עזרה ילדה עם אילמות סלקטיבית

ייצ'ק

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
ילדה בכתה ג' חברותית שבבית מדברת שוטף
אבל בכיתה לא מוציאה מילה מהפה
אם יש למישהו נסיון עם כזה מקרה
דחוף!!
 

החיים מצחיקים :)

משתמש מקצוען
תנסי לברר עם המורה אם יש בנות בכיתה שלא נותנות לה להתבטא
או שהיה מקרה שצחקו על משהו שאמרה
בעבר שעשיתי פרח היתה לחניכה שלי היה מקרה דומה שאיתי ובבית היתה מדברת חופשי ורגיל עד שבאיזו שהוא יום
שאלתי אותה אם היא אוהבת ללכת לחברות והיא אמרה לי שלא כי הם צוחקות עליה שהיא לא טובה בהתעמלות
כנראה היה מקרה בשיעור ומאז היא נהפכה למושא לצחוק וששאלתי את האמא על הנושא היא אמרה לי שהיא באמת לא ככ פעילה ומדברת בכיתה בגלל מקרים שהיו וזה בטיפול מול הצוות.
 

ייצ'ק

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
זה ככה מאז שהיא קטנה
ניסינו כמה טיפולים בינתיים ללא הצלחה

מחפשת מישהו שהתנסה בזה והצליח לפתור את הבעיה
 

נקודה עיצוב

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
זה ככה מאז שהיא קטנה
ניסינו כמה טיפולים בינתיים ללא הצלחה

מחפשת מישהו שהתנסה בזה והצליח לפתור את הבעיה

@ייצ'ק
ידוע לכם אם יש לה חברה (אחת לפחות) בכיתה שהיא כן משוחחת איתה? בלחש אפילו?
יש לה חברות? יש לה חברות בכיתה שגרות סמוך אליכם, איתם אחה"צ היא מדברת?

הייתה לי תלמידה כזו.. גם בכיתה ג'!! כשראינו שבסתר היא משוחחת עם חברותיה, הרפנו... (היא לא רצתה לשוחח בעברית... היא הייתה עולה חדשה) וב"ה לאחר שנתיים היא כבר פטפטה חופשי ובקול בכיתה..
נראה לי שבכיתות ד-ה כבר היא רוצה את החברה והיא צריכה את הכלי הכי יעיל הדיבור בשביל ליצור קשרים.

בגדול מומלץ במקביל לשלוח לקבוצה חברתית.
פסיכותרפיה יכול להועיל, טיפול במשחק, טיפול רגשי וכן CBT
בבית- לחזק את הביטחון העצמי! להעצים בכל הזדמנות!

יש כאן אתר שמדבר על הנושא..
 

יתיר

משתמש צעיר
זה התמודדות לא פשוטה ,מאד קשה לטפל בזה מניסיון. לכן צריך לפנות לאנשי מקצוע -פסיכולוגית ילדים /קלינאית תקשורת /מאמנת CBT הרבה סבלנות ושיתוף פעולה מצד המערכת החינוכית.
שיהיה לכם בשורות טובות בקרוב!
 

אבא1

משתמש פעיל
אני מכיר מישהי שיצאה מזה, ילדה בגן חובה.

לא שהיא מרכז החברה, אבל יש לה חברות, מתקשרת עם הצוות.

עד כמה שהבנתי זה יושב על חרדות, וצריך לטפל בזה קודם.

יש מישהי מומחית, לא זוכר את שמה. בהצלחה.
 

באקינגהם

משתמש מקצוען
כשהייתי בחיידר היו זוג תאומים שמהמכינה לא הוציאו הגה מהפה במלוא מובן המילה [במלוא הרצינות אפילו לא הברה אחת במשך כל שהותם בחיידר במשך כל השנים ללא יוצא מן הכלל בכלל בכלל!!!] והיה ידוע שבבית הם מדברים כרגיל. יום אחד בכיתה די גבוהה הם הופיעו בבוקרו של יום ודיברו כאחד האדם. זה היה הזווווווווווווווווויייייי בהחלט כמובן.
 

meg

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
רות פרדניק היא מס' 1 בתחום בארץ
פסיכולוגית שכתבה גם ספר בנושא
ומטפלת בשיטה ייחודית
אם תרצו אוכל לתת יותר מידע בפרטי
 

ציפור כחולה

משתמש מקצוען
יש בעיה רצינית שילדות הכיתה היתרגלו שהיא לא מדברת, ולכן קשה גם לילדה לפרוץ ולהתיחל לדבר.
לכן מה שצריך לעשות זה
להביא ילדות לבית ושהתגלו שהיא מדברת
שתים לדבר עם המורה על יום בישול בכיתה לפעמים כשיש הרגשה של בית ריחות סירים זה יכול לעזור.
 

הגרפולוגית

משתמש פעיל
אשמח גם אני לשמוע על בעל מקצוע בתחום האילמות הסלקטיבית לביתי בת 3.5.
יש פה עוד שממליצים על רות פרנדיק?
 

הגרפולוגית

משתמש פעיל
רות פרדניק היא מס' 1 בתחום בארץ
פסיכולוגית שכתבה גם ספר בנושא
ומטפלת בשיטה ייחודית
אם תרצו אוכל לתת יותר מידע בפרטי
אשמח לשמוע המלצות
אבל אין לי אפשרות לשלוח הודעות פרטיות.
אשמח אם תוכלי לשלוח לי פרטים למייל dlg21033 בג'ימייל
או לכתוב פה את המייל שלך.
תודה.
 
  • תודה
Reactions: meg

שמש!

משתמש מקצוען
אשמח גם אני לשמוע על בעל מקצוע בתחום האילמות הסלקטיבית לביתי בת 3.5.
יש פה עוד שממליצים על רות פרנדיק?
גם אני באותה סירה (וגם פתחתי אשכול דומה לפני שבוע...)
שמעתי המלצות רבות על רות פרדניק
מנסה קודם דרך התפתחות הילד בקופ"ח
אם אראה שאין לי שם מענה מספק -
אפנה אליה גם אם יעלה לי מחיר מלא...
אם את מירושלים - נראה לי היא נותנת שירות דרך העירייה
 

meg

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי

הגרפולוגית ושמש!

מאז הפעם האחרונה שכתבתי השתנו דברים
ויש לי מה לחדש-
הכרתי מטפלת בשם פרידה קופשיץ (גם מפקחת בגני הילדים בירושלים)
שמטפלת באותה השיטה של רות, יש לה הצלחות (בעיניי ראיתי)
והעלויות אצלה הרבה יותר זולות, יש לה כמובן תעודות וקליניקה פרטית
אם תרצו פרטים נוספים- בשמחה
כתבו לי למייל toldotomanut בג'ימייל
 

אורח(ת)בעולם

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
האחיינית שלי הייתה ככה, וזה היה מדהים לראות איך היא הייתה מגיעה הבייתה ויודעת לשיר ולספר כל מה שקרה בגן/כיתה.
אחרי טיפול (emotion code) ממושך ב”ה התחילה לדבר כרגיל ועכשיו היא מהפעילות בכיתה חח (בפעם הראשונה שהיא דברה, כל בנות הכיתה באו לחבק אותה והתלהבו שהיא מדברת חח)

אצלה הבעיה היה טראומה שעברה בגן עם מורה שאהבה אותה יותר מדי…

מה שתמיד המטפלת אמרה, לא להכריח וגם ביקשה מהמורות לא לשים עליה את הכותרת ״לא מדברת״.
 

תשב"ר

משתמש פעיל
רות פרדניק היא מס' 1 בתחום בארץ
פסיכולוגית שכתבה גם ספר בנושא
ומטפלת בשיטה ייחודית
אם תרצו אוכל לתת יותר מידע בפרטי
אשמח גם אני לשמוע על בעל מקצוע בתחום האילמות הסלקטיבית לביתי בת 3.5.
יש פה עוד שממליצים על רות פרנדיק?
גם אני באותה סירה (וגם פתחתי אשכול דומה לפני שבוע...)
שמעתי המלצות רבות על רות פרדניק
מנסה קודם דרך התפתחות הילד בקופ"ח
אם אראה שאין לי שם מענה מספק -
אפנה אליה גם אם יעלה לי מחיר מלא...
אם את מירושלים - נראה לי היא נותנת שירות דרך העירייה
הפניתי אליה שני זוגות הורים אובדי עצות, (בית שמש)
הבעיה שהיא עצמה הייתה רק המאבחנת ואת כל המפגשים היא נתנה למטפלות לעשות לבדן,
אין לה מספיק מטפלות מותאמות למגזר החרדי, והמטפלות שהיא שלחה לא הוכיחו את עצמן (2 מטפלות שונות ל2 הילדים).
ההורים שפכו את מיטב כספם (8000+) השקיעו זמן רב ומלא כוחות, המלמדים שיתפו פעולה ככל שנדרשו, הת"ת נתן חדר למטפלת והיה גמיש לבקשותיהן וביקש מהורי ילדים אחרים לשתף פעולה.
היה שיפור מזערי ועדיין הילדים נשארו עם האילמות סלקטיבית - לדברי הצוות וההורים זה לא היה שווה מספיק.
אנו עדיין מחפשים כעת פתרון עבור הילדים האלו ומנסים לברר על בעלי ניסיון.
אינני פוסל חלילה את השיטה שבאמת מקדמת,
בכמה מילים על השיטה -
  • שלב ראשון - מטפלת משחקת עם הילד/ה בבית. היא לא מבקשת שידברו איתה והיא מדברת לבד, עד לשלב שבו הילד/ה רוכש/ת אימון ומדבר/ת איתה.
  • שלב שני - עם אותו משחק בו שיחקו בבית - מגיעה לשחק במוסד.
  • שלב שלישי - משלבים ילד במשחק במוסד. וממפגש למפגש מגדילים את המעגל החברתי. ומנסים להזמין הביתה את אותם חברים/ות.
  • שלב רביעי - משחררים למורה הקלטה מהילד, או מצרפים למשחק.
  • שלב חמישי - אתגרים בכיתה. משחקים משותפים עם ילדים אחרים במוסד ובבית.
בהצלחה רבה

הצוות צריך להיות מסור בגישה ולהבין איך לא להביך את הילד בנתינת תפקיד של חזן מענה תשובות וכדו'.
ההורים צריכים להקל ולשחרר רגשית את הילד, פעמים רבות ההורים סוחבים מילדותם קשיים רגשיים וזה משודר לילדים.
כמו"כ חשוב לגשת לטיפול מקצועי, בשילוב העצמה והגברת הילדים בקאוצינג טוב, להגברת הערך והדימוי עצמי.
 

אבקת אפיה

משתמש מקצוען
גם אני הייתי ככה כשהייתי קטנה
לא הוצאתי מילה מהפה כל היום בגן, הייתי מסכנה מזה מאד, הבנות ניצלו את המצב לטובתן והיה לי ממש קשה.
היום ב"ה כשאני נשואה ואמא לילדים, אנשים לא מאמינים לי שזה מה שהייתי (כן, גם בכיתה ט' סמינר פחדתי לקום מהכסא בהפסקה!)
היום אני מראשוני המדברות, מביעה דעה, וב"ה החיים לימדו אותי להכיל את אלו שנראים שונה ממך, ביישניים, סגורים, וכו'
בשורה תחתונה אני חושבת שרק הרווחתי מזה.
(וזה לא סותר את זה שחייבים לעשות הכל- כולל הכל!!!- כדי לעזור לילדה)
בהצלחה.
 

תשב"ר

משתמש פעיל
גם אני הייתי ככה כשהייתי קטנה
לא הוצאתי מילה מהפה כל היום בגן, הייתי מסכנה מזה מאד, הבנות ניצלו את המצב לטובתן והיה לי ממש קשה.
היום ב"ה כשאני נשואה ואמא לילדים, אנשים לא מאמינים לי שזה מה שהייתי (כן, גם בכיתה ט' סמינר פחדתי לקום מהכסא בהפסקה!)
היום אני מראשוני המדברות, מביעה דעה, וב"ה החיים לימדו אותי להכיל את אלו שנראים שונה ממך, ביישניים, סגורים, וכו'
בשורה תחתונה אני חושבת שרק הרווחתי מזה.
(וזה לא סותר את זה שחייבים לעשות הכל- כולל הכל!!!- כדי לעזור לילדה)
בהצלחה.
אולי לתועלת, אפשר שיתוף, מתי היה, ומה הוביל את הפריצת דרך?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  20  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה