולה כי לא זכינו עדין, אבל מה שאנחנו יודעים זה שיהיה טוב. מאד.
וכזה יבוא- נדע את זה. יש תיאורים בחזל, זה לא צחוק.
"אז ימלא שחוק פינו... אז יאמרו בגויים הגדיל ה'..." כשזה יקרה נדע.
קודם כל כתוב במדרש (אין לי את המקור כרגע, כמובן חוץ מהשיר של מב"ד...) "בשעה שמלך המשיח בא, עומד על גג ביהמ"ק ומשמיע ואומר,: 'ענווים הגיע זמן גאולתכם' ואם אין אתם מאמינים, ראו באורי שזורח" זאת אומרת שאכן יתכן שלא יאמינו,
ובנוסף ברמב"ם יש 2 שלבים, קודם כל חזקת משיח, לאחר שהוא עשה כמה דברים, ולאחר מכן משיח ודאי, כשיסתיים התהליך, זה לא כ"כ פשוט!
והדברים ארוכים ורחבים מאוד ולא כאן המקום להאריך.
תודה @א. פרי על הזווית המעניינת על הנושא, כתמיד התכנים מלאים בעומקים ורעיונות מחודשים!
 

ilan p

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עיצוב ואדריכלות פנים

ר' יעקב ישראל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
עימוד ספרים
קצת חוצפה.
כתוב בנביא ובחזל כל מיני דברים על ביאת משיח. לא כתוב שלא יאמינו.
אי אפשר להסביר מה זה גאולה כי לא זכינו עדין, אבל מה שאנחנו יודעים זה שיהיה טוב. מאד.
וכזה יבוא- נדע את זה. יש תיאורים בחזל, זה לא צחוק.
"אז ימלא שחוק פינו... אז יאמרו בגויים הגדיל ה'..." כשזה יקרה נדע.

קודם כל כתוב במדרש (אין לי את המקור כרגע, כמובן חוץ מהשיר של מב"ד...) "בשעה שמלך המשיח בא, עומד על גג ביהמ"ק ומשמיע ואומר,: 'ענווים הגיע זמן גאולתכם' ואם אין אתם מאמינים, ראו באורי שזורח" זאת אומרת שאכן יתכן שלא יאמינו,
ובנוסף ברמב"ם יש 2 שלבים, קודם כל חזקת משיח, לאחר שהוא עשה כמה דברים, ולאחר מכן משיח ודאי, כשיסתיים התהליך, זה לא כ"כ פשוט!
והדברים ארוכים ורחבים מאוד ולא כאן המקום להאריך.
תודה @א. פרי על הזווית המעניינת על הנושא, כתמיד התכנים מלאים בעומקים ורעיונות מחודשים!
לאחר התבוננות נוספת שני הצדדים נכונים,
וזה תלוי האם נזכה לגאולה בעתה או אחישנה, ("אני ה' בעיתה אחישנה")
ובהרחבה קצת,
גאולה בעתה היא גאולה שעובדת לפי הספר, בזמן מסוים ותהליך מסוים כמפורט בנביאים ובדברי חז"ל, ושם בהחלט ייתכן שתהיה חוסר אמונה בהתחלה במשיח,
ואילו גאולת אחישנה היא גאולה שמדלגת על הכל, והמשיח מופיע בפתע פתאום לעיני כל בשר, בלי שום פקפוק והרהור, וללא צורך במלחמות ותהליכים מורכבים.
זכו - אחישנה, לא זכו - בעתה.
והלואי שנזכה!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה