עזרה חשיבה מופשטת -איך מפתחים?

מיסי

משתמש פעיל
יש לכם רעיון לספר או משחק שמפתח חשיבה מופשטת - ומתאים לרמה של ילד בן 6?
 
נערך לאחרונה ב:

שירי :)

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
משהו לקוי בי?:eek:
מה הכוונה "חשיבה מופשטת" אצל קטין שכזה?
 

אהובה ו

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
הפכים?

כמו משחק הזיכרון אך הכרטיסים לא זהים, אלא הפוכים. אפשר להתאים גם כשהפנים כלפי מעלה. שלי ההפכים מתחברים בינהם כמו פזל - מאוד מוצלח
 

loveלי

משתמש רשום
העשרה אינסטרומנטלית בעברית פשוטה יותר, זה הקניית כלים.
 

מיסי

משתמש פעיל
@בודקת תוכנה ו @משיב
מה הקשר בין העשרה אינסטרומנטלית לפיתוח חשיבה מופשטת?
ובאיזו מסגרת אפשר לתת אותה

אני חיפשתי יותר משהו שאפשר להעשיר בבית בצורה חוייתית.
במשחק או בספר.
במשחקים - אין לי שום מושג אבל בטח יש כאלה משחקים.
בספרים - אולי ספר חידות, או חידות מצויירות.
(הזכיר לי את האידישע קאפ-רק שהוא ברמה גבוהה מידי)

אם אתם מכירים משהו בכיוון אשמח לדעת על כך!
 

loveלי

משתמש רשום
אני לא קשור בכלל, סתם הסברתי את מה שכתבה בודקת תוכנה.
 

קריאת כיוון

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
חשיבה מופשטת חיונית ללמידה של חומרים לא מוחשיים. לטיפוח ופיתוח חשיבה, יכולות קוגניטיביות והתפתחות מנטלית מותאמת.
תורה, משנה, גמרא ולהבדיל עברית ברמותיה הגבוהות דורשות חשיבה כזו.
כל תהליכי החשיבה הגבוהים מתבססים גם על דמיון, הכללה, היסק, היקש ומיומנויות חשיבה נוספות.
ניתן לפתח זאת באמצעים ביתיים, בכיף ובשמחה.
דוגמאות:
א. לספר סיפורים ובשלב ראשון לא להראות את התמונות
המחשה רק לאחר הפשטה.
ב. להתחיל סיפור ולתת להם לשער את ההמשך, מה יקרה בסוף, על מה יסופר וכו...
ג. העלאת השערות בעקבות תמונה שיש בה אלמנטים עמומים. [לאן הם רוצים ללכת, מדוע הם נראים כך, מה מזג האוויר, בן כמה הילד יכול להיות].
ד. פיתוח הדמיון באמצעות הצגות, המצאת סיפורים, משפטים ועוד.
ה. דיבור וטיפוח שיחות גם על מושגים מעולמות רחוקים ומופשטים מאיתנו.
ו. התעסקות עם צורות, השלמת סדרות, מציאת יוצא דופן, מה לא קשור ומדוע יסייעו גם כן.
בהצלחה!
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
הבנתי שהעשרה אינסטרומנטלית היא עוזר לאירגון..
עושה סדר ונותנת כלים איך לתפוס את העולם.
למעשה להכניס את המופשט לתבניות.
 

מיסי

משתמש פעיל
@קריאת כיוון, תודה על תשובתך המפורטת. הבנתי את הכיוון ;)

בכל זאת, יותר קל לי להכניס לשגרה
משימה כמו זו - אם יש לי משהו יותר ספציפי כמו משחק או ספר
מאשר להתחיל לאלתר ולחשוב מה לעשות כל פעם.
בפרט אם אני מעוניינת לעשות את זה עם ילד ספציפי.
אני בטוחה שיש - רק פשוט לא מכירה.
אולי תוכלי להחכים אותי גם בזה?

ובנוסף, עדיין לא הבנתי,
האם אכן יש קשר בין העשרה אינסטרומנטלית לחשיבה מופשטת?
האם זה יכול לעזור לילד שעובד טוב עם תבניות?
 

קריאת כיוון

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
אענה מהסוף להתחלה
ילד שעובד טוב עם תבניות הוא, אולי, ילד עם חשיבה קונקרטית
שכדאי להעבירו ולפתחו לחשיבה מופשטת.
על העשרה אינסטרומנטלית שפתח פרופסור פויירשטיין תוכלי לקרוא ולהחליט. מנסיון שלי לא היתה העברה מתחום זה לתחומי הלמידה.
לגבי דרכים מובנות [גם את אוהבת תבניות?]. תוכלי להתייעץ עם קלינאית תקשורת שמתעסקת עם זה.
בהצלחה!!!
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
ברשותך מיסי .
אתי. אם הבנתי נכון העשרה אינסטרומנטלית זה לא תבניות ? ואין קשר בינה לבין חשיבה מופשטת?
 

סמינר דוד

משתמש מקצוען
העשרה אינסטרומנטלית היא העשרת חשיבה. ואם נדייק, שיפור ופיתוח אפשרויות חשיבה תוך בניית תהליך, מתקדמים מדבר לדבר מהמעשי למופשט. הרעיון של ההעשרה הוא להתקדם לקראת המופשט. משתמשים בזה גם ללמד או לקדם הבנה חברתית "טאקט", "אינטלגנציה רגשית".
 

מיסי

משתמש פעיל
העשרה אינסטרומנטלית היא העשרת חשיבה. ואם נדייק, שיפור ופיתוח אפשרויות חשיבה תוך בניית תהליך, מתקדמים מדבר לדבר מהמעשי למופשט. הרעיון של ההעשרה הוא להתקדם לקראת המופשט. משתמשים בזה גם ללמד או לקדם הבנה חברתית "טאקט", "אינטלגנציה רגשית".
בקיצור, אני מבינה ממך שזה כן קשור לחשיבה מופשטת.
כמה זמן בממוצע לוקח תהליך כזה?
והאם המקור להעשרה אינסטרומנטלית זה מכון פויירשטיין? או מה ההסמכה שלהם?
 

מיסי

משתמש פעיל
העשרה אינסטרומנטלית היא העשרת חשיבה. ואם נדייק, שיפור ופיתוח אפשרויות חשיבה תוך בניית תהליך, מתקדמים מדבר לדבר מהמעשי למופשט. הרעיון של ההעשרה הוא להתקדם לקראת המופשט. משתמשים בזה גם ללמד או לקדם הבנה חברתית "טאקט", "אינטלגנציה רגשית".
אבל זה תהליך עם מטפל חיצוני, לא משהו שאני כאמא יכולה לעשות.
וזה בעצם מה שאני מחפשת.
כלי יותר ספציפי לפיתוח חשיבה מופשטת שאני אוכל לקדם אותו.
יש לך מושג על זה?
 

סמינר דוד

משתמש מקצוען
בקיצור, אני מבינה ממך שזה כן קשור לחשיבה מופשטת.
כמה זמן בממוצע לוקח תהליך כזה?
והאם המקור להעשרה אינסטרומנטלית זה מכון פויירשטיין? או מה ההסמכה שלהם?
אמנם כן, זה בהחלט קשור לחשיבה מופשטת.

אין לי קשר למכון פוירשטיין, היא הומצאה ע"י פרופסור פוירשטיין לפני כ-40 שנה, ובמהלך השנים תפסה תאוצה, ולא תמיד בשמה המקורי. אין לי מידע כמה זמן זה לוקח, כי השתמשתי מאוד נקודתית בחלקים ממנה. ואפילו לא עקבתי אחריה מאוד, לאן הגיעה היום.
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יי שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

געגוע קיצי • אתגר 138

לוח מודעות

למעלה