התייעצות ילד בן 3 שמלכלך בגן

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:

עורכת קליפים

משתמש פעיל
ילד בן 3 שנגמל לפני 4 חודשים,
ברטוב הוא גמול 100% ממש מיד,
אך בליכלוך הוא בהתחלה לא הצליח בכלל, היה מפשל פעם אחר פעם,
לפני כשבועיים וחצי הוא התחיל בבית לעשות בשרותים סוף סוף, כמעט 100%,
אך בגן מתחיל שנה הוא רק מלכלך,
יש למישהו רעיון מה אפשר לעשות?
איך לנסות לקדם אותו שילמד בגן לעשות בשירותים?
אני חושבת שזה קורה כי אין לו בגן מספיק יחס אישי לשירותים, אבל זה ההגיוני כשיש 35 ילדים,
מה אפשר לעשות?
 

lh

משתמש צעיר
שאלתי את ai אולי יתן כיווני חשיבה:
תמיכה רגשית והבנת צרכים רגשיים:

לפעמים, גמילה מלכלוך בגן יכולה להיות קשורה לרגשות שהילד חווה. ייתכן שהוא מרגיש קצת חוסר ביטחון או לחץ בסביבה החדשה, בעיקר כשהוא עדיין מנסה להתרגל למקום ולדמויות חדשות. חשוב להבין אם קיימים מצבים רגשיים שמכבידים עליו בגן, ולתת מענה בהתאם.

  1. שיחה רגועה עם הילד: בבית, בשעה רגועה, נסי לנהל שיחה פתוחה על מה שהוא מרגיש בגן. אפשר לשאול אותו בעדינות אם יש משהו שמפריע לו, אם הוא מרגיש בנוח ללכת לשירותים שם, או אם יש סיבה שהוא מעדיף לא לעשות בשירותים בגן. לעתים קרובות, ילדים בגיל הזה לא יודעים לבטא רגשות מורכבים, אבל השיחה יכולה לעזור לו לשתף.
  2. חיבור לתחושת אחריות ובגרות: בגיל שלוש, הילדים מתחילים לפתח תחושה של עצמאות. אפשר לעודד אותו על ידי מתן תחושה של בגרות ואחריות, למשל: "בבית אתה מצליח לעשות בשירותים כמו ילד גדול, אני בטוחה שגם בגן אתה תצליח!" – כך הוא יתחיל לראות את זה כמשימה של ילד "גדול" גם בגן.
  3. ספרים ומשחקי תפקידים: ישנם ספרי ילדים רבים שעוסקים בנושאי גמילה, שאפשר לקרוא יחד כדי לתת לו תחושת חיבור לנושא גם מחוץ לסיטואציה היום-יומית. בנוסף, אפשר לשחק משחקי תפקידים עם בובות, בהן הוא יוביל את הבובה "לשירותים" בגן.
  4. בניית ביטחון עצמי בעזרת סיפורי הצלחות: אם הוא עשה צרכיו בהצלחה בשירותים בבית, חשוב להעצים את הרגעים האלו. אפשר לחזור עליהם גם לאחר מכן כשמדברים על הגן, ולהגיד לו כמה הוא מצליח בבית. זה יכול לחזק את הביטחון שלו שאם הוא מצליח בבית, הוא יכול להצליח גם בגן.
  5. ביקור בשירותים של הגן מחוץ לשעות הלימודים: אם יש אפשרות, כדאי אולי לקחת את הילד לגן בשעה שהגן ריק (אחרי הצהריים, למשל) ולבקר יחד איתו בשירותים. כך הוא יוכל להכיר את המקום בלי הלחץ של שאר הילדים ובלי עומס סביבו.
  6. הסבר פשוט וצפוי על הגן: לפעמים ילדים זקוקים להבנה ברורה על מה שמצופה מהם. אפשר להסביר לו בצורה פשוטה מאוד מה הוא יכול לעשות כשמרגיש צורך ללכת לשירותים בגן, ולבקש מצוות הגן לתמוך בתהליך זה על ידי הזמנתו בכל פעם. כשהוא יודע בדיוק מה לעשות, זה מוריד חשש ונותן לו תחושת שליטה.
העיקר הוא להמשיך להיות רגועה, סבלנית ומבינה. עם הזמן והתמיכה הנכונה, הוא יצליח לעשות גם בגן מה שכבר עושה כל כך יפה בבית.
 

blue eagle

משתמש מקצוען
אנחנו היינו בדיוק באותו שלב
ולכן התחלנו את הגן בתחתון טיטול
והסברנו לו שזה לא טיטול אבל אם פיספס לא היה נורא....
וככה לאט לאט כיום בשבוע באחרון 0 פיספוסים.
בהצלחה
 
נערך לאחרונה ב:

מי מכיר מי יודע

משתמש פעיל
ילד בן 3 שנגמל לפני 4 חודשים,
ברטוב הוא גמול 100% ממש מיד,
אך בליכלוך הוא בהתחלה לא הצליח בכלל, היה מפשל פעם אחר פעם,
לפני כשבועיים וחצי הוא התחיל בבית לעשות בשרותים סוף סוף, כמעט 100%,
אך בגן מתחיל שנה הוא רק מלכלך,
יש למישהו רעיון מה אפשר לעשות?
איך לנסות לקדם אותו שילמד בגן לעשות בשירותים?
אני חושבת שזה קורה כי אין לו בגן מספיק יחס אישי לשירותים, אבל זה ההגיוני כשיש 35 ילדים,
מה אפשר לעשות?
היה לנו רת אותו מקרה
ביקשנו מהצוות לתזכר אותו ולהסביר לו איפה השירותים...
יכולה להגיד שבתחילת שנה הנוכחית פתאום שוב הייתה רגרסיה והסתבר לנו שמתבייש לשאול איפה השירותים
ברגע ששוב הסבירו לו ב"ה חוזר נקי
 

עורכת קליפים

משתמש פעיל
היה לנו רת אותו מקרה
ביקשנו מהצוות לתזכר אותו ולהסביר לו איפה השירותים...
יכולה להגיד שבתחילת שנה הנוכחית פתאום שוב הייתה רגרסיה והסתבר לנו שמתבייש לשאול איפה השירותים
ברגע ששוב הסבירו לו ב"ה חוזר נקי
הוא יודע איפה השירותים והסיעת מנסה לקחת אותו אבל קשה לתפוס את השניה שבה הוא צריך אם הוא לא אומרוהוא לא מוכן בשום אופן לשבת בשירותים.
 

שרה אנסבכר

משתמש רשום
עיצוב ואדריכלות פנים
כתבת בעצמך את הסיבה: הוא לא מוכן לשבת בשירותים,
עכשיו השאלה למה:
השירותים שלם כולל מושב? (ראיתי גנים שמורידים את המושב בכוונה,
והגיוני מאוד שילד יפחד לשבת שם!)
נקי?
בבית אולי הוא רגיל עם הגבהה ובגן אין?
מה קורה במקומות אחרים- לא בבית- אצל סבתא, שרותים ציבוריים- גם חושש?
לנסות גם לתשאל אותו למה לא רוצה לשבת,
ואולי שווה לך לבוא להיות איתו כמה פעמים שיתרגל לשרותים (רק שיסכים לשבת, לא צריך יותר)
אח"כ הבעיה תעלם מאליה בעז"ה
 

עורכת קליפים

משתמש פעיל
כתבת בעצמך את הסיבה: הוא לא מוכן לשבת בשירותים,
עכשיו השאלה למה:
השירותים שלם כולל מושב? (ראיתי גנים שמורידים את המושב בכוונה,
והגיוני מאוד שילד יפחד לשבת שם!)
נקי?
בבית אולי הוא רגיל עם הגבהה ובגן אין?
מה קורה במקומות אחרים- לא בבית- אצל סבתא, שרותים ציבוריים- גם חושש?
לנסות גם לתשאל אותו למה לא רוצה לשבת,
ואולי שווה לך לבוא להיות איתו כמה פעמים שיתרגל לשרותים (רק שיסכים לשבת, לא צריך יותר)
אח"כ הבעיה תעלם מאליה בעז"ה
אולי באמת הוא מפחד לשבת שם בשירותים?!,
אני צריכה לבדוק מול הגננות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


קהילת פרוג מודה לקב"ה יחד עם כלל ישראל על חיסולו של רב המרצחים מלבנון

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

א מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ:ב עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה:ג דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ:ד בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ:ה כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:
נקרא  28  פעמים

אתגר AI

תחל שנה וברכותיה • אתגר 117

לוח מודעות

למעלה