דרוש מידע ילד עם קש"ר ?!

יחזקאל קראוס

מאמן אישי לחיים מלאים יותר ומספקים יותר
מנוי פרימיום
אבחון קשב אצל פסיכיאטר / נוירולוג / רופא שעבר הכשרה לכך. בד"כ לפסיכיאטר ילדים יש את הידע הנרחב ביותר.
חשוב שיהיה פסיכיאטר שניתן להיות איתו בקשר עד להתאמה המלאה של התרופה. רצוי רופא לא מהקופה.

במקביל לטיפול תרופתי, יש לתת לילד מסגרת תומכת של טיפול רגשי / אימון אישי וכד'.
בד"כ טיפול תרופתי לבד, אין בו די כדי לסייע לילד, ואף ישנם ילדים רבים שאינם זקוקים לטיפול תרופתי ומספיק להם מסגרת תומכת.

בהצלחה
 

תמי שלזינגר

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
D I G I T A L
הרב ארי שונפלד. רמות, י-ם.
מומחה מאוד ובעל לב ענק.
יש לו ארגון "הילדים שלנו" זה האתר שלהם: https://hayeladimshelanu.org/

זה לא עוד מקום לייעוץ וליווי אלא שיטת טיפול שלהם. אלו דברים שלא מזיקים ואולי גם עוזרים, אבל בדר"כ לא לטוח ארוך מטפל= שיפור

הפסקת ת'טיפול= תחזור כמעט להיכן שהיית...

(ממה ששמעתי, לא התנסיתי) אולי יש כאן מישהו שיפריך את דברי?
 

תמי שלזינגר

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
D I G I T A L
פרופסור נתן ווטמברג - נוירולוג ילדים ומומחה לאפילפסיה | דף הבית פרופסור ווטמברג הוא נוירולוג ילדים ומומחה לאפילפסיה המטפל בין היתר גם במיגרנות וכאבי ראש, הפרעות קשב וריכוז, טיקים ועוד בתחום הנוירולוגיה.
nwneurology.co.il
nwneurology.co.il
אכן שמעתי עליו המלצות רבות!
תודה!
 

כתיבת תוכן

משתמש פעיל
גם פירר איננו רופא, בכל זאת אנשים מתייעצים איתו אם לבצע ניתוח או לא.

קש"ר זה סוגיה מורכבת מאוד, יש כ"כ המון סוגים והתמודדויות, נוירולוג - זה החלק החד מימדי של הטיפול בבעיה. מישהו מקצועי בתחום (רב, מחנך, יועץ וכו) הוא לאו דווקא ההוא שיש לו רישיון לרשום את הכדורים, מקצועיות יכולה גם להתבטא בהכרה נרחבת של עשרות מקרים בחודש, וכן בהכרה של מגוון הרופאים/פתרונות שקיימים היום בשוק.
כל כך מדוייק!!! ניכר שהכותב מצוי בתחום... ולאלה שלא מצויים בתחום צאו עם ילדכם או אתם בעצמכם אל הנוירולוג הקרוב תתלוננו על קשיי ריכוז על קושי בלשבת במקום ועל הצורך לזוז, תקבלו שאלון קצר שאותו תתבקשו למלאות וסביר להניח שתצאו עם מרשם לריטלין...
יוצא מן הכלל בילדים קטנים ששם הרופאים מחוייבים לפרוטוקול של התפתחות הילד ושולחים שאלונים למורים ולהורים וכו'. אך זה לא משנה בשורה האחרונה את התוצאה!

אדם עם ניסיון שפוגש רואה וחי ביומיום את ההפרעה יוכל להמליץ מתי זה נשמע הפרעה טהורה וכדאי לקחת את התרופה שהרופא נתן או מתי זה גבולי וכדאי לבחון לעומק עוד יותר. ו/או לשלב טיפול רגשי במקביל. לחילופין הוא יוכל להמליץ גם מתי כדאי ללכת במיידי לאבחון רופא ולבקש מרשם מאשר לבזבז את הזמן והכסף על טיפולים אלטרנטיביים...

בקיצור. כמו שאמר הכותב. לרופא יש את הרישיון להנפיק את התרופה. אך לאדם מומחה בתחום יש את הניסיון ואת הידע בכדי לבחון את הסוגיא על כל צדדיה ולהגיע להחלטה מושכלת לגבי הטיפול וסוגו.
 
נערך לאחרונה ב:

yudb

משתמש סופר מקצוען
כל כך מדוייק!!! ניכר שהכותב מצוי בתחום... ולאלה שלא מצויים בתחום צאו עם ילדכם או אתם בעצמכם אל הנוירולוג הקרוב תתלוננו על קשיי ריכוז על קושי בלשבת במקום ועל הצורך לזוז, תקבלו שאלון קצר שאותו תתבקשו למלאות וסביר להניח שתצאו עם מרשם לריטלין...
יוצא מן הכלל בילדים קטנים ששם הרופאים מחוייבים לפרוטוקול של התפתחות הילד ושולחים שאלונים למורים ולהורים וכו'. אך זה לא משנה בשורה האחרונה את התוצאה!

אדם עם ניסיון שפוגש רואה וחי ביומיום את ההפרעה יוכל להמליץ מתי זה נשמע הפרעה טהורה וכדאי לקחת את התרופה שהרופא נתן או מתי זה גבולי וכדאי לבחון לעומק עוד יותר. ו/או לשלב טיפול רגשי במקביל. לחילופין הוא יוכל להמליץ גם מתי כדאי ללכת במיידי לאבחון רופא ולבקש מרשם מאשר לבזבז את הזמן והכסף על טיפולים אלטרנטיביים...

בקיצור. כמו שאמר הכותב. לרופא יש את הרישיון להנפיק את התרופה. אך לאדם מומחה בתחום יש את הניסיון ואת הידע בכדי לבחון את הסוגיא על כל צדדיה ולהגיע להחלטה מושכלת לגבי הטיפול וסוגו.
יש לי נסיון רב בתחום - גם מהפאן המקצועי.
זה ההבדל בין איש מקצוע טוב ללא.
פסיכיאטר טוב לא רק יתן כדורים ויחלק אבחנות.
אלא יבדוק האם באמת מדובר בהפרעת קשב (או אולי הקושי הוא רגשי ולא קשבי למשל)
ולפעמים יפנה לטיפול מסויים לפני טיפול תרופתי.
בלי הכללות.


לכן חשוב להגיע למקצוען אמיתי שיושב מספיק זמן עם ההורים - לצערי לרוב זה בפרטי - כיוון שמתוגמלים בהתאם מקדישים זמן רב יותר להעמקה.
 

א.ר.ז.

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
הבנתי שאם יש ילד קש"ר אפשר לקבל מביטוח לאומי מענק חודשי האם זה אכן כך איך מקבלים וכמה?
אם האבחנה היא רק קש"ר, ללא 'תוספות'
די קשה לקבל גמלת ילד נכה על כך.
אם היו מקבלים על כל אבחנת קש"ר גמלה.. המדינה מזמן היתה פושטת רגל.

ההפרעה צריכה להיות ברמה כזו, שמצדיקה מסגרת של חינו"מ. [ואז אחד ממסמכי התביעה יהיה אישור ועדת השמה]
אולם במסגרת רגילה - יש להביא הוכחות על הצורך בהשגחה מתמדת, כגון שמסכן את עצמו או את סביבתו וחייב השגחה.
אז אולי תאושר 50% גמלה.
להגיע ל-100% גמלה [הוכחה על הצורך בנוכחות קבועה] נדרשת בניית תיק טובה מאד מאד.
 

ישראלים

משתמש מקצוען
קופצת אם כך הם הדברים למי יש המלצה על פסיכיאטר טוב באשדוד גם פרטי.
האמת שאם זה משהוא מאד טוב אולי נצא מחוץ לאשדוד. ( כי הרופא שהלכתי עם הילדה היה נראה לי שמחלק כמעט לכולם....)
 

Honey36

משתמש מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
ישלך את צביקה פז
הוא לא פסיכיאטר אבל ממליצה לבדוק איתו
כמו שכתבו כאן, היום ברפואה כמעט לכל ילד שבא לאבחון נותנים ריטלין, כמה פשוט, ככה "יעיל"
גם אם ישלו בעיה רגשית, שמתאפיינת באותם סימפטומים של קש"ר
לדוגמא - דימוי עצמי נמוך? אינלו חברים?
יכול להיות שהוא לא יקשיב למורים, כי הוא כל הזמן עסוק במצב החברתי שלו
כל הזמן יריב עם החברים (לומשנה מי התחיל.. תכלס הצוות רואים אותו כשהוא מתגונן, מכה, מפריע וכו..)
לא מכין ש"ב כי כשהוא מגיע הביתה הוא רק רוצה לשכוח מבית הספר,
לא שולט בעצמו, מתחצף, עושה מה באלו כי כבר אינלו מה להפסיד...
מספיק כמה הערות שקיבל בבית הספר ובבית, המריבות עם האחים, האשמות.. והילד נמחק (אני מדברת כמובן על ילד שמלכתחילה, נקודת הפתיחה שלו היא של ילד עם דימוי עצמי נמוך מהרגיל..)
או כל דבר אחר, וזה עדיין לא מבטיח שהילד הוא קש"ר או שהוא חייב ריטלין בשביל לשלוט בעצמו
(ואני כותבת אתזה כשאני עצמי הלכתי לאבחון ע"מ לקבל ריטלין, כן? כך שאני לא נגד ריטלין,
אני נגד לדחוף אותו בלי לבדוק טוב טוב שזה מה שהילד צריך)
היו סיפורים על ילדים שעשו אבחון MOXO ולא לקחו ריטלין (סוכרזית במקום..) כמובן בלי שהמאבחן או המפענח ידעו..
ובפענוח אמרו להם שהריטלין (שהם לא לקחו..) עזר להם בריכוז... וממליצים להם לקחת..
או ילדים שעבדו על הצוות החינוכי שלקחו ריטלין ולא לקחו וכל הצוות הילל ושיבח את ההשתפרות שלהם..

ממליצה בחום להתייעץ עם -
צביקה פז
פסיכותראפיסט, ראש מכון פז
יו"ר המרכז הישראלי לקשב וריכוז
מומחה לטיפול בקשיים רגשיים וקשיי
קשב וריכוז אצל ילדים ונוער
054-3141444



המומחיות שלו היא לבדוק האם אכן מדובר בקשב וריכוז אמיתי או בבעיות רגשיות
כך שתטפלי בבעיה הרגשית והתופעות (התפרצויות, בעיות ארגון, חוצפות, חוסר ריכוז והקשבה וכו.) יעברו
ואם תטפלי בריטלין זה כאילו את מטפלת בתוצאות הבעיה ולא בבעיה עצמה
הוא בודק קודמכל מה הגורם, הבעיה העיקרית, ורק אז ממליץ על ריטלין
בהצלחה רבה!
 

#מולטי#

משתמש מקצוען
יש את דר (או פרופ') אמנון גימפל
שהוא גם נוירולוג וגם פסיכיאטר
וגם דתי ויודע מה נדרש מילדי החיידר אצלנו (שעות לימוד ארוכות)
רופא מומחה, יסדי וממש מבין!
גם מקצועי וגם מאד אנושי.
מקבל בירושלים ובנס ציונה
 

metapel

משתמש רשום
בס"ד



הריטלין הוא לא חזות הכל!!!

לבטח רבים מבין הקוראים מרימים גבה על כותרת מוזרה זו, זה נשמע כאילו שאני מבין אלו השוללים את הטיפול לילדי a.d.h.d בריטלין, ח"ו לא זו כוונתי בכותרת זו, רציתי להדגיש שגם כשנוטלים ריטלין הבעיות לא נפטרות, וכמו כן לשרש ג"כ את הטעות שרבים סוברים שאם ילד מסוים, שהוריו מתנגדים לריטלין ובאם הצוות יצליח לשכנעם אזי כל הבעיות תעלמנה. ככל שב"ה בעיית ה a.d.h.d נלמדת ונחקרת היטב כלי ההתמודדות גדלו, בל נשכח שמדובר ב18% מהילדים הלוקים בבעיה זו, כך שכמעט ואין משפחה שאין לה ילד עם ליקוי זה. ילדים עם a.d.h.d מעבר לבעיית הריכוז והאימפולסיביות, יש להם הפרעה רגשית חמורה המשליכה באופן קריטי על הטיפול, גם אם ילעיטו אותם עם כל סוגי התרופות, ואפילו החדישות ביותר, זה לא יטפל בבעיה בצורה המושלמת, אלא בצורה חלקית בלבד, וזאת כי על החלק הרגשי הפגוע צריך לטפל באופן אישי.

אסביר את עצמי בקצרה, לילדים אלו יש בפן האישי מספר בעיות (מלבד בעיית הקשו"ר): 1. דימוי עצמי נמוך. 2. קושי בוויסות רגשות. 3. שליטה על דחפים. וכדי להצעידו לדרך העולה בית אל, נדרש לתת כובד משקל לטיפול הרגשי. ילד כזה זקוק לתמיכה בכל מעגלי חייו הסובבים אותו א. הילד עם עצמו. ב. הילד עם הוריו. ג. הילד עם חבריו. ד. הילד עם המורים והמנהל. ובעת שמניעים תהליך נכון עם הילד בשילוב תרופתי, אזי הילד עולה בדרך הסלולה לנו מדור לדור העולה בית קל.

כיצד עושים זאת?

ראשית, צריך "איש מקצוע" שתפקידו למרפא את שברי ליבו, שנגרמים לעיתים בשוגג ולעיתים במזיד, ע"י אחד המעגלים דלעיל, ובשלב השני הוא מעצימו, ומעלה לו את הדמוי העצמי שלו, ומאמנו לשלוט על רגשותיו ודחפיו.

שנית, הנחיית הורים, ההורים מתוסכלים ביותר, הם לא יודעים כדת מה לעשות, זה אומר כך וזה אומר כך, "התכשיט" שלהם מורט להם את שערותיהם והם ב"ה מחזיקים מלבדו משפחה לתפארת, ילדים ממושמעים והנה זה האחרון מתמרד, תוקף את אחיו ואחיותיו וכולי. {כמובן שגם ההורים שהיו משוכנעים שהם מחנכים דגולים, עובדה שתשעה מילדיהם פרחים, ולפתע הם מגלים שהם לא יודעים כלום. יש כיום ב"ה סדנאות על טהרת הקודש של ארגון "עזר מציון" וכמו כן של "מכון קשר של עריית ב"ב."

שלישית, הנחיית מורים, לכל מלמד ברור שכדי שהשיעור ייקלט צריך שיהיה שקט בכיתה, וילד זה אינו שולט על שמריו, ומשגע אותו ואת הכיתה כולה, כי הרי הילד לא מרוכז והוא מוסח ומה יעשה הנער ולא יחטא, גם כאן צריך הדרכה כיצד להתנהל עם תלמיד זה, גם כשהוא מקבל ריטלין, יש לעיתים בשיעורים האחרונים של היום ריבאונד {שחרור קפיץ} שאז פגה השפעת התרופה ואז התלמיד מתחיל לשגע את הכיתה צריך לדעת כיצד להגיב מבלי לפגוע ח"ו בתלמיד זה, להעסיקו בדרך כבוד וכולי. כיד הדמיון הטוב.

ואחרון אחרון חביב זו עבודת המנהל החינוכי, או אחד מהצוות, או גורם חיצוני שהוא אחראי על התיק, כלומר להניע את שלושת הדברים שמניתי, "כי אם שלוש אלה לא יעשה לה ויצא חלילה לתרבות...." הנ"ל צריך לדאוג שהילד מאובחן ומקבל את הטיפול התרופתי {באם ההורים סרבנים לדעתי, צריך להוריד את האחריות מהתלמיד או לחילופין שיחפשו עבורו ת"ת אחר} שנית שהוא מקבל טיפול רגשי אצל מאמן אישי של a.d.h.d שנותן לו את הכלים הנדרשים, ואף הולכים להנחיה. שלישית להדריך את המלמדים.

קוראים יקרים ראיתי ושמעתי על מקרים רבים של כשלנות שלצערי נפלטו מהמערכת למרות טיפולים תרופתיים. ושמעתי ב"ה על מקרי הצלחה וחקרתי ובדקתי היטב מה הסיבות שהביאו לתוצאות מבורכות, והסתבר לי שמאחורי כל הצלחה עומד מנהל גדול שניהל את התיק לשביעות רצון כולם, ובעיקר לאבינו שבשמיים שצירף ללגיונו של מלך, חייל מוצלח ומושלם שעדיו לגדולות.
 

עבודות בי א

משתמש חדש
שלום,

אשמח למידע אמין כולל דיב מועיל על המרכז הכי מומלץ לאבחון של ילד עם חשד להפרעת קשב שמציג מאפיינים מורכבים לאבחון. האם עדיף לפנות למרכז קש"ר/ האבחון בטף לטף/ עזר מציון/ אחר?

תודה מראש לכל העונים.

AVODABED&GMAIL.COM
 

metapel

משתמש רשום
אני מכיר עשרות מאבחנים וכל אחד בשמו הטוב יבורך. העולה על כולם הוא ד"ר אשכנזי הוא מומחה עצום. מס' טלפון 07376922333. (חשוב להגיד לפקידה שהופנתם דרך "עזר מציון" זה מוזיל את המחיר.
 

metapel

משתמש רשום
ברצוני לעשות סדר בנושא האיבחונים ואז תוכלו לשפוט לאן לפנות.

אבחון דידקטי

אבחון הכולל הערכה של היכולות הלימודיות של הילד באמצעות מטרייה רחבה של מבחנים הבודקים הישגים בתחומי הלמידה השונים: קריאה, הבנת הנקרא, חשבון, כתיבה וכתיב, קשב וריכוז, תהליכי זיכרון, התארגנות ואסטרטגיות למידה.

המטרה? לבחון קיומן של לקויות למידה, להעריך את מאפייני הלמידה של הילד ומוקדי הכוח שלו. האבחון הדידקטי מציע תוכנית התערבות: טיפול בילד, המלצות להוראה מתקנת, המלצות להורים ולמסגרת הלימודית (כולל התאמות לימודיות).

מתי לפנות? כשיש קשיים לימודים כגון קשיים בקריאה, הבנת הנקרא, כתיבה, תפקודי זיכרון, קשב.



אבחון פסיכולוגי

אבחון כוללני המשלב את התחום השכלי והרגשי של הילד. האבחון כולל מבחן אינטליגנציה להערכת היכולות הקוגניטיביות של הנבדק ומבחנים השלכתיים הבודקים את התפקוד הרגשי-חברתי-התנהגותי.

המטרה? לבדוק את תחומי החוזק והקושי של הילד. משמש כבסיס להתערבות בתחום הקוגניטיבי והרגשי.

מתי לפנות? כשעולה חשד לקשיים רגשיים המשפיעים על התפקוד בלימודים, כשעולה התלבטות לגבי בשלות של הילד למסגרת של הת''ת, לקראת ועדת שילוב לצורך קבלת תגבור או לקראת ועדת השמה לבחירת מסגרת לימודית מתאימה.



אבחון פסיכו-דידקטי

אבחון כוללני המשלב את התחום הדידקטי והפסיכולוגי. כולל מבחן אינטליגנציה להערכת היכולות הקוגניטיביות, מבחנים השלכתיים הבודקים תפקוד רגשי והערכת תפקודי למידה, בדומה לאבחון הדידקטי.

המטרה? לבחון קיומן של לקויות למידה, לזהות את מקור הקושי ולהעריך את מאפייני הלמידה של הילד ומוקדי הכוח שלו.

האבחון מציע תוכנית התערבות: טיפול בילד, המלצות להוראה מתקנת, המלצות להורים ולמסגרת הלימודית .

מתי לפנות? כשיש קשיים לימודיים נרחבים, חשד לקשיים רגשיים, לקראת ועדת שילוב בתלמוד תורה לצורך קבלת תגבור ולקראת ועדת השמה לבחירת מסגרת לימודית מתאימה.







אבחון קשב וריכוז

תהליך הערכה, המיועד לבדוק קיומה של הפרעת קשב. האבחון נערך על ידי רופא המומחה בתפקודי קשב וריכוז (נוירולוג/ פסיכיאטר/רופא ילדים שעבר תת התמחות בקשב). כחלק מהבדיקות התומכות בתהליך לעיתים הרופא עושה שימוש באבחון קשב ממוחשב. האבחונים הממוחשבים הנפוצים בשראל הם: brc, moxo, tova.

המטרה? לקבל תמונה מלאה על תפקודו הקשבי של הנבדק בכל תחומי החיים בסביבות השונות בהן הוא מתפקד. יש לשלול מקורות קושי אחרים כגון בעיות רפואיות, התפתחותיות, נפשיות ואחרות המצריכות תהליך טיפולי שונה לאבחנה של קשב וריכוז. האבחון מסייע בבניית תוכנית טיפול מקיפה המתייחסת לתחומי התפקוד השונים המושפעים מהפרעת הקשב.

מתי לפנות? כשעולה תמונה תפקודית של ילד עם תנועתיות יתר, חולמנות, קושי בעבודה עצמאית וצורך בתיווך, קושי להתרכז לאורך זמן, טעויות של חוסר תשומת לב, מוסחות, קשיי התארגנות - כל אלו יעלו חשד לקושי בקשב.







אבחון ריפוי בעיסוק

הערכה רחבה וכוללת על תפקודיו של הילד המתייחסת לתחומים רבים: מוטוריקה גסה, מוטוריקה עדינה וגרפו מוטוריקה, תפיסה וקוגניציה (למידה, חשיבה) והתארגנות ביום-יום (לבוש, רחצה, אכילה).

המטרה? להביא את הילד לתפקוד אופטימלי בחיי היום יום, באופן שיאפשר תחושת בטחון עצמי והשתלבות בסביבה בהתאם לגילו,

מתי לפנות? כשקיימת הרתעות/חיפוש מתמיד אחר מגע פיזי, קושי במפגש עם מרקמים/חומרים שונים, סרבול בתנועות הגוף/הימנעות מפעילות מוטורית, קושי במשימות הדורשות תיאום בין שני צידי הגוף, ישיבה לא יציבה, מאמץ מוטורי/התעייפות בפעילויות ידיים, ויסות כח לא מותאם, אחיזת עיפרון/מספריים לא יעילה, קושי בדיוק וציור מכוון, קושי בתפיסה חזותית וקשיי התארגנות.







אבחון קלינאי/ת תקשורת

הערכה של יכולותיו וקשייו של הילד בכל אחד מתחומי השפה השונים: שפה, דיבור, שמיעה ותקשורת.

המטרה? להעריך את קשייו של הילד ביחס לנורמה לבני גילו בשלבים השונים של רכישה והתפתחות השפה והשפעותיהם על התפתחות משחק וחשיבה.

מתי לפנות? כשהשפה אינה ממשיכה להתפתח ולהתקדם, כשקיים רושם שישנם פערים בין שפתו של הילד לזו של בני גילו, דיבור משובש, שיבושי הגייה, בעיות בקצב דיבור (גמגום), הפרעות קול וצרידות והפרעות תקשורת (קושי ביצירת קשר עין, דיבור מונוטוני, קשר עם הסביבה).

בברכה המטפל האלמוני m.a
 

אופססס ;)

משתמש מקצוען
בס"ד



הריטלין הוא לא חזות הכל!!!

לבטח רבים מבין הקוראים מרימים גבה על כותרת מוזרה זו, זה נשמע כאילו שאני מבין אלו השוללים את הטיפול לילדי a.d.h.d בריטלין, ח"ו לא זו כוונתי בכותרת זו, רציתי להדגיש שגם כשנוטלים ריטלין הבעיות לא נפטרות, וכמו כן לשרש ג"כ את הטעות שרבים סוברים שאם ילד מסוים, שהוריו מתנגדים לריטלין ובאם הצוות יצליח לשכנעם אזי כל הבעיות תעלמנה. ככל שב"ה בעיית ה a.d.h.d נלמדת ונחקרת היטב כלי ההתמודדות גדלו, בל נשכח שמדובר ב18% מהילדים הלוקים בבעיה זו, כך שכמעט ואין משפחה שאין לה ילד עם ליקוי זה. ילדים עם a.d.h.d מעבר לבעיית הריכוז והאימפולסיביות, יש להם הפרעה רגשית חמורה המשליכה באופן קריטי על הטיפול, גם אם ילעיטו אותם עם כל סוגי התרופות, ואפילו החדישות ביותר, זה לא יטפל בבעיה בצורה המושלמת, אלא בצורה חלקית בלבד, וזאת כי על החלק הרגשי הפגוע צריך לטפל באופן אישי.

אסביר את עצמי בקצרה, לילדים אלו יש בפן האישי מספר בעיות (מלבד בעיית הקשו"ר): 1. דימוי עצמי נמוך. 2. קושי בוויסות רגשות. 3. שליטה על דחפים. וכדי להצעידו לדרך העולה בית אל, נדרש לתת כובד משקל לטיפול הרגשי. ילד כזה זקוק לתמיכה בכל מעגלי חייו הסובבים אותו א. הילד עם עצמו. ב. הילד עם הוריו. ג. הילד עם חבריו. ד. הילד עם המורים והמנהל. ובעת שמניעים תהליך נכון עם הילד בשילוב תרופתי, אזי הילד עולה בדרך הסלולה לנו מדור לדור העולה בית קל.

כיצד עושים זאת?

ראשית, צריך "איש מקצוע" שתפקידו למרפא את שברי ליבו, שנגרמים לעיתים בשוגג ולעיתים במזיד, ע"י אחד המעגלים דלעיל, ובשלב השני הוא מעצימו, ומעלה לו את הדמוי העצמי שלו, ומאמנו לשלוט על רגשותיו ודחפיו.

שנית, הנחיית הורים, ההורים מתוסכלים ביותר, הם לא יודעים כדת מה לעשות, זה אומר כך וזה אומר כך, "התכשיט" שלהם מורט להם את שערותיהם והם ב"ה מחזיקים מלבדו משפחה לתפארת, ילדים ממושמעים והנה זה האחרון מתמרד, תוקף את אחיו ואחיותיו וכולי. {כמובן שגם ההורים שהיו משוכנעים שהם מחנכים דגולים, עובדה שתשעה מילדיהם פרחים, ולפתע הם מגלים שהם לא יודעים כלום. יש כיום ב"ה סדנאות על טהרת הקודש של ארגון "עזר מציון" וכמו כן של "מכון קשר של עריית ב"ב."

שלישית, הנחיית מורים, לכל מלמד ברור שכדי שהשיעור ייקלט צריך שיהיה שקט בכיתה, וילד זה אינו שולט על שמריו, ומשגע אותו ואת הכיתה כולה, כי הרי הילד לא מרוכז והוא מוסח ומה יעשה הנער ולא יחטא, גם כאן צריך הדרכה כיצד להתנהל עם תלמיד זה, גם כשהוא מקבל ריטלין, יש לעיתים בשיעורים האחרונים של היום ריבאונד {שחרור קפיץ} שאז פגה השפעת התרופה ואז התלמיד מתחיל לשגע את הכיתה צריך לדעת כיצד להגיב מבלי לפגוע ח"ו בתלמיד זה, להעסיקו בדרך כבוד וכולי. כיד הדמיון הטוב.

ואחרון אחרון חביב זו עבודת המנהל החינוכי, או אחד מהצוות, או גורם חיצוני שהוא אחראי על התיק, כלומר להניע את שלושת הדברים שמניתי, "כי אם שלוש אלה לא יעשה לה ויצא חלילה לתרבות...." הנ"ל צריך לדאוג שהילד מאובחן ומקבל את הטיפול התרופתי {באם ההורים סרבנים לדעתי, צריך להוריד את האחריות מהתלמיד או לחילופין שיחפשו עבורו ת"ת אחר} שנית שהוא מקבל טיפול רגשי אצל מאמן אישי של a.d.h.d שנותן לו את הכלים הנדרשים, ואף הולכים להנחיה. שלישית להדריך את המלמדים.

קוראים יקרים ראיתי ושמעתי על מקרים רבים של כשלנות שלצערי נפלטו מהמערכת למרות טיפולים תרופתיים. ושמעתי ב"ה על מקרי הצלחה וחקרתי ובדקתי היטב מה הסיבות שהביאו לתוצאות מבורכות, והסתבר לי שמאחורי כל הצלחה עומד מנהל גדול שניהל את התיק לשביעות רצון כולם, ובעיקר לאבינו שבשמיים שצירף ללגיונו של מלך, חייל מוצלח ומושלם שעדיו לגדולות.
מסכים עם כל מילה.
מי כתב את המאמר הנ"ל?
@metapel
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה