התייעצות ילדה מתוקה וחמודה במיוחד! שעלתה לכיתה א'..

  • פותח הנושא Yair.
  • פורסם בתאריך

Yair.

משתמש פעיל
עריכה והפקת סרטים
יש לנו ב''ה ילדה מתוקה וחמודה מאד!! שעלתה השבוע בשעה טובה ומוצלחת עם הרבה שמחה והתרגשות לכיתה א'...:):):)

כעת אנחנו ניצבים בפני שאלה מסוימת ואשמח אם הקהל הנכבד כאו יוכל להחכים אותנו בעניין..

מדובר בילדה מתוקה מאד! אבל עדינה וביישנית, בבית היא שרה קופצת משחקת בקולי קולות ובחוץ היא מאבדת את כל הביטחון העצמי שלה...

בשנה שעברה וגם לפני שנתיים הילדה הייתה בגן עם מס' בנות קטן מעט מהרגיל וגננת מיוחדת ומקסימה (שמנו אותה בכוונה שם

למרות שהיה רחוק מאד בגלל הבעיה הנ''ל) שעזרה לה וקידמה אותה מאד! במקביל לטיפול רגשי שקבלה פעם בשבוע...

גם בחברה בחוץ היא השתפרה פלאים..

כעת כשהיא עלתה לבית הספר הרישום היה אזורי ולמרות כל הבקשות והמאמצים מצידנו לבקש בית ספר קטן יותר נעננו בשלילה...

אתמול נוכחנו לראות שהילדה ב''ה זכתה במורה מקסימה והיא בהחלט שמחה ומאושרת אבל מאד מאד חוששת מהכיתה הגדולה והמאוכלסת אליה נכנסה,(מעל 30+ בלע''ה) ואנחנו קצת חוששים שהמאמץ במשך שנתיים קצת יתפוגג לו במהלך השנה...

למרות שיש לציין שבכיתתה יש שתי בנות שגרות ממש ברחוב שלנו ונמצאות בקשר קרוב מאד אתה ומלבד זאת יש מס' בנות גדולות יותר שגם הן גרות בבניין שלנו ונמצאות באותו בית ספר והילדה שמחה מאד בחברתן עדיין יש חשש גדול שאולי היא קצת ''תיבלע'' שם...

חשבנו לרשום אותה לחוג דרמה וכד' שיעצים לה אולי את הביטחון העצמי (היא טובה מאד בזה ב''ה) אבל מהתייעצות עם אדם מסוים נאמר לנו שיש גם חשש שזה יעשה את ההפך כי מדובר בילדה קטנטנה ממש...

מה הייתם מציעים לעשות?

תודה רבה רבה מראש!!!
 

שני זאת אני :)

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
הורים שככה שמים על זה דגש ולב, זה כבר נותן המון כח.
יד על הדופק שיש לה את החברות שאיתן היא מרגישה בנוח ובטוח, וקשר רציף עם המורה לראות שהכל בסדר, והיא לא נאבדת, ובעז"ה יהיה לה טוב במקום שלה.
לא נשמע שכדאי כבר עכשיו לחפש חוג או משהו בסגנון, כי זו מסגרת נוספת שצריך להתרגל אליה, ועדיף שהיא תהיה פנויה לשינוי הנוכחי של הכיתה החדשה.
בהצלחה רבה!
 

דינוש

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
אם היא אוהבת דרמה ומתחברת - לכי על זה!!!
זה ממש יכול לעזור לה!
אחיינית מתוקה שלי בחוג דרמה והביטחון העצמי שלה נסק מאז לגבהים, (חוץ מזה שהיא נהנת חבל על הזמן)
ביישנית כמו מה שאת מתארת היא מעולם לא הייתה אבל ברורררר שהחוג תרם לה המון!!!

וכדאי כמובן לעודד קשר עם עוד בנות, שלא תהיה רק עם השתיים שהיא מכירה.
תזמינו חברה חדשה לבית ביחד עם חברה מוכרת שמרגישה איתה בנוח ושישחקו להם. תביאי איזה ממתק שישבור את הקרח וכו'
ככה כמה פעמים והרוויחה עוד חברה...
בהצלחה!!!
 

Sefi T

משתמש סופר מקצוען
הפקות ואירועים
מאוד ממליצה לך לרשום אותה ללימודי דרמה, מלבד הביטחון העצמי שהיא
תקבל, זה יעזור לה להתחבר לעצמה שזה נקודה ממש חשובה בנוסף, את מציינת שהיא טובה
בזה, אם היא תעשה משהו שהיא אוהבת היא תקבל מכך סיפוק רב. מומלץ לפתח כשרונות אפילו בגיל צעיר, אחרת בשביל מה קיבלנו אותם אם לא כדי לממש אותם.
הצלחות!!!!!!!
 

אך

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
ראשית, שתהיה לה בהצלחה רבה! שנית, שמעתי על ילדה בסיטואציה כזו בדיוק(אבל בגן, עדיין לא בביה"ס), האמא רשמה אותה לטיפול רגשי ע"י חיות (אני לא יודעת היכן את גרה, בב"ב יש דבר כזה) והשינוי היה מפליא. לא תוך יום אלא זה תהליך, אבל היה שוה, גם הילדה מאד נהנתה בטיפולים עצמם, וגם נפתחה פלאים.
בהצלחה.
 

חושב מחדש

משתמש מקצוען
חוג דרמה מהווה דרך נוספת להגברת בטחון עצמי של ילדה,
אך עלינו כהורים לזכור, שבסופו של דבר זה 'דרך נוספת',

מכיוון וכל הנושא עליו את מדברת הוא חלק ניכר מעבודתה של אחת מבנות הבית, והנושא הזה מדובר אצלנו המון המון, אני אישית הייתי פועל אחרת.

ביישנות היא מידה מעולה, כאשר היא במידה, אך כאשר היא לא מטופלת נכון, ולא מכווננת נכון היא יכולה להביא לידי אי יצירת קשרים, ובמקרה בעייתי יותר ל'אילמות סלקטיבית', והנושא הזה לשמחתי פתיר גם בדרכים של הדרכה להורים.

מכיוון ואת אומרת שבכתתה יש חברות מהבנין, ויש חברות מהשכונה שיש להם קשר, הייתי פועל ליצור בניהם שיח ובילוי משותף בשעות אחר הצהרים, וכך זה יוצר הרגשה של המשכיות משעות אחר הצהרים, ועל ידי זה אנחנו מורידים את ההתמודדות של יצירת קשרים חדשים להרבה פחות, בד בבד אנחנו מקבלים חלק מהבנות שהם חלק מהחוויה היומיות שלה.

המון הערכה, המון בטחון ביכולת שלה, והמון אהבה בעזי''ת יביאו לתוצאה ברוכה.

בהצלחה רבה
 

נעליים

משתמש מקצוען
רק רוצה להגיד לך ש2 הבנות שלי הגיעו לכיתה א' בלי טיפת בטחון עצמי (אחת בגן לא פתחה את הפה לגננת עד שבט!!), ועם שיתוף פעולה מאיתנו כהורים והמורה המקסימה של כיתה א', קיבלו ביטחון עצמי שלפעמים אני חושבת שאולי זה כבר מדי הרבה....
אז אני מייעצת לך לדבר עם המורה כבר עכשיו בתחילת הזמן, ולבנות את זה בשיתוף פעולה.
(זה היה אחרי שעברתי לגור בעיר אחרת, וכיתה של 30+ בנות)
 

הוא היה אומר

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
ראשית, שתהיה לה בהצלחה רבה! שנית, שמעתי על ילדה בסיטואציה כזו בדיוק(אבל בגן, עדיין לא בביה"ס), האמא רשמה אותה לטיפול רגשי ע"י חיות (אני לא יודעת היכן את גרה, בב"ב יש דבר כזה) והשינוי היה מפליא. לא תוך יום אלא זה תהליך, אבל היה שוה, גם הילדה מאד נהנתה בטיפולים עצמם, וגם נפתחה פלאים.
בהצלחה.
הרשי לי להעיר איזושהיא הערה נחוצה על דברייך המועילים.
כמורה, מתעסק אני מדי פעם עם הטיפול הרגשי, הן בהתייעצות עם רופאים והן בשיחות עם מטפלים רגשיים.
אין כל הבדל בין טיפול באומנות לבין טיפול ברכיבה או שחיה או מוזיקה או בחיות.
כל זמן שהילד אוהב את מה שהוא עושה הטיפול משפיע ועוזר באותה מידה.
הורים חושבים, שאם הילד חושש ממים הם יקחו אותו לטיפול במים. זו טעות. הפוך. הטיפול לא יועיל, כי ילד צריך להיות רגוע ושמח ככל האפשר בטיפול.
את החשש מהמים יש לפתור באמצעים אחרים.
שוב, החשוב ביותר הוא לקחת את הזקוק לטיפול רגשי, לתחום שהוא אוהב.
שם תהיה לו התועלת הגדולה ביותר.
בעזרת ה', ובהצלחה.
 

michal2100

משתמש מקצוען
עוד נקודה שהייתי מוסיפה

תני אמון בילדה שלך שאם ה' שם אותה בכיתה של 30 בנות, זה המקום שהכי טוב בשבילה, ושם היא הכי תצליח!!!!

תאמינו בה באמת, תנו בה אמון שיהיה לה טוב, וגם אם יהיו לה קשיים היא תתגבר עליהם

כי כל מה שאתם מאמינים בו בפנים או חוששים - זה בדיוק מה שאתם משדרים לילדה!!!!
 

Harmonyapro

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
אישית אני גם ממש בעד המשך בטיפול ריגשי וחוג דרמה טוב ומקצועי שיעשה את העבודה וירים את המורל,
אבל סתם כערה צדדית כדאי לבדוק טוב טוב לאיזה חוג שולחים את הילדה בטח כשמדובר בגיל קטנטן כזה..
מכירה סיפור כמעט מכלי ראשון סיפרה לי מישהי שעובדת איתי שעברה משהו דומה עם בתה והם לאחר המלצות ובירורים שלחו אותה לחוג דרמה מפורסם (ולא זול..)
ובמקום לפתור בעיה הם פתחו חזית נוספת בהתמודדות מול..(לא נעים לומר אבל גיזענות..)
בתחילה חשבו כמובן שאולי מדובר בדמיונות אבל לאחר שסיפורי הילדה רקחזרו על עצמם שוב ושוב (יש לציין שהילדה לא הבינה שמדובר בזה אלא באה וסיפרה מעצה על אכזבות שהיו לה ולמה היא בעצם כבר לא רוצה ללכת יותר..)

ואז היא החליטה פשוט לגשת למורה, והמורה בעצמה אמרה שילדות מבית חסידי-ליטאי הם בעלות ביטחון עצמי יותר ומראה יפה יותר ובחוג דרמה זה חשוב,
ולכן במהלך השנה הילדה הזו נדחקה לצד כי בעוונותיה היא לא כ''כ בהירה ולא שייכות לחוג חסידי או ליטאי.....
תכל''ס יצא שבמקום שהמורה אמורה לדאוג למטרה האמתית של החוג היא בחרה לתת לוק מדהים ובנות שמופיעות בצורה יפה ומקצועית אבל לא בחלה בכך שעל הדרך לא מעט בנות נאבדות ונדחקות לצד ולא רק אלא נפתח בעינהן הקטנטנות עולם חדש וכאוב של התמודדות בשל סיבה בזויה והזויה...

אישית במהלך שנתיים יצא לי לעבוד בתחום הזה ועזבתי אותו רק מכיוון שלא יכלתי לעמוד בפני עיניים דומעות של בנות קטנות ומאוכזבות, תמיד השתדלתי לעשות סבב ולא הייתה אחת שלא הופיעה אצלי אבל מה לעשות וכל ילדה/אחד רוצה לקבל עוגה שלמה...

אז לכל הממליצים אני בהחלט בעד!! זה תורם ונותן המון רק אישית מאז שנחשפתי לסיפור הזה אני משתדלת לתת לכך במה ותשומת לב בכל פעם שעולה הנושא הזה כדי שהורים ישימו לב ויבדקו לאןן הם שולחים את הילדים... חוג מפורסם מקצועי לא בהכרח יהיה הדבר הטוב ביותר עבורכם.

בהצלחה רבה!! ושנה טובה ומוצלחת!
 

אחת.....

משתמש פעיל
אני הייתי אומרת שתתנו לה להתמודד
ואל תלחצו.
רק תחמיאו לה כמה היא טובה ומוצלחת וכמה כולם אוהבים אותה (כשהיא תרגיש ביטחון מהבית זה אוטומטית ישפיע גם על ההתנהלות שלה בחוץ)
ואם יש בעיה חריגה והיא מתלוננת או לא מסתדרת אז כמובן שתפנו לעזרה
אבל לפעמים יותר מידי נלחצים והופכים כל זבוב לפיל
וגם הילדה מרגישה את הלחץ הזה..
בקשר לחוג דרמה תשאלו אותה אם היא רוצה ואם כן אז למה לא
הרבה הצלחה ונחת.:)
 

זושא כץ

משתמש מקצוען
אני חושב... ודעתי היא... שבוודאי.. ופשוט...
שמצד אחד.. ומצד שני... ודווקא אם היא תלך לחוג ואולי דווקא אם היא לא תלך...
ורק להחמיא ורק לתת לה להתמודד...
ואולי ואולי ואולי....

אתם באמת מתייעצים כאן בפורום אנונימי על נושאים חשובים כאלה?!
 

אחת.....

משתמש פעיל
אני חושב... ודעתי היא... שבוודאי.. ופשוט...
שמצד אחד.. ומצד שני... ודווקא אם היא תלך לחוג ואולי דווקא אם היא לא תלך...
ורק להחמיא ורק לתת לה להתמודד...
ואולי ואולי ואולי....

אתם באמת מתייעצים כאן בפורום אנונימי על נושאים חשובים כאלה?!
כל אחד ודרכי ההתמודדות שלו...........מה יש לזלזל?
 

מרחבית

משתמש מקצוען
חשוב מאוד לשים לב אם אכן מדובר בחוסר ביטחון עצמי או באופי מופנם יותר. יש ילדים (ואנשים) רבים עם אופי מופנם מולד, שטוב להם המקום הלא מרכזי. הם יעדיפו למשל חברות עמוקה של אחד על אחד. המקום הרועש והבולט והמון חברים/ות אלו דברים שמפריעים להם לא בגלל חוסר ביטחון עצמי אלא כי זה לא הם. הם יוצרים ושמחים ומתפתחים נהדר דווקא ובעיקר קצת יותר בצד.
 

רחלי 1234

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
בית הספר התחיל בסה"כ לפני שלושה ימים
מוקדם מידי להסיק מסקנות

גם בנות חברותיות מאד מתקשות בהתחלה. ועוד יותר בכיתה א'

לדעתי כרגע פשוט להמתין ולהתפלל לטוב ביותר.
אם הזמן לראות מה מציק, ואם יש צורך, לטפל.
 

שמעון זנגר

משתמש פעיל
לי היה ילד מאוד מאוד שקט והרבע שלו המליץ שנזמין לו הביתה חברים גם שקטים לאט לאט הוא התחבר גם עם ילדים פחות שקטים והיום הוא ממש במרכז החברה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה