מידע שימושי יוזבד, לא נמאסת!!

מצב
הנושא נעול.

הגשש

משתמש מקצוען
הספר הכי מרוח שקראתי בחיי היה יוזבד. (לקח לקרוא אותו משהו כמו 4 חודשים!!!)
אני קוראת ומסיימת בשבוע בערך שלושה ספרים בשקיקה.
איסתרק היה מדהים. לא יכולתי לעצור מלקרוא. מהללאל היה יפה, ויוזבד מרוווווווח .
בניגוד לכל מי שכתב כאן: תקראו את הספר שוב ושוב ואז תאהבו אותו.
את איסתרק ומהללאל לא היה צורך לקרוא שוב ושוב כדי להתחבר לספר, זה הצליח ממבט ראשון...
אם את יוזבד צריך לקרוא שוב ושוב כדי להתחבר אליו משהו בו פגום.
מסופר על אחד הצדיקים שבא לקנות נעליים, הנעל קצת לחצה והמוכר אמר לו תלך עם הנעל קצת עד שהיא תתרחב, אמר לו הצדיק אני באתי לקנות נעליים מתאימות, אם זה לא מתאים, תלך אתה איתם עד שיתרחבו.
ספר זה לא נעל שאנחנו צריכים ללכת איתם עד שהרגל תתרגל לנעל או עד שיימאס לנו מהלחץ ונקנה נעליים חדשות.
אילו מחברת יוזבד הייתה נוסעת לאיזה אי בודד בלי לחץ של קוראים, אוהדים, מעריצים ומו"לים, הספר היה הרבה הרבה יותר טוב. תחשבו על זה.
 

.נחמה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עוד שאלה: למה איסתרק אמר לדודו שאף אחד בעולם לא יודע איפה פנרס אם הוא עצמו שלח אותו למיכאל?
 

טראכטער

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
הספר הכי מרוח שקראתי בחיי היה יוזבד. (לקח לקרוא אותו משהו כמו 4 חודשים!!!)
אני קוראת ומסיימת בשבוע בערך שלושה ספרים בשקיקה.
איסתרק היה מדהים. לא יכולתי לעצור מלקרוא. מהללאל היה יפה, ויוזבד מרוווווווח .
כולו קונספירציה אחת גדולה ומבולבלת.

אני חושבת שכדאי לה מהר לחזור לתוך הממלכות עצמם ולא להיתפס על כל מיני אנשים נספחים ועליהם לבנות את העלילה . (הספר העשירי בסדרה יהיה על קבצני כוזר. ברצינות)
זו הבעיה של הספר.
מותו של יקוואל זו בעיה משנית.

עיקר הבעיה היא שבספרים הקודמים כל ספר קידם את הממלכה לאנשהו, משהו זז. כאן מרחו אלף עמודים על פרטים ודמויות שוליות, ובסוף הספר הממלכה לא התקדמה לשום מקום פחות או יותר, עדיין מלחמה, יוסף ואיסתרק, ועולם כמנהגו נוהג.
הקטע עם עריקתו של שלוואן ואבקת השריפה טוב בשביל להיות אירוע בספר, לא העלילה המרכזית בו.
בודאי כשזה חלק מסדרה שיוצאת פעם בשש שנים, שאז הקורא/ת מצפה שמשהו רציני יזוז, ולא להשאר נטוע באותה משבצת.
זה בדיוק נקרא מריחה.
וכמו שכתבו - בצורה הזו בסוף נגיע לספר על קבצני כוזר ללא שום התקדמות משמעותית.

וכל זה חוץ ממותו הטפשי של יקוואל. דמות שהושקעו בה חלקים נכבדים מהספר הנוכחי ומקודמו, וכל זה בשביל להרוג אותו בסוף. לא חבל על כל חלקי העלילה שהושקעו בדמות הזו?
אני באופן אישי הרגשתי - אם כן למה זה אנוכי. בשביל מה קראתי עליו מאות דפים?
למי שזוכר - אחד מהמסרים העיקריים במהללאל היה איך שיקואל תופס את עצמו, לא יצא מזה כלום? אז מה רצית לשדר שם? איזה מסר העברת?
בשביל להעביר את המסר היה מספיק לפצוע אותו וכדו'.

וגם לגבי הקונספירציה - אכן. מידי מבולבל.
למרות שאני מחפש שספר יהיה עמוק ועם עלילה מורכבת, עדיין - אני לא מחפש לקמט מעליו את המצח. בשביל זה אני יפתח גמרא... הספר נועד להרפיה, אחרי הכל.
 

כבשה שחורה

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
ה- מסר של יוזבד היה במוות של יקוואל, וה- בעיה של הספר הוא שרבים לא הבינו אותו...
אחרי שבן אדם מת - מה שנשאר איתו, זה מה שהוא בחר,
ולא משנה מה הוביל אותו לבחור בבחירות שגויות, כי הבחירה תמיד נשארת שלו.
הספר הזה בא במסר לכולנו לבחור בטוב, בטרם יהיה מאוחר... מסר ענק, לא פחות מאיסתרק...

בתחילת הספר בהקדשה, כתוב את המילים שלדעתי מתמצתות את המסר:
יעֲזֹב רָשָׁע נְתִיבוֹ.
וְיַכְנִיעַ רוּם לְבָבוֹ.
וְיָשֹׁב אֶל יְיָ וִירַחֲמֵהוּ בְּשׁוּבוֹ.
בְּטֶרֶם יִסָּפֶה אוֹ יוֹמוֹ יָבֹא:

עֲזָב נָא בֶּן אָדָם עֲזָב נָא. עֲזֹב שֵׁמֶץ וְדִבָּה.
בְּטֶרֶם תִּתְעוֹפֵף כְּיוֹנִים אֶל אֲרֻבָּה.
וְהַנּוֹשֶׁה בָּא לָקַחַת הָעֲרֻבָּה.
לָכֵן שׁוּב וּזְכֹר אֶת הַיּוֹם הַבָּא. כִּי הַיּוֹם קָצֵר וְהַמְּלָאכָה מְרֻבָּה.
מִי יִתֵּן אֶל לִבּוֹ. בְּטֶרֶם יִסָּפֶה אוֹ יוֹמוֹ יָבֹא:

(סליחות לצום גדליה)
 

נעמה :)

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
גם לי הפריע בהתחלה כשקראתי על מותו של יקוואל,
אך אח"כ הבנתי את העומק והמסר שהסופרת שתלה בו - לדעתי,
הרעיון הוא להוכיח את עולם השקר או העולם האכזר שבו אנו חיים
ישנם אנשים שיעשו מעשים טובים ויתרמו רבות לאנושות אך העולם יזכור אותם באופן שלילי
ולהיפך, כמו יקוואל לדוגמא, שיצא בעיני אחיו ואנשיו כבוגד ללא שהאמת תצא לאור לעולם.
סופר או סופרת טובה לדעתי היא לא זאת שתפרוס תמונה יפה בסיום הספר שתחמם את ליבנו,
סופרת טובה תשאיר אותנו הקוראים מאחורי הקלעים עם צביטה בלב (כמו - כמה חבל שאיסתרק לעולם לא ידע על טובו וגדלותו של אחיו) ועם הרבה נקודות למחשבה.
אני למשל התהלכתי הרבה זמן עם המחשבה והארה הזאת
וזה הכי תפס אותי מכל הספר.
(לראיה, קראתי את הספר פעם אחת בלבד עם צאתו לאור
ומיד כשראיתי את הדיון בנושא צף לי בחדות כל הקטע הזה)
ה- מסר של יוזבד היה במוות של יקוואל, וה- בעיה של הספר הוא שרבים לא הבינו אותו...
אחרי שבן אדם מת - מה שנשאר איתו, זה מה שהוא בחר,
ולא משנה מה הוביל אותו לבחור בבחירות שגויות, כי הבחירה תמיד נשארת שלו.
הספר הזה בא במסר לכולנו לבחור בטוב, בטרם יהיה מאוחר... מסר ענק, לא פחות מאיסתרק...

בתחילת הספר בהקדשה, כתוב את המילים שלדעתי מתמצתות את המסר:
יעֲזֹב רָשָׁע נְתִיבוֹ.
וְיַכְנִיעַ רוּם לְבָבוֹ.
וְיָשֹׁב אֶל יְיָ וִירַחֲמֵהוּ בְּשׁוּבוֹ.
בְּטֶרֶם יִסָּפֶה אוֹ יוֹמוֹ יָבֹא:

עֲזָב נָא בֶּן אָדָם עֲזָב נָא. עֲזֹב שֵׁמֶץ וְדִבָּה.
בְּטֶרֶם תִּתְעוֹפֵף כְּיוֹנִים אֶל אֲרֻבָּה.
וְהַנּוֹשֶׁה בָּא לָקַחַת הָעֲרֻבָּה.
לָכֵן שׁוּב וּזְכֹר אֶת הַיּוֹם הַבָּא. כִּי הַיּוֹם קָצֵר וְהַמְּלָאכָה מְרֻבָּה.
מִי יִתֵּן אֶל לִבּוֹ. בְּטֶרֶם יִסָּפֶה אוֹ יוֹמוֹ יָבֹא:

(סליחות לצום גדליה)
גמני אהבתי שהאמת לא חייבת להתקבל בתרועות ובהפי - אנד ויצא שיקוואל מת חשוד.
עם זאת, עדיין יותר אהבתי את איסתרק ומהללאל.
 

גלויה94

משתמש מקצוען
נגיד שיקוואל היה חי, מה יצא מהספר? כי גם מהמוות שלו לא יצא שום דבר!!!
 

תקוה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
קהילת הספרנים
מעצים את השאלה! לאחר שהגיעו לכוזר האמיתית מה הפריע להם להמשיך לאתיל?
כדי שלא יבוא לפני הזמן לאתיל. אנשים יתחילו לחקור ולשאול וחלק מהמשחה על בואו תתבזבז על שאלות. ככה אף אחד לא ידע
גם פנרס וישי יכלו לעשות זאת בקלות.
פנרס כבר חזר לאתיל, וישי לבד?
כנראה שצריך שתים כדי לשמור על הנסיך היקר הזה.

מה עוד שאני חושבת שכתבו שמיכאל לא הרגיש טוב ואולי לכן נשלח לאחוזתו של מנרם, כדי להתחזק בהרים לפני תחילת החגיגות לרגל שובו.


אני חיכיתי שהיא תתמקד בחתונה השמחה של אונמר. שצפיתו להבכלל חתן אחר...
או מי יהיה החתן של רנה- דודתו של איסתרק
בברית של רעואל בן איסתרק- היא כותבת על 15 אבנים ששלח ידרת לאיסתרק שאומר איום כל שהוא על חייו. ידרת מת האם האיום הוסר? או שלידרת יש כבר בן שירדוף את איסתרק?
וזה שיקוואל נשא את ידרת למים אומר שהוא באמת צלל למעמקים או ששוב נראה אותו קם לתחיה בספר הבא?

ושאלה גדולה מכולם- לא כתוב שהפריע כ"כ ליוסף על עריקתו של בנו לכוזר האמיתית
הייתי מצפה ממנו לצאת במלחמה וחיל כבד על 'חטיפתו' לכאורה של בנו
 

תקוה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
קהילת הספרנים
נגיד שיקוואל היה חי, מה יצא מהספר?
הוא היה מספר מה הוא עשה למען כוזר האמיתית. והיה שב לאתיל עם כתר העוצרות על ראשו, אולי?
או שהיה מבקש לחיות בשקט כמו אדון מכובד ובורגני- כשאיפתו הראשונית. שאני לא מבינה למה היא לא נתנה לו לעשות כרצונו?
למה היא תקעה כך את חייו?
 

חיהלהR

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
אני חיכיתי שהיא תתמקד בחתונה השמחה של אונמר. שצפיתו להבכלל חתן אחר...
או מי יהיה החתן של רנה- דודתו של איסתרק
בברית של רעואל בן איסתרק- היא כותבת על 15 אבנים ששלח ידרת לאיסתרק שאומר איום כל שהוא על חייו. ידרת מת האם האיום הוסר? או שלידרת יש כבר בן שירדוף את איסתרק?
וזה שיקוואל נשא את ידרת למים אומר שהוא באמת צלל למעמקים או ששוב נראה אותו קם לתחיה בספר הבא?

ושאלה גדולה מכולם- לא כתוב שהפריע כ"כ ליוסף על עריקתו של בנו לכוזר האמיתית
הייתי מצפה ממנו לצאת במלחמה וחיל כבד על 'חטיפתו' לכאורה של בנו

ע"פ הביקורת - אני מציעה שתקראי שוב את הספר.........
 

ששונית

משתמש מקצוען
הזדמן לי לראות סרט מצוייר עתיק - ומי שמכיר בטח שם לב שהסיפור "איסתרק" הוא בעצם הרעיון (בגרסה משוכללת יותר) של "מלך האריות"...
איסתרק הוא הגירסה המגוירת של "המלך מתיא".
עם כל ההתרחשויות, רק בלי המשמעויות העמוקות שלהן.
 

בינתיים

משתמש רשום
גם אני בתחילה לא אהבתי את יוזבד, אבל עם ניתוח משפחתי מעמיק הבנתי את היופי שבו. מה שמעצבן הוא מה שיפה... כלומר- דווקא המוות של יקוואל שמכעיס כל כך מחדד את המסר. כל הספר מדבר על בחירות בחיים. אנחנו בוחרים, לפעמים בטוב ולפעמים ברע. ומשום מה אנחנו חושבים שאם זה לא ילך- תהיה לנו דרך חזרה.... אבל זה לא נכון. לפעמים אנחנו מובלים לבחירה בעל כורחינו- כמו שלוואן- וזה יוצא טוב, אבל לפעמים לא. וגם אם היו לנו כוונות טובות, זה לא מצדיק את הבחירות השגויות, ולא תמיד תהיה אפשרות לתקן.... זה מה שאמר יקוואל במותו.

והרעיון לשידוך בין מנרם לרנה אלוף!!
 

ינקינטון

משתמש צעיר
בברית של רעואל בן איסתרק- היא כותבת על 15 אבנים ששלח ידרת לאיסתרק שאומר איום כל שהוא על חייו. ידרת מת האם האיום הוסר? או שלידרת יש כבר בן שירדוף את איסתרק?


17 זרעי חרוב;)


וזה שיקוואל נשא את ידרת למים אומר שהוא באמת צלל למעמקים או ששוב נראה אותו קם לתחיה בספר הבא?


יקוואל לא נשא אותו למים, הוא הוציא אותו מהמערה אחרי שמת כדי שהריח לא ימשוך חיות רעות - וזרק אותו למטה...:eek:;)


ושאלה גדולה מכולם- לא כתוב שהפריע כ"כ ליוסף על עריקתו של בנו לכוזר האמיתית
הייתי מצפה ממנו לצאת במלחמה וחיל כבד על 'חטיפתו' לכאורה של בנו

יוסף מושחת, אבל לא טיפש - כנראה קלט שאלרון בגד בו ולא בשלואן. וברכיהו מזכיר ביוזבד שאביו הפך לחשדן מאז נעלם שלוואן.:mad:;)


וכמו שהציעו פה - תקראי שוב. את תהני!!!
 

שירי12

משתמש סופר מקצוען
לא מאמינה שאני מגיבה פה, אבל בכל זאת... ממלכה במבחן :)
יקוואל בחר בחירה טובה רק בסוף, בסוף, ברגע שאחרי האחרון.
הבחירה שלו להשאר עם השודדים ולשדוד ולהתנצל הייתה בחירה טובה?
הבחירה ללמד את השודדים סיוף הייתה בחירה טובה?
לדעתי לא.
ובן אדם משלם על הבחירות השגויות שלו, כן.
גם אם בסוף הוא בחר בחירה טובה.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יי שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

געגוע קיצי • אתגר 138

לוח מודעות

למעלה