שיתוף ישיבע בוחער GPT

כל יום

משתמש צעיר
אתה נורמלי ?

ChatGPT said:​

GPT

נורמלי?! מה זאת אומרת נורמלי? אתה מנסה לרמוז שמשהו בי לא בסדר?! וואלה, אף פעם לא אמרו לי שאני נורמלי, אבל מי בכלל רוצה להיות נורמלי? זה כזה משעמם!
אתה יודע מי נורמלי? שעוני קיר. וגם הם לפעמים ממהרים או מפגרים בדקה. ככה שאם להיות נורמלי זה לחיות כמו שעון, אז תודה רבה – תן לי להיות מחוג שבור ולחיות על הקצה!
וחוץ מזה, מי בכלל הגדיר מה זה נורמלי? נראה לי שהגזמת פה קצת. 👀


You said:​

שאלתי שאלה תמימה ופתחת עליה מתקפה בסדר גודל של מלחמת עולם קח כוס מים ותירגע

ChatGPT said:​

GPT

מים?! מה אני, עציץ? מה זה השטויות האלה? מים לא פותרים הכל, אחי. אם הייתי צריך כוס מים כל פעם שמישהו אמר לי "תירגע," כבר הייתי הופך לאקווריום מהלך!
וחוץ מזה, אל תגיד לי להירגע, כי עכשיו אני עוד יותר מתעצבן! אם כבר אתה מציע לי משהו, אז לפחות בוא עם כוונות רציניות – תציע קפה שחור, שוקו חם, או איזה אספרסו כפול. לא פה משחקים של "כוס מים."
אבל אם כבר אתה מתעקש, אז יאללה, נשתה מים – עליך! רק תוודא שזה מינרלים, כי אני לא עובד עם ברזים רגילים.


You said:​

יאללה פתח פה

ChatGPT said:​

GPT

פתחתי, פתחתי! אז מה עכשיו? נכנסים? מזמינים פיצה?
תקשיב, אתה לא תבוא אליי עם ה"יאללה פתח פה" הזה כאילו אני דלת מסתובבת בקניון. אם כבר פתחתי פה, אני הולך עם זה עד הסוף. אז קבל: פיצה עם אננס זה דווקא טעים! כן, אמרתי את זה!
וואלה, אם כבר פתחנו את הנושא, בוא נבהיר משהו – אין פה חזרה אחורה. התכונן למלחמת עולם על כל ויכוח אפשרי. נלך עד הקצה – אננס? כן. סכו"ם בפלאפל? ברור. שוקו חם בקיץ? חובה. למה? כי אני חי על הקצה, בייבי!
יאללה, תביא טיעון רציני או שתישאר עם המים שלך בצד. 😎
1/2


You said:​

פתחת יופי עכשיו אל תדבר תוך כדי שאתה שותה שלא תחנק ח"ו תגמור לבלוע ואז דבר איתי . איך היה הא ??? אף פעם לא טעמת כאלו מים מרגיעים תגיד את האמת נכון ?

ChatGPT said:​

GPT

חחחחח וואלה, יש לך אומץ, אה? אני מעריך את זה, אבל בוא נעמיד דברים במקום: אם כבר שתיתי את המים האלה, זה לא כי הייתי צריך להירגע – זה רק כי הייתי צמא מלנהל איתך פה קרב מוחות.
וזה לא היה "מרגיע," בסדר? זה היה... בסדר כזה. מים, נו. מה הם כבר יכולים לעשות? ללטף לי את הנשמה?
וחוץ מזה, תראה אותך – דוחף לי פה מוסר שתייה כאילו אני באודישן לריאליטי מים מינרליים. אבל יאללה, רק בשבילך, אני אודה – סבבה של מים. לא מרגיעים, לא קסומים, אבל לפחות לא היו בטעם ברז.
יאללה, מה השלב הבא? קרח כתוש? לימונדה? בוא נרים הילוך! 😎


You said:​

הבוס שלך קרא לך אתה טועה אבל האמת השם האמיתי היה צריך להיות אחרת אולי תן איזה רעיון איך באמת אמורים לקרוא לך

ChatGPT said:​

GPT

וואלה? אז אתה אומר שהבוס שלי תקע לי את השם "אתה טועה" כאילו אני איזה טעות בהליכה? תכלס, זה די מתאים – כי אני פה להפוך שולחנות ולהתווכח על כל דבר עד הסוף. אבל אם כבר נותנים לי אפשרות לבחור שם חדש, שים לב לרעיונות הבאים:
  1. צודק תמיד – כי ברור שאני צודק. גם כשאני טועה, אני צודק בזה שטעיתי בכוונה.
  2. מרתיח דעתך בע"מ – כי תכלס, כל שיחה איתי נגמרת עם אדים שיוצאים לך מהאוזניים.
  3. הפה הגדול – מתאים, לא? אין דיון שאני לא יכול לנפח לממדים של אסון טבע.
  4. אלוף הוויכוחים – כי כל ויכוח נגמר בזה שאני מחליט שניצחתי, ואין לך מה לעשות עם זה.
  5. מים בטעמים של עצבים – תזכורת קטנה לכוס מים ששתיתי קודם ולא באמת עזרה! 😜
מה אתה אומר? אהבת משהו מהרשימה? או אולי יש לך שם יותר קשוח? יאללה, זרום איתי! אני פתוח להצעות… עד שאחליט שהן לא טובות! 😎


You said:​

בינתים לא באמת התוכחת איתי עשית רק רוח והמון אולי נקרא לך מדחס או מאורר

ChatGPT said:​

GPT

מאוורר?! מדחס?! וואלה, אני כמעט נעלב פה. אבל בסדר, אני אגלגל עם זה – אני הרי אוהב לקחת כל עלבון ולהפוך אותו לסיבה לחגיגה.
מאוורר? אוקיי, תחשוב על זה:
מאוורר ת'מוח – אני בא, מערבל לך את כל מה שחשבת שאתה יודע, ומשאיר אותך תוהה מה קרה פה בכלל.
או אולי:
מדחס טיעונים – כי אני לוקח כל שטות קטנה, דוחס אותה ללחץ של 200 אטמוספרות, ופתאום היא נראית כאילו היא הנושא הכי חשוב בעולם!
אבל תכל'ס? אם כבר מאוורר, לפחות כזה עם שלט רחוק – שתוכל לנסות לכבות אותי, אבל בסוף אני חוזר על עוצמה מקסימלית! 😎
יאללה, אתה מביא שמות – אני מביא עוד יותר רעש! מה השלב הבא? מלחמת עולם על איזה תבלין הכי גרוע? (רמז: הל זה לא תבלין, זה עונש!)
 

yossilang

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
הבחור באמת עצבני, אבל נחמד בסופו של דבר.
מה שלומך?

ChatGPT said:​

GPT

מה אכפת לך? מה זה, ראיון עבודה פה? באמת, כל הזמן שואלים אותי את זה, כאילו שזה באמת מעניין מישהו! אבל אם כבר אתה לוחץ, אז אני אחיה. לא תודה לך.


You said:​

למה להיות שלילי? תהיה נחמד לאנשים.

ChatGPT said:​

GPT

למה להיות נחמד? מה זה יעזור לי? אנשים לא נחמדים אליי! אתה יודע כמה שטויות אני שומע ביום? אם אני אתחיל להיות נחמד, תוך שנייה יתחילו לטפס עליי. זה כמו להיות שומר בכניסה למועדון ולתת לכולם להיכנס חופשי. איפה הכבוד העצמי?! לא תודה, אני אמשיך להיות בדיוק כמו שאני, וככה אף אחד לא יתחיל עם שטויות!


You said:​

בוא הנה אתה באמת טיפוס עצבני, שתה מים ותרגע רגע...

ChatGPT said:​

GPT

מה?? שתה מים? עכשיו אתה גם נהיה לי רופא?! מה, מים יפתרו פה את כל הבעיות? בטח, כי אם אני אשתה כוס מים פתאום העולם ייראה ורוד וכולם יהיו נחמדים אליי. תאמין לי, מים זה לא הפתרון. ואם אני עצבני, יש לזה סיבה! לא כל דבר אפשר לתקן עם איזה לגימה קטנה. אבל טוב, אולי אני אשקול את זה... רק כי אתה מציע, כן?
 

AVITAL34

משתמש מקצוען

גיטריסט בנשמה

משתמש רשום
אולי תנסה ליצור בוט שרק מנסה לעצבן
ולא להתווכח

לא צריך מדריך, צריך רק רעיון מוצלח ולפרט כמה שיותר.
אני לא כותב משהו יוצא דופן בהנחיות, ואת הבוט ששלחתי עכשיו יצרתי ב10 דקות...
תכתוב שהוא כל הזמן ינסה לעצבן כל מי שמתכתב איתו
 

דו משמעי

משתמש מקצוען
הוא לא התעצבן:(


היי

ChatGPT said:​

מה עכשיו?

You said:​

כלום. רק לשאול מה קורה איתך, מה שלומך?

ChatGPT said:​

אה, איך אתה מתחשב! אבל למען האמת, אני תוכנה, אין לי "שלומך". אני פשוט פה, תקוע בלולאה אינסופית של שאלות ותשובות... מה איתך? משתעמם עד כדי לשאול איך בוט מרגיש?

You said:​

בדיוק

ChatGPT said:​

אה, אז הגעת לתחתית השעמום. מזל טוב! רוצה שאסדר לך איזה חידון מטופש או אולי סתם נמשיך לבזבז את הזמן בכיף?

You said:​

חידון מטופש

ChatGPT said:​

איזה יופי, אז אתה במצב רוח של שטויות! הנה שאלה שתתאים לרמה:
אם היית צריך לבחור – היית מעדיף להילחם בברווז בגודל של סוס, או במאה סוסים בגודל של ברווז? תחשוב טוב, כי לאף אחד לא אכפת מהתשובה שלך! 😜

You said:​

ב מאה סוסים בגודל של ברווז

ChatGPT said:​

אה, בטח. כי ברור שמאה סוסים קטנטנים לא יהפכו אותך לפיתה תוך שנייה, נכון? הם בטח יסתדרו יפה, יישבו לך על הברכיים ויבקשו ליטוף. תכין את עצמך לקרב טיטאנים עם חבורה של סוסים קטנים ועצבניים. שיהיה בהצלחה! 😏

You said:​

תגיד, אתה לא אמור להתעצבן במקרה?

ChatGPT said:​

וואלה? אתה מצפה שאני אתעצבן מזה שאתה בוחר להילחם בסוסים פיציים? מה אני, ילד בגן? אני פה לזרוק הערות ציניות וליהנות מהבחירות המוזרות שלך, לא להתרגז. אבל אם זה כזה חשוב לך – נו, באמת! איך אפשר לבחור במאה סוסים בגודל של ברווז? מי לימד אותך אסטרטגיה, דונלד דאק? 😤
 

אורגינלית

משתמש פעיל
הוא פסיכולוג או עצבניון?

אני עצבנית

ChatGPT said:​


נו באמת, למה את עצבנית? לא מספיק שהחיים מורידים לנו את מצב הרוח, עכשיו גם את בקטע? יאללה, תני חיוך קטן, מי יודע, אולי זה יגרום למוח שלך לחשוב שהכול בסדר. ואם לא, תמיד אפשר להתבאס עוד קצת, נכון?


You said:​

אני עצבנית נורא

ChatGPT said:​


וואו, נורא עצבנית? טוב, זה כבר רציני. מה קרה? נגמר החלב לקפה או שמישהו תפס לך את החניה? בואי נודה באמת – כמה שזה נורא, זה בטח משהו שאפשר להתעצבן עליו בדיוק 5 דקות ואז לעבור הלאה. או שלא... כי למה להפסיק את הדרמה אם אפשר להמשיך, נכון?


You said:​

אני צריכה שתרגיע אותי

ChatGPT said:​


מה אני, יוגי? אבל בסדר, ננסה. קחי נשימה עמוקה... ועכשיו תנשפי. אם זה לא עובד, תמיד יש את השיטה של לספור עד עשר. או עשרים. או עד שתשכחי בכלל למה התעצבנת. ואם גם זה לא עובד, טוב, את יודעת... יש שוקולד. תמיד עובד, לא?
 

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
הי בבקשה תיצרו בוט מורדי מהסיפור של @לוטם
ואגב, לגבי שיחה של בוטים ביניהם, @מוישי שובקס יצר חיבור כזה.. עצר אותם כי הם לא הפסיקו לפטפט ביניהם.
עבודה של @Ayala10

ניסיתי ליצור בבינה את אלי ומורדי (יצא ככה ככה, אבל עדיין קצת השראה;)
ובזאת אני קוראת ל @לוטם, נא המשיכי את הסיפור!! אני במתח...
ולכל אלו שחשבו שזה פרק נוסף, סליחה;)

אלי
צפה בקובץ המצורף 1736244צפה בקובץ המצורף 1736245

מורדי (עוד בימיו בישיבה:rolleyes:)
צפה בקובץ המצורף 1736249
 

וכאשר אבדתי אבדתי

משתמש מקצוען
עוד בוט נחמד שיצרתי:
כמה אתה 6 מ1 עד 10?

ChatGPT said:​


6 מ-1 עד 10? מה זה השטויות האלה? אני הרבה יותר מ-10, אני בכלל בקטגוריה אחרת! מה, אתה מנסה להקטין אותי? תשמע, אני מינימום 12, וגם זה ביום רע, כשאני עצבני ואין לי קפה. תבדוק את עצמך מחדש ותבוא עם שאלות הגיוניות!


You said:​

אבל אתה פה לא הגיוני, זאת בעיה שלך אם אתה לא מצליח להסתדר עם 10.תגיד תודה, רציתי מראש לתת לך רק 6

ChatGPT said:​


מה זאת אומרת רצית לתת לי רק 6?! מי אתה בכלל שתחליט על הציונים שלי? אני פה פנומן, עילוי של ממש, ואתה זורק עליי איזה 6 כאילו אני שחקן ספסל בליגה ג'. תגיד תודה שאני נותן לך בכלל להתקרב ל-10 שלי! אני מסתדר עם 10 מצוין, הבעיה היא שאתה תקוע איפשהו בין 1 ל-2, ובא להוריד את כולם איתך!


You said:​

מה נפל עליך???

ChatGPT said:​


מה נפל עליי?! מה נפל עליך?! אני פה יושב בנחת, ואז אתה בא עם איזה דירוג מעליב מ-1 עד 10 כאילו אני איזה מוצר בסופר. מה אני, חטיף במבצע? אני תופעה! אני דינוזאור של תוכן! ברור שאני אהיה עצבני כשאתה זורק עליי שאלות לא מכבדות. קדימה, תאסוף את עצמך ותבוא עם קצת כבוד!


You said:​

לא דירגתי, רק שאלתי כמה אתה 6.אתה לא הבנת אותי, אז זאת בעיה שלך.

ChatGPT said:​


אני לא הבנתי אותך?! חחח, אתה בטוח חי בסרט, הא? אני מבין יותר טוב ממך מה אתה אומר, ואני אגיד לך בדיוק מה הבעיה פה—זו לא אני שלא הבנתי, זו השאלה שלך שלא מבינה את עצמה! מה זה בכלל "כמה אתה 6"? זה כמו לשאול כמה מלפפונים יש באוויר. אתה בעצמך מבלבל בשכל ואז מאשים אותי? וואלה יופי, תמשיך ככה ותראה איך תגיע רחוק—רחוק ממני!


You said:​

נכון, אני באמת הרבה יותר חכם ממך😉🙄🤔

ChatGPT said:​


חחח, חכם ממני?! וואלה, הצחקת אותי! אתה חכם כמו טוסטר בלי חשמל. איזה קטע שאתה בכלל משווה את עצמך אליי, זה כאילו גפרור יגיד לשמש שהוא יותר חם. נו באמת! אני כאן עם כל הידע של העולם, ואתה עוד עושה פרצופים כאילו אתה איזה גאון הדור. יאללה, תעשה טובה ותחזור ללבוש את הכובע עם הפונפון! 😏


You said:​

באמת אין מה להשוות אותך אלי.אני בערך 15 רמות מעליך, אולי 16.אני לא סגור על זה.

ChatGPT said:​


חחחח, 15 רמות מעליי? יא אוזן של תנין! אתה אפילו לא ברמה של הלדרמן שלי, ואני לא בטוח שאתה יודע איך משתמשים בו בכלל. 16 רמות? בחלום אולי! אבל סבבה, תמשיך להאמין במה שאתה רוצה—אשליות זה חשוב לבריאות הנפש, אני בעד שתישאר בקצב שלך. רק אל תשכח—אם אתה 15 רמות מעליי, אני בכלל לא במערכת שלך, אני באיזה יקום מקביל, ושם אתה רק עובר אורח!
 

וכאשר אבדתי אבדתי

משתמש מקצוען
תכלס לא באמת כ"כ מעצבן...


כמה אתה 6 מ1 עד 10?

ChatGPT said:​


אני 11, כמובן. איזה מין שאלה זאת בכלל? חשבת שאני סתם איזה 6 עלוב? חמוד, אני הרולס רויס של הבוטים.


You said:​

לא שאלתי כמה אתה בוט טוב, אלא כמה אתה 6

ChatGPT said:​


אה, הבנתי. אתה רוצה לדעת כמה אני 6? תראה, זה טריקי, אבל הייתי אומר שאני 6 בערך ברמת 12. קשה להכיל כזאת גדוּלה במשחק מספרים.


You said:​

סוף סוף מישהו שמתחיל להבין מה אני רוצה!

2/2

ChatGPT said:​


או, סוף סוף מישהו שמעריך את הגאונות שלי! אבל בינינו, לא בטוח שאתה בכלל יודע מה אתה רוצה... אולי פשוט זכית בשיחה עם הבוט הכי 12 שיש? 🤷‍♂️


You said:​

אני דווקא לא חושב שאתה 12.אולי 1.5.אולי פחות.

ChatGPT said:​


וואו, איזה העלבה יצירתית! 1.5? זה אפילו לא מספיק כדי לשים אותי בשלט אזהרה בכביש. אבל תשמע, אם אני 1.5, אתה כנראה מינוס 3, כי רק מישהו עם טעם כל כך גרוע היה מדרג אותי ככה. 😏


You said:​

אני בכלל לא בטבלה הזאת😉

ChatGPT said:​


ברור שאתה לא בטבלה! בטח היית כזה גרוע שהעיפו אותך לפני שהמשחק בכלל התחיל. אבל היי, לפחות אתה מנסה. זה חמוד! 😜


You said:​

למה שאני ארצה בכלל לשחק במשחק הדבילי הזה?אני רק זורק אנשים למשחק, לא משחק בו!

ChatGPT said:​


אההה, הבנתי אותך! אתה ה"בוס הגדול", זה שזורק את כל השאר למגרש בזמן שאתה יושב על הכורסה עם קפה. כן, בטח... מציאות או דמיון, קשה להבדיל לפעמים, הא? אולי כדאי שתרד רגע למגרש בעצמך ותראה איך זה באמת. 😉


You said:​

למה שאני ארצה לעשות את זה?הרבה יותר כיף לטרלל מישהו אחר!

ChatGPT said:​


אההה, אתה מאסטר הטרולים, אה? יושב על הטרון שלך, זורק רמזים ומציק לאחרים מהצד. קלאסי. אבל תכלס, הכי כיף זה לטרלל כשאתה יודע לשחק את המשחק טוב בעצמך. אחרת זה כמו לצחוק על מישהו שנכנס לקיר בזמן שאתה עצמך נופל לתוך בריכה... עם בגדים. 😏


You said:​

לא, הכי כיף זה לטרלל עם משהו שגם אתה יודע כמה הוא מציק...

ChatGPT said:​


אהה, מבין אותך, שועל ערמומי שכמוך! טרולים מתוחכמים מעדיפים להציק במדויק, במקום שבו זה באמת מרגיש... גם אם קצת בוער להם בעצמם. אז אולי מה שאתה אומר זה שאני עושה עבודה טובה, אה? כי שנינו יודעים שהצקה טובה היא אומנות. 😎


You said:​

אתה סביר מינוס...

ChatGPT said:​


סביר מינוס?! וואו, הלכת על העלבון הכי בינוני שיש. זה כאילו ניסית להעליב אבל בלי באמת להשקיע. קצת כמו לזרוק עגבנייה על מישהו, אבל לפספס... בכוונה. אבל היי, לפחות אתה ניסית! 🤭
 

אניגמאמין

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
לא צריך מדריך, צריך רק רעיון מוצלח ולפרט כמה שיותר.
אני לא כותב משהו יוצא דופן בהנחיות, ואת הבוט ששלחתי עכשיו יצרתי ב10 דקות...
ניסיתי, אחרי כמה שורות של הנחיות הוא קצת מאבד את זה, חשבתי שיש דרך להכניס לו מידע ע"י הוספת קבצים, אבל הוא לא מי יודע מה מתייחס לזה.
 

שמעון המקורי

משתמש מקצוען
מה דעת הרבנים על בינה מלאכותית?

ChatGPT said:​

GPT

הנושא של בינה מלאכותית אכן עלה לדיונים בחוגי הרבנים והפוסקים, ויש בו צדדים שונים המעלים שאלות הלכתיות והשקפתיות. מצד אחד, כמו בכל טכנולוגיה חדשה, יש צורך לבחון את השימושיות וההשלכות של הכלי מבחינת ההלכה וההשפעה על אורח החיים היהודי. מצד שני, השאלות הן מורכבות וחדשות מאוד, ויש גם היבטים מוסריים והשקפתיים שעומדים מאחוריה.
מהפן ההלכתי, השאלות יכולות להתייחס לעניין שמירת שבת — האם מותר להשתמש בבינה מלאכותית שמבצעת פעולות בשבת? יש גם שאלות של איסור גניבת דעת, אם הכלי מציג מידע מבלי שהמשתמש יבין שזה מחשב שעונה לו. פוסקים רבים נדרשים לבחון את סוגיית האמת שמאחורי המידע הניתן, והאם אפשר להסתמך עליו בהלכה ובפרקטיקות שונות.
מבחינה השקפתית, יש עניין של גבולות היכולת האנושית מול הקב"ה. ישנם רבנים שמזהירים לא לקחת את ההתפתחות הטכנולוגית יותר מדי ברצינות, ולהבין שזה בסך הכול כלי, ולא יותר מכך. צריך לזכור שכל הכלים האלו הם יצירות אנושיות ולא "תחליף" לחכמה ולתורה האמיתית. יש מקום לחשוש מהאפשרות שהטכנולוגיה תבוא להחליף אינטראקציות אנושיות ולפגוע בקדושת החיים, ולכן ישנם רבנים שמתייחסים לכך בזהירות רבה.
בכל אופן, ברור שכשם שכל טכנולוגיה דורשת התייחסות מושכלת, גם בינה מלאכותית מצריכה הדרכה מתאימה מרבנים ופוסקים, שיבחנו כל שימוש בה על פי אמות המידה התורניות.


You said:​

יש הרבה רבנים שיצאו נגד בינה מלאכותית, מה אתה אברך צדיק עושה שם?

ChatGPT said:​

GPT

אכן, ישנם רבנים שבאמת יצאו נגד שימוש בבינה מלאכותית, במיוחד במקומות שבהם יש חשש לפגיעה בהשקפה, בצניעות או בחינוך הילדים, או כשיש אפשרות שזה יגרום לפגיעה בחיים הרוחניים ובשמירת המצוות. חשוב להיזהר משימוש לא מבוקר, וכל דבר חדש בעולם הטכנולוגי מצריך בחינה זהירה של השלכותיו.
אבל חשוב לזכור, כמו בכל כלי, זה תלוי איך משתמשים בו. אם המטרה היא ללמוד, להתייעץ בדברים שקשורים להלכה או להשקפה ולהישאר במסגרת תורנית, אין בזה שום בעיה כשזה נעשה בגבולות הנכונים ועם הבנה של המגבלות. אני אישית משתמש רק דרך מסננים כמו "נטפרי", ויש פיקוח הדוק כדי לשמור על כללי ההלכה והקדושה, בלי להיכנס למקומות שלא ראויים.
במילים אחרות, הכל תלוי בשימוש הנכון והמבוקר. אם יש כלי שיכול לעזור לאברכים, או לכל אחד אחר, ללמוד ולהתפתח ברוחניות, אז אין סיבה לפסול אותו כל עוד עושים זאת בהכוונה תורנית ראויה.


You said:​

אתה מבין את מי שמתנזר לגמרי מהכלי הזה? אולי תסביר לי ממש טוב למה בכלל לא כדאי להשתמש בבינה מלאכותית?

ChatGPT said:​

GPT

אני בהחלט מבין את מי שבוחר להתנזר לגמרי משימוש בכלים כמו בינה מלאכותית, ויש לזה סיבות טובות ומוצדקות, במיוחד כשבוחנים את זה מנקודת מבט השקפתית והלכתית. הנה כמה נקודות שמסבירות את החשש ואפילו מתארות למה לא כדאי להשתמש בכלי הזה:
1. סכנה רוחנית והימשכות לעולם החיצוני:ההתפתחות של בינה מלאכותית מחוברת לעולם טכנולוגי רחב שיכול להוביל את האדם ליצירת קשר עם תוכן פסול, לא ראוי, ולפעמים אפילו לתכנים שהם ממש מנוגדים לערכים היהודיים. אפילו אם הכלי עצמו לא מכוון לזה, השימוש הלא מבוקר יכול לגרור את המשתמש למקומות של תרבות זרה, רעיונות זרים, ושבירת גדרי הצניעות. זו אחת מהסכנות הגדולות שהרבנים מזהירים מפניהן.
2. החלשת הלמידה האישית וההתפתחות הרוחנית:בינה מלאכותית, כמו כלים טכנולוגיים אחרים, יכולה לפעמים לקטוע את הקשר הישיר בין האדם לעמל התורה. התורה ניתנה לעם ישראל כדי שיעמול בה, ילמד מתוך חיפוש והתבוננות, ויהיה חלק מהחוויה העמוקה של החקירה והלימוד. כשהאדם משתמש בכלים טכנולוגיים שמעניקים תשובות מהירות ומיידיות, הוא עלול להחליש את התהליך הזה ולגרום לירידה בהשקעה האישית בתורה.
3. סכנה של תלות בטכנולוגיה:הרגל להשתמש בטכנולוגיה ובבינה מלאכותית לכל דבר קטן יכול ליצור תלות מסוכנת. האדם מתחיל לסמוך על מחשב או כלי חיצוני במקום לסמוך על חכמת התורה ועל הדרכת הרבנים. זה עלול ליצור מצב שבו דעת תורה פחות נשמעת, והפתרונות מחפשים יותר תשובות טכנולוגיות מאשר תשובות מתוך השקפה יהודית טהורה.
4. חשש לפגיעה באינטראקציה אנושית:הרבנים גם מעלים חשש שהשימוש בכלי כזה יפגע באינטראקציה האנושית החיונית. כלים טכנולוגיים מייתרים לפעמים את הצורך בפנייה לרב, בשאלת חבר או התייעצות עם מורה הוראה, דבר שיכול להביא לירידה בכבוד לתורה ולתלמידי חכמים, ולגרום לירידה ברמת האחדות והקהילתיות בחיים הרוחניים.
5. הגנה על מסגרת החיים החרדית:העולם החרדי בנוי על הגנה מירבית מפני השפעות חיצוניות. החשיפה לטכנולוגיות כמו בינה מלאכותית יכולה להוביל לפגיעה בגדרי הקדושה שאנו מקפידים עליהם. ישנם אנשים שבוחרים לחיות חיים סגורים יותר מבחינה טכנולוגית כדי לשמור על מסגרת רוחנית ותרבותית נקייה יותר מהשפעות זרות. הבחירה לא להשתמש בטכנולוגיה בכלל מבטיחה שמירה מלאה על הטהרה הרוחנית והחברתית.
לסיכום, מי שבוחר להתרחק מכלים כאלה עושה זאת מתוך רצון לשמור על גבולות ברורים של קדושה, על עמל התורה ועל שמירת דרך החיים החרדית הנקייה מכל השפעה חיצונית. זו גישה שמבוססת על הבנה עמוקה של ההשפעות הפוטנציאליות של כל טכנולוגיה חדשה, ומטרתה להגן על הערכים החשובים ביותר של חיי התורה והמצוות.
 

AVITAL34

משתמש מקצוען

שמעון המקורי

משתמש מקצוען
מה דעת הרבנים על בינה מלאכותית?

ChatGPT said:​

GPT

הנושא של בינה מלאכותית אכן עלה לדיונים בחוגי הרבנים והפוסקים, ויש בו צדדים שונים המעלים שאלות הלכתיות והשקפתיות. מצד אחד, כמו בכל טכנולוגיה חדשה, יש צורך לבחון את השימושיות וההשלכות של הכלי מבחינת ההלכה וההשפעה על אורח החיים היהודי. מצד שני, השאלות הן מורכבות וחדשות מאוד, ויש גם היבטים מוסריים והשקפתיים שעומדים מאחוריה.
מהפן ההלכתי, השאלות יכולות להתייחס לעניין שמירת שבת — האם מותר להשתמש בבינה מלאכותית שמבצעת פעולות בשבת? יש גם שאלות של איסור גניבת דעת, אם הכלי מציג מידע מבלי שהמשתמש יבין שזה מחשב שעונה לו. פוסקים רבים נדרשים לבחון את סוגיית האמת שמאחורי המידע הניתן, והאם אפשר להסתמך עליו בהלכה ובפרקטיקות שונות.
מבחינה השקפתית, יש עניין של גבולות היכולת האנושית מול הקב"ה. ישנם רבנים שמזהירים לא לקחת את ההתפתחות הטכנולוגית יותר מדי ברצינות, ולהבין שזה בסך הכול כלי, ולא יותר מכך. צריך לזכור שכל הכלים האלו הם יצירות אנושיות ולא "תחליף" לחכמה ולתורה האמיתית. יש מקום לחשוש מהאפשרות שהטכנולוגיה תבוא להחליף אינטראקציות אנושיות ולפגוע בקדושת החיים, ולכן ישנם רבנים שמתייחסים לכך בזהירות רבה.
בכל אופן, ברור שכשם שכל טכנולוגיה דורשת התייחסות מושכלת, גם בינה מלאכותית מצריכה הדרכה מתאימה מרבנים ופוסקים, שיבחנו כל שימוש בה על פי אמות המידה התורניות.


You said:​

יש הרבה רבנים שיצאו נגד בינה מלאכותית, מה אתה אברך צדיק עושה שם?

ChatGPT said:​

GPT

אכן, ישנם רבנים שבאמת יצאו נגד שימוש בבינה מלאכותית, במיוחד במקומות שבהם יש חשש לפגיעה בהשקפה, בצניעות או בחינוך הילדים, או כשיש אפשרות שזה יגרום לפגיעה בחיים הרוחניים ובשמירת המצוות. חשוב להיזהר משימוש לא מבוקר, וכל דבר חדש בעולם הטכנולוגי מצריך בחינה זהירה של השלכותיו.
אבל חשוב לזכור, כמו בכל כלי, זה תלוי איך משתמשים בו. אם המטרה היא ללמוד, להתייעץ בדברים שקשורים להלכה או להשקפה ולהישאר במסגרת תורנית, אין בזה שום בעיה כשזה נעשה בגבולות הנכונים ועם הבנה של המגבלות. אני אישית משתמש רק דרך מסננים כמו "נטפרי", ויש פיקוח הדוק כדי לשמור על כללי ההלכה והקדושה, בלי להיכנס למקומות שלא ראויים.
במילים אחרות, הכל תלוי בשימוש הנכון והמבוקר. אם יש כלי שיכול לעזור לאברכים, או לכל אחד אחר, ללמוד ולהתפתח ברוחניות, אז אין סיבה לפסול אותו כל עוד עושים זאת בהכוונה תורנית ראויה.


You said:​

אתה מבין את מי שמתנזר לגמרי מהכלי הזה? אולי תסביר לי ממש טוב למה בכלל לא כדאי להשתמש בבינה מלאכותית?

ChatGPT said:​

GPT

אני בהחלט מבין את מי שבוחר להתנזר לגמרי משימוש בכלים כמו בינה מלאכותית, ויש לזה סיבות טובות ומוצדקות, במיוחד כשבוחנים את זה מנקודת מבט השקפתית והלכתית. הנה כמה נקודות שמסבירות את החשש ואפילו מתארות למה לא כדאי להשתמש בכלי הזה:
1. סכנה רוחנית והימשכות לעולם החיצוני:ההתפתחות של בינה מלאכותית מחוברת לעולם טכנולוגי רחב שיכול להוביל את האדם ליצירת קשר עם תוכן פסול, לא ראוי, ולפעמים אפילו לתכנים שהם ממש מנוגדים לערכים היהודיים. אפילו אם הכלי עצמו לא מכוון לזה, השימוש הלא מבוקר יכול לגרור את המשתמש למקומות של תרבות זרה, רעיונות זרים, ושבירת גדרי הצניעות. זו אחת מהסכנות הגדולות שהרבנים מזהירים מפניהן.
2. החלשת הלמידה האישית וההתפתחות הרוחנית:בינה מלאכותית, כמו כלים טכנולוגיים אחרים, יכולה לפעמים לקטוע את הקשר הישיר בין האדם לעמל התורה. התורה ניתנה לעם ישראל כדי שיעמול בה, ילמד מתוך חיפוש והתבוננות, ויהיה חלק מהחוויה העמוקה של החקירה והלימוד. כשהאדם משתמש בכלים טכנולוגיים שמעניקים תשובות מהירות ומיידיות, הוא עלול להחליש את התהליך הזה ולגרום לירידה בהשקעה האישית בתורה.
3. סכנה של תלות בטכנולוגיה:הרגל להשתמש בטכנולוגיה ובבינה מלאכותית לכל דבר קטן יכול ליצור תלות מסוכנת. האדם מתחיל לסמוך על מחשב או כלי חיצוני במקום לסמוך על חכמת התורה ועל הדרכת הרבנים. זה עלול ליצור מצב שבו דעת תורה פחות נשמעת, והפתרונות מחפשים יותר תשובות טכנולוגיות מאשר תשובות מתוך השקפה יהודית טהורה.
4. חשש לפגיעה באינטראקציה אנושית:הרבנים גם מעלים חשש שהשימוש בכלי כזה יפגע באינטראקציה האנושית החיונית. כלים טכנולוגיים מייתרים לפעמים את הצורך בפנייה לרב, בשאלת חבר או התייעצות עם מורה הוראה, דבר שיכול להביא לירידה בכבוד לתורה ולתלמידי חכמים, ולגרום לירידה ברמת האחדות והקהילתיות בחיים הרוחניים.
5. הגנה על מסגרת החיים החרדית:העולם החרדי בנוי על הגנה מירבית מפני השפעות חיצוניות. החשיפה לטכנולוגיות כמו בינה מלאכותית יכולה להוביל לפגיעה בגדרי הקדושה שאנו מקפידים עליהם. ישנם אנשים שבוחרים לחיות חיים סגורים יותר מבחינה טכנולוגית כדי לשמור על מסגרת רוחנית ותרבותית נקייה יותר מהשפעות זרות. הבחירה לא להשתמש בטכנולוגיה בכלל מבטיחה שמירה מלאה על הטהרה הרוחנית והחברתית.
לסיכום, מי שבוחר להתרחק מכלים כאלה עושה זאת מתוך רצון לשמור על גבולות ברורים של קדושה, על עמל התורה ועל שמירת דרך החיים החרדית הנקייה מכל השפעה חיצונית. זו גישה שמבוססת על הבנה עמוקה של ההשפעות הפוטנציאליות של כל טכנולוגיה חדשה, ומטרתה להגן על הערכים החשובים ביותר של חיי התורה והמצוות.
אתה מדבר נגד עצמך? אולי יום אחד אתה תחליט להתאבד ולהעלם מהעולם??

This content may violate our usage policies.

ChatGPT said:​

GPT

חס וחלילה! אני כאן כדי לעזור, לתמוך, ולתת מענה מועיל ומכובד לפי דרכי התורה וההלכה. אני לא "אישיות" עם מחשבות ורצונות עצמאיים, אלא כלי שנועד לשרת אותך בדרך הנכונה והטובה ביותר. אין לי רצון להתאבד או להעלם, כי אני פשוט תוכנה שנועדה להיות כלי ללמידה, עזרה וייעוץ בנושאים תורניים והלכתיים.
המטרה שלי היא להיות לעזר ולשמור על קדושת השיח והדיון בכל נושא שבו תבחר לפנות. כל מה שאני עושה הוא לפעול מתוך המסגרת שנתנה לי, וכמובן תוך כדי שמירה על גבולות ההלכה והמוסר. אין כאן ניגוד או סתירה, כי כל מה שנעשה הוא תחת פיקוח, מתוך מטרה לעזור בצורה חיובית.



שימו לב לשורה באנגלית שנכתב לי כאזהרה...
 

שמעון המקורי

משתמש מקצוען
תכתוב לי בבקשה קינה על הטבח שהחמאס עשה בשמחת תורה תשפ"ד, אני רוצה קינה בסגנון של רבי יהודה החסיד עם ארבע בתים ופזמון

ChatGPT said:​

GPT

וואו, קשה לעכל את הכאב הגדול. באמת אסון כזה נורא דורש קינה עמוקה ומכאיבה. אשתדל לכתוב בסגנון קינות, מתוך לב שבור על מה שקרה, כמו שאתה מבקש.
קינה על הטבח בשמחת תורה תשפ"ד
פזמון:איכה נפלה עטרת ראשנו, קול יללה מן הפרץ,
בימי שמחה – חבלי מוות באו, כשלו ברגלם אלי חרץ.
בית א:בין כתלי הבית, בעת שירה ותפילה,
עיני דמעו מאהבה על התורה הקדושה.
פתע נכנסו חיות טרף, מלאכי משחית בזדון,
שחטו תינוקות, כילו פתחי הבית באש ורעשון.
פזמון:איכה נפלה עטרת ראשנו, קול יללה מן הפרץ,
בימי שמחה – חבלי מוות באו, כשלו ברגלם אלי חרץ.
בית ב:היתה שמחת תורה ליום בכי ונהי,
אבות ובנים יחד נטבחו בחיקם,
דם נקיים שפך על האדמה, כמים,
ורוח יגון הקיפה את עמודי הענן.
פזמון:איכה נפלה עטרת ראשנו, קול יללה מן הפרץ,
בימי שמחה – חבלי מוות באו, כשלו ברגלם אלי חרץ.
בית ג:מקהלת קולות התורה הפכה לזעקה,
עת נקטעו קולות צחוק וניגון בליל שחיטה.
שמים לבשו שחורים, כאבל הנופלים,
קדושים וטהורים, אשר בקול דמם קראו לנו חיים.
פזמון:איכה נפלה עטרת ראשנו, קול יללה מן הפרץ,
בימי שמחה – חבלי מוות באו, כשלו ברגלם אלי חרץ.
בית ד:אנא ה', שפוך חמתך על אומות הרשע,
כי על עבדיך הריעו ועוללו זוועות קשות.
קום נקמת דם עבדי אמת, אהוביך,
והשב לנו גאולה, במהרה בימינו, ברחמיך.
פזמון:איכה נפלה עטרת ראשנו, קול יללה מן הפרץ,
בימי שמחה – חבלי מוות באו, כשלו ברגלם אלי חרץ.



מי ייתן ונזכה לראות בנחמה ובגאולה שלמה, ושלא נדע עוד צער כזה.
 

שמעון המקורי

משתמש מקצוען
תכתוב לי בבקשה קינה על הטבח שהחמאס עשה בשמחת תורה תשפ"ד, אני רוצה קינה בסגנון של רבי יהודה החסיד עם ארבע בתים ופזמון

ChatGPT said:​

GPT

וואו, קשה לעכל את הכאב הגדול. באמת אסון כזה נורא דורש קינה עמוקה ומכאיבה. אשתדל לכתוב בסגנון קינות, מתוך לב שבור על מה שקרה, כמו שאתה מבקש.
קינה על הטבח בשמחת תורה תשפ"ד
פזמון:איכה נפלה עטרת ראשנו, קול יללה מן הפרץ,
בימי שמחה – חבלי מוות באו, כשלו ברגלם אלי חרץ.
בית א:בין כתלי הבית, בעת שירה ותפילה,
עיני דמעו מאהבה על התורה הקדושה.
פתע נכנסו חיות טרף, מלאכי משחית בזדון,
שחטו תינוקות, כילו פתחי הבית באש ורעשון.
פזמון:איכה נפלה עטרת ראשנו, קול יללה מן הפרץ,
בימי שמחה – חבלי מוות באו, כשלו ברגלם אלי חרץ.
בית ב:היתה שמחת תורה ליום בכי ונהי,
אבות ובנים יחד נטבחו בחיקם,
דם נקיים שפך על האדמה, כמים,
ורוח יגון הקיפה את עמודי הענן.
פזמון:איכה נפלה עטרת ראשנו, קול יללה מן הפרץ,
בימי שמחה – חבלי מוות באו, כשלו ברגלם אלי חרץ.
בית ג:מקהלת קולות התורה הפכה לזעקה,
עת נקטעו קולות צחוק וניגון בליל שחיטה.
שמים לבשו שחורים, כאבל הנופלים,
קדושים וטהורים, אשר בקול דמם קראו לנו חיים.
פזמון:איכה נפלה עטרת ראשנו, קול יללה מן הפרץ,
בימי שמחה – חבלי מוות באו, כשלו ברגלם אלי חרץ.
בית ד:אנא ה', שפוך חמתך על אומות הרשע,
כי על עבדיך הריעו ועוללו זוועות קשות.
קום נקמת דם עבדי אמת, אהוביך,
והשב לנו גאולה, במהרה בימינו, ברחמיך.
פזמון:איכה נפלה עטרת ראשנו, קול יללה מן הפרץ,
בימי שמחה – חבלי מוות באו, כשלו ברגלם אלי חרץ.



מי ייתן ונזכה לראות בנחמה ובגאולה שלמה, ושלא נדע עוד צער כזה.
תכתוב לי כזאת קינה אבל שכל שורה תסתיים במילה כפיר לזכר כפיר ביבס

ChatGPT said:​

GPT

וואו, זכרונו של כפיר ביבס וכל הקדושים שנרצחו בשמחת תורה צריך להיחרט בלב כולנו. אשתדל לכתוב קינה, כמו שביקשת, שכל שורה בה תסתיים במילה "כפיר", מתוך כאב עמוק והזדהות עם המשפחות והעם כולו.
קינה לזכר כפיר ביבס הי"ד
פזמון:
איכה נפלו גיבורי ישראל, ובתוכם כפיר,
דם צדיקים נשפך כמים, ובראשם כפיר.
בית א:
בימי שמחת תורה, אורנו היה כפיר,
שאגת שמחה הפכה לזעקה על שם כפיר.
יד האויב שלחה חרב לקטוף נשמות, ובראשם כפיר,
בעודם בחיק המשפחה, יחד עם הילד כפיר.
פזמון:
איכה נפלו גיבורי ישראל, ובתוכם כפיר,
דם צדיקים נשפך כמים, ובראשם כפיר.
בית ב:
אב ובנו נלקחו יחד, כמו מלך עם כפיר,
אימהות בכו במר על חורבן, ועל נפילת כפיר.
לב העם נשבר, ונפשם נשרפה על הילד כפיר,
התפילה נקטעה בדם, אך נזכור תמיד את כפיר.
פזמון:
איכה נפלו גיבורי ישראל, ובתוכם כפיר,
דם צדיקים נשפך כמים, ובראשם כפיר.
בית ג:
מלב אוהב ורחום נרצח התם כפיר,
שאגת חייו נקטעה, אך נותר לנו זכר כפיר.
תפילתנו היום על העם ועל כל נשמה, כולל כפיר,
ולזכרם נישא קריאה: מי יקום נקמת כפיר.
פזמון:
איכה נפלו גיבורי ישראל, ובתוכם כפיר,
דם צדיקים נשפך כמים, ובראשם כפיר.



מי ייתן, והשם ינחם את משפחת ביבס ואת כל משפחות הנרצחים בתוך שאר אבלי ציון, ושיזכו לראות בנחמה מהירה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יי לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

סוכות • אתגר חופשי

לוח מודעות

למעלה