עזרה ילדה בת שנתיים ושמונה ביישנית

113570

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
רק לתת לכם כיוון הבת שלנו עד גיל 5 הייתה דבוקה לאמא שלה. לא לשחק עם שכנות. אפילו בטלפון פחדה להוציא מילה
היום כבחורה מקובלת מאוד חברתית ולפעמים גם צריך לבקש טיפה שקט
כקטנה לא נתנו לה הרגשה שהיא בעיה וקיבלנו אותה כמו שהיא וזה כנראה נתן לה את הביטחון
כמובן מצוין שאתם בודקים שמיעה.ראיה וכל מה שאתם חושבים שצריך לבדוק
ולקחת בחשבון שיש כל מיני סוגי אופי

שיהיה לכם המשך גידול קל
 

אסתריקה הלר

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
אנחנו אצל קלינאית תקשורת, התחלנו שבוע שעבר טיפול.
הנקודה היא שמה שאני רואה בבית לא רואים בגן. ואין לנו אישור לקלינאית בתוך הגן גי האבחון נעשה יום אחד מידי מאוחר (דווקא יש המלצה לעזרה בתוך הגן)
אנחנו מתחילים שנה ככה, אולי נוסיף רב"ע, ואולי שנה הבאה תלך לגן שפה או לפחות תקבל גננת שיח
ליבי איתך!! מכירה את זה ממש מקרוב
לבת שלי יש קושי דומה, היא כן מדברת הרבה אבל עם ילדים לא מתקשרת בשום אופן, לא דיבור ולא משחק...
האבחון הוא פשוט סיוט כי הם לא מבינים כמה הבעיה בגן חמורה בהשוואה לתור שקט עם אמא בקופת חולים...

עצה ראשונה- תתפללי שה' יעזור לה, תני צדקה ואפשר לבקש מהרב ברכה, הכל יכול להשתנות ובעז"ה תראו התקדמות מצוינת עוד השנה, יש המון כוח לתפילה של אמא!
עצה שניה- תהיי רגועה- הרבה ילדים הם ביישנים, לפעמים עם הגיל זה נרגע, לפעמים נשארים ביישנים, אבל גם להם טוב במקום שלהם, והם ילדים מקסימים ואהובים. והקושי שאת מתארת מאוד מצוי בגיל כזה קטן...
עצה שלישית- אם את הולכת לאבחון שפה תקציני מה שאת יכולה וכך תוכלי לקבל גן שפה. על בסיס ביישנות ושתקנות בלבד לא יתנו לך, וזה פשוט סיוט איום ונורא להילחם על גן שפה ולא לקבל...

אני דווקא בגישה שלא תהיה עם הרבה ילדים בבת אחת, אלא בהדרגה. תזמיני חברה או קרובת משפחה אחרי צהריים, לאט לאט תזמיני עוד אחד ואחד אחר - כל אחד יישפר עוד את המצב ויעזור לה בעז"ה בהמשך. אם יש ארועים משפחתיים עם הרבה ילדים- אל תנסי בכוח לחבר אותה עם הילדים, אלא נסי לתת לה משחק מעניין או ממתק לחלק, בצורה שילדים אחרים יבואו אליה, ולא שאת משכנעת אותה ללכת אליהם. אם היא נצמדת אלייך (לדעתי! אני לא מקצועית בתחום) תניחי לה, שתהיה רגועה ולא תראה את הארוע כטראומה...

בהצלחה רבה!!
 

משתמש משודרג

משתמש סופר מקצוען
עצה שלישית- אם את הולכת לאבחון שפה תקציני מה שאת יכולה וכך תוכלי לקבל גן שפה. על בסיס ביישנות ושתקנות בלבד לא יתנו לך, וזה פשוט סיוט איום ונורא להילחם על גן שפה ולא לקבל...
כאמור, מנסיון רב בתחום וועדות קבלה לגני שפה -
ילד הזקוק לסיוע שפתי- כלומר- גננת שיח וק"ו גן שפה- הזכאות נמדדת אך ורק אם יש לילד קושי במגוון תחומי התפתחות השפה- הגייה, תקשורת, קשיי הבנה.
כלומר- צריך לתת לחברי הוועדה להבין שלילד יש קושי תקשורתי והבנתי (הוא הקושי השפתי) ואפשר ואף רצוי להראות עד כמה הקושי (שהוא רק קושי שפתי) משפיע על כל תחומי ההתפתחות השונים בגן
למשל: לילד קיים קושי רב בהבנת סיטואציות חברתיות הגורמות לו לבעיות חברתיות קשות,
או- לילד קשיי הבנה משמעותיים בתכני הגן הנלמדים (אומרים בוועדה שלא יודעים עד כמה הילד הבין כי הוא לא יודע לענות לתשובות שנשאל על החומר הנלמד, כששואלים אותו על הנלמד הוא בוהה בחוסר הבנה או עונה תשובות לא מתאימות וכו'),
שימו לב כשאתם הולכים לוועדות אלו להתמקד בקושי השפתי!
אם תציגו בעיות בקשב וריכוז - לא תקבלו סיוע,
אם תציגו בעיות חברתיות ולא תקשרו אותן לתחום השפתי - לא תקבלו סיוע.
אם תציגו בעיות רגשיות (ביישנות, הססנות, חוסר רצון לתפקוד נאות) - לא תקבלו סיוע.
וכן הלאה...
 

תותחינוס

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי

BIZZARC- עשירה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
בגיל הזה לא הייתי עושה כלום חוץ מלהתפלל.
זה שנה שמתפתחים בה המון, ולהרבה ילדים התקופה הראשונה בגן היא קשה יותר.
באזור חנוכה תדברי עם הגננת ותשמע ממנה מה היא רואה ומה היא ממליצה.
 

אסתריקה הלר

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
כאמור, מנסיון רב בתחום וועדות קבלה לגני שפה -
ילד הזקוק לסיוע שפתי- כלומר- גננת שיח וק"ו גן שפה- הזכאות נמדדת אך ורק אם יש לילד קושי במגוון תחומי התפתחות השפה- הגייה, תקשורת, קשיי הבנה.
כלומר- צריך לתת לחברי הוועדה להבין שלילד יש קושי תקשורתי והבנתי (הוא הקושי השפתי) ואפשר ואף רצוי להראות עד כמה הקושי (שהוא רק קושי שפתי) משפיע על כל תחומי ההתפתחות השונים בגן
למשל: לילד קיים קושי רב בהבנת סיטואציות חברתיות הגורמות לו לבעיות חברתיות קשות,
או- לילד קשיי הבנה משמעותיים בתכני הגן הנלמדים (אומרים בוועדה שלא יודעים עד כמה הילד הבין כי הוא לא יודע לענות לתשובות שנשאל על החומר הנלמד, כששואלים אותו על הנלמד הוא בוהה בחוסר הבנה או עונה תשובות לא מתאימות וכו'),
שימו לב כשאתם הולכים לוועדות אלו להתמקד בקושי השפתי!
אם תציגו בעיות בקשב וריכוז - לא תקבלו סיוע,
אם תציגו בעיות חברתיות ולא תקשרו אותן לתחום השפתי - לא תקבלו סיוע.
אם תציגו בעיות רגשיות (ביישנות, הססנות, חוסר רצון לתפקוד נאות) - לא תקבלו סיוע.
וכן הלאה...
אפשר לדבר איתך טלפונית? להתייעץ על משהו?
estilipman ג'ימייל
 

הטעם המושלם

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
כאמור, מנסיון רב בתחום וועדות קבלה לגני שפה -
ילד הזקוק לסיוע שפתי- כלומר- גננת שיח וק"ו גן שפה- הזכאות נמדדת אך ורק אם יש לילד קושי במגוון תחומי התפתחות השפה- הגייה, תקשורת, קשיי הבנה.
כלומר- צריך לתת לחברי הוועדה להבין שלילד יש קושי תקשורתי והבנתי (הוא הקושי השפתי) ואפשר ואף רצוי להראות עד כמה הקושי (שהוא רק קושי שפתי) משפיע על כל תחומי ההתפתחות השונים בגן
למשל: לילד קיים קושי רב בהבנת סיטואציות חברתיות הגורמות לו לבעיות חברתיות קשות,
או- לילד קשיי הבנה משמעותיים בתכני הגן הנלמדים (אומרים בוועדה שלא יודעים עד כמה הילד הבין כי הוא לא יודע לענות לתשובות שנשאל על החומר הנלמד, כששואלים אותו על הנלמד הוא בוהה בחוסר הבנה או עונה תשובות לא מתאימות וכו'),
שימו לב כשאתם הולכים לוועדות אלו להתמקד בקושי השפתי!
אם תציגו בעיות בקשב וריכוז - לא תקבלו סיוע,
אם תציגו בעיות חברתיות ולא תקשרו אותן לתחום השפתי - לא תקבלו סיוע.
אם תציגו בעיות רגשיות (ביישנות, הססנות, חוסר רצון לתפקוד נאות) - לא תקבלו סיוע.
וכן הלאה...
תודה רבה
הסיבה למה חשבנו על גן שפה זה כי בתחילת השנה היא לא דיברה בכלל! עד חנוכה היא לא דיברה בכלל.
אחר כך התחילה לדבר, אבל אף אחד לא הבין אותה
היום היא כבר לא מדבר ג'יבריש בכלל רק מילים אמיתיוות, אבל רק אני או אם הגננת מאוד מתאמצת- מבינים אותה...
 

הטעם המושלם

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
וגם הקטע החברתי- היא לא יוצרת קשר עם חברים, לא משפת את הגננת כמעט, מאוד מבודדת
 

מחזיק מפתחות

משתמש מקצוען
תודה רבה
הסיבה למה חשבנו על גן שפה זה כי בתחילת השנה היא לא דיברה בכלל! עד חנוכה היא לא דיברה בכלל.
אחר כך התחילה לדבר, אבל אף אחד לא הבין אותה
היום היא כבר לא מדבר ג'יבריש בכלל רק מילים אמיתיוות, אבל רק אני או אם הגננת מאוד מתאמצת- מבינים אותה...
לדעתי, מעולה שאת משקיעה בזה, לא להיות בלחץ אבל בד בבד לטפל.
אני טיפלתי בבת שלי כל השנה וההתפתחות מדהימה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קז

א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה