דרוש מידע כח לבת שאין לה כבר חשק ללימודים מרחוק!!

מימימו

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
ביתי בכיתה ה' .
נמאס לה הלימודים בטלפון!!!!
יש לנו קו טלפון שיושב על נטוויז'ן .
ויש ניתוקים באמצע שיחה.
היא שומעת שיעור ופתאום ניתוק!!
באמצע לכתוב מה שהמורה מכתיבה...
שגם כך קשה מאד.
מה עושים??
איך פותרים את בעיית הניתוקים ואיך נותנים כח ללמוד טלפונית?
תודה לכולן.
ממה שאני רואה בבכיתה ה' החומר לא עוזר לכלום בהמשך גם לא בחשבון (מישהו פה משתמש בחילוק ר'??) שלא תקשיב לקו.
פעם ביום שתתקשר לחברה שכן הקשיבה תבקש את העמודים שנעשו ותעשה. זה המון חזרה עכשיו על חומרים מלפני הסגר וגם אם יש משהו חדש תסבירי לה בשני משפטים או שתבקש מחברה הסבר.. את כל השאר תורידי ממנה.
 

מימימו

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
לדעתי, יכול לעבוד יופי עם נגן שמותאם לחוברת למידה.
מקבלים בראשון בבוקר לפתח הבית (כן כן! ישלמו קצת למשלוחנים. כלום לא יקרה. זה במקום התקציב לפעילות חברתית.) ערכה לשבוע הקרוב מחולקת לפי מקצועות ושיעורים. בתחילת כל שיעור כתוב מיקום ההקלטה בנגן ואורך ההקלטה.
בנוסף, בערכה יש נגן מלא בשיעורים לשבוע הקרוב.
ביום שישי, שאינו יום למידה! הבנות מחזירות את החוברות מלאות+נגנים למוקדי איסוף. תלמידות סמינר שמקבלות 20 ש"ח לשעה מוחקות את ההקלטות וממלאות בהקלטות של השבוע הבא, ממיינות את החוברות ומעבירות למורות הרלוונטיות.
בנוסף, אחת ליומיים/שלושה, שיעור ועידה של חצי שעה בקו: רבע שעה המורה מדברת, מסבירה חומרים שהיו קשים אולי (לפי מה שהשאירו לה בתא הקולי), מתעניינת בשלום הבנות, 10 דקות הבנות מדברות (צורחות יחד במקהלה), 10 דקות אחרונות המורה מסכמת ומסבירה על החומר שמגיע. זהו!
ווואו זה רעיון..
 

תקוה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
קהילת הספרנים
שאלת המליון דולר שכל הבנות ה'מתמידות' שואלות
איך ילמדו אחרי ... בשבט?
יעשו כיתה של כל הבנות שלמדו וכיתה נפרדת למי שלא למדה?

מכיתה של 27 בנות רק 4 בנות אוחזות בקצב רובן לא למדו לא לומדות חלקן מדי פעם מקשיבות.

הבת שלי לומדת עם 2-3 חברות
ו.. יום אסל יום בסל- אכסיומה שנולדה בשבילן
יום אחד התקדמו למדו היו מסופקות
ביום השני שיחקו רוב הבוקר חזרו מתוסכלות
יום נוסף המורה העבירה שיעור של 30 דק' והן כל הזמן הקישו על 7 לבדוק עוד כמה דקות נשאר.
ביום אחר מורה אחת לימדה באיטיות מרגיזה שאפילו הקש 3 לא זירז אותה
בשיעור חשבון אחד הם לא הבינו משהו הן השאירו הודעה למורה וחיכו בקוצר רוח שהמורה תתקשר ולכן לא התקדמו שלא יהיה תפוס. אפס
למחרת הן שומעות בקו אביגיל ונעמה שמעתי שהסתבכתן אם עדיין לא מובן תתקשרו שוב ואני מקווה שהסתדרתן ואתן לא צריכות להתקשר- הוציאה להן את המיץ.
מורה אחרת ביקשה שמי שיודעת את התשובה תשאיר לה הודעה הבת שלי השאירה הודעה וזכתה בהגרלה( היא היתה היחידה שענתה תשובה)
יום אחד היא חוזרת עצבנית לא לומדת יותר! במשנהו חוזרת עם הרגשה מדהימה!

יש לי כלל! לא מרשה לה להחליט כשהיא חוזרת מללמוד עם החברות מה היא תעשה מחר. רק אחרי שהיא אוכלת ארוחה מסודרת. נחה קצת קוראת. מתלקקת עם איזה חטיף.

וכל אילו שבטוחות שמישהי בודקת שכל בנות הכיתה מקשיבות- אף אחד לא יכול לדעת אם הילד בן ה3 התקשר בטעות וקשקש בין הניתובים או שהיא השאירה פתוח והלכה לקרא ספר מתח.

אם אנחנו לא נשכיל לעזור להן בעת הזאת. יהיה עצוב מאוד.
 

דסולישה ❤

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
צודקת לגבי היסודי
אבל בסמינר, פשוט מעבידים את הבנות
6\7 שיעורים ביום, כאילו מה???
מה הפלא שהבנות לא מקשיבות??


למה הורים מפחדים לדבר?
תרימו טלפון להנהלה ותסבירו את הקושי.
בעיני יש שיעורים שיכולים לעבור לדף כתוב.
דוג'- שיעור פ.שבוע,
ספרות וכד'
או לשיעור שהמורה נותנת בו הדרכה והבנות עובדות בפועל בשכפולים.
שיעורי קודש יכולים להעשות במתכונת מענינת וברורה יותר
חחח, באמת יעזור?!:(
 

צצצ

משתמש מקצוען
כל תלמידה חייבת להעביר ביום חמישי את הנגן\כרטיס למזכירות ביה"ס,
ולבוא לקחת בתחילת השבוע(מוטען בשיעורים החדשים).
לא מוצלח בנות לא יבואו לקחת.
המשפחות היותר צדיקות גם בלי נגן, יש רק טייפים
והמורו לא כ"כ ישמחו שקולם יישמע ברחבי בתי ישראל (למרות שגם בפלאפונים זה ככה)
בכל אופן תנסי לתת לילדה דחיפות ועידוד כי זה באמת מתסכל.
 

אילה מינה

משתמש מקצוען
הרעיון של ללמוד עם חברה מאוד נכון
אחותי התקשרה אלי היום בוכה(בת 13)
ונתתי לה את הרעיון הזה, ממש שמחה
 

מימימו

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי

צצצ

משתמש מקצוען
מה???
יש עוד דבר כזה???
כן
אגב הנהלות בתי הספר והסמינרים מודעים למצב.
חשוב מאד שמורות יפדבקו את הבנות ישלחו שוקולדים, פרסים ישאירו בתחילת שיעור הודעה מחמאות לבנות שהגיבו לשיעורים, מניסיון מאחת המורות זה עובד יופי!
והמורות שהשיעורים יהיו יותר קלילים בצורות מגוונות ואפשר גם הומור
 

אסתררר

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
למען ד', מה כבר יצא להן מזה?? חוץ מבזבוז זמן??




זה יכול להיות להן אחלה תירוץ...
זה לא נכון
התלמידות של היום הן לא אלו של פעם
נמאס להן מהחופשה הכפויה והן מחפשות ללמוד ולדעת, וגם תעסוקה ולהיפגש עם חברות
אם יביאו להן את הלימודים בפלטפורמה הגיונית, לפחות בהתחלה הן ישמחו עם זה וילמדו ברצינות
את רואה שגם היום עם הקווים המעצבנים עדיין במסירות נפש הן יושבות ומקשיבות, לפחות רובן
 

מימימו

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
זה לא נכון
התלמידות של היום הן לא אלו של פעם
נמאס להן מהחופשה הכפויה והן מחפשות ללמוד ולדעת, וגם תעסוקה ולהיפגש עם חברות
אם יביאו להן את הלימודים בפלטפורמה הגיונית, לפחות בהתחלה הן ישמחו עם זה וילמדו ברצינות
את רואה שגם היום עם הקווים המעצבנים עדיין במסירות נפש הן יושבות ומקשיבות, לפחות רובן
ברגע שילדה הגיעה למצב של לבכות מזה זה בגלל שהיא מוכרחה לעשות את זה אם זה היה בשבילה תעסוקה וכיף ואם היא רוצה היא עושה היא לא הייתה מגיעה לבכי.
הלימודים כרגע לא מובאים בפלטפורמה הגיונית והטלפונים זה סיוט.
אף אחד לא אוהב להשתעמם ולא לעשות כלום זה נכון, אבל לא בטוח שהקווים הרעועים הללו מספקים את התעסוקה בגיל הגדול יותר..
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
אם אנחנו לא נשכיל לעזור להן בעת הזאת. יהיה עצוב מאוד.

יש הורים שאמורים לעבוד, איכשהו, בין לבין. מישהו אמור גם לפרנס את כל התלמידות החרוצות.

וגם אם נניח שכולם מובטלים, עדיין - אמא לארבע בנות בגיל בי"ס, לא יכולה, עם כל הרצון הטוב, לשבת כל היום ולחפש ניתובים ושיעורים ולגלות שכתוב במערכת שיעור חשבון ב-12:15 אבל הוא לא קיים, או שכישורינו דלים מכדי למצוא איפה הוא כן קיים.
לחילופין לראות את הילדה השקטה והעדינה בוהה המומה בשפופרת ממנה בוקעת קקפוניית 'שיחת ועידה'.

למה מגיע לנו הצרה הזאת? לא מספיק יש קורונה? לא מספיק מסיכה מחממת לנו את הפנים ומכניסה לנו בחזרה את כל החנקן לאף? לא מספיק הלכנו ברגל קילומטרים כי אין אוטובוסים? נגזר עלינו גם לשבת ולסבול סבל איטי ומתמשך מול המערכת הטלפונית? מה חטאנו כל כך הרבה?
 

קצרה

משתמש מקצוען
ממה שאני רואה בבכיתה ה' החומר לא עוזר לכלום בהמשך גם לא בחשבון (מישהו פה משתמש בחילוק ר'??) שלא תקשיב לקו.

בכיתה ה' לומדים שברים.
חומר מאד חשוב ובסיסי. שקשה להבין בלי המחשה ברורה.
לא מאמינה שמישהי באמת מבינה מה זה שבר דרך הטלפון - ותהיה המורה הכי מקסימה.

במיוחד שכמו שציינו לעיל המורות מתקדמות בחומר מהר - כי אין כבר תלמידות "מתקשות".
 

מימימו

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
בכיתה ה' לומדים שברים.
חומר מאד חשוב ובסיסי. שקשה להבין בלי המחשה ברורה.
לא מאמינה שמישהי באמת מבינה מה זה שבר דרך הטלפון - ותהיה המורה הכי מקסימה.

במיוחד שכמו שציינו לעיל המורות מתקדמות בחומר מהר - כי אין כבר תלמידות "מתקשות".
יפה ואז יחזרו לבית ספר המורה תגלה שלמרבה הצער רוב הבנות לא קלטו את החומר כמו שצריך ואז חזרה מההתחלה ואז אלה שהקשיבו ולא הבינו יהיה סבבה ואלה שהקשיבו והבינו ישתעממו.. איזה יופי לנו..
 

אסתררר

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
ברגע שילדה הגיעה למצב של לבכות מזה זה בגלל שהיא מוכרחה לעשות את זה אם זה היה בשבילה תעסוקה וכיף ואם היא רוצה היא עושה היא לא הייתה מגיעה לבכי.
הלימודים כרגע לא מובאים בפלטפורמה הגיונית והטלפונים זה סיוט.
אף אחד לא אוהב להשתעמם ולא לעשות כלום זה נכון, אבל לא בטוח שהקווים הרעועים הללו מספקים את התעסוקה בגיל הגדול יותר..
לכן הדיון הזה, שהילדה לא תצטרך לבכות אלא תהנה מהלמידה
ואת רואה שהיא בכל זאת מנסה כל פעם, וזה לא רק בגלל שאמא שלה מכריחה אותה (כי רוב האמהות כבר לא מכריחות...)
הבנות רוצות למידה, וכל יום מחדש מתאכזבות מהקווים הרעועים והמורות שלא מבינות שמתודיקה בטלפון היא אחרת מבפרונטאלי
 

רינת גבאי

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אם זה מנחם אתכם-
בסמינרים י"ג י"ד הבנות צריכות לסכם את כל שיעורי הקודש שהן שומעות(ארבע ליום)+מטלות.
חוץ מזה לשמוע הרצאות נוספות וגם לסכם.
וכמובן לימודי מגמה שנשלחים במייל/טלפון שעליהם יושבים כשש שעות ביום בממוצע.
ומי שחסר לה סיכום אחד-לא תוכל לקבל תעודה-כלשון ההנהלה.
 

מימימו

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
לכן הדיון הזה, שהילדה לא תצטרך לבכות אלא תהנה מהלמידה
ואת רואה שהיא בכל זאת מנסה כל פעם, וזה לא רק בגלל שאמא שלה מכריחה אותה (כי רוב האמהות כבר לא מכריחות...)
הבנות רוצות למידה, וכל יום מחדש מתאכזבות מהקווים הרעועים והמורות שלא מבינות שמתודיקה בטלפון היא אחרת מבפרונטאלי
אולי יש לה מורה ממש חמודה שמאיימת שמי שלא לומדת יירד ציון בתעודה או משהו בסגנון..
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  32  פעמים

לוח מודעות

למעלה