מחיר למשתכן חרדים לנווה שמיר

ירמי וולדמן

מתווך דירות ונכסים
מנהל
מנוי פרימיום
והרבה חרדים שזכו לא קיבלו בכלל הזמנה לכנס
 

srp

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
UX UI
D I G I T A L

דג סלומון

משתמש מקצוען
כך מנסים להוליך שולל את הזוכים החרדים
בית שמש החרדית: בכנס הרוכשים בשכונת נוה שמיר בבית שמש התברר שוב כי רוב הזוכים בשכונה הם משפחות חרדיות • חבר מועצת העיר מ'דגל' לזוכים החרדיים: "אף אחד לא יכול לבטל את הזכייה שלכם, זכיתם בדירה לפי חוק, ונעשה הכל בכדי שיהיו בשכונה את כל השירותים לציבור החרדי"
חרדים2.4.2019 | 09:20

אילוסטרציה | יעקב כהן, פלאש 90
ציבור גדול של זוכי 'מחיר למשתכן' התכנסו ביום ראשון השבוע בבית שמש, היו אלו שני כינוסים האחד אחרי השני של מאות רבות של זוכים במחיר למשתכן בשכונת נוה שמיר ברמת בית שמש, שכונה שהעירייה ניסתה לייעד אותה לציבור הכללי, אבל הציבור החרדי נרשם לשכונה זו בהמוניו, ומשני הכנסים מתברר כי אכן רוב הזוכים בשכונה הם משפחות חרדיות.

מי שהחליט לערוך את הכינוס לרוכשים היתה עיריית בית שמש שמנסה לעצור את הגלגל ולהביא לכך שהזוכים החרדיים יבלטו את זכותם בשכונה, ויותירו אותה לציבור החילוני. ראש העיר הגב' בלוך הוציאה אפילו מכתב שקומם עליו את תושבי בית שמש בכותבה כי "רחובות השכונה יהיו פתוחים בשבת".

בכנס עצמו ניסו נציגי העירייה החילוניים לבקש מהציבור החרדי לבטל את זכותם לדירה בשכונה, ולהתמודד ממול בשכונת רמה ד' שמיועדת לציבור החרדי. אך הציבור כאב לשמוע את ההצעות האלו שלא עולות בקנה אחד עם שוויון הזכויות שמגיע לכל אזרח במדינה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי חבר מועצת העיר מטעם 'דגל התורה' חיים זמורה, נזעק על הניסיון להוליך שולל את הזוכים מקרב הציבור החרדי ואמר "בית שמש שייכת לכולם, אף אחד לא יכול על פי חוק להגיד היכן לגור והיכן לא לגור. הציבור החרדי כמו כל ציבור אחר יכול לרכוש דירה היכן שהוא רוצה, והיכן שהוא יגור שם העירייה צריכה לתת לו שירותים. "בית שמש לא תהיה קרית יובל 2, בית שמש שייכת לכולם, ואם יש כאן מאות משפחות חרדיות שזכו לקורת גג, אף אחד לא יקח להם את הזכות הזו", אמר זמורה.

הנציג הדגלאי ניסה לקבל רשות דיבור בכנס אך זו לא ניתן לה, למרות זאת הוא כינס בנפרד מאות רוכשים שהגיעו מבית שמש ומכל ערי הארץ, וחיזק אותם לשמור על הזכאות שלהם ולא ללכת פתי אחרי הצהרות שאין אחריהם דבר. "ראש העיר אמרה שהיא דיברה עם שר האוצר לשנות זכאויות בין השכונות, אבל כולנו יודעים שעוד שבוע יש בחירות, הבטחות של שר האוצר לא שוות כלום, יכול להיות שלא יערכו עוד הגרלות של מחיר למשתכן בממשלה החדשה, ולכן להסביר לאנשים לוותר על הזכאות שלהם היא פגיעה אמיתית וכלכלית במאות משפחות שזכו בהגרלה שלהם כדין".

בהמשך דבריו הדגיש כי לפני בואו לכנס הוא דיבר כמה מחשובי רבני בית שמש, שהורו לו לחזק את ידי הזוכים החרדיים בשכונה החדשה, ולפעול בכדי לגבש אותם כקבוצה מאורגנת בכדי שיחד יוכלו לשמור על הזכויות שלהם, ובהמשך גם יפעלו להקים עבורם מוסדות ובתי כנסת כפי שמגיע לכל תושב בבית שמש בזכות ולא בחסד.

דבריו של זמורה התקבלו בתשואות רבות ע"י הציבור החרדי שהיווה רוב גדול מקרב המשתתפים בכנסים, ואכן מאות מהזוכים נרשמו להתארגנות הזוכים החרדיים בשכונה, בכדי לשמור על זכאותם להגיע לקורת גג משלהם בשכונה החדשה שלפי המסתמן הולכת להיות שכונה עם צביון חרדי בדומה לשכונת רמת בית שמש א'.

 

דג סלומון

משתמש מקצוען
ראש עיריית בית שמש המליצה לזוכים חרדים במחיר למשתכן להחליף שכונה
עליזה בלוך פנתה לשר האוצר ולמשרד השיכון לבדוק אפשרות למהלך. בשיחה עם תושבים אמרה שהשכונה בה זכו בדירות לא מתאימה לצביון החרדי. מנכ"ל משרד השיכון לכאן רשת ב: "לא עושים דבר בכפייה"
יעקב אייכלר
02 באפריל 2019
01:37

ראש עיריית בית שמש, עליזה בלוך, ביקשה משר האוצר משה כחלון לבדוק אפשרות של העברת חרדים שזכו בדירה בפרויקט מחיר למשתכן לשכונה אחרת בעיר, כך פורסם היום (שני) בתכנית כאן הלילה בכאן רשת ב. מלשכת שר האוצר אישרו את הפניה, והבהירו שהטיפול בנושא יידחה לאחר הבחירות בניסיון למצוא פתרון חוקי לנושא.

בלוך ערכה כינוס לזוכים בפרויקט בשכונה ה' בעיר, המיועדת לציבור הכללי והבהירה להם כי היא לא תתאים לצביון של התושבים החרדים. לדבריה, בשכונה לא מתוכננים מוסדות דת וחינוך לחרדים, והציעה להם לעבור לשכונה ד'.

מנכ"ל משרד השיכון, בני דרייפוס, אמר בריאיון ליעקב אייכלר בכאן רשת ב כי ההיתכנות של המהלך נמוך. הוא הסביר כי "השכונה מתוכננת לציבור הכללי. לא מופרך שזה היה חלק מהמסרים שרצו להעביר לאותו ציבור. למה אין לו גני ילדים ובתי ספר שמותאמים לצביון שלו וכדומה".

"היא פנתה אלינו גם בצורה רשמית, עם חוות דעת משפטית. היא בדקה אם המשרד יוכל לאפשר למי שירצה מרצונו להחליף את הזכייה שלו בה' עם זכייה של מישהו משכונה ד'. שום דבר לא יהיה בכפייה" המשיך דרייפוס. "אני בספק אם זה יאושר".
 

קבצים מצורפים

  • כאן רשת ב.mp3
    17.2 MB · צפיות: 40
ראש עיריית בית שמש, עליזה בלוך, ביקשה משר האוצר משה כחלון לבדוק אפשרות של העברת חרדים שזכו בדירה בפרויקט מחיר למשתכן לשכונה אחרת בעיר, כך פורסם היום (שני) בתכנית כאן הלילה בכאן רשת ב. מלשכת שר האוצר אישרו את הפניה, והבהירו שהטיפול בנושא יידחה לאחר הבחירות בניסיון למצוא פתרון חוקי לנושא.
"היא פנתה אלינו גם בצורה רשמית, עם חוות דעת משפטית. שום דבר לא יהיה בכפייה" המשיך דרייפוס. "אני בספק אם זה יאושר".

הכל טוב ויפה, אבל מנתונים מדויקים שיש בידינו עולה שרוב המוחלט של הזוכים הוא חרדי למהדרין, ממילא לשום שכונה בעיר אין אפשרות להכיל את הכמות הזו... כך שאף אחד לא מתכנן לבטל זכייה ולאבדה בידיים.

עוד נקודה חשובה, הקבלנים שבונים את השכונה ראו שהרוב הוא חרדי, לא רצו להיתקע עם דירות שוממות ללא ביקוש, לכן הקדימו אותנו ותכננו בבניינים מרפסות סוכה, כיורים נפרדים, ועוד. גם הדירות שימכרו בשוק החופשי ישווקו למגזר החרדי.

והעירייה שעכשיו שוצפת וגועשת, תאלץ (אט אט ובזהירות) להוציא את ראשה מן החול שנטמנה בו, וליישר קו עם צביון הזוכים בשכונה ולהתאים את כל צרכי התושבים עד האחרון שבהם - גני ילדים, מוסדות, בתי כנסת (לא על חשבון הפארקים, הגינות, בריכת שחיה-בשעות נפרדות).
 

שילוחון

משתמש פעיל
מישהו יודע אם משפרי דיור [זכאים ---כמובן] יכולים לקנות בנווה שמיר דירה?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  14  פעמים

לוח מודעות

למעלה