דרוש מידע יעוץ רפואי, חכמה או מלאכה?

שתים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
יש מקום ללמוד את זה?
או שזה רק "חכמת חיים"?
ברור שיש מקום ללמוד, אתם רוצים לייעץ שטויות?
מה שכן אפשר לקבל המון ידע אם עובדים עם אחד היועצים הגדולים.
אבל ידע וכשרון חייב להיות.
 

שרגא מ...

משתמש פעיל
אין מקום ללימוד "יעוץ רפואי"
מגיע אחרי הרבה הרבה שנים של ניסיון אישי והתחככות בתחום באופן יומיומי
והרבה לשבת בחברת רופאים יועצים וכדו'
ולאט לאט מתמלאים בידע .
בנוסף לידע רפואי אישי שנלמד.
ולכן כשמתייעצים עם השורה הראשונה של הרב פירר ודומיו אפשר להיות רגועים.
אבל כשמתייעצים עם השורה השנייה ואילך (95 אחוז מהיועצים) כדאי לשמוע עוד חוות דעת ולא לסמוך על אחד.
 

ככר השוק

משתמש מקצוען
נכתב מנסיון אישי, לא על בסיס מחקר אמפירי

התחום הזה מתחלק ל3

1. קהילות מסורתיות בלי גישה לידע ועם פחד מהמערכת/ ממסד. שם פונים לרב/ אדמו"ר שמפנה ליועצים בסגנון פירר. או למאכערים קהילתיים שיש להם את הטלפון של העוזר של פירר. זה עולם גברי קשיח ולא מקצועי. מבוסס על אמון והיכרות עם רופאים ותיקים ונסיון מצטבר. היעוץ הזה לא מתרחב לגישות חדשות או רופאים צעירים שמביאים ידע חדשני.

2. Case Manager מקצועי. איש מקצוע מתחום רפואה/ סיעוד/ עבודה סוציאלית שמכיר תחום ספציפי על בסיס מקצועי ומלווה את המשפחה תמורת תשלום או מטעם מוסד רפואי מסוים. איש המקצוע הזה מנהל את הטיפול במקרה ומכיר את הרופאים בתחום. זה מתאים לבעלי ממון שלא רוצים או יכולים ללמוד את התחום בעצמם ומייצרים לזה מיקור חוץ, או כהפניה ממוסד רפואי שמאפשר את זה. נפוץ בתחומים מסוימים (סרטן, מוגבלויות, רפואה פליאטיבית- סוף החיים וכד')

3. חכמת ההמונים וקבוצות תמיכה- אפילו פה בפרוג אנשים שואלים ומקבלים מענה ממי שמתמודד עם בעיה דומה. יש קבוצות לתחומים שונים. ברשתות החברתיות ופורומים ייעודיים יש קבוצה לכל בעיה שאפשר להעלות על הדעת, והידע בקבוצות האלה שווה את משקלו בזהב. אין שום יועץ רפואי שיכול להגיע להיקף ידע כזה שמבוסס על נסיון הכי עדכני, הכי מקיף, גם אם הוא פירר.
מנסיון אישי- נעזרנו בקבוצות כאלה באופן מופלא (אף עסקן לא יסביר ש24 שעות אחרי טיפול x יש תופעת לוואי y, ואפשר להקל עם כדור בשם z אבל אם מצליחים לעבור 48 שעות בלי, זה עדיף וזה עובר) זה ידע שקיים רק אצל מי שניסה פרוטוקול טיפולי מסוים, חווה, ניסה משהו אחר ויודע לתת יד למי שעכשיו מתחיל אותו)
וזכינו גם לעזור ללא מעט אנשים שמתחילים מסע שאנחנו כבר כמה שנים בתוכו.
עוד נקודה- כשמגיעים לרופא עם ידע עדכני שקבלנו ממטופלים אחרים, יש כבוד ויש דיבור בגובה העיניים. זה לא עובר מעל לראש המטופל "דרך המאכער". בקבוצות אפשר לקבל גם ידע איך לדבר עם כל אחד מהרופאים...

בקיצור, אם יש לכם ידע רפואי ספציפי, הכנסו לקבוצה כזו או תקימו אחת. יהיה בזה ערך עצום.
 

מציצה

משתמש מקצוען
איזה סוג קבוצה?
אין לי כ"כ הרבה ידע
אבל זה כנראה יותר מלהרבה אחרים
מעניין אותי לדעת אם קיים פלטפורמה כזאת בכלל או שלכל תחום ספציפי יש ?
 

חי טוב

משתמש פעיל
יש מקום ללמוד את זה?
אני חושב שכדי לענות על השאלה הזו, צריך להגדיר קודם, מהו יעוץ רפואי בעיניכם?
ומשם לחשוב איך עושים את זה. ישנם תחומים שונים.
בגדול, להתחבר לאלו שכבר בענין.
או שזה רק "חכמת חיים"?
אין דבר כזה חכמת חיים כי לא נולדים עם זה. ולא לומדים את זה.
בהקבלה, יש מקום ללמוד איך להיות גבאי בית כנסת מוצלח?
מתרים למוסד? מפעיל גנרטור? מקים עמותה? ראש כולל?
הייתי ממליץ לקרוא את הראיונות עם ר' שמעון רגוביי ועמיתיו כדי להבין את התהליך שהם עברו.
בעיני זה פשוט הזוי, מקרי לחלוטין. פעולה גוררת פעולה, או בלשון חז"ל 'מצוה גוררת מצוה'.
כך הם הבינו את שליחותם בעולם.

הרבה הצלחה.
 

ככר השוק

משתמש מקצוען
איזה סוג קבוצה?
אין לי כ"כ הרבה ידע
אבל זה כנראה יותר מלהרבה אחרים
מעניין אותי לדעת אם קיים פלטפורמה כזאת בכלל או שלכל תחום ספציפי יש ?
אין פלטפורמה אחת. וגם אין טעם להכנס סתם לקבוצות. אם יש לך ידע בנושא ספציפי, אפשר לחפש איפה הקבוצה המתאימה.
יש למשל פה בפרוג כמה פורומים/ אשכולות. חלקם סגורים כמו למתמודדים עם סרטן במשפחה, חלקם פתוחים כמו סכרת וכד'.

יש בפייסבוק קבוצות כמעט לכל תחום. פריצות דיסק ועניני גב, קבוצה לכל תת סוג של סרטן, מחלות נדירות, מחלות גנטיות, הורים לילדים עם מחלות פרקים ועוד ועוד, בלי סוף. בכל אחת מהקבוצות האלו יש מאגר ידע אדיר ספציפי לנושא שלהם.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קז

א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי:
נקרא  3  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה