סיפור יש דרך אחרת

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
רק מבררת אם הבנתי נכון. לטעמך זכותו של אדם לראות בילדיו אמצעי העומד לשימושו להגשמת חלומו או לניפוח גאוותו או סתם לעזרה בבית או בתור מישהו שיביא לו קצת נחת?
כל זמן שהוא לא מעמיס על ילדיו יותר מהמקובל - בהחלט כן. אני אישית לא חושב כך, ולדעתי זו דעה מוטעית, אבל זו דעה שמושרשת אצלנו במשך אלפי שנים, ועד היום מברכים ילדים 'שיזכו הוריהם לרוות מהם רוב נחת', ולא צריך להגיע להגדרות תלמודיות כמו למשל 'האב מוכר את ביתו לאמה', או 'הואיל ובידו למוסרה למנוול ומוכה שחין'.

המציאות היא שרובם של ההורים אכן משתמשים בילדיהם כאמצעי להגשמת חלומות או לניפוח גאווה/הבאת נחת, וההתעלמות מהמציאות אינה מועילה לאף אחד.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
אהבתי שכתבת על אמא שמחכה לילד השני ולא לילד הראשון הבנאלי והמוכר.
לגבי הכאב של גיבורת הסיפור, אולי זה אכן נשמע מוקדם מידי, אבל כאב הוא כאב ולא משנה כל המסביב...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיד

א בְּצֵאת יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרָיִם בֵּית יַעֲקֹב מֵעַם לֹעֵז:ב הָיְתָה יְהוּדָה לְקָדְשׁוֹ יִשְׂרָאֵל מַמְשְׁלוֹתָיו:ג הַיָּם רָאָה וַיָּנֹס הַיַּרְדֵּן יִסֹּב לְאָחוֹר:ד הֶהָרִים רָקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ה מַה לְּךָ הַיָּם כִּי תָנוּס הַיַּרְדֵּן תִּסֹּב לְאָחוֹר:ו הֶהָרִים תִּרְקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ז מִלִּפְנֵי אָדוֹן חוּלִי אָרֶץ מִלִּפְנֵי אֱלוֹהַּ יַעֲקֹב:ח הַהֹפְכִי הַצּוּר אֲגַם מָיִם חַלָּמִישׁ לְמַעְיְנוֹ מָיִם:
נקרא  11  פעמים

אתגר AI

חלון ראווה • אתגר 123

לוח מודעות

למעלה