נכתב ע"י גלבוע;1786952:
שו"ע מפורש שאפשר לתת צד זכות. אם 'לא ראו בה דבר מכוער'.
לא בטוח כמה צדקנית היתה האישה מהסיפור (בהנחה שהיתה כזו, כמובן.)
חושבני שזה לא הדיון.
הדיון הוא שמישהו בא וטען שבעיתון כתבו סיפור שלא יכול להיות נכון / סיפור חוזר של "בראשית לח, כד"..
אגב, גלבוע, אני מצטט "בהנחה שהיתה כזו, כמובן", ז"א גם אתה מטיל ספק באמינות הסיפור.
בא מישהו ואומר, היי, יכול להיות שהיה סיפור כזה, אבל הרב 'התעלם' מכך שמדובר כאן ב'סיפור חוזר בראשית לח, כד'..
ואני בא ואומר, לא! הרב שידע את כל השו"ע ובוודאי את סימן ד, סעיף יד באבן העזר, ידע שלפי תורה הילד לא חייב להיות "בראשית לח,כד"... אלא יתכן שהאישה כשרה, והכל בסדר והילד פשוט היה לו נחמד "ללמוד את כל התורה ונר דולק לו על ראשו".. זה הכל
[נדה ל, ב
דרש רבי שמלאי למה הולד דומה במעי אמו לפנקס שמקופל ומונח . . ונר דלוק לו על ראשו וצופה ומביט מסוף העולם ועד סופו שנאמר (איוב כט, ג) בהלו נרו עלי ראשי לאורו אלך חשך ואל תתמה שהרי אדם ישן כאן ורואה חלום באספמיא
ואין לך ימים שאדם שרוי בטובה יותר מאותן הימים שנאמר (איוב כט, ב) מי יתנני כירחי קדם כימי אלוה ישמרני ואיזהו ימים שיש בהם ירחים ואין בהם שנים הוי אומר אלו ירחי לידה
ומלמדין אותו כל התורה כולה שנאמר (משלי ד ד): "ויורני ויאמר לי יתמך דברי לבך שמור מצותי וחיה",]
נ.ב. האשכול נקרא "שגיאות בעיתונים ומגזינים"..