כבוד התלמידה

  • פותח הנושא 23
  • פורסם בתאריך

אסתי H

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה והפקת סרטים
המורה שלנו שמעה על כבוד התלמידה... היא מאוד כיבדה את הבנות שהרכיבו משקפיים, התיחסה אליהן יפה, נענתה לכל שטות (לשבת קרוב, לא לשבת לבד (!) לקום, לצאת לשתות (!) ועוד.
אני ועד חברה לילות שלמים הינו הורסות לעצמינו את העיניים בשביל לזכות במשקפיים.
חברה שלי אכן זכתה ואוי לה לאותה זכיה... ואני קניתי מסגרת בלי מספר והסתובבתי איתה 4 חודשים...
מקווה שחברות שלי לא זוכרות....
 

אסתי H

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י במבה נוגט;1861459:
אני עד היום מרגישה שאני לא מסוגלת לסלוח לאחת המורות שלי מהיסודי.
ולא שהיא ביקשה סליחה.

חח. הזכרת לי שמורה בט' (שאפילו לא היתה המורה שלי) פגעה בי מאוד. שנה אח"כ היא היתה המחנכת ובערב יוה"כ ביקשה והסבירה שכל אחת אם נפגעה צריכה ליידע את האדם שממנו נפגעה. אהה. ניגשתי אליה בהפסקה ואמרתי לה שנפגעתי ממנה כש... אז היא אמרה לי שהיא זוכרת מה בדיוק היה אבל מה שבטוח שהיא לא מעירה סתם. כנראה שהיתי אשמה...
(דווקא לא. מורה אחרת ביקשה ממני להתקשר למישהי וברגע שההיא עונה להעביר לה את הטלפון גם אם היא עסוקה, והיא היתה עסוקה ואני עמדתי (עם טלפון ביד חצופה שכמוני) ונידנדתי-המורה, המורה עד שהיא שמה לב... אז חטפתי גערה ממורה כבודה של כתה י'...)
 

היוש

משתמש מקצוען
נתקלתי באשכול הזה, ולא כ"כ מהר סגרתי אותו
תחילה רפרפתי, אח"כ קראתי ולבסוף ממש חייתי את שנכתב....
אבל....
יש פה האשמות וחיצים שנונים נגד צוות ההוראה
ואולי בצדק...
אבל צריך לזכור שאותו הקב"ה ששם בפי המורה את המילים
הוא אותו אבא רחמן שכיוון אותן לאותו בת ששמעה..
ולא, זה לא מוריד מהבחירה של המורה...
אך גם לא מהבחירה של התל'...

ובקיצור-
נכון שהמורות צריכות להזהר מאד מאד מאד בלשונן
אבל לכל אדם יש בחירה איך לנהל את חייו(ולא שאני מפחיתה מעוצמת מהפגיעה)
ולקחת אחריות על מעשיו ללא הטלות אשמה על קוצים שדקרו אותו במסלול חייו....

ולפני שאנשים יחשבו לתקוף,
שמעתי זאת מרב מוכר, שמתעסק בחינוך
שענה זאת על השאלה ש..
איך אפשר להיות מורות אם יש כאלה תוצאות, גם מבלי להתכוון.
ואין שום מורה שבתחילת דרכה לא עשתה טעויות!!!!!
וזו התשובה שענה....
 

לב מרגיש

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
יש גם דברים שקרו בזכותן של מורות מדהימות , והסיפור שלי הוא:

בכתה ח' שאחותי היתה חולה במצב קשה היתה לי ירידה חדה בלימודים ובנוסף לכך הביטחון שלי, ביכולות שלי ובמבחנים ירד מאד!!!
המחנכת שלי שהייתה מחליפה באותם ימים שמה ליבה על כך(שהרי התעודה הזו קובעת לסמינר) ודרבנה אותי בכל מיני דרכים
להצליח,דוגמא לכך, היא דיברה עם מורות שיעלו לי בציונים או יעשו לי מבחן חוזר
כך שיצא שההצלחה שלי עלתה פלאים אך אני ראיתי והמשכתי כרגיל...
אך ברם,בסוף המחצית כשהגיע תורי לקבל את התעודה המורה קידמה אותי בחיוך
ואמרה, תראי איך את מסוגלת, את בכלל יודעת למה הגעת?? היא פתחה את התעודה
ופשוט הייתי המומה כ התעודה היתה למעט 3 ציונים 100
ועוד הוסיפה ואמרה תאמיני בעצמך!!! את יכולה
חשבתם שזה נגמר? אז לא ,אני בתור בנ''א עשיתי מהפך שלם בזכות אותם מילים
שלא עולות כסף!!! התחלתי להתקדם ולעלות פלאים התקבלתי לסמינר מעולה, ןהיום
אני יודעת שהביטחון שלי האישי בעצמי התחיל בזכותה!!
 

23

משתמש מקצוען
מורה בכיתה גבוהה, לא הצליחה למצוא בתלמידתה אפילו מעלה אחת:(
אין ראויה לשבח, ואמרה לה שיש עוד תלמידות בכיתה שלא קיבלו ר"ל.
זו כיתה קטנה מאד
והילדה בררה ומצאה שכולן חוץ ממנה קיבלו!!!
אני שמעתי את הסיפור ובדקתי ואכן!!
שערוריה!!!!
 

לב מרגיש

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
יש סיפורים על מורה (מידיעה) שמוציאה בנות רגילות לחלוטין מקשרים עם נוער נושר או להבדיל ערבים!היא יכולה לכתוב ספר שלם מה בין תלמידה למורה ,הסיפורים ועצם הגישה שלה מיוחדים
והלואי שכל המורות בישראל היו ככה כי הבנות אוהבות אותה כאהבת אם!!
 

בראש מילה

משתמש סופר מקצוען
נזכרתי גם אני בסיפור טוב :)
כיתה ג'. אני תלמידה שקטה וביישנית, עם קצת הרבה רגשי נחיתות שהבאתי "מהבית", ומעט מאד חברות בגלל השקט שלי. הרגשתי בודדה ועזובה, ובעיקר "לא שווה".
עד ערב פורים. הגרלת משלוחי מנות, כל אחת מביאה לילדה אחת. גם המורה משתתפת. מגיעה המסיבה ואני מגלה שבחלקה של המורה הנערצת נפל השם... שלי.
עצם זה, מתנה מהקב"ה, כבר העמיד אותי באור הזרקורים וקצת זקף לי את הגו. אבל משלוח מנות כזה לא ראיתי מעודי. לכל פריט שהוכנס לסלסלה צורף פתק עם כמה מילים עלי ועל האופי שלי. המורה הזו הצליחה לקלוע לכל בדל של תכונה טובה אצלי, ולהפוך אותה לעולם ומלואו. לראשונה מאז כיתה א', הרגשתי שמישהו רואה אותי, שיש מישהו בעולם (חוץ מאבאמא) שחושב שאני שווה משהו.
הפתקים הקטנים האלה שמורים במחברת הזכרונות שלי עד היום, מזכירים לי שלפעמים תשומת לב קטנה יכולה להיות לילד כל העולם.
 

לב מרגיש

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
איפוה חיים ולדר????????????????????????????????????
שיתחיל לכתוב , תלמידים מספרים על עצמם......
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
אין פה מספיק כוחות טובים, עד שחייבים לקרוא לחיים ולדר?
 

SN

משתמש מקצוען
מורה שאני זוכרת לטובה עד היום-

היינו כיתה מאד שובבה - היא היתה המחנכת - ובהחלט איתגרנו אותה מדי יום.
יום אחד הגזמנו לגמרי, לא נכנסנו קבוצה של בנות לאחד השיעורים והמורה שהיתה בכיתה באותו זמן (מורה מקצועית) עשתה לנו מינוסים ביומן.
בהפסקה שאחרי לקחנו טיפקס ומחקנו את כל המינוסים, והמחנכת עלתה על זה, לא זוכרת איך..
היא התעצבנה נורא, קראה לכל הבנות שהיו שותפות לפשע שיבואו ליד הלוח והתחילה לתת לנו הרצאה נוקבת וכולה נהייתה אדומה וממש כעסה (בצדק לגמרי!)
תוך כדי שהיא צועקת עלינו, נכנס המנהל לכיתה, וקלט לפי המצב שקרה פה משהו, הוא שאל את המורה - מה קורה פה? והיא ישר ענתה לו בשלווה: הכל בסדר, אנחנו רק מדברות על משהו (משהו בסגנון, לא זוכרת בדיוק את הנוסח..)
והוא הלך...

אחר כך, כל כך הערכנו אותה איך היא הצליחה באמצע הצעקות לשלוט על עצמה ולשדר עסקים כרגיל כדי לשמור על כבודנו.. (המנהל שלנו ממש לא היה שותק על דבר כזה)

בשבילי היא היתה מורה לדוגמא! (היו עוד הרבה סיבות לכך..)
 

פרספכתיבה

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
יוצרי ai
רגישות לטובה (לפני שאני מעלה את החוויות השליליות...):
כיתה ג' יסודי. מורה שנחשבה "רעה" וקשוחה במיוחד...אני יושבת בשיעור חשבון משקשקת מפחד... לא הכנתי שעורי בית..שכחתי שהמורה נתנה שכפול למלא... והמורה עוברת בין התלמידות לבדיקת שיעורים והיא מתקרבת ומתקרבת והלב שלי כמעט נעצר... הייתי תלמידה מצוינת, אהבתי ללמוד אבל לא יודעת מה קרה לי באותו היום...ולא ידעתי איך מתמודדים עם סטואציה כזו...אז כדרכן של ילדות רגישות התחלתי לבכות לעצמי בשקט מאחורי המחברת שהעמדתי פתוחה מול פני כדי להסתירן... ופתאום המחברת נשלפת מידי והמורה המפחידה אומרת לכולן: היא לא הכינה שיעורים! אבל תראו איך זה כואב לה ואיך זה אכפת לה! יש בנות שבמצב כזה צוחקות ומזלזלות...אני מעריכה בת שאכפת לה והיא תשתפר! היא בקשה כמובן חתימת הורים כעונש...אבל ההזדהות שלה וההבנה זכורים לי עד היום לטובה.
 

פרספכתיבה

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
יוצרי ai
ועכשיו לחוסר הרגישות (אני מסכימה עם גיטי שאפשר ללמוד המון מרגישויות של מורות לטובה אבל עדיין חושבת שאפשר ללמוד ולהתקדם לא פחות דווקא דרך המקרים הפחות טובים-לראות איך זה מרגיש מהצד השני של הקתדרה ולהיזהר לא לדרוך על נשמות):
מורה בכיתה ח'-נערצת מאוד על כל הכיתה. משהו באמת כריזמטי וסוחף. כולן היו מתוסבכות עליה כמו שאומרים והיא ניצלה את זה היטב... שיעור שיחה\חברה אחד היא החליטה לטפל בתופעת "מלכת הכיתה" שלנו-זו לא היתה ממש מלכה בפועל...רק בת מסוימת שהתנהגה בסנוביזם לכולן ויצרה סביבה הילה מלכותית של כמה מקורבות והמון אחרות ששואפות לזכות בקרבתה...היא היתה בת שלילית ובאמת היה צריך לנטרל את ההשפעה שלה על הכיתה אבל המורה הזו בחרה בדרך ממש פוגענית. היא נתנה לכל בת מדבקה וביקשה שכל אחת תיגש ללוח ותשבץ את המדבקה שלה במקום בו היא חושבת שהיא ממוקמת בחברה של הכיתה- מעגל חיצוני, אמצעי או פנימי.
בנות נגשו וכמובן כולן מקמו את עצמן במעגל החיצוני...זה גיל כבר טיפה בוגר שבת מבינה שזה לא יוצר לה תדמית טובה להודות קבל עם ועדה שהיא במרכז ועוד לעיני המורה הנערצת... אז המורה "תיקנה" את הסדר ויצרה ממש 3 מעגלים ובאמצעם את המדבקה של אותה בת.
ואז פנתה לכולן ואמרה: מה? וזאת המלכה שלכן?
אותה בת הסמיקה נוראות ויצאה מהכיתה.
השיעור הזה היה כ"כ עוצמתי ומטלטל ובאמת מאז מצבה החברתי של ה"מלכה" הזו הלך והתדרדר פלאים עד שבסוף השנה ברישום לסמינרים אף אחת לא ביקשה להשתבץ איתה בכיתה...
הניתוח אכן הצליח מאוד... אבל החולה מת...
 

yael1

משתמש רשום
נכתב ע"י ברכהלה;1957308:
ועכשיו לחוסר הרגישות (אני מסכימה עם גיטי שאפשר ללמוד המון מרגישויות של מורות לטובה אבל עדיין חושבת שאפשר ללמוד ולהתקדם לא פחות דווקא דרך המקרים הפחות טובים-לראות איך זה מרגיש מהצד השני של הקתדרה ולהיזהר לא לדרוך על נשמות):
מורה בכיתה ח'-נערצת מאוד על כל הכיתה. משהו באמת כריזמטי וסוחף. כולן היו מתוסבכות עליה כמו שאומרים והיא ניצלה את זה היטב... שיעור שיחה\חברה אחד היא החליטה לטפל בתופעת "מלכת הכיתה" שלנו-זו לא היתה ממש מלכה בפועל...רק בת מסוימת שהתנהגה בסנוביזם לכולן ויצרה סביבה הילה מלכותית של כמה מקורבות והמון אחרות ששואפות לזכות בקרבתה...היא היתה בת שלילית ובאמת היה צריך לנטרל את ההשפעה שלה על הכיתה אבל המורה הזו בחרה בדרך ממש פוגענית. היא נתנה לכל בת מדבקה וביקשה שכל אחת תיגש ללוח ותשבץ את המדבקה שלה במקום בו היא חושבת שהיא ממוקמת בחברה של הכיתה- מעגל חיצוני, אמצעי או פנימי.
בנות נגשו וכמובן כולן מקמו את עצמן במעגל החיצוני...זה גיל כבר טיפה בוגר שבת מבינה שזה לא יוצר לה תדמית טובה להודות קבל עם ועדה שהיא במרכז ועוד לעיני המורה הנערצת... אז המורה "תיקנה" את הסדר ויצרה ממש 3 מעגלים ובאמצעם את המדבקה של אותה בת.
ואז פנתה לכולן ואמרה: מה? וזאת המלכה שלכן?
אותה בת הסמיקה נוראות ויצאה מהכיתה.
השיעור הזה היה כ"כ עוצמתי ומטלטל ובאמת מאז מצבה החברתי של ה"מלכה" הזו הלך והתדרדר פלאים עד שבסוף השנה ברישום לסמינרים אף אחת לא ביקשה להשתבץ איתה בכיתה...
הניתוח אכן הצליח מאוד... אבל החולה מת...

האמת היא שלא קראתי את כל האשכול. (רק את התגובה האחרונה)-
אבל הסיפור הזה זה רצח אמיתי!

לי זכור איזה סיפור מכיתה ז'.
המחנכת החליטה שעובר עלי משהו.
לא ברור מאיפה הביאה את זה.
וכדי "להושיע ולעזור" לי, היתה קוראת לי יום יום לשיחות מורטות,
וחופרת, "מה עובר עלייך? ולמה את סגורה בפני? ולמה את מרגישה מאויימת ממני? ותכתבי אולי במכתב מה קורה לך"... ולא היה לי מפלט מזה. כמה שאמרתי לה שהכל בסדר ואני לא יודעת על מה היא מדברת, לא האמינה לי. זה זכור לי כסיוט!!!!
מרוב רצון לעזור, כבר באמת התחלתי להרגיש שעובר עלי סיוט כלשהו, שהסיוט הזה היה היא בעצמה, והרצון לעזור לי בכוח, כאילו שחסרות בנות שבאמת צריכות עזרה...
 

הירושלמית

משתמש חדש
מעשה-רב בנושא (לצערי אינני זוכרת את הדמויות, אך הסיפור נכון, ודמה לי שסיפרו הרב יחיאל יעקבזון על ר' אליהו לופיאן זצ"ל):
נכנס אדם אל הרב ואמר שעומד לקבל תפקיד חינוכי, אך חושש ממה שאמרות הבריות ש"זגג דורך על שברי זכוכית, נגר דורך על נסורת, ומורה דורך על נשמות". אני מפחד לדרוך על נשמות, אמר האיש.
השיב לו הרב: כתוב במשנה (אבות): יהי כבוד תלמידך חביב עליך כשלך. אם תקפיד על כך, לא תדרוך על נשמות.
 

mirier

משתמש מקצוען
אם כבר מדברים על מלכת כיתה...
כיתה ה'. הייתי מאד דומיננטית ומרכזית בחברה. עד כמה שזכור לי, לא ניצלתי את המעמד שלי לרעה.
מטבע הדברים היו בנות שהשתדלו להתקרב והיו הרבה אינטריגות מתחת לפני השטח.
המורה רצתה כנראה לעזור ולכן נכנסה פעם לכיתה ותיארה אותי כ"מפלצת בעלת 28 זרועות"(ציטוט מדויק) ועוד כל מיני דברים כגון דא. בהמשך היא עברה בת, בת, ושאלה אותה האם היתה רוצה לשנות את המצב. הכל בפומבי. גם אני, כמובן, נשאלתי...
זוכרת את עצמי נושכת בשקט את הסוודר. היה לי מספיק כבוד כדי לא לפרוץ בבכי. אבל עד היום החוויה הזו צרובה בתוכי.
 

יוזמתית

משתמש פעיל
והפעם מהצד של המורות:
לאחרונה חוויתי אובדן פתאומי בפטירתה של חבירה קרובה מאוד ובתקופה הסמוכה לכך הייתי במצב של חולשה רגשית מסוימת, והדבר הקשה עלי את ההתמודדות מול תלמידותי המקסימות והסוערות. לאחר מאורע מסעיר ומקומם שארע בכיתתי ירדתי למנהלת והודעתי לה שאני יוצאת לחופשה זמנית, כרגע אין לי את הכוחות להכיל את הנתונים...ולריב על משמעת, וכו...
וכך ענתה לי המנהלת היקרה שלנו והחכמה: "אני מציעה לך לפעול בכלים של נצח..." בהיתי בה כתרנגול בבני אדם, וכי מה היא מתכוונת, שאם תלמידות מפרות את התקנון ההתנהגותי הבלתי כתוב אני אמורה נניח, להתחיל לקרוא איתן תהילים וכד'??? והיא המשיכה,'אני אסביר את כוונתי, סליחה עם אני נוגעת בנקודה רגישה. אך יש לי שאלה אלייך, כמה בעלה של חברתך ע"ה היה נותן כדי להתווכח איתה עכשיו, כדי להיות חלוק איתה בדעותיו ואפילו להגרר למריבה קלה, הא?? כמה???' ברור שהכל! הכל!, עניתי והיא המשיכה: "אז נכון שההתמודדות בשטח הייתה לא פשוטה אך דמייני שח"ו התלמידה המאתגרת לא נמצאת איתנו מחר, מה היית עושה היום בשבילה?
קחי לך כלי לחיים והסתכלי על תלמידותייך בהתבוננות נצחית, מה הן יקבלו כצידה להמשך, ככלים התנהגותיים, אישותיים, עם איזה מטענים הן יצאו בזכותך, תחשבי על הרובד הנצחי שילווה אותן לעד בעז"ה, תמנעי מלהגרר לתגובות, יחס וכו' שתוכלי אי פעם להצטער עליהן"
עד כאן.
השתדלתי לנסח את עיקרי השיחה הארוכה באופן הכי ברור, אני התחזקתי מאוד וזה נתן לי המון. מקוה שגם לכן.
 

hadasad3

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
אני זוכרת שהמורה חלקה תעודות ביסודי
והיא הורידה לי בציון גם במקצוע שזה היה יהדות וגם ב"מחברותי וספריה נקיים ומסודרים" בגלל
שמחברת יהדות לא היתה מושלמת...
אני זוכרת שממש כעסי אז חכתי שהמורה תסיים לחלק תעודות ושהיא יצאה למסדרון
נגשתי אליה ובקשתי שתעלה לי את הציון אז היא אמרה לי מה את חושבת שאני צריכה לקרוא לך...(וכאן היא הוסיפה את שמי בתוספת 'לה בסוף בצורה מאודד מזלזלת...)חמודלה ולהתנהג איתך כילדה קטנה?
אני המחנכת ואם במקצוע שלי את זלזלת מותר לי להוריד לך בשתי המקומות...
אני זוכרת שממש נפגעתי מהשם חיבה שהיא הדביקה לי בכזה זלזול ועוד באמצע המסדרון.....

זו היתה מורה שלא הסתדרתי איתה כל השנה כי היא היתה צינית להחריד.....
 

tttsarattt

משתמש רשום
בכיתה ד'
המורה הוציאה אותי מחוץ לכיתה על התנהגות לא בסדר (לא זוכרת מה היה - הייתי מסומנת, והרבה ביליתי מחוץ לדלת) מה שקרה זה שהמורה פשוט שכחה ממני!!!! שמעתי שהמורה של השיעור הבא (כבר הייתי כמעט שעתיים בחוץ) נכנסת ואז פשוט פרצתי פנימה, כמובן בבכי.
ותוך כדי אני שומעת את המורה אומרת למורה השנייה שזה בסדר, היא כבר תירגע ויוצאת מהכיתה בלי להגיד לי מילה.
העלבון צורב לי עד היום הזה, איזה 17 שנים אחרי
לא מספיק שנענשתי, היא פשוט שכחה אותי
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

18.11

י"ז חשוון


וובינר מרתק!

המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג

הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.

הכניסה חופשית!


19.11

י"ח חשוון


פתיחת

קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI

קורס מקוצר


19.11

י"ח חשוון


אירוע שיתופים ייחודי

בוטים מספרים על עצמם

בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.

הכניסה חופשית!


25.11

כ"ד


פתיחת

קורס פרסום קופי+

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


נפתחה ההרשמה!

קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!

מלגות גבוהות!


הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכה

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת הַבֹּטְחִים בַּיהוָה כְּהַר צִיּוֹן לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם יֵשֵׁב:ב יְרוּשָׁלִַם הָרִים סָבִיב לָהּ וַיהוָה סָבִיב לְעַמּוֹ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג כִּי לֹא יָנוּחַ שֵׁבֶט הָרֶשַׁע עַל גּוֹרַל הַצַּדִּיקִים לְמַעַן לֹא יִשְׁלְחוּ הַצַּדִּיקִים בְּעַוְלָתָה יְדֵיהֶם:ד הֵיטִיבָה יי לַטּוֹבִים וְלִישָׁרִים בְּלִבּוֹתָם:ה וְהַמַּטִּים עַקַלְקַלּוֹתָם יוֹלִיכֵם יי אֶת פֹּעֲלֵי הָאָוֶן שָׁלוֹם עַל יִשְׂרָאֵל:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

געגוע קיצי • אתגר 138

לוח מודעות

למעלה