עזרה ילד מרביץ לגננת ?! :(

מנגינה

משתמש פעיל
המשתמש נחסם
אשמח לייעוץ מבעלי/ות נסיון.
אני עובדת כבר כמה וכמה שנים עם בנים בגילאי 5-6, ולראשונה השנה נתקלתי בתופעה הזו.
מדובר על ילד עם רמת בשלות רגשית נמוכה ביחס לבני גילו, וככל הנראה עם בעיות רגשיות ותסכולים , הוא ילד נמוך באופן ניכר ממש זערורי ורזה.
בתחילת השנה התקשה מאוד עם קבלת גבולות , אך מיום ליום נראה שמתרגל ואף נראה שרוצה בכך.
אך בכל פעם שאני דורשת ממנו ומשהו ואינו רוצה, ואני מתעקשת , הוא פשוט מתחיל לבעוט בי ולהרביץ עם הידיים.
בפעם הראשונה שזה קרה, כמובן הגבתי מאוד בחומרה ובהלם, תפסתי בידיו, הסתכלתי בעיניו ואמרתי בתקיפות אין כזה דבר להרים ידיים על גננות, התגובה שלי היתה מאוד מלחמתית, כי אני פשוט לא נתקלתי עם זה מעולם.
וכשזה קרה שוב, הגבתי יותר בחומרה כדי לגמור עם התופעה אך ללא הועיל.
נראה שזה שפת התקשורת שלו, ומאוד מתקשה לשלוט בזה, וזה חוזר על עצמו הרבה.

יש לציין שממש בתחילת שנה, כשיום אחד אמו אחרה מלהגיע לקחת אותו, בכה מאוד. וכשהיא הגיעה הוא פשוט התנפל עליה בבעיטות ופשוט הרביץ לה עם התיק , האמא היתה חסרת אונים לא ידעה היאך להתמודד עם הענין , ונראה שקורה המון בבית.

כרגע, אני פשוט לא יודעת איך להתמודד עם זה, האם להמשיך עם תגובות חזקות בתקווה שיפנים, או שיטה אחרת,
אין לי דרך להתעלם או לנסות לעקוף, כי עיניהם של שאר ילדים פקוחות ועוקבות כל הזמן.

אשמח מאוד לשמוע תגובות .
 

מנגינה

משתמש פעיל
המשתמש נחסם
לענ"ד צריך ללמוד הורות , נכון יש ילדים קשים אבל יש יותר ילדים שקשה להם,
זו כנראה לא הבעיה היחידה שיש לילד.
ודאי , אני על היום הראשון ראיתי שיש לו משהו שמציק לו פנימית, מאוד מנסה להבין מה, אך ביינתים צריכה גם להתמודד עם הסמפטומים....
 

רוקי

משתמש סופר מקצוען
הפקות ואירועים
לא יודעת על מה זה מצביע.
אצלינו בגן יש גם ילדה בובה ומתוקה.
וכן,
קצת אלימה. אני אישית. חושבת שזה קשור לתגובה של ההורים כי מבחינה לימודית וחברתית היא ממש בסדר ואפילו התקשורת שלה זורמת ונחמדה. אבל כנראה שבבית היא לפעמים כשאסרו עליה משהו היא גם הגיבה באלימות נתנה סטירה פה ופליק שם. ולא הגיבו בחומרה ( היא הקטנה במשפחה) ולכן גם אני קיבלתי ממנה.
ת'אמת הייתי בהלם .
א. מעצם הסטירה
ב. מעוצמת המכה
עירבנו את ההורים וזה לא ממש עזר.
אולי באמת כאן למשהיא יהיה פתרון כי כמו פותחת האשכול תגובה חזקה לא ממש עוזרת....
 
נערך לאחרונה ב:

זהבוש

משתמש מקצוען
לפעמים נוסף על הקושי הרגשי גם בעיית תחושה.
יתכן שאם תקחי אותו בתחילת הצהרון אליך ותחבקי אותו חזק (אם את מסוגלת, כמובן...)תוך כדי לחיצות על אורך היד הוא יתמסר לתחושה ופשוט ירגע גם בפנים.

אני גם הייתי לוקחת אותו לאחר שאם שוב הרביץ לחדר , מחזיקה לו את 2 הילדים ואומרת לו לתוך העיינים בלי כל כעס אבל בנחישות: לגננות לא מרביצים!!!! אני מבינה שמשהו עיצבן אותך , אתה יודע למה גננות באו לגן? כדי לעזור לילדים... אם משהו מעצבן אותך, תמיד תבוא אלי...
 

יעל

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
כדאי להתייעץ עם הגננת של הבוקר,
מן הסתם היא גם נתקלת בזה, יתכן והיא יותר מעורבת במצב הילד ותוכל להדריך אותך.
 

נקודת מחשבה

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
1. לשתף את הגננת של הבוקר בתופעה, ושהיא תערב את האמא ב- 2, 3....
2. אבחון של ריפוי בעיסוק כדי לברר בעיית תחושה.
3.להפנות למנתחת התנהגות.

בינתיים בזמן של התפרצות, הייתי לוקחת לחדר אחר אם זה שייך תופסת ידיים ואומרת "אסור להרביץ לגננת". ומחזיקה את הידיים עד שהוא נרגע.
לאחר מכן מכוונת טיימר ל- 30 שני' שבהם הילד ישב רגוע על המקום ללא בכי או הרבצות.
ורק כשהוא רגוע יכול לצאת מהחדר.
כך בכל פעם שהתנהגות כזאת מתרחשת.

מניסיון- בהתחלה ההתנהגות הזו תתגבר ותתרחש בתדירות גבוהה ולאט לאט היא תרד עד שתיפסק לחלוטין בעז"ה כמובן!
בהצלחה רבה!
 

מרים יעל

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי

מנגינה

משתמש פעיל
המשתמש נחסם
אני היחידה שחושבת בשקט 'אולי זה מגיע מהם'?
ואני חושבת את זה בקול.....
על הפעם הראשונה שראיתי אותם הבנתי הרבה :(:(:(
ולא בכיוון של התעללות והזנחה,
הורים מאוד מודרנים, הראש שלהם בכלל לא בילד, אלא תקוע במכשיר ......
וכן נראים חסרי נסיון ממש בכל הנוגע לגידולו...
 

יעל

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
למרות שההורים נראים שלא כדאי להתחיל איתם :(?

אם את חושבת שדברייך לא ישמעו, וההתנהגות של הילד חוזרת על עצמה ולא נפילה חד"פ,
תחפשי מישהו סמכותי יותר מהצוות שידבר עם ההורים. אולי הרבה או ההנהלה, או תתיעצי איתם איך להתייחס אליו..
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קז

א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה