יש סופרים ידועים שמעולם לא למדו לכתוב?

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
אוקי.
היו לה ספרים נוספים לוהטים.
(מידע מויקי).
מלבד זאת, אני חושבת שלפעמים סופר שמתראיין לאחר מעשה, משחזר את העובדות על סמך הכרותו עם ההווה.
היא ישבה בבית קפה בודדה עם תינוקת בעגלה וכתבה את הספר. האם כבר אז תכננה סדרה?
איך יכלה להיות בטוחה שהיא תצליח?
 

לבן

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י מלפפון;2137112:
אוקי.
היו לה ספרים נוספים לוהטים.
(מידע מויקי).
מלבד זאת, אני חושבת שלפעמים סופר שמתראיין לאחר מעשה, משחזר את העובדות על סמך הכרותו עם ההווה.
היא ישבה בבית קפה בודדה עם תינוקת בעגלה וכתבה את הספר. האם כבר אז תכננה סדרה?
איך יכלה להיות בטוחה שהיא תצליח?

את באמת רוצה לשמוע הכל???:)
אוקיי. היא הייתה מאד עניה והגיעה למצב של משבר ואז היא קלטה שצריכה לנצל את כל הכוחות שלה. היא הסתערה על הכתיבה כי זה היה הפתרון האחרון שלה. היא האמינה שהיא חייבת לעשות את זה ותצליח ופשוט השקיעה ימים ולילות ושבועות וחודשים.
לקח לה הרבה זמן עד שהוצאות הספרים גילו את הפוטנציאל.
מה ששמעתי שהיא אמרה שאם לא הייתה מגיעה לכזה עוני לא בטוחה בכלל שהארי פוטר היה יוצא אי פעם. זו פשוט היה נקודת משבר שהיא הבינה שאו שהיא עושה הכל - כל מה שהיא יכולה עם הדמיון שלה והכשרונות שלה שכולם מאד לעגו להם, או שהיא מתרסקת.
זה היה לגמרי הימור כי הסדרה הייתה יכולה להכשל ולא לעלות לפריים, אבל היא השקיעה את ל הנשמה כדי להבטיח שמה שהיא עושה זה המקסימום מבחינתה.

אגב שאר הספרים שלה כולם קשורים להארי בכל מיני דרכים.
 

לבן

משתמש סופר מקצוען
אגב. כתבתי עליה פוסט פעם לעצמי.:)
בעייני היא אישה ראויה להערצה.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י לבן;2137128:
את באמת רוצה לשמוע הכל???:)
אוקיי. היא הייתה מאד עניה והגיעה למצב של משבר ואז היא קלטה שצריכה לנצל את כל הכוחות שלה. היא הסתערה על הכתיבה כי זה היה הפתרון האחרון שלה. היא האמינה שהיא חייבת לעשות את זה ותצליח ופשוט השקיעה ימים ולילות ושבועות וחודשים.
לקח לה הרבה זמן עד שהוצאות הספרים גילו את הפוטנציאל.
מה ששמעתי שהיא אמרה שאם לא הייתה מגיעה לכזה עוני לא בטוחה בכלל שהארי פוטר היה יוצא אי פעם. זו פשוט היה נקודת משבר שהיא הבינה שאו שהיא עושה הכל - כל מה שהיא יכולה עם הדמיון שלה והכשרונות שלה שכולם מאד לעגו להם, או שהיא מתרסקת.
זה היה לגמרי הימור כי הסדרה הייתה יכולה להכשל ולא לעלות לפריים, אבל היא השקיעה את ל הנשמה כדי להבטיח שמה שהיא עושה זה המקסימום מבחינתה.

אגב שאר הספרים שלה כולם קשורים להארי בכל מיני דרכים.

נו, ומה זה אומר?
היא למדה איזו מתודיקה בכתיבה יוצרת?
הלכה לקורס כתיבה יוצרת של חוי רוזנברג?

אני לא נגד לימוד. אבל לא מוכנה להסכים שרק סופרים שלומדים, גם באופן עצמוני מכל מיני ספרות זרה, הם אלו שיכולים להגיע לספרות ברמה גבוהה.
אני חושבת שהכישרון הוא הגורם להצלחה, וניתן לשפר ולהשתדרג מאד ע"י מיומנות ולמידה.

אם סופר כותב טוב, הוא יכול לכתוב טוב יותר אם ילמד כללים, והוא יכול לרדת ברמת הכתיבה שלו, כי הכללים יבלבלו את חדות היצירה החופשית.

מכיון שאני לא חשודה בכישרון אדיר מולד, כאשר ארצה להוסיף ידע בנושא, אלך ללמוד.
אבל זה עדין לא אומר שסופרים רבים לא למדו.
לאה פריד למדה באיזה שהוא קורס?
 

לבן

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י מלפפון;2137135:
נו, ומה זה אומר?
היא למדה איזו מתודיקה בכתיבה יוצרת?
הלכה לקורס כתיבה יוצרת של חוי רוזנברג?

אני לא נגד לימוד. אבל לא מוכנה להסכים שרק סופרים שלומדים, גם באופן עצמוני מכל מיני ספרות זרה, הם אלו שיכולים להגיע לספרות ברמה גבוהה.
אני חושבת שהכישרון הוא הגורם להצלחה, וניתן לשפר ולהשתדרג מאד ע"י מיומנות ולמידה.

אם סופר כותב טוב, הוא יכול לכתוב טוב יותר אם ילמד כללים, והוא יכול לרדת ברמת הכתיבה שלו, כי הכללים יבלבלו את חדות היצירה החופשית.

מכיון שאני לא חשודה בכישרון אדיר מולד, כאשר ארצה להוסיף ידע בנושא, אלך ללמוד.
אבל זה עדין לא אומר שסופרים רבים לא למדו.
לאה פריד למדה באיזה שהוא קורס?

מלפפון, לא ממש מבינה מה את אומרת.
בגדול, לדעתי סופר גדול יכול ללמוד- הוא לא חייב לעשות את זה במוצהר ומתוך ספר כללים. הלמידה של סופרים גדולים תמיד נעשית. היא לא ממש למידה במוצהר, אבל היא קורה בפועל. קריאה- כתיבה- מחיקה. זו הלמידה.
[לדוגמא, קוראת וחושבת רגע מה הסופר עשה פה, איך הוא חיבר אותי לדברים שכתב, ואיך אני עושה את זה גם - זו בעיניי למידה לכל דבר, וכל הסופרים הגדולים עושים את זה במודע ושלא במודע.]
אם יש לו ראש מספיק גדול הוא יכול ללמוד גם מכללים, ועדיין הכללים לא ימסגרו אותו- אני לדוגמא למדתי המון, ועדיין הכתיבה שלי מאד אופיינית ולא מחקה אף אחד.
לעומת זאת כמה ספרים שקראתי לאחרונה זה היה נראה כאילו בא בן אדם, בלי הרבה כשרון, כמעט בלי הבנה, והחליט לעשות קריירה בספרות. סוג של "כסף קל".
יש לי הרגשה שבציבור שלנו הרבה פעמים אנשים בוחרים לכתוב מתוך נוחות ולא מתוך נפש אומן אמיתית ויצירתית.
כוונתי שאדם מתיישב ומתחיל לבנות עלילה ולכתוב מתוך איזשהוא מקום מאד מאד מסחרי.

וההרגשה השנייה שיש לי שאין מספיק ביקורת ספרותית ולכן האנשים הללו ממשיכים לפרסם ולא מבינים שהכתיבה שלהם גרועה.
מתאפקת לא להמשיך. לא רוצה להסגיר למי ולמה אני מתכוונת.
 

קראנצול

משתמש פעיל
נכתב ע"י לבן;2137580:
מלפפון, לא ממש מבינה מה את אומרת.
בגדול, לדעתי סופר גדול יכול ללמוד- הוא לא חייב לעשות את זה במוצהר ומתוך ספר כללים. הלמידה של סופרים גדולים תמיד נעשית. היא לא ממש למידה במוצהר, אבל היא קורה בפועל. קריאה- כתיבה- מחיקה. זו הלמידה.
[לדוגמא, קוראת וחושבת רגע מה הסופר עשה פה, איך הוא חיבר אותי לדברים שכתב, ואיך אני עושה את זה גם - זו בעיניי למידה לכל דבר, וכל הסופרים הגדולים עושים את זה במודע ושלא במודע.]
אם יש לו ראש מספיק גדול הוא יכול ללמוד גם מכללים, ועדיין הכללים לא ימסגרו אותו- אני לדוגמא למדתי המון, ועדיין הכתיבה שלי מאד אופיינית ולא מחקה אף אחד.
לעומת זאת כמה ספרים שקראתי לאחרונה זה היה נראה כאילו בא בן אדם, בלי הרבה כשרון, כמעט בלי הבנה, והחליט לעשות קריירה בספרות. סוג של "כסף קל".
יש לי הרגשה שבציבור שלנו הרבה פעמים אנשים בוחרים לכתוב מתוך נוחות ולא מתוך נפש אומן אמיתית ויצירתית.
כוונתי שאדם מתיישב ומתחיל לבנות עלילה ולכתוב מתוך איזשהוא מקום מאד מאד מסחרי.

וההרגשה השנייה שיש לי שאין מספיק ביקורת ספרותית ולכן האנשים הללו ממשיכים לפרסם ולא מבינים שהכתיבה שלהם גרועה.
מתאפקת לא להמשיך. לא רוצה להסגיר למי ולמה אני מתכוונת.

אני תמיד תהיתי לגבי הסופרים הללו שכותבים גרוע, והספרים שלהם נמכרים בלי סוף...
זו תעלומה גדולה בעיניי!
 

שמואל גרינשטיין

יותר מעצב מגרפיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
צילום מקצועי
D I G I T A L
נכתב ע"י קראנצול;2137869:
אני תמיד תהיתי לגבי הסופרים הללו שכותבים גרוע, והספרים שלהם נמכרים בלי סוף...
זו תעלומה גדולה בעיניי!

הציבור שלנו, לצערי, קונה הכל!
מופע גרוע, תת רמה, בלי תנאים מינימליים - וממלאים אולמות שלמים,
מוצרי מזון - בטעם וביכות "על הפנים" נמכרים בכמויות (העיקר שיש כשרות מהדרין)
והכי גרוע - הספרים. הילדים שלי מביאים ספרים מהספריה ואני ממש מתחלחלת - מהתוכן, מהצורה, מרמת הכתיבה, מהציורים ואפילו מהמסרים

חני
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
נכתב ע"י חיים V;2135932:
מי? בוודאות?!!

הרצון שלך להיוודע לכתיבה איכותית ללא הלימוד ורכישת הטכניקות?! ניחא.

מנסיוני בעוד תחומי אומנות, אין אומנות שתמצה את עצמה ללא נסיונות ולמידה.
כל הצירים, הצורפים, ושאר האומנים 80% מהמוצר המוגמר הא תוצאה של נסיון ולמידת טכניקות.

צייר מעתיק מצייר אחר אבל רק אם הוא בעל כשרון תצא לו יצירה יפה באמת והיא תהיה ניכרת שהיא כבר שלו ולא רק העתקה מדויקת.

אם מרגיש לך בעצמות בעירה לכתוב. תנסה את זה ותתן לאנשים לקרוא ולקבל חוות דעת.

יתכן ויצא לך יצירה מופלאה ואם זה רק בכיוון, תלמד ,תקבל עיצה מאילו שכותבים כבר.
כל דבר חייב השקעה והתנסות.
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
נכתב ע"י לבן;2137105:
את טועה.
אני עשיתי ממש מחקר על ג'יי קיי רולינג
הספר הראשון הוא התחלה של הסדרה ולא סתם ספר שהצליח ובגללו היא החליטה לעשות סדרה.
והיא ישבה שעות ימים ולילות בספר הראשון ובנתה את העלילה בצורה מטורפת כדי שגם בספר השני השלישי והרביעי הפרטים יהיו חופפים ברמה של אחד על אחד. (שמעתי כמה ראיונות איתה)

ואני גם שמעתי להיפך שהיה פסק זמן די ארוך מהראשון ועד האחרים.
 

שמואל גרינשטיין

יותר מעצב מגרפיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
צילום מקצועי
D I G I T A L
נכתב ע"י חיים V;2134916:
יש סופרים מוכרים שאת הכתיבה לא למדו מעולם?
כמו מי?

יש 2 סוגי סופרים.

יש את אלו המקוריים, שיצירותיהם יפות לשעה ולדורות, ולא נס ליחם.
הם מעולם לא למדו. לא לומדים את זה. אי אפשר ללמד את זה.

ויש את אלו שלמדו, ויצירותיהם פופולריות לאותו רגע, לאחר זמן כבר לא סופרים אותם, ו... כן, יצירותיהם שלהם ושל חבריהם / חברותיהם לעט לעוסות להחריד, חסרות מקוריות וברק, דומות אחת לשניה כמו 2 כסאות של נגריה.
הם למדו באותו בית הספר.



יש כמה באמצע.
תלוי לאיזו צד של הסקלה הסופר/ת קרוב/ה יותר.
 

חיים V

משתמש מקצוען
נכתב ע"י שמואל גרינשטיין;2137944:
יש 2 סוגי סופרים.

יש את אלו המקוריים, שיצירותיהם יפות לשעה ולדורות, ולא נס ליחם.
הם מעולם לא למדו. לא לומדים את זה. אי אפשר ללמד את זה.

ויש את אלו שלמדו, ויצירותיהם פופולריות לאותו רגע, לאחר זמן כבר לא סופרים אותם, ו... כן, יצירותיהם שלהם ושל חבריהם / חברותיהם לעט לעוסות להחריד, חסרות מקוריות וברק, דומות אחת לשניה כמו 2 כסאות של נגריה.
הם למדו באותו בית הספר.



יש כמה באמצע.
תלוי לאיזו צד של הסקלה הסופר/ת קרוב/ה יותר.
יפה, תנו דוגמה שתיים...
 

חיים V

משתמש מקצוען
נכתב ע"י לבן;2137580:
מלפפון, לא ממש מבינה מה את אומרת.
בגדול, לדעתי סופר גדול יכול ללמוד- הוא לא חייב לעשות את זה במוצהר ומתוך ספר כללים. הלמידה של סופרים גדולים תמיד נעשית. היא לא ממש למידה במוצהר, אבל היא קורה בפועל. קריאה- כתיבה- מחיקה. זו הלמידה.
[לדוגמא, קוראת וחושבת רגע מה הסופר עשה פה, איך הוא חיבר אותי לדברים שכתב, ואיך אני עושה את זה גם - זו בעיניי למידה לכל דבר, וכל הסופרים הגדולים עושים את זה במודע ושלא במודע.]
אם יש לו ראש מספיק גדול הוא יכול ללמוד גם מכללים, ועדיין הכללים לא ימסגרו אותו- אני לדוגמא למדתי המון, ועדיין הכתיבה שלי מאד אופיינית ולא מחקה אף אחד.
לעומת זאת כמה ספרים שקראתי לאחרונה זה היה נראה כאילו בא בן אדם, בלי הרבה כשרון, כמעט בלי הבנה, והחליט לעשות קריירה בספרות. סוג של "כסף קל".
יש לי הרגשה שבציבור שלנו הרבה פעמים אנשים בוחרים לכתוב מתוך נוחות ולא מתוך נפש אומן אמיתית ויצירתית.
כוונתי שאדם מתיישב ומתחיל לבנות עלילה ולכתוב מתוך איזשהוא מקום מאד מאד מסחרי.

וההרגשה השנייה שיש לי שאין מספיק ביקורת ספרותית ולכן האנשים הללו ממשיכים לפרסם ולא מבינים שהכתיבה שלהם גרועה.
מתאפקת לא להמשיך. לא רוצה להסגיר למי ולמה אני מתכוונת.
בפרוג אומרים ברמז... לא מתאפקים:) אז בבקשה...
 

יוזמתית

משתמש פעיל
נכתב ע"י לבן;2137580:
לעומת זאת כמה ספרים שקראתי לאחרונה זה היה נראה כאילו בא בן אדם, בלי הרבה כשרון, כמעט בלי הבנה, והחליט לעשות קריירה בספרות. סוג של "כסף קל".
יש לי הרגשה שבציבור שלנו הרבה פעמים אנשים בוחרים לכתוב מתוך נוחות ולא מתוך נפש אומן אמיתית ויצירתית.
כוונתי שאדם מתיישב ומתחיל לבנות עלילה ולכתוב מתוך איזשהוא מקום מאד מאד מסחרי.

וההרגשה השנייה שיש לי שאין מספיק ביקורת ספרותית ולכן האנשים הללו ממשיכים לפרסם ולא מבינים שהכתיבה שלהם גרועה.
מתאפקת לא להמשיך. לא רוצה להסגיר למי ולמה אני מתכוונת.

אף אחד לא התיישב לכתוב ספר בשביל לעשות כסף גדול בזמן קצר.
גם לסופרים המובחרים ביותר זאת השקעה שבקושי מצדיקה את עצמה ומצריכה הרבה זיקה וחיבה לעניין, אבל אכן, חיבתו של פלוני חובבן להעלות את יצירותיו על הכתב בהחלט לא מצדיקה הקצאת משאבים של זמן וכסף באשר לספרו.

אני חושבת שחלק מסופרי הדגל בציבור החרדי שאין מי מאיתנו שלא שמע את שמעו סה"כ הצליחו לצלוח את גלי הביקורת הציבורית מכיון שכמו בכל סטארט אפ פשוט ידעו לנצל הזדמנויות. ובעידן בו הרחוב החרדי כמה לספרות 'תוצרת בית' הם הרימו את הכפפה וזכו להתקבל בברכה.
אישית, כיום שיש מענה רחב ואופציות לבחירה, יש כמה וכמה כאלו שפעם היו ברירת המחדל שלי וכעת אני קוראת את יצירותיהם כלאחר יד בלי לצפות יותר מידי...
 

יוזמתית

משתמש פעיל
נכתב ע"י חיים V;2138006:
יפה, תנו דוגמה שתיים...

אני מרשה לעצמי לתת דוג' לסופרות אשר לדעתי יצירותיהן מדברות בעד כותבותיהן אשר להן כתיבה עצמאית ובעלת זאנר ייחודי וחזקה עליהן שלא ינוס ליחם: מיה קינן ויעל רועי ויש עוד...
 

cv

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י יוזמתית;2138045:
אני מרשה לעצמי לתת דוג' לסופרות אשר לדעתי יצירותיהן מדברות בעד כותבותיהן אשר להן כתיבה עצמאית ובעלת זאנר ייחודי וחזקה עליהן שלא ינוס ליחם: מיה קינן ויעל רועי ויש עוד...

גם לפ. פקשר יש סגנון שאי אפשר לפספס.
 

welcome

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
סופר, זה חלק מהנשמה, זה חלק מהאדם עצמו, אם הוא סופר אז הוא סופר, ואם לא אז לא.

יכול להיות שגם סופר, תועיל לו הלמידה, סתם בשביל לדעת יותר בדקדוק וכדומה, אך לא יותר מזה.
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י welcome;2138116:
סופר, זה חלק מהנשמה, זה חלק מהאדם עצמו, אם הוא סופר אז הוא סופר, ואם לא אז לא.

יכול להיות שגם סופר, תועיל לו הלמידה, סתם בשביל לדעת יותר בדקדוק וכדומה, אך לא יותר מזה.
דקדוק זה עניין למגיהות הלשון. ואבוי אם סופר יתקע על הפסיק במקום לשעוט קדימה.
יש מיומנויות נהדרות וכלים נפלאים ליצירת מבנה מוצלח, דרמה טובה, ותחקיר דמויות עמוק, ופטנטים למלחמה בנדושות שעליה כולם בוכים פה. ועוד, ועוד...
מי שאין לו כשרון לא יעזרו הכלים.
למי שיש, הוא יוכל לעוף אתם.

ולעניין ספרים מצליחים או לא? הכול תלוי במזל.
מצאתי בספריה ספרים אדירים המעלים אבק, וספרים ללא גרגר ששווים לכפרות.
 

חיים V

משתמש מקצוען
נכתב ע"י welcome;2138116:
סופר, זה חלק מהנשמה, זה חלק מהאדם עצמו, אם הוא סופר אז הוא סופר, ואם לא אז לא.
לפי זה הסופרים מוגבלים, לפי מה שהם.
 

חיים V

משתמש מקצוען
נכתב ע"י נוי;2138129:
דקדוק זה עניין למגיהות הלשון. ואבוי אם סופר יתקע על הפסיק במקום לשעוט קדימה.
יש מיומנויות נהדרות וכלים נפלאים ליצירת מבנה מוצלח, דרמה טובה, ותחקיר דמויות עמוק, ופטנטים למלחמה בנדושות שעליה כולם בוכים פה. ועוד, ועוד...
מי שאין לו כשרון לא יעזרו הכלים.
למי שיש, הוא יוכל לעוף אתם.
כלומר הסופר זקוק לדמיון רחב ומופשט... על מנת להעלות את יצירותיו.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיג

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ עַבְדֵי יי הַלְלוּ אֶת שֵׁם יי:ב יְהִי שֵׁם יי מְבֹרָךְ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג מִמִּזְרַח שֶׁמֶשׁ עַד מְבוֹאוֹ מְהֻלָּל שֵׁם יי:ד רָם עַל כָּל גּוֹיִם יי עַל הַשָּׁמַיִם כְּבוֹדוֹ:ה מִי כַּיהוָה אֱלֹהֵינוּ הַמַּגְבִּיהִי לָשָׁבֶת:ו הַמַּשְׁפִּילִי לִרְאוֹת בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ:ז מְקִימִי מֵעָפָר דָּל מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן:ח לְהוֹשִׁיבִי עִם נְדִיבִים עִם נְדִיבֵי עַמּוֹ:ט מוֹשִׁיבִי עֲקֶרֶת הַבַּיִת אֵם הַבָּנִים שְׂמֵחָה הַלְלוּיָהּ:
נקרא  19  פעמים

לוח מודעות

למעלה