טיפול המשטרה בביתר....

מצב
הנושא נעול.

אברימי

מנהל פורום סוכרת
מנהל
מנוי פרימיום
חברים יקרים - ביתרים!
התקיימה אסיפה לפני כחודש, בה לקחו חלק נציגי כל הקהילות בביתר בעקבות התדרדרות הבטחון האישי בביתר (ולא מצד פלסטינים...)
הדוברים קבלו על הפקרת הרחובות לגדודי נוער נושר, ועל דרכים למגר את התופעה.
מכיוון שהעיר ידעה מאמצים רבים בעבר, חלקם אף התחילו באסיפות מסוג זה והסתיימו בלהב 433, התגבשה החלטה לגלגל את הטיפול בעברייני החוק - כמה פשוט - לממונים על כך. למי מאיתנו שלא יודע - וכנראה הורגלנו לא לדעת - יש משטרה בישראל שבהגדרת תפקידה היא אמורה לדאוג לבטחון האישי של האזרחים.
לאור הדברים, התקיימה ישיבה אצל ראש העירייה, שפרש את תוכניתו לטיפול בנוער המורכבת מ3 זרועות שישתלבו יחדיו: 1. הטיפול המשטרתי במפירי חוק. 2. טיפול סוציאלי במשפחות ובנערים. 3. טיפול מחלקת חברה ונוער שע"י מחלקת החינוך.
במקביל בישר ראש העירייה על מעבר תחנת "גוש עציון" למבנה החירום בביתר, דבר שינגיש את שירותי המשטרה לתושבים, לצד ניראות גבוהה יותר של השוטרים והרתעה בפועל.
צריך להבין שככל שישנן תלונות על הפרות חוק שמוגשות על ידי אזרחים שאיכפת להם / נפגעו - כך יגדל כח האדם המוקצה ועמו גם תקצוב נאות לטיפול בבעיה.
אני באופן אישי, נפגשתי גם עם המפקד האיזורי החדש בלשכת ראש העירייה, והתרשמותי היא שהוא שם לו מטרה להחזיר את השקט לביתר בכל האמצעים העומדים לרשותו. לטענתו, ויש לה תימוכין בשטח, החיכוך עם העבריינים העלה את מפלס הזעם שלהם, והמצב כעת הוא שהקרבות עברו לרחוב.
המפקד קיבל לרשותו הצעה לתכנית עבודה על פי המודל של רודי ג'וליאני שכונתה בשם "החלונות השבורים" והתאמתה בפועל למתרחש בביתר. הוא צוייד בציטוטי חוקים רלוונטיים האמורים לתת מענה להתרחשויות שונות, ובקיצור - הכל מוכן רק שיתחילו לעבוד...
מפקד המשטרה מוכן להקריב את "יוקרתו" כתחנה בה יש מספר מועט של תלונות - נתון שכביכול מגלם הצלחה של המשטרה, ובאופן פרדוקסלי מבקש לבוא ולהתלונן על כל מעשה עבריינות.
זהו תהליך שייקח זמן, אבל ככל שהמשטרה תווכח שהתושבים משתפים פעולה בתלונה ובגיבוי - כך יתקדמו הדברים באופן טכעי לשביעות רצון התושבים.
קחו את הדברים לתשומת לבכם.
 

מכל הלב

משתמש פעיל
א.
אני מאוד מבין את הנושא, זה אכן מאוד קשה המצב הנוכחי.

אך צריך לדעת ולחשוב האם זוהי הדרך הנכונה למגר תופעה זו, או האם יש דרך יותר טובה.

ב.
צריך לזכור שמאחורי כל נער כזה, יש משפחה, והיא שבורה מאוד ממצבו.
צריך לזכור שכל נער כזה, שבור מאוד מאוד ממצבו האישי, גם אם כלפי חוץ הוא נראה שמח וצוהל.

צריך לזכור שכל נער כזה, הוא בסך הכל ילד טוב, שעקב כל מיני סיבות [בעיקר פגעי הטכנולוגיה ועוד] הוא נמצא במצב הזה. וגם עכשיו הוא באמת ילד טוב, מתחת כל הקליפות.

זהו צער עמוק מאוד מאוד, ואין לב שיכול להכיל צער כזה.

ג.
הטיפול שהוצע כאן לעיל, הוא טיפול של "זבנג וגמרנו".
זהו טיפול של "אני חושב שיהיה לי טוב" במקום לחשוב על הלב של הילד המסכן, גם אם הוא זרק עליך אבן.
חבל מאוד לחשוב ולפעול בצורה כזו.

נכון זה מפריע מאוד המצב ונוכחי, ואסור בשום פנים ואופן שהוא ימשיך! זה מפגע חמור גם גשמי וגם רוחני!
השאלה היא: איך ממגרים מצב זה, באופן הנכון והראוי, בלי להשאיר לבבות שסועים ושותתי דם בדרך.

ד.
צריך לחשוב על דרך איך לטפל בכל הבחורים האלה, איך לקרב אותם חזרה.
ובכך גם נציל אותם ונקרב אותם, וחוץ מזה הם גם כבר לא יטרידו ולא יאיימו עלינו.

ה.
יש לקחת כמה אברכים שמבינים בנושא, שיישבו איתם בליל שבת ועוד פעם-פעמיים באמצע השבוע, על פיצוחים, בלו-דיי, וודקה. ויספרו להם סיפורים על גדולת חכמי ישראל לדורותיהם, ומעלת לימוד התורה הקדושה וקדושת המצוות. הכל בדרך נעימה וסיפורים.
לא בדרך של צעקות ותביעות.

בנוסף לזה יישבו איתם אברכים לשיחות על משמעות החיים ותכליתם.

בהמשך יעשו רישום למוסדות וישיבות מתאימים, וכן שיבוץ בעבודות שונות.

ו.
בצורה זו גם ינצלו הבחורים, ויהיו בהמשך יראי שמיים, ויקימו בתים של תורה ויראה. וגם תושבי העיר ירוויחו משקט רוחני וגשמי.

אבל תחשבו מה יקרה אם יעשו ההיפך, ורק יעבדו בכח ומשטרה וצעקות וכו', הרי רק נפסיד את בחורים אלו, ואכן יהיה שקט ברחובות [לפחות מעל פני השטח]. אבל מי יודע איזה דו"ח יגישו לנו בשמיים, ומי יודע אם נוכל לישון בלילה כשאנו יודעים שבגללינו הבחור ההוא עושה מה שעושה [גם אם זה לא מול העיניים שלנו].

ז.
דרך הפעולה שהצעתי, כבר עבדו כך בערים אחרות ובהצלחה. אתם יכולים לעשות את זה גם בביתר.

בהצלחה רבה



 

בתנופה

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
סתם לשם המידע:
לפני שנים, היה ח"כ אחד, שכיום כבר לא פופלרי בביתר, שבאותם ימים שימש בתפקיד במשרד השיכון, והוא החליט לבנות בביתר רחוב ובו יהיו דירות להשכרה.
אלא שבמקום שהציבור יהנה מהם, מה שקרה שחברת עמידר העדיפה לתת אותן למשפחות במצוקה.
מה שקרה זה שברחוב מסויים בגבעה א', ב'קאסבה של ביתר' מתרכזת קבוצה של עבריינים לשעבר, שעברה מובן של התחזקות, משפחות מסכנות וחלשות מזה דורות, יוצאי מעברות ועוד, כאלו שירחם-השם..
בהתחלה זה לא היה נורא, עד שגדל ברוך השם דור חדש לאותן משפחות, דור הממשיך במסורת אבותיו...
כל הצרות של ביתר נמצאות ברחוב הזה, מתפשטות מעט לרחובות הסמוכים ותו לא..
בגבעה בי ובקצוות של אי שקט בינתיים..
אז אולי באמת מה שצריך לעשות זה להסביר לנערי אותו רחוב מי הוא בעל הבית האמיתי בביתר אחת ולתמיד..
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
כלומר, את מאשימה את עמידר?
 

בתנופה

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
נכתב ע"י חלף עם הרוח;1681442:
שהשם יעזור לכם.

אם יש מי שמפחד להביע את האמת אז אני אומר אותה בקול:::
כל ההסברים העמוקים גלגולי העיינים ובלבולי השכל של 'מכל הלב' טובים מאד שביל הפרוטוקול העלוב!!!

זו צביעות שמלאנית המטיפה לאהבה ורחמים, עצות גבוהות ועמוקות, שתכליתם הטפה- ומאחוריהם כלום וכלום של עשיה!!

מה שצריך לעשות זה: לשבור לחוליגנים האלו את הצורה אחת ולתמיד!!!!!

כי זה לא ייתכן שבגלל תיאוריה של מתחסדים שכאלו, שנותנים עצות מרחוק, אין לנו כיום אפשרות להסתובב ברחוב!!!!!!!!
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י צצפ;1681518:
אם יש מי שמפחד להביע את האמת אז אני אומר אותה בקול:::
כל ההסברים העמוקים גלגולי העיינים ובלבולי השכל של 'מכל הלב' טובים מאד שביל הפרוטוקול העלוב!!!

זו צביעות שמלאנית המטיפה לאהבה ורחמים, עצות גבוהות ועמוקות, שתכליתם הטפה- ומאחוריהם כלום וכלום של עשיה!!

מה שצריך לעשות זה: לשבור לחוליגנים האלו את הצורה אחת ולתמיד!!!!!

כי זה לא ייתכן שבגלל תיאוריה של מתחסדים שכאלו, שנותנים עצות מרחוק, אין לנו כיום אפשרות להסתובב ברחוב!!!!!!!!
לא רק שמכל הלב צודק לגבי קירוב הבחורים האלה, הוא גם צודק לגבי קירוב אנשים שחושבים כמוך.
טיפ טיפה השקעה, וגם אתה בסוף תדבר בצורה פחות אלימה, פחות "לשבור לחוליגנים האלה את הצורה", פחות ביטויים של שנאה עיוורת לכל מי שחושב מעט על השני, פחות אגו ויותר נתינה.
 

מנדי שלום

משתמש פעיל
נכתב ע"י צצפ;1681466:
סתם לשם המידע:
לפני שנים, היה ח"כ אחד, שכיום כבר לא פופלרי בביתר, שבאותם ימים שימש בתפקיד במשרד השיכון, והוא החליט לבנות בביתר רחוב ובו יהיו דירות להשכרה.
אלא שבמקום שהציבור יהנה מהם, מה שקרה שחברת עמידר העדיפה לתת אותן למשפחות במצוקה.
מה שקרה זה שברחוב מסויים בגבעה א', ב'קאסבה של ביתר' מתרכזת קבוצה של עבריינים לשעבר, שעברה מובן של התחזקות, משפחות מסכנות וחלשות מזה דורות, יוצאי מעברות ועוד, כאלו שירחם-השם..
בהתחלה זה לא היה נורא, עד שגדל ברוך השם דור חדש לאותן משפחות, דור הממשיך במסורת אבותיו...
כל הצרות של ביתר נמצאות ברחוב הזה, מתפשטות מעט לרחובות הסמוכים ותו לא..
בגבעה בי ובקצוות של אי שקט בינתיים..
אז אולי באמת מה שצריך לעשות זה להסביר לנערי אותו רחוב מי הוא בעל הבית האמיתי בביתר אחת ולתמיד..
את מאשימה את ח"כ הנ"ל,
או את עמידר?
 

פאוור

משתמש פעיל
נכתב ע"י צצפ;1681518:
אם יש מי שמפחד להביע את האמת אז אני אומר אותה בקול:::
כל ההסברים העמוקים גלגולי העיינים ובלבולי השכל של 'מכל הלב' טובים מאד שביל הפרוטוקול העלוב!!!

זו צביעות שמלאנית המטיפה לאהבה ורחמים, עצות גבוהות ועמוקות, שתכליתם הטפה- ומאחוריהם כלום וכלום של עשיה!!

מה שצריך לעשות זה: לשבור לחוליגנים האלו את הצורה אחת ולתמיד!!!!!

כי זה לא ייתכן שבגלל תיאוריה של מתחסדים שכאלו, שנותנים עצות מרחוק, אין לנו כיום אפשרות להסתובב ברחוב!!!!!!!!

אם כל האמפתיה לקושי הנוראי שאתם חווים ואני משתתפת בצערכם, בתסכול ובאין אונים...
עדיין... שריפה לא מכבים עם שמן! וזה הוכיח את עצמו עד היום....
תפנימו!
בואו תנסו לשנות גישה שהביאו פה ממש מכל הלב!...

ואגב, אני גרה באחת מהערים שניסו הכל כולל משטרות אבל רק אחרי חשיבה מעמיקה ובניית מתווה ופתרון לשורש הבעיה כדוגמאת מה שהציע מכל הלב חזר השקט לעירנו
ואני אישית מתעסקת עם האוכלוסיה הזו (בגילאים בית הספר, הבריונים בתחילת דרכם...) צריך להפנים שהגישות המקובלות לא עובדות כאן וזו פסיכולוגיה שלמה שלא כאן המקום להרחיב.
 

בתנופה

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
קקטוס, וגם פאוור.
אם אתה תקבל פעם מכות רצח ברחוב,
ואם ילדך יותקפו חלילה באכזריות על חטא היציאה מהבית בליל שבת,
גם אתה, ידידי היקר, תדבר אחרת...

זה בנוגע לחינוך מחדש.
ובנוגע לעצות המרוממות, אזי כן. נכון שהאמונה באדם ותורת המוסר הינן תכונות נפש יהודיות עתיקות.אבל בל גם נשכח, שצריך גם להיות חכם לפעמים, וללא שמאל דוחה לא יהיה ניתן לקרב בימין.

הילדים האלו הם אכן מסכנים, אבל מישהו צריך להחטיב להם גבולות. הם צריכים דבר ראשון לפחד פחד מוות מלהרים אצבע על מישהו!!
ורק אחר כך יהי' ניתן לפתוח את רשימת המלל דלעיל, ולהציץ בה בשם ההומניות והדאגה..
כי חיינו קודמים!!

(ואגב, גם אנחנו ניסינו הכל, ובשנים שהלכו ביד תקיפה היה הרבה יותר טוב. עד שהגיעו הבחירות וכו וכו. )
 

בתנופה

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
נכתב ע"י מנדי שלום;1681545:
את מאשימה את ח"כ הנ"ל,
או את עמידר?

לא מאשימים את אףחד. כולם התכוונו לטובה, רק רציתי להדגיש שמדובר ברחוב אח'ד, ולא בכל ביתר..
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י צצפ;1681735:
קקטוס, וגם פאוור.
אם אתה תקבל פעם מכות רצח ברחוב,
ואם ילדך יותקפו חלילה באכזריות על חטא היציאה מהבית בליל שבת,
גם אתה, ידידי היקר, תדבר אחרת...

זה בנוגע לחינוך מחדש.
ובנוגע לעצות המרוממות, אזי כן. נכון שהאמונה באדם ותורת המוסר הינן תכונות נפש יהודיות עתיקות.אבל בל גם נשכח, שצריך גם להיות חכם לפעמים, וללא שמאל דוחה לא יהיה ניתן לקרב בימין.

הילדים האלו הם אכן מסכנים, אבל מישהו צריך להחטיב להם גבולות. הם צריכים דבר ראשון לפחד פחד מוות מלהרים אצבע על מישהו!!
ורק אחר כך יהי' ניתן לפתוח את רשימת המלל דלעיל, ולהציץ בה בשם ההומניות והדאגה..
כי חיינו קודמים!!
ילדים שמגיל 0 קיבלו אותם בתור "האלה-ששר-השיכון-לשעבר-עשה-טעות-ודחף-אותם-לעיר-שלנו"
"משפחות מתחזקות השם ירחם", ועוד שאר התבטאויות מתנשאות וקטנוניות, שבאות כביכול מהפיות של האנשים ה"תרבותיים" שבמקום לקבל אותם יפה, כשווים בין שווים. (סליחה, אנחנו הבנים של אברהם אבינו, הם הבנים של תרח) דחינו אותם לפינה שבה הדרך היחידה שלהם לבטא את עצמם, היא להתבלט בתחום של האלימות.
החברה שזרקה אותם לפינה, התפקיד שלה הוא להחזיר אותם לחברה, לא לכסח להם את הצורה - כי זאת הוספת חטא על פשע. לא לטפל בהם כמו עבריינים, כי העבריינים האמיתיים כאן זה כל אלו שדחו אותם על רקע "התחזקותם".

אז אנא, לפני שאתה מטיף לנהוג ביד קשה, תבדוק בעצמך מי האחראי האמיתי לאלימות הזאת.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
לא רוצה לחוות דעתי לכאן ולכאן פשוט כי לא חוויתי את זה על בשרי.
אבל צריך לחשוב מה באמת יכול לפתור את הענין אחת ולתמיד.
האם זבנג וגמרנו, או באמת נתינת אופציה לנערי הרחוב הללו לעשות דברים אחרים חוץ מלהלך אימים.

כמו בכל דבר: לחשוב מה השורש. למה זה נובע.
לתת אופציה לתנהג אחרת (עבודה למשל או פתיחת מוסד לימודים מיועד שלא ישתעממו)
ובד בבד להודיע שמי שימשיך עם המעשים הנלוזים לא רק שלא ירוויח, אלא יהיה לו הרבה מה להפסיד.
כלומר תהיה להם כאן אפשרות בחירה בין הטוב (לעצמם ולשיקומם) לבין הגרוע ביותר.

ואני בטוחה שיש הרבה אנשים שמסוגלים ללכת לנוער הזה לחזק אותו, לקרב אותו, ובכך להציל קודם כל את השכונה ועל הדרך גם אותם.

צריך רק לטפל בזה מהשורש.
אין פתרונות של זבנג וגמרנו בדברים הללו.
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י מנדי שלום;1681545:
את מאשימה את ח"כ הנ"ל,
או את עמידר?
לבי אומר לי שתמצית הוויכוח הזה היא פוליטיקה קטנה ותו לא.
 

poto12

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
חבר'ה כל המתחסדים לא גרים בביתר
מי שמכיר את רחוב הגר"א והדף היומי מלפני שנים יודע שתמיד הם היו "הקסבה"
כשעוד היה ועדת איכלוס האש הייתה קטנה אבל מאז שהיא התבטלה(כשהעיפו את דגל ועשו הסכם עם ש"ס שיבטלו את הוועדה) הם חוגגים
תיזכרו בקריקטורהשמפלגת זך חילקו בבחירות הקודמות ילד מפחד מכלב.... ופרחח מרגיש אדון העיר
אז צחקו ואמרו שזו הגזמה
המציאות היא שכל עוד הם פחדו היה שקט ואת השטויות הם עשו מחוץ לעיר
היום הם מגיעים גם מחוץ לעיר.. ובכיכר בית יעקב אסיפות המוניות בליל שבבת
מכות לעוברים ושבים סתםםםם, שיכורים בני 12! נסחבים ע"י בני 14
אם תרצו עוד תאורים יש לי
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
במקרים כאלו צריך בדר"כ איזון בין יד קשה על אכיפת החוק ('תאורית החלונות השבורים' של ג'וליאני, הוכיחה את עצמה במקרים הרבה יותר קשים מביתר), יחד עם פעולות שיקום אינטנסיביות של קהל היעד.


ואיזון זו מילת המפתח.
גישה סופר-סוציאליסטית, שמתמקדת בהאשמת האליטות, ממש לא הוכיחה את עצמה במקרי פשע,
וגם גישה אלימה ('לכסח להם את הצורה', הציעו פה), היא לא הפתרון.
 

מבריק

משתמש רשום
לדעתי הדבר הראשון שצריך לעשות,
זה להעיף אותם הרגע גם בצורה האלימה ביותר,
(אל מכל הלב וקקטוס)
לפני שהילדים שלנו יראו כמותם בגלל "קירוב הלבבות"
(עיין ערך הבריכה ברמת אביב עם הסודנים)
לאחר מכן המלצתי מכל הלב לשלוח להם את הפסיכולוגים וסיוע המתאים ביותר,
השיקום לא חייב להתבצע בביתר על דמינו.
 

מבריק

משתמש רשום
חבר'ה כל המתחסדים לא גרים בביתר
מי שמכיר את רחוב הגר"א והדף היומי מלפני שנים יודע שתמיד הם היו "הקסבה"
כשעוד היה ועדת איכלוס האש הייתה קטנה אבל מאז שהיא התבטלה(כשהעיפו את דגל ועשו הסכם עם ש"ס שיבטלו את הוועדה) הם חוגגים
תיזכרו בקריקטורהשמפלגת זך חילקו בבחירות הקודמות ילד מפחד מכלב.... ופרחח מרגיש אדון העיר
אז צחקו ואמרו שזו הגזמה
המציאות היא שכל עוד הם פחדו היה שקט ואת השטויות הם עשו מחוץ לעיר
היום הם מגיעים גם מחוץ לעיר.. ובכיכר בית יעקב אסיפות המוניות בליל שבבת
מכות לעוברים ושבים סתםםםם, שיכורים בני 12! נסחבים ע"י בני 14
אם תרצו עוד תאורים יש לי
אגב בבחירות אז היה ח"כ שלקח אחריות על ביתר
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י מבריק;1681760:
לדעתי הדבר הראשון שצריך לעשות,
זה להעיף אותם הרגע גם בצורה האלימה ביותר,
(אל מכל הלב וקקטוס)
לפני שהילדים שלנו יראו כמותם בגלל "קירוב הלבבות"
(עיין ערך הבריכה ברמת אביב עם הסודנים)
לאחר מכן המלצתי מכל הלב לשלוח להם את הפסיכולוגים וסיוע המתאים ביותר,
השיקום לא חייב להתבצע בביתר על דמינו.
החברה המתנשאת שדוחה אותם גרה בביתר.
כלומר: השמאל הדוחה התחילה כבר שהם נולדו.
עכשיו אנשי ביתר הם אלו שצריכים לנקוט בימין מקרבת.
 

עפולה

משתמש מקצוען
נכתב ע"י קקטוס;1681766:
החברה המתנשאת שדוחה אותם גרה בביתר.
כלומר: השמאל הדוחה התחילה כבר שהם נולדו.
עכשיו אנשי ביתר הם אלו שצריכים לנקוט בימין מקרבת.

לא חושבת שבעיר אחרת היה להם יותר טוב [אולי בבית חלקיה;)].
אם זו אשמה אז היא מוטלת על כתפי הציבור החרדי כולו ולא רק על תושבי ביתר.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קה

א הוֹדוּ לַיי קִרְאוּ בִּשְׁמוֹ הוֹדִיעוּ בָעַמִּים עֲלִילוֹתָיו:ב שִׁירוּ לוֹ זַמְּרוּ לוֹ שִׂיחוּ בְּכָל נִפְלְאוֹתָיו:ג הִתְהַלְלוּ בְּשֵׁם קָדְשׁוֹ יִשְׂמַח לֵב מְבַקְשֵׁי יי:ד דִּרְשׁוּ יי וְעֻזּוֹ בַּקְּשׁוּ פָנָיו תָּמִיד:ה זִכְרוּ נִפְלְאוֹתָיו אֲשֶׁר עָשָׂה מֹפְתָיו וּמִשְׁפְּטֵי פִיו:ו זֶרַע אַבְרָהָם עַבְדּוֹ בְּנֵי יַעֲקֹב בְּחִירָיו:ז הוּא יי אֱלֹהֵינוּ בְּכָל הָאָרֶץ מִשְׁפָּטָיו:ח זָכַר לְעוֹלָם בְּרִיתוֹ דָּבָר צִוָּה לְאֶלֶף דּוֹר:ט אֲשֶׁר כָּרַת אֶת אַבְרָהָם וּשְׁבוּעָתוֹ לְיִשְׂחָק:י וַיַּעֲמִידֶהָ לְיַעֲקֹב לְחֹק לְיִשְׂרָאֵל בְּרִית עוֹלָם:יא לֵאמֹר לְךָ אֶתֵּן אֶת אֶרֶץ כְּנָעַן חֶבֶל נַחֲלַתְכֶם:יב בִּהְיוֹתָם מְתֵי מִסְפָּר כִּמְעַט וְגָרִים בָּהּ:יג וַיִּתְהַלְּכוּ מִגּוֹי אֶל גּוֹי מִמַּמְלָכָה אֶל עַם אַחֵר:יד לֹא הִנִּיחַ אָדָם לְעָשְׁקָם וַיּוֹכַח עֲלֵיהֶם מְלָכִים:טו אַל תִּגְּעוּ בִמְשִׁיחָי וְלִנְבִיאַי אַל תָּרֵעוּ:טז וַיִּקְרָא רָעָב עַל הָאָרֶץ כָּל מַטֵּה לֶחֶם שָׁבָר:יז שָׁלַח לִפְנֵיהֶם אִישׁ לְעֶבֶד נִמְכַּר יוֹסֵף:יח עִנּוּ בַכֶּבֶל (רגליו) רַגְלוֹ בַּרְזֶל בָּאָה נַפְשׁוֹ:יט עַד עֵת בֹּא דְבָרוֹ אִמְרַת יי צְרָפָתְהוּ:כ שָׁלַח מֶלֶךְ וַיַּתִּירֵהוּ מֹשֵׁל עַמִּים וַיְפַתְּחֵהוּ:כא שָׂמוֹ אָדוֹן לְבֵיתוֹ וּמֹשֵׁל בְּכָל קִנְיָנוֹ:כב לֶאְסֹר שָׂרָיו בְּנַפְשׁוֹ וּזְקֵנָיו יְחַכֵּם:כג וַיָּבֹא יִשְׂרָאֵל מִצְרָיִם וְיַעֲקֹב גָּר בְּאֶרֶץ חָם:כד וַיֶּפֶר אֶת עַמּוֹ מְאֹד וַיַּעֲצִמֵהוּ מִצָּרָיו:כה הָפַךְ לִבָּם לִשְׂנֹא עַמּוֹ לְהִתְנַכֵּל בַּעֲבָדָיו:כו שָׁלַח מֹשֶׁה עַבְדּוֹ אַהֲרֹן אֲשֶׁר בָּחַר בּוֹ:כז שָׂמוּ בָם דִּבְרֵי אֹתוֹתָיו וּמֹפְתִים בְּאֶרֶץ חָם:כח שָׁלַח חֹשֶׁךְ וַיַּחְשִׁךְ וְלֹא מָרוּ אֶת (דבריו) דְּבָרוֹ:כט הָפַךְ אֶת מֵימֵיהֶם לְדָם וַיָּמֶת אֶת דְּגָתָם:ל שָׁרַץ אַרְצָם צְפַרְדְּעִים בְּחַדְרֵי מַלְכֵיהֶם:לא אָמַר וַיָּבֹא עָרֹב כִּנִּים בְּכָל גְּבוּלָם:לב נָתַן גִּשְׁמֵיהֶם בָּרָד אֵשׁ לֶהָבוֹת בְּאַרְצָם:לג וַיַּךְ גַּפְנָם וּתְאֵנָתָם וַיְשַׁבֵּר עֵץ גְּבוּלָם:לד אָמַר וַיָּבֹא אַרְבֶּה וְיֶלֶק וְאֵין מִסְפָּר:לה וַיֹּאכַל כָּל עֵשֶׂב בְּאַרְצָם וַיֹּאכַל פְּרִי אַדְמָתָם:לו וַיַּךְ כָּל בְּכוֹר בְּאַרְצָם רֵאשִׁית לְכָל אוֹנָם:לז וַיּוֹצִיאֵם בְּכֶסֶף וְזָהָב וְאֵין בִּשְׁבָטָיו כּוֹשֵׁל:לח שָׂמַח מִצְרַיִם בְּצֵאתָם כִּי נָפַל פַּחְדָּם עֲלֵיהֶם:לט פָּרַשׂ עָנָן לְמָסָךְ וְאֵשׁ לְהָאִיר לָיְלָה:מ שָׁאַל וַיָּבֵא שְׂלָו וְלֶחֶם שָׁמַיִם יַשְׂבִּיעֵם:מא פָּתַח צוּר וַיָּזוּבוּ מָיִם הָלְכוּ בַּצִּיּוֹת נָהָר:מב כִּי זָכַר אֶת דְּבַר קָדְשׁוֹ אֶת אַבְרָהָם עַבְדּוֹ:מג וַיּוֹצִא עַמּוֹ בְשָׂשׂוֹן בְּרִנָּה אֶת בְּחִירָיו:מד וַיִּתֵּן לָהֶם אַרְצוֹת גּוֹיִם וַעֲמַל לְאֻמִּים יִירָשׁוּ:מה בַּעֲבוּר יִשְׁמְרוּ חֻקָּיו וְתוֹרֹתָיו יִנְצֹרוּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  1  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה